Kotisali

Millainen levytanko sulla on käytössä?

Joku varmaan 30v vanha kiinan tekele, ei edes ole 50mm halkaisijaltaan päistä, (55mm) mutta mulla on siihen sopivat levyt. Toimii oikein hyvin. En viitsinyt rahoja laittaa uuteen tankoon. Levyt vähän hölskyy tossa penkin haukka/reidenojennu&koukistus systeemissä mutta ei mitenkään merkittävästi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elu jos hyvää ja halpaa levytanko painosarjaa meinasit, niin Kärkkäiseltä sai viimevuonna 140 kg painosarjan 20 kg levytangolla 140 e. Normi hinta oli 160 e tms.

Oli aivan vitun hyvä tankokin vielä. :)
Kuulostaa älyttömän halvalta hyväksi tangoksi. En kyl löytänyt enää tollasta Kärkkäiseltä, tai mitään läheskään vastaavaa googlesta muutenkaan. Mutta ehkäpä siitä seuraavaksi halvimmastakin on johonkin, kerta tuokin oli hyvä.
Joku varmaan 30v vanha kiinan tekele, ei edes ole 50mm halkaisijaltaan päistä, (55mm) mutta mulla on siihen sopivat levyt. Toimii oikein hyvin. En viitsinyt rahoja laittaa uuteen tankoon. Levyt vähän hölskyy tossa penkin haukka/reidenojennu&koukistus systeemissä mutta ei mitenkään merkittävästi.
Jooh ajattelin josko olisit samasta paikasta hankkinut tangon ja painotkin, niin siks kysyin. Siellä kun on se mitä itse oon katsellut.

Mulla on vuosien saatossa keräilty kotipunttis. Lapsiperheen äitinä se on kyllä minun elämäni parhautta! Aamuaerot hoituu cardiolaitteilla - juoksumatto, soutulaite ja crossari. Punttitreenejä varten on penkki (tasanen ja vino), tanko, ez tanko, painoja ainakin omiksi tarpeiksi (ostan lisää sitä mukaa kun voimat kasvaa), kahvakuulia, käsipainoja, vatsa/selkäpenkki, dippi/leuanveto/vatsa teline ja penkissä on ojennus/koukistus (jota en käytä) ja hauiskääntö. Lisäksi pikkusälää kuten tasapainoteline, jumppapallo, kuminauhoja ja hyppynarut. Ja tietysti olennaisena stereot ja TV. Jalat treenaan halvalla urheiluhallin perussalilla kymppikortilla. Noh, äitinä olemisesta muistuttaa useinkin vieressä pyörivä pesutorni... ;)

Laskisin että 10K euroa mennyt, kun nuo Tunturin cardiolaitteet on kalliita. Äkkiseltään kun lasken, niin kahden aikuisen voimin on jo säästynyt reilu 9000 euroa kuntosalimaksuja tähän mennessä.

Tekisköhän tälläisellä mitään vai onko ihan turha kapistus? Näyttäisi olevan suhteellisen halpa (66€) ja tilaa säästävä ratkaisu (kun kerta kattoon tulisi kiinnittää).

pien.jpg

Lisätiedot
Kattoon kinnitettävä talja esim. ojentajaharjoituksille.
Köyden pituus 2,2 metriä.
Sisältää suoran taljakahvan.
Sopii levypainoille 30/31mm halkaisijalla.
Max. kuorma jopa 120 kiloa.

Mistä tämmöisen sais tilattua?

Viimeksi muokattu:
Gorillasportshan noita myy, kattoon kiinnitettävää taljaa siis. Ja on muuten erittäin hyvä. Jostain syystä siitä saa paremman tuntuman kuin mistä tahansa kuntosalin painopakallisesta vehkeestä. Luulen, että johtuu siitä, että kaapeli lähtee katosta, tulee jotenkin "pitkän" olen veto. Suosittelen lämpimästi! Kun vain hankkii kunnollisia vetokahvoja, niin toimii kyllä. Itse asiassa kaupallisten salien taljasysteemien "tuntumat" on ton jälkeen surkeat. Minkkapuolena ainoastaan, että painojen lisääminen ja vähentäminen on vaivalloisempaa. Oon pannut ison kiekon alle ja sitten siihen latonut käsipainoa, kahvakuulaa, pientä painoa, niin ei ole tarvinnut aina avata "lukkoa". Painojen lisäminenhän tässä edelyttää muuten sitä, että kaapeli irrotetaan tosta alaosan muodostamasta härpäkkeestä...

Alkaa toi trap barin laakeroimattomuus häiritä, alakahvoilla vetäessä lähtee kampeamaan tankoa eteenpäin, yläkahvoilla näin ei käy ilmeisesti painopisteen muuttumisen takia.

Yritin etsiä haulla, mutta en mielestäni löytänyt. Onko jollain kokemusta tästä voimahäkistä, Heavy Duty Power Rack I. Halpuus tietysti lähinnä itseä tuossa viehättää, mutta tekeekö tuolla sitten mitään? Tekisi mieli vuosien jälkeen aloitella treenaamista, mutta ajattelin että nyt kun neliöitä enemmän niin aloitan himassa. Meinasin etten pulttaa lattiaan kiinni, eli onko tuollainen tarpeeksi tukeva pulttaamatta?

Tällänen on nyt sitten tulossa olohuoneen nurkkaan (ja ihan emännä luvalla vielä :) ).
Nyt täytyisi varmaan ostaa vielä jotain kumimattoa lattiaan sekä iso peili, onko näiden suhteen vinkkejä mistä saisi edullisesti Tampereen seudulta?
Korja-Kumilla oli melko edullista mattoa:
http://www.korjakumi.fi/@Bin/139254/Kuntosalimatto esite s13.jpeg
Oli noin 25e per neliö tuo ohkaisempi, mutta kyllähän tuostakin hintaa tulee kaikkineen jokunen neliö kun sitä kuitenkin tuohon menee.

Tällänen on nyt sitten tulossa olohuoneen nurkkaan (ja ihan emännä luvalla vielä :) ).
Nyt täytyisi varmaan ostaa vielä jotain kumimattoa lattiaan sekä iso peili, onko näiden suhteen vinkkejä mistä saisi edullisesti Tampereen seudulta?
Korja-Kumilla oli melko edullista mattoa:
http://www.korjakumi.fi/@Bin/139254/Kuntosalimatto esite s13.jpeg
Oli noin 25e per neliö tuo ohkaisempi, mutta kyllähän tuostakin hintaa tulee kaikkineen jokunen neliö kun sitä kuitenkin tuohon menee.

Ei sitä montaa neliöö mene, varmaan 2 riittää :)
http://www.pakkotoisto.com/treeni/60676-kotisali-57/#post3991793
Noitten lisäks on vielä joku 2m*0,5m alue noille pikkutangoille, tossa missä tekee mavee on joku 3-5 kerrosta hyvä olla.

Weber-fitness.de:ltä tulikin tuon pikkuräkin postikuluiksi vaan 50€. Jäi karvan alle 330€ hintaa räkille kuluineen. Harmi vaan, että kun tänään sain sen ja aloin tuossa kasailla, niin toinen ylhäälle tulevista vaakatuista oli rikki. Latan kappale hitsattu neliöputken päähän, niin oli puoliksi revennyt irti. Pitää katsoa mitä vastaavat, kun pistin reklamaatiota tuosta.

Ei sitä montaa neliöö mene, varmaan 2 riittää :)
http://www.pakkotoisto.com/treeni/60676-kotisali-57/#post3991793
Noitten lisäks on vielä joku 2m*0,5m alue noille pikkutangoille, tossa missä tekee mavee on joku 3-5 kerrosta hyvä olla.
Mietin vähän että vedän yhden kerroksen kauttaaltaan tuolle harjoitusalueelle. Tuossa on alla laminaatti ja tuossa tulee kuitenkin penkkiä siirreltyä edes takaisin kun vaihtaa liikkeiden välillä. Muutenkin suojaa sitten vähän kolinaltakin ehkä enemmän jos tuon laitteen allakin on matto?
Erikseen vois kyllä mavea varten laittaa vielä levyjen kohdalle pehmusteet vaikka paksusta routamatosta tms. materiaalista. Vai pomppiiko se tanko vaan routamaton päällä, onko kumi parempi?

Mietin vähän että vedän yhden kerroksen kauttaaltaan tuolle harjoitusalueelle. Tuossa on alla laminaatti ja tuossa tulee kuitenkin penkkiä siirreltyä edes takaisin kun vaihtaa liikkeiden välillä. Muutenkin suojaa sitten vähän kolinaltakin ehkä enemmän jos tuon laitteen allakin on matto?
Erikseen vois kyllä mavea varten laittaa vielä levyjen kohdalle pehmusteet vaikka paksusta routamatosta tms. materiaalista. Vai pomppiiko se tanko vaan routamaton päällä, onko kumi parempi?

Totta. Mutta kovalla lattialla on parempi kyykätä ja vetää, isot painot niskassakin parempi liikkua kun kenkä voi mennä lattiaa pitkin, ei luista kumilla niin joutuu ihan ilmaan nostaan jalkaa. Mavee suositellaan vetään sukkasilteen, koska kengänpohjakin on liian pehmee, onkohan toi kumi? Telineen jalkojen alle voi kuitenkin laittaa kumimattoa ja penkiin jalkoihin jotkut tassut, helpompi siirrelläkkin kun se luistaa. Siinä vähän punniteltavaa, itellä paino noi enemmän :)

Ite päädyin ER roll salikumimattoon aikoinaan. Ensin meinasin järkätä vesivanerista jne. kamppeista kunnon nostolavan, mutta ei millään huonekorkeus mahdollista semmoista. Mutta ei haittaa, kunnon kumimatollakin on todella hyvä maastanostaa, penkata, kyykätä ja tehdä kaikkea muita punttireenijuttuja, paitsi painonnostoon ei ole paras mahdollinen alusta, eikä siihen uskalla pudottakaan painoja kovin kovasti. Tai no, olen minä siihen jonkun 200kg maastanostossa joskus tiputtanut. :D

Arvelen kumminkin, että tuokin Korja-Kumin myymä salikäyttöön tarkoitettu kumimatto on ihan sopivaa. Itelläni taitaa olla 6 tai 7mm paksua ja sen alla lisukkeena semmoista kuramattoa, mitä saa rautakaupoista metritavarana. Ostin myrkynvihreää ja helvetin rumaa, koska oli halvinta. :D Tietysti Korja-Kumin paksumpi versio (se 10mm) voisi suojata vielä paremmin, mutta varmaan tuolla ohuemmallakin pärjää.

Mites, onko kokemuksia tollasesta setistä? Ei nyt itelle tuu mieleen mahdollisia ongelmia mitä noiden kanssa tulis, niin vaikuttaa ihan pätevältä kokoonpanolta.

Ei ole kokemusta noista mistään, mutta penkki näyttää liian kapealta. Mitoissa mainitaan 25cm leveys joka on liian kapea omasta mielestäni ainakin.

Ite päädyin ER roll salikumimattoon aikoinaan. Ensin meinasin järkätä vesivanerista jne. kamppeista kunnon nostolavan, mutta ei millään huonekorkeus mahdollista semmoista. Mutta ei haittaa, kunnon kumimatollakin on todella hyvä maastanostaa, penkata, kyykätä ja tehdä kaikkea muita punttireenijuttuja, paitsi painonnostoon ei ole paras mahdollinen alusta, eikä siihen uskalla pudottakaan painoja kovin kovasti. Tai no, olen minä siihen jonkun 200kg maastanostossa joskus tiputtanut. :D

Arvelen kumminkin, että tuokin Korja-Kumin myymä salikäyttöön tarkoitettu kumimatto on ihan sopivaa. Itelläni taitaa olla 6 tai 7mm paksua ja sen alla lisukkeena semmoista kuramattoa, mitä saa rautakaupoista metritavarana. Ostin myrkynvihreää ja helvetin rumaa, koska oli halvinta. :D Tietysti Korja-Kumin paksumpi versio (se 10mm) voisi suojata vielä paremmin, mutta varmaan tuolla ohuemmallakin pärjää.
Tuli haettua tuota Korja-Kumin recly floor mattoa. Sellaisesta kumirouheesta prässättyä se on, vähän rouheinen pinta ja muutenkin huomaa että se on vähän halpiskamaa. No ei se kyllä maksanutkaan kuin sen 25 neliöltä, saman paikan kalliimpi, joku ultra floor tms., olisi ollut 65 neliöltä.
Tulis vain tuo häkki Saksasta niin pääsis kokeileen, kymmenen päivää sitten webbikaupassa viimeinen status on että maksu vastaanotettu, mitään tapahtunut sen jälkeen, sitä kuuluisaa saksalaista täsmällisyyttä :D

Mites, onko kokemuksia tollasesta setistä? Ei nyt itelle tuu mieleen mahdollisia ongelmia mitä noiden kanssa tulis, niin vaikuttaa ihan pätevältä kokoonpanolta.
Hain itselleni tuon tankosarjan jotain viikko sitten. En ole sen kanssa paljoa vielä rehannut. No kai se asiansa ajaa. Vähän nuo laakeroinnit voi kyllä olla huonohkot, sitten näkee enemmän kun pääsen sillä kunnolla treenaamaan. Ja nuo lukot on kyllä todella huonon oloiset, pitää hommata jotkut pikalukot tuohon.

Edit, ainiin, jotain viikko sitten kun hain tuon tankosarjan niin se maksoi 279. Mietin silloin että jos haen sen vasta kun häkki tulee, mutta nähtävästi kannatti hakea heti. Nyt hinta näyttää olevan satasen enemmän :)

Ei ole kokemusta noista mistään, mutta penkki näyttää liian kapealta. Mitoissa mainitaan 25cm leveys joka on liian kapea omasta mielestäni ainakin.
Hmm, totta joo. Saattaa olla hiukan kapea pehmusteosa, mutta mahtaako leveämpiä paljon ollakaan myynnissä. Varmaan pystyisin elämään ton kanssa kuitenkin.

Hain itselleni tuon tankosarjan jotain viikko sitten. En ole sen kanssa paljoa vielä rehannut. No kai se asiansa ajaa. Vähän nuo laakeroinnit voi kyllä olla huonohkot, sitten näkee enemmän kun pääsen sillä kunnolla treenaamaan. Ja nuo lukot on kyllä todella huonon oloiset, pitää hommata jotkut pikalukot tuohon.

Edit, ainiin, jotain viikko sitten kun hain tuon tankosarjan niin se maksoi 279. Mietin silloin että jos haen sen vasta kun häkki tulee, mutta nähtävästi kannatti hakea heti. Nyt hinta näyttää olevan satasen enemmän :)
Ootko jo kunnolla päässyt testailemaan? Laakereiden ei mun mielestäni tarvitse mitään ikiliikkujia olla, kunhan pyörii kohtuullisesti ja tökkimättä lastattunakin. Lukot on yks hailee, kun en kuitenkaan niitä käyttäisi kuin lisäpainona. Mietityttää myös, että mitenköhän toi tanko kestää pudottelua, vai pitääköhän käsitellä kuin kukkaa kämmenellä. Joka tapauksessa ei kyllä varmaan kehtaa pudotella turhaan, kun on maksanu itsensä kipeeksi siitä. :D
Piru sentään toi hinnan nousu. Satanen tuli lisää kun ei oo nopea. Silti toistaiseksi paras hinta/laatu-suhde mitä oon löytänyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom