Kotisali

Tässä omaa kotisalia:

Power Rack
tasa/vinopenkki
levypainoteline + painoja +350kg
käsipainoteline +painot 7,5 - 51kg
kahvakuulia 8-24kg + kumeja

Pystytkös heittämään paljon tuo setti on sulle tullut kustantamaan? Näyttää meinaan niin pirun hyvältä, että himottais itsekin lähteä kotisalilinjalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pystytkös heittämään paljon tuo setti on sulle tullut kustantamaan? Näyttää meinaan niin pirun hyvältä, että himottais itsekin lähteä kotisalilinjalle.

Selkäinahon kaupasta on melkein kaikki. Käsipainot on käytetyt ja kaikki muu uutta. Vähän päälle 5000 euroa koko setti.

Tässä omaa kotisalia:
Power Rack
tasa/vinopenkki
levypainoteline + painoja +350kg
käsipainoteline +painot 7,5 - 51kg
kahvakuulia 8-24kg + kumeja

Aivan mahtava sali !
Multa puuttuu vielä valikoima käsipainoja sekä tietysti nuo pokaalit ;)
Eipä tuohon omaan oikein tahdo enää mahtuakkaan sovinnolla mitään erityisen isoa valikoimaa kässäreitä.

sali1.jpg

sali2.jpg

Pistäpäs Jyppendaal arviota tuosta Barbarian line kyykkyhäkistä. Eli jämeryys, helppokäyttöisyys, yksityiskohtien (=liitokset, hitsaukset, maali) laatu jne. Onko tuossa joku dippihässäkkäkin? Jos kyllä, niin onko hyvä?

Pistäpäs Jyppendaal arviota tuosta Barbarian line kyykkyhäkistä. Eli jämeryys, helppokäyttöisyys, yksityiskohtien (=liitokset, hitsaukset, maali) laatu jne. Onko tuossa joku dippihässäkkäkin? Jos kyllä, niin onko hyvä?

Tuonhan saa reiluun tonniin painoineen kaikkineen. Jämeryys on oikein hyvä, mikäli ostaa myös tuon ylä/alataljan samaan syssyyn. Ilman taljaa olisi paljon huterampi, nyt ei huoju ainakaan minun käytössäni ollenkaan, saan keikkua koko sadan kilon ruhollani tuossa leuanvetotelineessä miten päin vain. Yksityiskohdat ovat taattua kiinalaista nopeasti hutaisten tehtyä laatua... eli ei kovin kaksisia. Mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä vikaa. Maali on kestänyt oikein hyvin 3,5 vuotta omassa käytössäni, ihan yhtä hyvä kuin uutena. Irroitettava dippiteline on mukana, sekin on hitsattu hieman (n. 7mm) vinoon oikealle päin, mutta ei ole häirinnyt. Pultit ja mutterit vaihdoin suosiolla kaikki uusiin nylockeihin silloin kun kasasin, tein itse nuo reikien numeroinnit, puutarhaletkusta nuo varmistusrautojen päälliset niin ei kolise yms muuta pientä.
Tuon ylätaljan jalkatuen paikka on huono, siihen lyö penkissä päänsä, ellei ole varovainen. Ja kuten joskus täällä kerroin, tuo taljaratkaisu vie liikaa tilaa syvyyssuunnassa, uusissa versioissa tämä tosin korjattu.
Telineen reiät ovat hieman huonolla jaotuksella, 80mm välein, voisivat olla tiheämmässäkin. Riippuu tietysti omista mittasuhteista, kuinka käy penkin ja telineen korkeudet kohdilleen. Itse tein penkkiin 17mm vanerista korotuksen.
- Uskoisin, että tuo teline sen 400kg kestää, minkä saksalainen lupaa. Itse kokeiltu 230kg ja on tukeva. Tiputettu kohtuu korkealta 150kg varmistusrautoihin, tanko mutkalle, telineeseen ei mitään.
- Leuanvetotelineen kesto luvattu 150kg, itse tehnyt 50kg lisäpainoilla ja kestää.
- Ylä/alatalja luvattu kesto 140kg. Itse kokeiltu 120kg, kestää.
- Dippiteline luvattu 150kg. Itse tehty 40kg lisäpainoilla, kestää.
- Penkki luvattu 350kg. Itse kokeiltu penkissä 150kg, kestää. Kyykätessä istuen 200kg, kestää.

Eli vaikka laatu ei ensiluokkaista yksityiskohdissa olekkaan, niin täysin tyytyväinen olen ollut. Paitsi metallisiin 10&15kg kiekkoihin mitä silloin tilasin, ne heittää +- 500g miten sattuu. Onneksi tilasin muut kumitettuina, ne on hyvä laatuisia.

Itellä kotisaliin kuuluu: Penkki, levytanko(10kg) ja painoja sinne 65kg asti, leuanvetotanko, voimapyörä, kahvakuula 12kg.
Kyl noil saa jo pientä kivaa väännettyä (G6:sta ainakin tosi hyvin!)

Tottakai nyt kaikki saksaa puhuu :D

En muista saiko kielen käännettyä kun luo käyttäjätunnukset mutta ainakin rahdit pääsee näkemään kun laittaa ostoskoriin tavaraa.

(e: ylä/alatalja systeemi, mallia jämäkkä ja painava + mutkatanko tais olla jotain 50 eur rahdit)

Aivan mahtava sali !
Eipä tuohon omaan oikein tahdo enää mahtuakkaan sovinnolla mitään erityisen isoa valikoimaa kässäreitä.

Komian näköinen sali.
Itse ostin omalle kotisalilleni käsipainotangot 50mm päillä, ei vie tilaa ja käy samat kiekot kun muihinkin tankoihin.
Oliskiohan ollut Vuoripex, mistä ostin, muistaakseni aika suolainen hinta, mutta vissiin laadukkaat, laakeroidut ja kierrelukoilla,

Omalla salilla tällä hetkellä:
Power rack, leuanvetotangolla ja dippitangoilla
Tasa/Vinopenkki
Perus kumipääll.kiekkoja (1,25kg-20kg) yht. ~200kg + 2 10 kilon bumperia + setti mikrokiekkoja (0,25kg-1kg)
Säädettävät käsipainotangot
Voimapyörä + lisäpainovyö

Aivan mahtava sali !

Onpa vain hienosti viritelty sali, onnittelut. Minä vedän paljon treenejä autotallissani, missä on teettämäni kyykkytelin, penkkipunneruspenkki, tanko, lätkiä, säädettävät käsipainot ja leuanvetotanko. Tuollakin setillä saa aika hyvin treenattua. Ai niin, nyrkkeilysäkki on ihan must - hyvä lämmitellä ja lopussa vielä loppunaputtelu.

^Säkkiä oon kanssa funtsinut vielä lisämausteeksi, mutta on vaan prkl tila sen verran kortilla etten ole (ainakaan vielä) tohtinut.
Varmaan saisin vielä mahtumaan pieneen syvennykseen missä yleensä pidän penkkiä pystyasennossa, kun en sitä tarvitse.
Pitäisi vaan penkille keksiä joku toinen säilytyspaikka sitten, pitääpä vuntsia.

Yleisesti kotisalin virittämiseen liittyen:
Vermeet mitä tarvitaan olennaiseen eli maveen/kyykkyyn/riveen/penaan/pystäriin/leukoihin/dippeihin/soutuihin/vatsoihin/hauisojentajavatkauksiin menee kyllä yllättävän pieneen tilaan, kun kaiken rakentaa power rackin ympärille.

Joo, minäkin olen haaveillut nyrkkeilysäkistä, mutta kun ei vain ole tilaa, niin ei ole. Ehkä sitten joskus. Sinänsä mielestäni nyrkkeilysäkki on hyötyynsä ja hauskuuteensa nähden naurettavan halpa kuntoiluväline.

Onko kukaan tilaillut viime aikoina tuolta megafitness-shopista? Mietin vaan, että uskaltaako laittaa vajaa parin tonnin tilausta menemään... Tulleeko tavarat perille. Miten pitkät tuolla on ollut toimitusajat?

Onko kukaan tilaillut viime aikoina tuolta megafitness-shopista? Mietin vaan, että uskaltaako laittaa vajaa parin tonnin tilausta menemään... Tulleeko tavarat perille. Miten pitkät tuolla on ollut toimitusajat?

Mä tilasin n. vuosi sitten säädettävät käsipainot ko. verkkokaupasta ja n. viikossa tulivat perille, erittäin luotettava ja halpa verkkokauppa. Suosittelen.

Saako Saksasta asiallista powerrackia max. n. 500e budjetilla? Mieluiten jopa vähemmän.

Mietin ostaisiko vain penkin ja kyykkytelineen, jossa voi dippiä tehdä... Vai suoraan rackin... Paha valinta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom