Kotisali

Asiat tärkeysjärjestykseen. 24,5neliön kämppä ja löytyy salinurkkaus.

Säädettävä teline.
4 säädettävää käsipainoa ja rautaa 175kg + tanko.
Dippivyö ja IronGym leuanvetosysteemi, kun oviin ei ruuvattavaa saa.
30kg säädettävä painoliivi ja voimapyörä.

Tulossa vielä TRX-kehopaino homoilu systeemi sekä kumppareita.

(penkki oli osana salia, mut lähetän takas, kun se on niin paska ja penkki on muutenkin homoille.)

edit. Tää on vaan tällänen jumppasali, kun tangon kapasitettii on vaan 150kg ja telineen 250..

Liitteet

• kotisali.JPG
    kotisali.JPG
    111,3 KB · Katsottu: 4 714
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen suunnittelemassa omakotitalon rakentamista ja kotisali olisi myös suunnitelmissa. Wrangella myynnissä oleva Body Solid kuntokeskus näyttää aika hyvältä. Onko tietoa vastaavanlaisista kuntokeskuksista?

Eiköhän molemmat ole ihan kestäviä ja päteviä varsinkin jos kotona treenailet.

DSC_0003_1.jpg

Nonii.. Nyt se alkas olla valmis, levypainoja +200Kg ja ladattavat kässärit. Tangon ja telineen pitäs kantaa yli 300. Penkin tein töissä.

Tässä mietin pientä "kotisalia" joka koostuisi lähinnä 2kpl säädettäviä käsipainoja, tyyliin http://www.gorillasports.fi/kasipainot/10000079-vinyylinen-kasipainosetti-30kg.html , tosin saisi olla mieluiten 40kg saakka.

ja sitten vielä säädettävä vino/tasa penkki, noilla tekisi hyvin pp käsipainoilla, pystypunnerrus, kulmasoudut jne, jaloille askelkyykky, ja silloin tällöin kävisi mave/kykky vetämässä salilla.
Mistäköhän kaupasta tuollaiset voisi kohtuu hintaan saada? tuolla em. apinakaupassa ei ollut noita tarpeeksi suuria käsipainoja, ja penkki näytti hassulta.

Wrangesta ja esim. Vuoripexiltä. Mitkä vain säädettävät käsipainot, ja niissä käytät samoja 50mm reijällä olevia kiekkoja kuin tangossa, tai ostat valmiiksi niitä kiekkoja varten tehdyt kahvat. Itse käyttänyt monta vuotta jotain Citymarketin kromisia, alunperin 12 kilosia painoja, ja laittanut niihin yli 50kg rautaa ja hyvin ovat kestäneet.

Tuollaisia 140 kg settejä (sisältäen 200kg kestävän tangon) näkee tarjouksessa paljon.

"Kohtuu hinta" on vähän laaja kuvaus, itse selvisin kaikkineen reilu 700 eurolla. Toisaalta hyvä jos saat pelkän tangon tuohon hintaan jos Leokoa haluaa.

Eli käytännössä ei kauheasti haittaa, jos levyssä on 50mm reikä, ja itse tanko on vaikkapa 35mm ? tuo helpottaisi kyllä noiden haalimista.

Kyllä se haittaa. Hommaaat 50mm päillä olevat kässärikahvat.

Paikkoja mistä saa;
Megafitness shop
bodysolid.de
strengthshop uk
watson gym
sport tiedje

Oottekos mavettanu ihan kerrostalossakin? Itellä ois kämpänosto suunnitelmissa. Ja ainakin jos kolmioon päädytään, niin ehdottomasti pitää räkki hommata yhden huoneen nurkkaan, kyllästyttää noi saleilla huutavat apinat. Mietin että mitenhän noi elementit kolisee mavessa, vaikka oiskin kunnon kumimatot alla..

Rivarissa olen nyt mavettanut joitain vuosia, tosin en kovin kovasti. Kuulemma se on ainoa, mistä kuuluu naapuriin selvästi ääntä ja nimenomaan painojen lattialle laskemisesta. Mulla on lattian päällä ensin kangasmattoa (semmoista, mitä saa rautakaupoista metritavarana, samanlaista pistetään mm. bussien lattioihin), sitten 6mm salikäyttöön tarkoitettua ER kumimattoa. En kyl kerrostalossa uskaltaisi ihan jotain kevyttä kuntoilupotailua kovempaa maastanostaa. Onneksi kyykätä ja penkata voi tiukastikin, eikä se kolina juuri mihinkään kuulu.

Itsellä aikanaan tippui 20kg kiekko lattialle kerrostalossa, alakerran naapurilta tippui kattokruunu :D Mavettaa en olisi siis todellakaan uskaltanut...

HUOM: Tosin oli kyseessä _todella_ huonosti eristetty talo... Ja eipä tuo kattokruunu voinut olla kovin oikeaoppisesti kiinnitetty.

Kyllä se haittaa. Hommaaat 50mm päillä olevat kässärikahvat.

Ei haittaa, mutta helpommalla pääset kun ostat valmiiksi sopivan tangon. Itselläni samanlaiset kässärit kuin yllä olleessa penkkikuvassa, ja noi on kai 25mm tangolla ja monta vuotta käyttänyt isoja kiekkoja niissä. Kikka on katso pistää yksi oikeankokoinen kiekko prikaksi, ja perhosmutterit luikahtaa sinne 50mm sisään sopivasti, tai puristavat normikokoista kiekkoa vasten painot tiukasti kiinni.

Tässä omaa kotisalia:
30122011563.jpg

01012012568.jpg

Power Rack
tasa/vinopenkki
levypainoteline + painoja +350kg
käsipainoteline +painot 7,5 - 51kg
kahvakuulia 8-24kg + kumeja

^ Nyt oon kyllä kade :)

http://www.vuoripex.fi/cat/product_details.php?p=455

Joku jo kyselikin... Onko kellään tuosta kokemusta? Pystyykö tuossa tekemään penkkiä?

Olisi huokean hintainen ja turvakaaretkin.... Saisi penkin, dipin, kyykyn ja pystypunnerruksen tehtyä tuossa... Tosin miten helvetissä dipin saa tehtyä jos tuota leveyttä ei voi säätää?! Ei ainakaan kuvan mukaan?

Varmasti pystyt tuossa tekemään penkkiä jos:

Saat penkatessa otettua hyvän otteen tangosta (telineen leveys, salipenkit ovat aina tosileveät)+ jos korkeus on ok eli eikun mittailemaan.

Tuollahan lukee mitoissa että leveys 65-105cm eli kyllä sitä pitäisi pystyä kaventamaan jos aiot dippiä tehdä. Tosin voi (saattaa) olla vittumainen systeemi liikuttaa noita, kuva ei paljon kerro. Lähetä tuonne sähköpostia ja kysele vähän niin parhaiten selviää.

Ja esim. noista turvakaarista kannattaa heti katsoa se että jos vedät penkkiä ja et jaksa nostaa niin kuinka ne kädet ottavat niihin rautoihin kiinni jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom