Kotisali

ja mikäköhän tossa tangossa on vikana. en ole koskaan nähnyt että tankoa olisi saatu normaali reenissä pilalle. jos alle 300kilon rautoja käsittelee ja ei pudottele suorilta käsiltä lattialle tankoa niin hyvin nuo halvemmat tangotkin kestää. eriasia jollain yleisellä salilla ku porukka viskelee tankoja miten satuu, en kyllä ole siltikään koskaan nähnyt laakeri vikaista tai muutenkaan piloille saatua tankoa edes yleisillä saleilla ja tankoja on ollu minkä merkkisiä sattuu. onko tässä tanko asiassa jokin muu pointti kuin kestävyys?

edit. mavessa tietty voi aika paljon joustaa jos ei ole kovin laadukas tanko ja painoa hieman reilummin. lätkät vielä maassa kun veto on jo polvissa:D
Oma sali ois unelma mut ei tila riitä nyt mihinkään meillä.
Puntti ois lähellä, yks syy on ettei jaksa raahautuu tai pyytää kyytiä tonne keskustaa ja takas.
Kaikki laitteet ois aina vapaana eikä tarttes välittää muista.

Tarpeelliset laitteet
-penkki
-kyykkyteline
-dippi
-leuanvetotanko
-
nuo kaikki onnistuu voima räkissä.

mulle on tullut pakkomielle tuosta räkistä ku sitä pitää joka tredissä hokea:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulla on noin paljon laittaa painoihin niin tuohon rahaan saat jo kunnon tangonkin.

Otas yhteyttä Selkäinahon Sakariin (googlaa) ja ota tangoksi Compact Power Bar (159e) ja mahdollisesti käytetyt tai II-laadun levyt jos niitä sattuu olemaan varastossa (luultavasti jotain 1-1,5e/kg). Tai sitten nyt tarjoussetti, eli tuo tanko ja rautalevyt (127,5kg 199€). Tohon vaan pari 20kg limppua lisäksi.

Tuolla näyttäisi olevan toimituskulut 60€ ja vielä manner suomessa, eli onko enemmän toimituskulut pohjoiseen?
Paljonko tuo "painotolerannsi 3%" tarkoittaa kiloissa?

EDIT: Niin ja tuolla ei näkynyt tuon tangon pituutta, eli kuinka pitkä se on?

Jos sulla on noin paljon laittaa painoihin niin tuohon rahaan saat jo kunnon tangonkin.

Otas yhteyttä Selkäinahon Sakariin (googlaa) ja ota tangoksi Compact Power Bar (159e) ja mahdollisesti käytetyt tai II-laadun levyt jos niitä sattuu olemaan varastossa (luultavasti jotain 1-1,5e/kg). Tai sitten nyt tarjoussetti, eli tuo tanko ja rautalevyt (127,5kg 199€). Tohon vaan pari 20kg limppua lisäksi.

Kattelinki tuota sarjaa mutta siinä on vain se että tuossa on rautapainot ja joutuis ostaan kumitettuja painoja lisäksi(ainaki vetoa varten) luonnollisesti samasta paikkaa ettei toimituskulujen osuus nouse merkittäväksi.Anttilassa oli pienemmät toimituskulut ja sais vielä osamaksulla...:lol2: Toisaaalta Saken ja Anttilan vehkeiden laatueroista ei kannatta edes samana päivänä puhua. Niin tai mistä sen tietää voihan sinne anttilaanki joskus sattua aivan kelpo kamaaki...

Neutraali oon nähny yhen tangon joka oli laakeroinnista hajalla ja seki oli vauhdilla päästetty alas jossain lähelle 300kg vedossa..Maaliasjärjellä ajatellen uskoisin kotikäytössä kestävän halpistangonki ennen kuin aletaan mennä 250kg yli. Tehtiin muuten kerran testi 30mm hydrauliputkelle seinämävahvuus jotain 3mm luokkaa. Pantiin 170 lätkiä paikoilleen ja vetäsin sen maasta ylös hyvin kesti, tietenki taipui ehkä saman verran mitä näkee kuvissa kun on 400 kg tangossa mutta ei niin sanotusti nitkahtanut piloille ehkä viitisen senttiä jäi mutkalle noston jälkeen.Niin ja karhennuksissa on ainaki isoja eroja joissaki halpistangoissa lähes olemattomat.

Johnsson Eikös 3% oo 100kg 3kg:) eli 10kg lätkässä vois olla heittoa 300g suuntaan tai toiseen näin ainaki ite sen käsitän. Eiköhän se ollu ihan normaali 220cm

nuo kaikki onnistuu voima räkissä.

mulle on tullut pakkomielle tuosta räkistä ku sitä pitää joka tredissä hokea:)

Oon unohtanu täysin koko laitteen kun en oo käyttäny(salilla jossa käyny nii ei ees oo tommosta)
Tollain ois ihan kätsy :D
Vitun kalliita näköjää mutta isä hitsaajana vois taikoo tommosen.

e. kyllä silti ois varmaan kivempaa tehä kaikki liikkkeet omil paikoil. Makunsa kullaki =)

räkki on helppo tehdä itse. käy ottamassa vain jostain hyvästä räkistä mitat.

Tulipa tilattua tuo anttilan setti.Kohtapa sen näkee tekeekö sillä mitään...Panin viestiä sinne painotoleranssi on 5% aika paljon mutta pitää hommatta laadukkaampia levyjä pikkuhiljaa kun tuohon kuitenki joutuu hommaamaan lisää levyjä.

Itsellä on semmonen joku erikoispenkki kotona. Siinä on jalkoille pari liikettä ja rinnalle.
Sillä voi ihan hyvin tehä jos ei jonain päivänä pääse salille lähteen. Tangolla ja painoilla pääsee jo pitkälle--> Mavea, kyykkyä,penkkiä, hauista yms. Levy käsipainot on myös..
Kotona saa melkeen tehtyä yhtä hyvän reenin ku salillaki, mutta salilla tietenki vähä parempia ne laitteet, taljat ja sillee :) Kärkkäiseltä ostettu semmonen satasen penkki. Ei se mikään pro oo mutta ei oo ainakaan menny paskaksi ja ollu 1,5v.

Itsellä on semmonen joku erikoispenkki kotona. Siinä on jalkoille pari liikettä ja rinnalle.
Sillä voi ihan hyvin tehä jos ei jonain päivänä pääse salille lähteen. Tangolla ja painoilla pääsee jo pitkälle--> Mavea, kyykkyä,penkkiä, hauista yms. Levy käsipainot on myös..
Kotona saa melkeen tehtyä yhtä hyvän reenin ku salillaki, mutta salilla tietenki vähä parempia ne laitteet, taljat ja sillee :) Kärkkäiseltä ostettu semmonen satasen penkki. Ei se mikään pro oo mutta ei oo ainakaan menny paskaksi ja ollu 1,5v.

No ite olen tuota power rackia tekemässä ja tarkotus olis vielä tehä säädettävä punnerruspenkki.Kyllähän ite tehyt laitteet vähintään yhtä hyviä on ellei parempia ku kunnolla tekee!! Tässä kun alkaa miettiin niin en salilla käydessänikään käytä mitään muuta kuin levytankoa, käsipainoja, penkkiä, kyykkytelinettä ja ala ja ylätaljaa niin mitäs sitä kotiinkaan haaveilemaan mistään hilavitkuttimista.

Itellä on nytten "rakentumassa" kuntosali.:P

Nyt on vasta penkki ja 100kg;s alottetija kun olen niin riittää sopivasti vielä.:D
Serkulta sain noi ja kohta haen siltä lisää painoja ja uudet käsipainot, kun omissa on vain 15k asti.
Isän kanssa rakennetaan kyykky teline ja muita välineitä, kaverilta ostan sitten jonku kunto laitteen jolla voi tehdä joitaki tarpeelisia liikkeitä (isä möi meidän kunto laitteen viime jouluna.:/) Peilin pitäs hommata, minusta on mukavempi treenailla omissa oloissa kuin jossaki salilla jossa nämä wnb kovikset vittuilee koko ajan...

Itellä on nytten "rakentumassa" kuntosali.:P

Nyt on vasta penkki ja 100kg;s alottetija kun olen niin riittää sopivasti vielä.:D
Serkulta sain noi ja kohta haen siltä lisää painoja ja uudet käsipainot, kun omissa on vain 15k asti.
Isän kanssa rakennetaan kyykky teline ja muita välineitä, kaverilta ostan sitten jonku kunto laitteen jolla voi tehdä joitaki tarpeelisia liikkeitä (isä möi meidän kunto laitteen viime jouluna.:/) Peilin pitäs hommata, minusta on mukavempi treenailla omissa oloissa kuin jossaki salilla jossa nämä wnb kovikset vittuilee koko ajan...

Ei siellä salille kyllä oo ainaskaan mulle mitkään "wnb kovikset" tulleet vittuilemaan, siel on rento ilmapiiri. Että sellasta. :jahas:

räkki on helppo tehdä itse. käy ottamassa vain jostain hyvästä räkistä mitat.

Mahtaako tollasten reikien teettäminen josain nyrkkipajassa jykevään profiliin olla pirunkin kallista, helvetillinen homma itse tehdä ilman kunnon laitteita. Toki töistä on kyllä käsiporakoneelle teline joka helpottaa hommaa, mutta kyllä toi vaatis melkeen kunnon tolppaporakoneen? Vuoripexillä olis tukevan näköinen teline 420€ hintaan joka kestää 360kg. Alkaa mietityttämään että kannattaako tehdä itse jos tohon hintaan saa valmiin tuotteen. Jos värkit joutuu ostamaan itse niin äkkiähän tosta puolet on mennyt niihin, vai osaako joku kertoilla mikä on raudan hinta tänäpäivänä?

Mahtaako tollasten reikien teettäminen josain nyrkkipajassa jykevään profiliin olla pirunkin kallista, helvetillinen homma itse tehdä ilman kunnon laitteita. Toki töistä on kyllä käsiporakoneelle teline joka helpottaa hommaa, mutta kyllä toi vaatis melkeen kunnon tolppaporakoneen? Vuoripexillä olis tukevan näköinen teline 420€ hintaan joka kestää 360kg. Alkaa mietityttämään että kannattaako tehdä itse jos tohon hintaan saa valmiin tuotteen. Jos värkit joutuu ostamaan itse niin äkkiähän tosta puolet on mennyt niihin, vai osaako joku kertoilla mikä on raudan hinta tänäpäivänä?

Kyllä sille varmaan hintaa tulee jos joutuu jossakin teettään.Itele tulee 30,5 mm reiät niin 70mm jaolla niin kyllä siinä joku tunti menee vaikka on ihan pylväsporakone käytyössä.Materiaali ei mulle tuu maksaan ku 50 senttiä kilo että kyllä tuo alle satasen tulee maksaan mutta ei tuo kovin kalliiksi tule vaikka joutuis ostaan ihan jostain kaupasta materiaalin ja itse kun tekee niin tulee just semmonen ku haluaa. Tuolla esimerkiksi on aika halpaa tavaraa..http://www.lapinmetallikierratys.fi/index.php?link=tuotehinnasto

Millaisesta värkistä sä teet? Vois tehä aika jöötinkin kuten 70x70x5 ku ei maksa juurikaan enempää ja varmaan kestää. :D Ajatuksena mulla on lähinnä koota toi pulteilla, jotain korvakkeita joutuu toki hitsaamaan. Eikä noita reikiä tietysti niin kamalasti tarvi ku tekee vaan muutaman suuntaansa kyykylle ja penkille ja varmisturaudoille omansa. Ai että ei malta odottaa että pääsee rälläköimään...:D

Millaisesta värkistä sä teet? Vois tehä aika jöötinkin kuten 70x70x5 ku ei maksa juurikaan enempää ja varmaan kestää. :D Ajatuksena mulla on lähinnä koota toi pulteilla, jotain korvakkeita joutuu toki hitsaamaan. Eikä noita reikiä tietysti niin kamalasti tarvi ku tekee vaan muutaman suuntaansa kyykylle ja penkille ja varmisturaudoille omansa. Ai että ei malta odottaa että pääsee rälläköimään...:D[/QUOTE

Mulla oli tarkotus tehä 70x70 putkipalkista mutta meillä töissä sattu olemaan 60x60 oiskaan ollu 4mm seinämällä niin oli helpompi tehä siitä kun meillä pitäs omat hommat tehä romusta (tarkottaa mitä oman osaston varastosta löytyy eli ihan uutta tavaraa) ois joutunu hommaan tarveaineet päävarastolta homma ois venyny..Kyllä tuostaki varmasti tarpeeksi kestävä tulee. SS powerin malli tais 60x80 palkista siitä oon ottanu vähän mallia. Epäilen että nuissa halvemissa ei käytetä kovin paksuseinäistä palkkia vaikka muuten ovat aivan asiallisen näkösiä. Jos 300kg lupaavat kestävyydeksi niin ei siinä kovin paljon huonekaluputkea paksumpaa materiaalia ole voitu käyttää.Tuomonen omatekonen esim. 70x70 putkipalkista tehtynä ja turvapinnat 30mm umpitangosta kestää varmasti enemmän kuin tarviikaan yli 500kg. Ainoa heikko paikka mielestäni on turvapinnat jos tanko esim kyykyssä pääsee osumaan voimalla pinnoihin. Silloinki vain vääntyvät sen verran että voi joutua uusiman jos eivät liiku kunnolla reikiin.

Archer eiköhän se melkein ole paikasta kiinni, taino vittuiluilua ja vittuilua turhaan valittavat kun tekee muutakin kuin hauvista.

Kerranko olin siellä ja kyykkyjä tein niin joku tuli siihen tokasemaan että ei toi varmaan vaikuta mitään tee hauvista.
Mutta itse asiaan paljonkohan maksaa koko vartalo peili?

Archer eiköhän se melkein ole paikasta kiinni, taino vittuiluilua ja vittuilua turhaan valittavat kun tekee muutakin kuin hauvista.

Kerranko olin siellä ja kyykkyjä tein niin joku tuli siihen tokasemaan että ei toi varmaan vaikuta mitään tee hauvista.
Mutta itse asiaan paljonkohan maksaa koko vartalo peili?

OT: no toi ei varmaan ollut vittuilua, lähinnä tietämättömyyttä ;)

E:sekottaa...ei mitään.

joo siis toki noi reiät kannattaa vaikka teettää sielä mistä ne tarpeetkin ostaa.

420e räkistä on jo mun mielestä niin halpa ettei siihen rahaan kannata itse alkaa vaivaa näkemään. ja jos se ei jostain syystä olekaan tukeva niin noita on todella helppo vahvistaa vaikka poikittaisilla lattaraudoilla räkin yläpäästä. pystysuunnassahan ne kestää mitä vain.

edit jaa tke olikin jo vastaillut.
Tuolla pari kuvaa mun kotisalista.
http://kuvablogi.com/blog/11416/
:eek: perhana, eihän toi oo enään kotisali. tuohan on jo melkeen oikee sali. mahtavaa:thumbs: . kyllä tuolla kelpais jumppailla.

420e räkistä on jo mun mielestä niin halpa ettei siihen rahaan kannata itse alkaa vaivaa näkemään. ja jos se ei jostain syystä olekaan tukeva niin noita on todella helppo vahvistaa vaikka poikittaisilla lattaraudoilla räkin yläpäästä. pystysuunnassahan ne kestää mitä vain.

edit jaa tke olikin jo vastaillut.
:eek: perhana, eihän toi oo enään kotisali. tuohan on jo melkeen oikee sali. mahtavaa:thumbs: . kyllä tuolla kelpais jumppailla.

Oon tismalleen samaa mieltä, mietin itekkin jonkun aikaa teenkö vai ostanko, päädyin ostamaan valmiin. se on polttomaalattu, siistin näköinen kumitulppineen kaikkineen, toki sen kaiken voi tehdä itsekin, mutta on siinä aika kova työ, jos viimeistellyn näköisen haluaa ja jos tavarat joutuu ostamaan veikkaan että tulee kyllä myös hintoihin.

ja toi edellä mainittu kotisali pesee kyllä omani mennen tullen...komia on!

Kyllä sille varmaan hintaa tulee jos joutuu jossakin teettään.Itele tulee 30,5 mm reiät niin 70mm jaolla niin kyllä siinä joku tunti menee vaikka on ihan pylväsporakone käytyössä.Materiaali ei mulle tuu maksaan ku 50 senttiä kilo että kyllä tuo alle satasen tulee maksaan mutta ei tuo kovin kalliiksi tule vaikka joutuis ostaan ihan jostain kaupasta materiaalin ja itse kun tekee niin tulee just semmonen ku haluaa. Tuolla esimerkiksi on aika halpaa tavaraa..http://www.lapinmetallikierratys.fi/index.php?link=tuotehinnasto

Itse tein varmistusraudat neliöputkesta.
Raudat liukuvat räkin putkissa.
Lukitukset 12mm terästapeilla, jolloin ei tarvitse porata niin isoja reikiä. Kun ei silloin jyrsintä ollut käytössä,
painelin käsikoneella menemään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom