Kotisali

Itse tein varmistusraudat neliöputkesta.
Raudat liukuvat räkin putkissa.
Lukitukset 12mm terästapeilla, jolloin ei tarvitse porata niin isoja reikiä. Kun ei silloin jyrsintä ollut käytössä,
painelin käsikoneella menemään...

Joo kävi sekin itelä mielessä eli vähän niinku tuossa vuoripexin mallissa.Se on siitä kätevä että pystyy jotaki huopaa liimaamaan neliöputken päälle.Kätevä tehä korokkeelta vetoja kun huopa säästää tankoa:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
joo siis toki noi reiät kannattaa vaikka teettää sielä mistä ne tarpeetkin ostaa.

420e räkistä on jo mun mielestä niin halpa ettei siihen rahaan kannata itse alkaa vaivaa näkemään. ja jos se ei jostain syystä olekaan tukeva niin noita on todella helppo vahvistaa vaikka poikittaisilla lattaraudoilla räkin yläpäästä. pystysuunnassahan ne kestää mitä vain.

Joo jos joutuu teettään jotaki niin silloin tuo 420e ei oo enää paha.Toisaalta jos 200-300 euroon pystyy ite tekeen räkin joka vastaa ominaisuuksiltaan näitä kalliimpia niin kannattaahan sekin ja mukavahan nuita rakennella jos aikaa on...Pitäskään tehä useampi kun näyttää kysyntää olevan;)

He-Man komea sali näyttää olrvan kaikki oleellinen ja vähän hienouksiakin kotisaliin:hyvä: Minkäkokoseen tilaan oot saanu nuo mahutettua. Itelle pitäs semmoseen 16 neliöön mahuttaa kaikki tarpeellinen.

Tekiskään tuomosella mitään http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10006&compartmentId=10045&categoryId=38660
Kaikki muut vehkeet tulee kyllä aika pitkälti omavalmisteisia mutta tanko pitäs ostaa ja levypainot. Epäilyttää vain levyjen painotoleranssit ja tangon laakeroinnin kestävyys.Helvetin kalliita nuo merkki levypainot jos ostais ensin tuomosen halpiksen ja pikkuhiljaa hommais laadukaampia painoja. Sitte ku tanko hajoaa niin tilaa sitte kerralla kunnon tangon, ei tulis kertarysäyksellä niin kovat kustannukset.

Mulla on 140 kilon international setti mökillä ja siitä on ainakin tanko vääntynyt. Kannattaa tosiaan olla tarkka noitten tankojen kanssa, koska tanko saattaa kestää vain sen verran rautaa mitä setin mukana tulee... jos sitäkään. Saken Compact Power Bar on varmasti hyvä valinta.

Joo kävi sekin itelä mielessä eli vähän niinku tuossa vuoripexin mallissa.Se on siitä kätevä että pystyy jotaki huopaa liimaamaan neliöputken päälle.Kätevä tehä korokkeelta vetoja kun huopa säästää tankoa:)

Huono puoli on se, että jos tekee itse, niin pystyt täytyy olla ihan suorassa jotta raudat liukuvat hyvin.
Itsellä ei ole rautojen päällä muuta kuin maali. Ihan hyvänä on tanko pysynyt.

Mulla on 140 kilon international setti mökillä ja siitä on ainakin tanko vääntynyt. Kannattaa tosiaan olla tarkka noitten tankojen kanssa, koska tanko saattaa kestää vain sen verran rautaa mitä setin mukana tulee... jos sitäkään. Saken Compact Power Bar on varmasti hyvä valinta.
Mulla meni kanssa mutkalle yksi halpa tanko, painoa oli 215kg.

Nyt on Compact Power Bar, ei juuri taivu vielä 200kg painoilla.
Plussaa on tangossa ihan hyvä karhennus verrattuna moneen halpaan kromi tankoon.

onpa ne sitten huonoja tankoja jos vähänkään isommilla painoilla reenaa. en ois uskonu että noin huonoja, kai ne mun näkemät "ei merkki" tangot ovat sitten olleet kohtuu hyviä ku ei oo rikkinäisiä/taipuneita tullut vastaan. no aina oppii uutta :thumbs:

tosin itellä menis helposti tollanen halpis tankokin.....

Tuli tilattua tuo anttilan setti saa nähä kauan kestää. Ainaki penkissä riittää ja kyykyssäki jollaki lailla mavessahan se varmaan jossain vaiheessa tulee vääntyyn. Miten nuo tangot vääntyy ihan kunnolla vai vähän jäävät mutkalle? Jos oikein muistan niin sullaki tais olla naturaalien reenipainossa semmoset painot että halpistangot ei taia ihan riittää..

onpa ne sitten huonoja tankoja jos vähänkään isommilla painoilla reenaa. en ois uskonu että noin huonoja, kai ne mun näkemät "ei merkki" tangot ovat sitten olleet kohtuu hyviä ku ei oo rikkinäisiä/taipuneita tullut vastaan. no aina oppii uutta :thumbs:

tosin itellä menis helposti tollanen halpis tankokin.....
Neutriski penkkaa tuomosella tangolla lätkät jää nousematta ku käet on jo suorana;)

heh, oon niin jäätävässä kunnossa että hyvä jos tuolla setillä jaksais ees penkata kunolla :)

Toi mun sali on noin 16 neliön kokoinen, eli mikään hirveen kokoinen mut tähän asti on pärjätty. Kuntokeskus härpätin on emäntää varten hommattu, mikä lähtee jossain vaiheessa kun tilalle tulee itse tehty etureisikone.

Itellä on käytössä liki 20v vanha muistaakseni kiinalainen tanko ja hyvin on kestänyt käytön. Isä tuon minulle osti tutultaan joskus 15vuotta sitten. 80kg setti se oli. Ainoo vika on se että pitäis karhentaa se uudelleen ku on niin siliä.:D En tiedä muuten miten nykyään mutta tarkkana kannattaa olla kun noita halppis tankoja ostaa. Jouduin sorvauttamaan noista holkeista hieman pois ku olivat 55mm halkaisijaltaan jottana sai 50mm reiällä olevat kiekot mahtumaan.

ite muutan uuteen kämppään ja sinne tulee autotalliin kulmatanko, levypainoja, penkki,
nyrkkeilysäkki, permanto, leuanvetotanko, dippiteline ja käsipainoja, sillähän saa koko vartalon treenattua läpi..

Tuli tilattua tuo anttilan setti saa nähä kauan kestää. Ainaki penkissä riittää ja kyykyssäki jollaki lailla mavessahan se varmaan jossain vaiheessa tulee vääntyyn. Miten nuo tangot vääntyy ihan kunnolla vai vähän jäävät mutkalle? Jos oikein muistan niin sullaki tais olla naturaalien reenipainossa semmoset painot että halpistangot ei taia ihan riittää..

Tuossa kyseisessä tangossa ei ole koskaan ollut enempää kuin se 140kg. Ostaessa kysyin myyjältä, että voiko tankoon ostaa lisäpainoja sitten myöhemmin niin sano, että ei voi, koska tanko on tehty kestämään vain se 140kg. Oli markka-aikaan tuhannen markan tanko eli aika huono hinta-laatu suhde. Painojen kanssa kannattaa olla kans tarkkana. Mulla tuossa International setissä (valurautaa)toinen kaksvitonen painaa 23kg ja toinen 27kg. Tuollainen ero tuntuu jo aika hyvin.

Ite ainakin olisin ihan ekstaasissa jos saisin oman salin :D

Siis olisihan se ehkä mukavampaa kotona hyvillä laitteilla treenata mutta... Tiiä sitten että paljonko mahtais maksaa.. :/

mun omalta salilta löytyy penkki, tangot & painot, käsipainoja, reisiojennuskone, peck deck, ylätalja, alatalja, leuanvetotanko, dippiteline jne.jne.

Tietenki se oma sali joskus on haaveena jos varaa ja tilaa löytyy, mutta sinne kyllä pitää saada sitten joku kaverikin tekemään.. Musta ainakin ne kanssatreenaajat on ihan olennainen osa sitä salilla käymistä. Aika ankiaa ois kerrasta toiseen yksin jossain kellarissa tuhertaa. He-Manin kotisali oli kyllä mahtava!

Kyllähän se oma sali olisi itselläkin haaveena. Ehkä sitten kun saa ostettua oman talon.

Ensi viikolla käyttöön tulee 10kg levytanko +60kg painoja, leuanvetotanko ja 15kg käsipaino. Toinen käsipaino olisi vielä aika välttämätön ja penkin kun edes saisi, niin ei tarvitsisi korvata penkkipunnerrusta dipillä. Mutta noin muuten vehkeet riittää omiin tarpeisiin ja tavoitteisiin (1-jakoista massatreeniä usealla toistolla ja sarjalla, niin painotkin riittää vähäksi aikaa). Toistaiseksi ainakin. Sitten jos lakkaa riittämästä niin pitää vääntäytyä oikealle salille.

No niin tuli tuo sarja tänään.Se tanko mitään laakeroitu ollu.Holkeilla oli ja jonku verran väleät. ei kait siinä muuten mitään mutta jos lukee laakeroitu niin silloin pitäs olla. Toisaalta varmaan kestää paremmin kun jollaki halpis laakereilla, en tiä pitäskö panna menemään takas:rolleyes: pitää ainaki pistää vähän palautetta:curs: levypainot li osa aika lähellä luvattua painoa ja osassa pieniä pääasiassa 200g heittoja,toisessa 20kg:ssa tais olla isoin joku 300-400g heittoa.Osa painosta oli digitaalivaakan mukaan jus mitä pitiki.Tanko painoi 19.2kg Kaikki heitot oli kevyempään päin.Kattoa jos sorvauttais tuohon tankoon uuden tarkemmat soviteholkit.Niin ja 20kg lätkien halkasija ei ollu ku 35cm ettei sekään ollu ihan virallisen kokonen.

Onko muka jossain tangoissa muita laakerointi tapoja kuin tuo holkki periaate? Hyvin se ainakin toimii vanhassakin tangossa.:) Pitäis tässä päättää että alkaako treenaamaan kunnan salilla vai hommaako itselle lisää painoja ja uusii telineet. Jos jostain vain saisi treeni tilaa niin ehdottomasti satsaisin omiin laitteisiin.

Ite ajattelin sitte tulevaisuudessa hankkia kotiin salin. Mutta se ei tule autotalliin koska se on auton paikka, ainakin mulla. Rakennan ihan oman rakennuksen sille, ja sellaisen missä kestää lattia vaikka 500 kilon mavet.(niitä nyt ei kyllä varmaan tule tehtyä) Laitteista en vielä tiedä, mutta jonkin verran olis tarkoitus hankkia. Ainakin 3 tankoa, kyykkyyn ja vetoon oma, penkkiin oma ja sitte sellanen mitä käytän muissa liikkeissä. Ja painoja +400kg koska prässin hankin ainakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom