Kotisali

Eilen pistin tuossa Wrangelle tilauksen menemään. Kai nuo Wrangen laitteet välttävästi kotikäytössä menee, tilaakaan ei kauheita ole, n.20 neliötä. Tilattua tuli sitten tuo häkki, mallia joku body-solid, siihen sitten 215cm pitkä ja 25mm paksu tanko; Wrangen 2x ylä/alatalja ja siihen lisäpainopakka; penkiksi sitten body-solid sarja 7 vino/tasapenkki;.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon ajatellu omaa salia kans jonkun aikaa. Nyt se ei oo mitenkä mahdollista mut ehkä joskus 10v päästä! Oishan se helmee ku vois kotona reenata, jos ei muuta niin ainakin kunnon aerobiset laitteet hommaan kotio ja uima-altaan:dance:

Laittee tuli eilen ja tuli jo laitteet koottuakin. Yllättävän jämäkiltä vaikutta ylä/ala-talja sekä häkki. Vino/tasapenkkiä ei sitten ollutkaan mukana. Tulee kuulemma vasta tammikuussa, kun soitettiin. Liekköhän olisivat ollenkaan ilmoittaneet jos ei olisi itse soittanut. Mitä muita paikkoja on tilata laitteita kuin wrange. Ei jaksas paria kuukautta odottaa yhtä penkkiä. Näyttäs Wrangella olevan muitakin asiallisen näköisiä penkkejä, kuin tämä mutta niissä ei vain ole jalkalaitemahdollisuutta, paitsi yhdessä halvassa.

E: Vielä, että minkälainen olisi mielestänne hyvä vino/tasapenkki? Onko jalkatuet ja jalkalaitemahdollisuudet vain tiellä? Alun perin tilauksessa oli siis Wrangen Body-Solid Sarja 7 -vino-/tasapenkki, kannattaako osta ennemmin ihan perus penkki jossa kolme asentoa, vino, tasa ja pysty.

Pitää tässä harkita jotain toista vino/tasapenkkiä. Onko tuolla penkin leveydellä mitä merkitystä. Ketlerin penkki näyttäisi olevan 68cm leveä, kun Wrange Body-Solid perus vino/tasa-penkki näyttäisi olevan 52cm. Onko tuolla leveydellä merkitystä miten olkapäiden tuennan kannalta? Pitäsikö normaalissa penkissä olla leveämpi penkki, kuin jos tekee penkkiä käsipainoilla? Kelpaako tuo 52cm penkki kaikkiin käsipuntti treeneihin, että myös normaalin vino/tasa-penkin tekoon. Mites sitten tuon leveämmän penkin laita.

Ite oon nyt alottanu harrastamaan tota vahvinmiesurheilua ja ollaan treenattu salikaverin navetan päädyssä jossa hänellä on semmonen pien hc sali. kyykkyteline, penkki/vinopenkki, jalkaprässim, käsipainoja, leuanvetotanko, mutkatanko, levypainoja +300kg ja maastavetopaikka. sali on ehkä 7m*7m jossa 3 kaverilla tulee kohtuullisen kuuma oltavat. hyvä sali kyllä. ja sit meillä on lajisali yhdellä tehdashallilla jossa on kivet, merimieskävely, farmit, rengas, kyykkyteline, penkki, voimaportaat ja tukki. ollaan maksettu aina 10€/kk. joka on ihan hyvä hinta mun mielestä.

Mä en tarvis kuin käsipainoja, pari pohjekonetta ja takaolkapääkoneen. Tekisin olkapäitä ja pohkeita himassa ihan homona ja isommat lihasryhmät aina salilla. nimittäin varsinkin pohkeet jää aina tekemättä salilla.

Alkaa pikkuhiljaa kotisali valmistumaan. Työpaikan puolesta sain hankittua kunnon levyt ja tangon vanhojen vinyylien tilalle.
Laitekanta: Penkki, reiden ojennus ja koukistus, hauislauta, vinopenkki, dippiteline, penkki johon voin vaihtaa joko yla/alataljan tai pec decin.
Tulossa siis 140kg painoja ja tanko, kyykkyteline ja pohjekone istuen.

Itse tein kotisalin ulos, pieni katos on omatekoiselle penkille, kun puusta sen valmistin niin sade ei tekisi sille hyvää. Siellä tosiaan luonnon helmassa voi treenata, viereisessä puussa paksuun oksaan kiinnitetty leuanvetoa varten puinen tanko naruilla roikkumaan, sitten on käsipainoja ja levyjä tankoineen jotka joku anto ilmaiseksi kun ei kuulemma jaksanut raahata. penkki toimii todella hyvin kun sai tehdä itse mittojen mukaan eikä maksanut muuta kuin vinyylisen istuinpäällisen hinnan..ja puisena ei ainakaan turhia kolise! :)

Joku teline vois vielä olla hyvä väsätä jotta kyykkyä pääsis tekemään isommillakin painoilla.

***kele, alkaa tässä pikku hiljaan ottaan tuo Wrangen touhu päähä. Nyt kun sen ensimmäisen tilauksen mukana ei penkkiä tullut, vaan jälitoimituksena vasta tammikuussa. Vaihdettiin sitten tuohon jälkitoimitukseen eri penkki jota piti olla varastossa. Samalla tilattiin sitten muuta roinaa vielä 300€ edestä lisäksi. Tänään sitten tuli roinat mutta ei edelleenkään penkkiä, jota piti olla varastossa(puhelimella tehtiin tilaus, iloitus että tuote loppu olisi ollut mukavaa), vaan loppu oli sekin ja tulee jälkitoimituksena tammikuussa. Olivat sitten kehdanneet ottaa toimituskuluja vielä 5€ vaikka toimitusehdoissa selvästi sanotaan, ettei yli 200€ ostoksista veloiteta, kun mahd. rahtilisä. Jälkitoimituksista ei pitäisi veloittaa mitään. Eikä Yhdessäkään tuotteessa ollut sellaista, kun tilattiin vain pari kirjaa ja käsipainoja.

Onko ehdotuksia mistä kannattaisi tilata tasa/vinopenkkiä, ei viittis kuukausikaupalla odottaa, josko se penkki sieltä joskus tulis.

Itse tein kotisalin ulos, pieni katos on omatekoiselle penkille, kun puusta sen valmistin niin sade ei tekisi sille hyvää. Siellä tosiaan luonnon helmassa voi treenata, viereisessä puussa paksuun oksaan kiinnitetty leuanvetoa varten puinen tanko naruilla roikkumaan, sitten on käsipainoja ja levyjä tankoineen jotka joku anto ilmaiseksi kun ei kuulemma jaksanut raahata. penkki toimii todella hyvin kun sai tehdä itse mittojen mukaan eikä maksanut muuta kuin vinyylisen istuinpäällisen hinnan..ja puisena ei ainakaan turhia kolise! :)

Joku teline vois vielä olla hyvä väsätä jotta kyykkyä pääsis tekemään isommillakin painoilla.

:kuvia: Puu-penkistä? Hienoa että joku viitsii tehdä itse laitteita!!

Tais olla ammattikoulu kun hitsasin itselleni penkin ja erilliset telineet. Isä osti halvan puikkokoneen luokkaa 400mk ja käytännössä ilman aiempaa kokemusta hitsasin nuo kasaan. Profiili on jotain 40x40 ja 50x50 millistä ja mitat otin valmiista penkistä ja kasauksessa hieman järkeili miten saisi tehtyä mahollisimman kestävän. Myöhemmin tein toisen säätöpenkin lisää. Hyvin nuo on kestänyt 8-9 vuotta raskaampiakin painoja. Jos ei ole mahdollista tehdä itse niin voisihan tuota kysellä jos joku tekisi pientä korvausta vastaan. Ammattikoulutkin tekee kunhan väsää piirustukset. Toisaalta eihän nuo nyt niin mahottomasti maksakkaan. Tilojen puutteen takia ei ole viitsinyt väsätä muita vehkeitä mutta suhteellisen helppoahan tuo olisi kuhan vaan osat löytää.

Lueskelin nuita kotisali juttuja aika monella tuntuu salivehkeitä kotona olevan. Itelä ois mielessä tai oikeastaan jossain määriin jo alkutekijöissä tuo salin teko niin ajattelin että minkäkokoisiin tiloihiin ootta saanu mahtuun oman salinne?? Mulla ois autotallissa tommonen 3.5m*4.5m kokonen tila johon ajattelin että pitäs saaha ainakin power rack (työn alla) ,säädettävä tasa/vinopenkki säädettävä käsipainopari ja tietysti tanko ja tarpeeksi rautaa!! Ylä/alatalja yhdistelmäki ois tietysti kiva ja joku vatsapenkki. Niin ja säkki ja kuntopyörä muuta hikoilua varten:)

Lueskelin nuita kotisali juttuja aika monella tuntuu salivehkeitä kotona olevan. Itelä ois mielessä tai oikeastaan jossain määriin jo alkutekijöissä tuo salin teko niin ajattelin että minkäkokoisiin tiloihiin ootta saanu mahtuun oman salinne?? Mulla ois autotallissa tommonen 3.5m*4.5m kokonen tila johon ajattelin että pitäs saaha ainakin power rack (työn alla) ,säädettävä tasa/vinopenkki säädettävä käsipainopari ja tietysti tanko ja tarpeeksi rautaa!! Ylä/alatalja yhdistelmäki ois tietysti kiva ja joku vatsapenkki. Niin ja säkki ja kuntopyörä muuta hikoilua varten:)

sopii kunhan et ala hulluttelemaan. Itsellä nyt 5mX2,5m tila liian kapea, mutta leveys korvaa jonkin verran. :rolleyes:

Totta helvetissä tulee oma sali heti kun oma rahatilanne sen verta joustaa ja oma kämppä on (ei pidätä hengitystä tosin).

Sen verta nuo kanssapunttailijat ottaa yleisellä salilla pattiin että oma rauha olis kyllä luksusta:dance:

Tekiskään tuomosella mitään http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10006&compartmentId=10045&categoryId=38660
Kaikki muut vehkeet tulee kyllä aika pitkälti omavalmisteisia mutta tanko pitäs ostaa ja levypainot. Epäilyttää vain levyjen painotoleranssit ja tangon laakeroinnin kestävyys.Helvetin kalliita nuo merkki levypainot jos ostais ensin tuomosen halpiksen ja pikkuhiljaa hommais laadukaampia painoja. Sitte ku tanko hajoaa niin tilaa sitte kerralla kunnon tangon, ei tulis kertarysäyksellä niin kovat kustannukset.

Oma sali ois unelma mut ei tila riitä nyt mihinkään meillä.
Puntti ois lähellä, yks syy on ettei jaksa raahautuu tai pyytää kyytiä tonne keskustaa ja takas.
Kaikki laitteet ois aina vapaana eikä tarttes välittää muista.

Tarpeelliset laitteet
-penkki
-kyykkyteline
-dippi
-leuanvetotanko
-tila mavelle, rivelle yms. liikkeille.
-käsipainoja

Tekiskään tuomosella mitään http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10006&compartmentId=10045&categoryId=38660
Kaikki muut vehkeet tulee kyllä aika pitkälti omavalmisteisia mutta tanko pitäs ostaa ja levypainot. Epäilyttää vain levyjen painotoleranssit ja tangon laakeroinnin kestävyys.Helvetin kalliita nuo merkki levypainot jos ostais ensin tuomosen halpiksen ja pikkuhiljaa hommais laadukaampia painoja. Sitte ku tanko hajoaa niin tilaa sitte kerralla kunnon tangon, ei tulis kertarysäyksellä niin kovat kustannukset.
Jos sulla on noin paljon laittaa painoihin niin tuohon rahaan saat jo kunnon tangonkin.

Otas yhteyttä Selkäinahon Sakariin (googlaa) ja ota tangoksi Compact Power Bar (159e) ja mahdollisesti käytetyt tai II-laadun levyt jos niitä sattuu olemaan varastossa (luultavasti jotain 1-1,5e/kg). Tai sitten nyt tarjoussetti, eli tuo tanko ja rautalevyt (127,5kg 199€). Tohon vaan pari 20kg limppua lisäksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom