Kotisali

Tällainen kysymys, kun power rackia olisin hankkimassa (jos joku tietää et ois suht halvalla myynnissä ni privaa vaan) että paljonko tanko tarvitsisi tilaa liikkua sivu suunnassa. Tilan käytön kannalta suotuisa vaihtoehto olis että 220cm tangon molempiin päihin jäisi 15cm, mutta onko se liian vähän? Toinen vaihtoehto on laittaa räcki niin että tilaa tangolla on puoli metriä, mutta se söisi tilaa sitten aika paljon kaikelta muulta. Tarkoituksena hankkia ihan vaan penkki,powerrack,tanko ja mahdollisesti talja systeemi. Jos siis jollakulla tällaisia oisi tarjolla niin ei muutakun viestiä tuleen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä saako linkkiä pistää, joten en pistä mutta kyse on voimaharjoittelun myymästä HC Power Rackista. Jos tuollaisen tekisi itse niin rupeaako se heilumaan, sehän on vain 4 ruuvilla kiinni ylhäältä koko laitos? Tai siis kasattu 4 ruuvilla.

Cuupperi sanoi:
Tällainen kysymys, kun power rackia olisin hankkimassa (jos joku tietää et ois suht halvalla myynnissä ni privaa vaan) että paljonko tanko tarvitsisi tilaa liikkua sivu suunnassa. Tilan käytön kannalta suotuisa vaihtoehto olis että 220cm tangon molempiin päihin jäisi 15cm, mutta onko se liian vähän? Toinen vaihtoehto on laittaa räcki niin että tilaa tangolla on puoli metriä, mutta se söisi tilaa sitten aika paljon kaikelta muulta. Tarkoituksena hankkia ihan vaan penkki,powerrack,tanko ja mahdollisesti talja systeemi. Jos siis jollakulla tällaisia oisi tarjolla niin ei muutakun viestiä tuleen!

Jos siinä 15cm päässä tangon päistä on seinät vastassa niin on aika hankalaa lastata painoja tankoon. Kyllähän se onnistuu, mutta on hankalampaa.

En tiedä saako linkkiä pistää, joten en pistä mutta kyse on voimaharjoittelun myymästä HC Power Rackista. Jos tuollaisen tekisi itse niin rupeaako se heilumaan, sehän on vain 4 ruuvilla kiinni ylhäältä koko laitos? Tai siis kasattu 4 ruuvilla.

Jos ei alas halua laittaa tukea, niin jäykistäisin tuota rakennetta ylhäältä jotenkin, esim. lattaraudalla ja järeillä pulteilla.

^

Jos epäilyttää tuo setti niin tässä keskustelussa on ollut puhetta vuoripexin bodycraft häkistä, penkistä ja siihen liitettävästä taljasta. Itse ostaisin kyllä ennemmin ne. Ylä- ja alatalja kestää max. kuulemma pyöreät 100kg kun olen kysellyt ja penkki 360kg myös vinoasennossa.

Sitten pistät vielä paikan päälle sähköpostia ja kysyt tuotteiden tarjoushinnan. En ole varma minkälaiset telineet ovat, mutta uskoisin kyllä omasta mielestäni että parempia kuin tuo.

Nooh jos jätetään toi Duke, mutta mites noi body solidin power rack, talja + penkki systeemi toimis? Bodycraftin tuotteet kuulostavat hyviltä, mutta hinta on aika korkea. Aloittelijoita tässä vielä ollaan lähes lähtökuopissa, ettei treenipainot vielä vähään aikaan huitele tuolla rackin 220 kilon sarjassa tai penkin 200 kilon kohdalla.

Tarkoitatko tätä:
http://www.simpleproducts.de/produc.../body-solid-ppr200x-powerline-power-rack.html

vai tätä:
http://www.simpleproducts.de/produc...dy-solid-gpr378-massive-pro-power-rack-i.html

(taljalla) http://www.simpleproducts.de/produc...378-pro-power-rack-i-with-lat-attachment.html

? Body solidin penkit on mun mielestä aika huonoja, aika pienet painorajoitukset ja sitte ku löyty penkki mikä kestää 450kg ni siinä on kuulemma huonot pehmusteet ja voi mahdollisesti menettää olkapäät sen takia.

Tai sitten itse teet/teetät kyykkytelineen/power rackin ja ostat tukevan säädettävän vino- ja tasapenkin+ 1-2kpl 140kg painosarjoja jostain karkkaiselta.

Olisko tällanen ok http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/...052_13051_58852_13677_13676_13604_-11_17____#
Ja ton kans kärkkäisen 140 kilon setti kun se sais nyt 169 eurolla niin ei ole paha setti hinta, kestävyydestä en sit tiedä. Maksais ittensä kyl tosi nopeesti takas knu on toi salilla käynti niin hemmetin kallista.
Toi näyttää aiva hillittömän kapeelta toi ote alue mahtuuko sitä käyttämään ihan normi oteleveydellä ?

Racki siis tuo halvempi perusmalli ja talja se mihin saa lisäpainoja ettei painopakalla.

Kyllä täällä on ollut tuosta puhetta, itse en ole asiantuntija mutta en kyllä tekisi tolla rackilla polvistavetoja tai pinnoiltapunnerruksia näin netin perusteella (siis omasta mielestäni), kaippa tuo muuten käy/on ihan hyvä. Täällä jossain on sanottu, että vähäsen saattaa heilua leuanvedossa ja että metalli on painunut jopa (ehkä) hieman sisäänpäin kun ollaan muttereita kiristetty.

Muut voivat varmaan antaa parempaa tietoa....

Mitähän suunnilleen maksais tavallinen penkki(ei tarvii edes olla säädettävä) ja säädettävät käsipainot(2kpl) joihin painoja tyyliin 40-50kg asti per käsipaino?

En saanut unta ja rupesin miettimään, että tuohan riittäisi mulle vallan mainiosti. Penkki, käsipainot, leuanvetotanko ja voimapyörä mahdollistaisi ihan hyvän kokonaisvaltaisen perustreenin mulle kotona ja tulisi varmaan pitemmän päälle edullisemmaksikin kuin salilla käyminen. Ja tulisi treenattuakin kun ei tartteis bussilla matkata salille ja takasin.

Mitähän suunnilleen maksais tavallinen penkki(ei tarvii edes olla säädettävä) ja säädettävät käsipainot(2kpl) joihin painoja tyyliin 40-50kg asti per käsipaino?

En saanut unta ja rupesin miettimään, että tuohan riittäisi mulle vallan mainiosti. Penkki, käsipainot, leuanvetotanko ja voimapyörä mahdollistaisi ihan hyvän kokonaisvaltaisen perustreenin mulle kotona ja tulisi varmaan pitemmän päälle edullisemmaksikin kuin salilla käyminen. Ja tulisi treenattuakin kun ei tartteis bussilla matkata salille ja takasin.

Kannattais varmaan samantien vaikka itse tehdä tai ostaa kyykkyteline/powerrack ja siihen normaali tai säädettävä vino/tasapenkki. Penkinkin voi tehdä itse. Käsipainoja saa ihan tokmannilta jos ei tarvitse huippulaatua olla. Itsellä tällänen teline ja toimii vallan mainiosti: http://www.wgt.fi/Link.aspx?id=1056949 on muuten huomattavasti tukevampi kuin salilla, kesällä kun alkaa taas tarkenemaan treenata navetalla (en talvella treenaa, ei kiinnosta mikään kylmässä vaikka kestävyys ja luonne kasvaa) niin hitaaan tuota vielä tukevammaksi :D siis pari tukiputkea lisää, saa samalla hitsattua pikkupainoille telineet reunoihin. Tai siis tarkoitus olisi pikkupainoille tehdä telineet reunoihin niin saa samalla vahvistettua vaikka ei tarvitsisi.

Moi,

Omistaako joku kyseisen penkin? http://www.urheilutukku.net/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/16012009-123183/Products/429

Maksaa 199e - lupaa 200kg keston eli ei mikään ihan rimpula? Ei ainakaan näytä ihan hilavitkuttimelta?

Uskaltaisko ostaa? Mielipiteitä? Alle 100kg painoja nostellaan vielä (ja pitkään) :)

Itse meinasin jokin aika sitten ostaa tuollaisen, mutta päädyin laittamaan 100€ lisää ja ostin Onnimannista ihan kunnon salilaatuisen penkin. Kyllä tuo mainitsemasi penkki varmasti asiansa ajaa, mutta tosiaan se satku lisää niin saat sellaisen penkin, jonka ostamista ei tarvitse ikinä katua (ainakaan sen vuoksi, että olisi rimpula yms; tilaahan toki menee).

Tässä vähän omia mielipiteitä tuosta Weight Bench:istä:
- jonkin verran heilui
- ei ollut järin painava = rimpula(hko)
- liian monessa osassa = rimpula(hko)
- ei säädettäviä tankotelineitä
- mahdollisesti kaatuisi taaksepäin,kun isommat raudat laskettaisiin sarjan jälkeen telineeseen
+ hyvän näköinen

Ja Feint:ille:
Valmistaja ilmoittaa 200kg max tankokuormaksi, Budget Sport mainosti 200kg painojen ja käyttäjän yhteispainoksi.
Penkki taatusti kestää yli 100kg joka tapauksessa, vaikka minkälainen sonni olisi penkkaamassa, mutta en kyllä itse menisi tuohon aivan 200kg kuormaa lastaamaan (ei sillä, että olisi tarvettakaan).

Okei.. En mä mitään ihan salitason penkkiä tuolta odottaisikaan... Ette nyt ihan teilanneet sentään :) Hyvä. Kunhan siinä 100kg kieppeillä kestää painoja niin jees...

proletaari, satuitko ottamaan mittoja tuosta Weight Benchistä? En mistään löydä, onko tuo itse penkki osa niiden "virallisen" sääntöjen mukainen (leveys oli ainakin 29-34cm välillä?)

Mikäs tuo Onnimanni oikein on? En sellaista kauppaa ainakaan hätäiseen löytänyt... 100e ehkä vielä voisikin enemmän investoida.

EDIT: löysinkin onnimannin hehheh.

Suositut

Back
Ylös Bottom