Kotisali

Hmm, totta joo. Saattaa olla hiukan kapea pehmusteosa, mutta mahtaako leveämpiä paljon ollakaan myynnissä. Varmaan pystyisin elämään ton kanssa kuitenkin.

On, mutta ne maksaa moninkertaisesti, tai ainakin ne mitä ite olen nähnyt myytävän. En ole kyllä tasapenkkejä niin paljoa tutkiskellut, voihan noita löytyä leveämpiä suht edullisestikkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites, onko kokemuksia tollasesta setistä? Ei nyt itelle tuu mieleen mahdollisia ongelmia mitä noiden kanssa tulis, niin vaikuttaa ihan pätevältä kokoonpanolta.

Ostin tuon tasapenkin keväällä, penkki on todella vakaa ja jämäkkä hintaisekseen, mutta pehmusteosa on liian kapea. Tämä haittaa sekä kapeassa penkissä sekä kp-penkissä jolloin on vähän huojuva fiilis. Mutta kuten yllä todettiin, paremmat penkit ovat paljon kalliimpia, tuo penkki on tajuttoman halpa.

Tollanen tuosta kotisalista tuli.
Ihan ok häkiltä tuo vaikuttaa, ei se kauheasti heilu. Luulen että riittää niillä painoilla millä minä treenaan (ei nyt niin kauhean suuria). Tuo penkki on kanssa HD merkkinen ja megafitnesiltä tilattu, kuten tuosta näkee niin tuo istuinosa on tuollain vinossa. Kiinalaadun kyllä huomaa :). No muuten ajanee tuokin asiansa. Tangossa on laakereissa aika paljon klappia jos heiluttaa tuolta päästä. Useamman millin se muljuu siinä. En tiedä kuinka kestää pudottelua, kun vaikuttaa siltä että se on lähtiessäkin vähän jo huohohko. Vai onko tuollainen välys normaalia, mielestäni ei?

Tollanen tuosta kotisalista tuli.
Ihan ok häkiltä tuo vaikuttaa, ei se kauheasti heilu. Luulen että riittää niillä painoilla millä minä treenaan (ei nyt niin kauhean suuria). Tuo penkki on kanssa HD merkkinen ja megafitnesiltä tilattu, kuten tuosta näkee niin tuo istuinosa on tuollain vinossa. Kiinalaadun kyllä huomaa :). No muuten ajanee tuokin asiansa. Tangossa on laakereissa aika paljon klappia jos heiluttaa tuolta päästä. Useamman millin se muljuu siinä. En tiedä kuinka kestää pudottelua, kun vaikuttaa siltä että se on lähtiessäkin vähän jo huohohko. Vai onko tuollainen välys normaalia, mielestäni ei?

Ihan normaalia ainakin halvemmissa tangoissa...

Tietääkö kukaan mist turun suunnalt sais halvimmalla "rautaa"? Siis tarvisin niinku vaan kiekkoja lisää jotain 5 tai 10 kilon vaiks. Mielellään oikeestaan koko levytankosetti isolla määrällä painoja mukan 70-200 kiloo vaiks. Käytettyn aattelin, mut ei perhana meinaa miltään palstalt löytyy. :D Nii ja tosiaan miellään jostain paikanpäältä, ku eiks noihin tuu tolkuttomat postikulut? :D

Tietääkö kukaan mist turun suunnalt sais halvimmalla "rautaa"? Siis tarvisin niinku vaan kiekkoja lisää jotain 5 tai 10 kilon vaiks. Mielellään oikeestaan koko levytankosetti isolla määrällä painoja mukan 70-200 kiloo vaiks. Käytettyn aattelin, mut ei perhana meinaa miltään palstalt löytyy. :D Nii ja tosiaan miellään jostain paikanpäältä, ku eiks noihin tuu tolkuttomat postikulut? :D

Suomen Polkupyörätukusta Länsikeskuksesta saa sitä tässäkin threadissa mainittua levytankosarjaa (140kg:n laakeroitu levytankosarja)

Tämmönen Autotallisali löytyy itteltä
katso liitettä 100366
katso liitettä 100367
katso liitettä 100368
katso liitettä 100369
2 kpl Tanko 50 mm 20kg
1 kpl Tanko 25 mm 10kg
2 kpl EZ-Mutkatankoja
300kg levypainoja (50 mm)
120kg levypainoja (25 mm)
Power rack
Jalkaprässi
Penkkipunnerruspenkki
tasa-/vinopenkki
Scottipenkki
Käsipainoja 5kg-70kg(osa puuttuu kuvista)
Flyeskone
T-kulmasoutu teline
Ylätalja
Alatalja
Sitten löytyy viä Lapiokahva,V-kahvoja,Forkkurulla,Lyhyt talja tanko,Ojentaja V-tanko,Ojentajanaru,Pari yhdenkäden kahvaa,Suora Ylätaljakahva,Vetoremmit,Nostovyö,Lisäpainovyö yms yms
Salille tarvisi vielä hommata Hack-kyykkylaite ja kumimatto koko lattian päälle.

Kannattaa kiriä kuusiokolopultit.

Sain nyt viimein aikaiseksi haettua tarpeeksi ison kuusiokolohylsyn.
No joo, kun noi kiristää niin sitten ne ei klappaa, mutta ei ne sitten enää pyörikkään :)
Heti kun niitä löysää sen verran että alkaa pyörimään niin sitten myös kyllä klappaa päästä varmaan sen 5mm. Eli lienee vähän huono tuo tanko vaan laadultaan. No kai se nyt mun treeneissä menee kauankin, mutta varoituksena niille joille tuolla on merkitystä enemmän.

Tilasin Sport-Tiedjestä säädettävän penkin "Taurus B900". Ilmainen toimitus ja UPS toi paketin kotiovelle viikossa. Todella hyvä penkki. Tukeva ja leveys koko matkalta 29cm.

Ostin tänään Suomen Polkupyörätukun Oulun liikkeestä 140kg levytankosarjan poistohintaan 279€. Sinne jäi vielä yksi sarja, jos jotain kiinnostaa. Hinta on törkeän halpa.

Ei liene off-topic kysyä; Onko kukaan tehnyt kotisalia maalattian päälle? Jos on, niin minkälaisin rakentein?

Ite mietin raakaa kakkosnelosta kantilleen maahan. Pituus olisi sama kuin salin leveys. Tähän päälle filmivaneri. Vai tarviaisko siihen väliin jonkin sortin tukirakenteen? Tarkoituksena olisi saada siihen siis joskus seinät, valot ja ehkä lämmityskin. Siksi en tyytyisi pelkkään maalattiaan. Sijoituspaikka olisi 200 neliön konehalli.

Kotisali, from the persustukset.

Ei liene off-topic kysyä; Onko kukaan tehnyt kotisalia maalattian päälle? Jos on, niin minkälaisin rakentein?

Ite mietin raakaa kakkosnelosta kantilleen maahan. Pituus olisi sama kuin salin leveys. Tähän päälle filmivaneri. Vai tarviaisko siihen väliin jonkin sortin tukirakenteen? Tarkoituksena olisi saada siihen siis joskus seinät, valot ja ehkä lämmityskin. Siksi en tyytyisi pelkkään maalattiaan. Sijoituspaikka olisi 200 neliön konehalli.

Ei ole tullut tehtyä. Mutta itse varmaan laittaisin ensin siihen joko jotkut kivilaatat kulmiin ja keskelle perustukseksi ja sitten vasta kakkosnelosta, vähän samaan tyyliin kuin jos tekisin terassia. Tai sitten sellaiset terassin pystytykseen tarkoitetut ruuvipaalut.

jep eli nostat ne koolarit vähän irti maasta jollain, saat samalla ne vaateriin, tai sitten vaan maatavasten jos ei oo niin justiinsa. itehän teen maapohjalla. Eteismaton palanen maassa vatsoja varten ja koolingista tehdyt aluset tangon alle ku pamahtelee maahan muuten ja tekee montut mavessa. Mut mulla on lisäpainoina autonrenkaat muutenkin että ei mua kannata kuunnella ;)

Kannattaa vaikka betonisia pihakivilaattoja laittaa sinne ensin nurkkiin ja väleille ja passittaa ne suoraan.. Painekyllästetty puu on noihin alajuoksuihin yleensä must.. Eli ne kakkosnelosesi kyllästettynä, sekä sen betonin ja sen puun väliin bitumikaistaa eli sokkelikaista eli kattohuopaa estämään maasta nouseva kosteus puihin.. Samalla saat vielä passittettua runkoa tarkemmin suoraan kun voi laittaa sinne puun alle enemmän kiilaa..
Ehkä ne rungot voisi koolata ristiin vielä 22x100 karvalaudalla vaikkapa 400 tai 600 jaolla riippuen miten paksun vanerin laitat.. Se vanerihan on siis aika kallista verrattuna lautaan..
Hienostelija laittaisi vielä jonkun muovimaton pintaan, ehkä tarkett optima tai upofloorin lami voisi siinä kestää..
:)

Hienostelija laittaisi vielä jonkun muovimaton pintaan, ehkä tarkett optima tai upofloorin lami voisi siinä kestää..
:)

Itse suosittelisin ainakin mavepaikalle ihan siihen tarkoitettua mattoa. Kallistahan se on kuin piru mutta ei mene filmivanerit heti vuoden jälkeen vaihtoon.

Mulla ois ylimääräisenä kuljetinhihnakumia tuohon käyttöön. Tarkkoja mittoja en muista, mutta oiskohan ollut 80 cm leveetä ja ehkä 15 metriä yhteensä. Paksuus kumilla on sentin luokkaa. Nostokohtaan keskelle kumimaton vahvuinen vaneri, niin tanko lähtee oikealta korkeudelta. Tai kumit koko alueelle.

Jos joku tarttee tuota kumia, niin passaa käydä hakemassa Jyväskylästä. Painoa rullalla on kohtalaisesti, eli peräkärry on minimivaatimus kuljetukseen. Niin ja vähän voimaa, että saa nosteltua kellarivarastosta kyytiin. Veikkaan rullan painoksi noin 150 kiloa. Maton saa sahattua käsisahalla sopiviksi paloiksi.

Hain kumimaton vuosihuollon yhteydessä Rauhalahden voimalaitoksesta, mutta oma sali jäi tekemättä tilan siirryttyä muuhun käyttöön. Haettava koko rulla kerralla.

Itse suosittelisin ainakin mavepaikalle ihan siihen tarkoitettua mattoa. Kallistahan se on kuin piru mutta ei mene filmivanerit heti vuoden jälkeen vaihtoon.

Joo tietysti ajattelin et se nyt muutenkin siihen automaattisesti kuuluu.. :D

Mut ensin siis sen koko levytyksen matottais jollain vähän tavallisemmalla ettei se oo niin liukas, sekä olis helppo siistiä kun siel on hikeä ja verta ja kusta ja paskaa jne..

Elikkäs mitkä laitteista ovat kaikista hyödyllisimpiä/tarpeellisia, jos vaikka jonkun pienimuotoisen salin tekisi autotalliin, kun täällä on vain 1 sali johonka pitäisi ostaa joltakin toiselta osakkuus ketä haluaa myydä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom