Kotisali

Kotikäytössä ajaa nuo halppistangot asiansa imo, kunhan on täysimittainen, 50 mm ja laakeroitu. Ei yksi käyttäjä edes halppistankoa loppuun nosta, tai no tietty jos koko ajan on +200 kg tangossa niin ehkä veltostuu ajan kuluessa. En tiedä kun ei ole kokemusta :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kotikäytössä ajaa nuo halppistangot asiansa imo, kunhan on täysimittainen, 50 mm ja laakeroitu. Ei yksi käyttäjä edes halppistankoa loppuun nosta, tai no tietty jos koko ajan on +200 kg tangossa niin ehkä veltostuu ajan kuluessa. En tiedä kun ei ole kokemusta :D

Ajaahan ne asiansa kunhan nyt ei ihan kurateräksestä ole tehty+liian ohut. Laadukkaammalla on vaan mukavampi treenata. Halpiksissa voi olla esim. huono karhennus, hölskyvät tangon päät, huonosti pyörivät päät, karhennus jatkettu liian pitkälle keskellä jolloin rive ja mave on vittumaisempaa ym. pikku virheitä.

Mikään tankohan ei kestä mavea pinnoilta ryskyttäen isolla kuormalla vääntymättä. Jos sitä haluaa tehdä niin joku halpistanko kehiin minkä vääntyminen ei haittaa.

Jos asuisin jenkeissä niin hommaisin ruostumattomasta teräksestä valmistetun tangon. Eipähän hilseile maali eikä päätyjen pinnoite.
Rosteritanko kuulalaakereilla 565$

Mulla on tankona joku lastenmalli, mutta samalla sen mittasuhteet ovat ihan oudot. Eli päädyt ovat jotain 32mm, ja se on keskeltä yhtä paksu, ts. vaikka iskisi 200kg kiinni niin se ei taivu mihinkään. :D

Onko porukoilla normaalia pidempiä 30 mm käsipainotankoja? Suomesta ei tunnu noita löytyvän, joten laitoin tilauksen Saksasta Mega-Fitness_Shopista kahteen kapulaan a 45 cm kierrelukoilla. Noihin pitäis mahtua kumpaankin 10 kpl 5 kg kiekkoja. Nykyisellään kp painot loppuu 32,5 kg:oon, koska tankojen pituus on vain 35 cm eli kuudella vitosella mennään per kapula. Muutama reeni tehty noilla tasa- ja vinopenkkipunnerrusta nyt, mutta alkaa jo olla turhan kevyt paino.

Lasku tuli sähköpostiin, mutta maksun suorittaminen kusee, kun meikäläisen Nordealla ei kansainvälinen maksu tunnu onnistuvan, kone pyytää maksamaan uudella maksulla, vaikka eihän siihen voi syöttää ulkomaanmaksuja. Tarkistanu moneen kertaan, jotta tiedot on oikein, mutta kun ei mee läpi kansainvälisissä maksuissa. Pankkiin tässä kai täytyy marssia neuvoa pyytämään asiassa.

Treenimotivaation ylläpitämiseksi hankin aina pientä sälää välillä. Vuosikausiin en käyttänyt käsipainoja mihinkään, mutta nyt olen niihin mieltynyt jo kovin. Hauberiakin tekee uudella innolla, kun pääsee tekemään muillakin kuin vanhoilla 15 kg käppäreillä.

Voin mitata mutta menee viikko kun oon reissussa. Ja siis selvyydeksi Kärkkäiseltä on mun setti, mutta näyttäis samalta.

Tosta pituudesta sen verran että ihan täysmittainen tanko minusta, myös oteleveydeltään.

Tulikin jo vastaus eli 220cm ja max.ote 132cm

Itsekkin olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia tai mielipiteitä tuosta vuoripexin häkistä. On suunnitelmissa ostaa kyseinen häkki ilman tuota penkkiä. Eli onko tukeva? Näyttää hiukan siltä että pitää pultata lattiaan tai laittaa jotain lisäpainoja jos meinaa leukoja vetää noissa kahvoissa. Mutta halpa häkki kyllä kyseessä.

Ja tosta penkistä piti sanoa että ei näytä hintansa arvoiselta, kapenee loppua kohden kurjasti. Korjatkaa jos olen väärässä mutta kuvan perusteella näyttää siltä että penkatessa perse just tossa saranakuopassa ja hartioiden kohdalta niin kapea että mahdoton pitää lavat yhdessa, Penkin jalat kun ei anna paljon valinnanvaraa kuinka syvälle sen voi häkkiin työntää. Tämä siis perustuu aikaisempiin kokemuksiin säätöpenkeistä ja häkeistä, tuo penkki voi olla vaikka kuinka bueno.

Onko kellään kokemusta noista?
Mietityttää vävän toi vinopenkin painoraja joka on 220kg, onkohan kuinka lelu..
http://www.vuoripex.fi/cat/product_details.php?p=464

Ostin kyykky-dippi-pena-telineen ja tuollaisen penkin ja etenkin hintaansa nähtynä ne ovat hyvin tukevia. Penan istuinosa joka jää perseen alle on vähän huonosti suunniteltu, koska se ei kestä sivuttaissuunnassa klappia, ts. jos siihen bulkkipossu rusauttaa hehtaariahterinsa suurella kiihtyvyydellä, se voi notkahtaa, mutta suoraa rasitusta ja oikeaoppista käyttöä sanoisin kyllä että tuo penkki kestää yksityiskäytössä vuosikausia. Tuota voi säätää vapaasti väliltä alaviistopenkki-tasapenkki-vinopenkki sekä pystypenkki, ja perseenalusta voi myös säätää useampaan kulmaan. Runkopultit ovat M12, muut muistaakseni M10. Säätöjä löytyy sekä penasta että telineestä hyvin, telineessä saisi olla vähän lisää leveyttä, mulle (180cm) riittää kyllä, mutta pidemmille käsivarsille voi tehdä tiukkaa.

Normaali tankohan on sen 220cm. Ota tuo jälkimmäinen ja vähintään 450kg staattistakestoa kun tuolta pystyy valita 200, 450 ja 680. Tai tämä http://www.omasali-kauppa.fi/product/343/power-levytanko-50mm-laakeroitu-680kg

Suomalaisilla firmoilla on muuten kate ihan kohdallaan kun vertaa samojen tuotteiden hintaa esimerkiksi Saksassa. Saa yksityishenkilönä tilattua 100 euron postikuluilla voimatelineen selvästi halvammalla kuin mitä se täällä maksaa.

Voimatelineelle olisi oikeastaan tarvettakin vaan, mutta tosa olis vaan tarjoukses tuo setti. No, pannaan tilaukseen ja katotaan miten äijän käy:)

Tänään pitäs tulla uus penkki ja irtoteline. Vähän kompaktimmat piti ottaa kun kämpällä kokoa huimat 24,5neliötä :D.
Sit vielä toinen tanko ja lisää rautaa, niin ei tarttee taas vähään aikaan tilailla.

http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=BS003&OpenGroups=1209
Nyt tuli toi smartian setti. 3 levyä ei mahtunu tankoon, reiän halkasija kaikissa <47mm :face:
Pitikös näissä takuu hommissa ite maksaa postit vai miten se oli?

Aika paska säkä. Ihan on kyllä ollut jopa painoa myöten kohdillaan mun setti.

Ei tartte maksaa posteja itse, myyjällä on velvollisuus kustantaa palautus. Ole sinne yhteydessä, saattaa olla että saat pitää nuo kiekot ja saat tilalle uudet. Sitten vaan poraat reiät isommiks noistakin tai käytät lisäpainoina leuanvedossa yms.

Aika paska säkä. Ihan on kyllä ollut jopa painoa myöten kohdillaan mun setti.

Ei tartte maksaa posteja itse, myyjällä on velvollisuus kustantaa palautus. Ole sinne yhteydessä, saattaa olla että saat pitää nuo kiekot ja saat tilalle uudet. Sitten vaan poraat reiät isommiks noistakin tai käytät lisäpainoina leuanvedossa yms.

Noniin hyvä! Helpostihan noi töissä porais isommaks, mutta jos kuluitta pääsee niin kyllä uudet kelpaa niissä on kuitenkin se maali siellä reiässäkin.

Muista olla tiukka puhelimessa tai sähköpostitse, myyjällä on tosiaan velvollisuus kustantaa se palautus, koska virhe on täysin heidän.

Yrittävät usein lässyttää omiaan takaisin ja puhua puutaheinää.

Ittellä samanlainen 140kg levytankosarja, kärkkäiseltä. Eihän noi ihan niin tarkkoja mitoiltaan, painoiltaan ja laadultaan oo mut toimeen tulee. Omassa tangossa toinen pää on muutaman mm ohuempi. Se taas johtaa siihen, että jousilukko ei kiristä kunnolla painoja. Noo, annoin olla kun vahingos pakkasivat ylimääräset 4 x2,5kg limput mukaan. Niin ja kysymys koskien kyseisen sarjan tankoa: kuinka kireälle nuo laakerit pitäisi kiristää.??

Omat kotisalisuunnitelmat hieman kaatui kun tuli muutto kerrostaloon ja mukaan lähti vain käsipainot, tällainen setti jäi vielä mukaan http://www.gorillasports.fi/kasipainot/10000082-vinyylinen-painosetti-70kg.html. Vinkkinä muille kotisalin rakentelijoille, en ainakaan itse löytänyt muualta halvemmalla ja ainakin tämä oma setti on täysin hintansa arvoinen. Saman puljun ylätalja- alataljasysteemin kerkesin ostamaan kanssa, mutta nyt myyntiosastolla myynnissä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom