Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä autotallisalissa Body-Track BT530 ylä/alatalja. Tuo on ollut todella hyvä, ja saa ladata 180kg asti.

Kuinka tukeva tuo on? Täytyykö pultata seinään/lattiaan, jotta uskaltaisi kunnolla treenata? Ja mites tämän taljan kanssa, pysyykö paikallaan, jos tekee esim. haukkareita seisten alataljassa (tai muita liikkeitä, joissa veto alataljasta kohdistuu ylöspäin) vai nouseeko ilmaan? Lähteekö laitos liikkumaan, jos tekee vaikka reiden koukistuksia maaten? Liukuuko taljavaijeri sulavasti? Joillakin (yleensä halvoilla) saleilla kun ei viitsi taljoja käyttää lainkaan kun tuntuu, ettei taljapyörissä ole laakereita ollenkaan kun meno on niin nihkeää.

Kuinka tukeva tuo on? Täytyykö pultata seinään/lattiaan, jotta uskaltaisi kunnolla treenata? Ja mites tämän taljan kanssa, pysyykö paikallaan, jos tekee esim. haukkareita seisten alataljassa (tai muita liikkeitä, joissa veto alataljasta kohdistuu ylöspäin) vai nouseeko ilmaan? Lähteekö laitos liikkumaan, jos tekee vaikka reiden koukistuksia maaten? Liukuuko taljavaijeri sulavasti? Joillakin (yleensä halvoilla) saleilla kun ei viitsi taljoja käyttää lainkaan kun tuntuu, ettei taljapyörissä ole laakereita ollenkaan kun meno on niin nihkeää.

Ei ole ainakaan omissa treeneissä ollut mitään tarvetta pultata kiinni. Alustana on kumimattoa. Hauiskäännössä alataljassa tulee itsestäänkin seisottua tuon jalkalevyn päällä, joten ei ole noussut ilmaan. Reidenkoukistuksia en ole kokeillut. Olen tehnyt tuossa selkää ylätaljassa ja alataljassa, hauiskääntöä alataljassa ja ojentajia ylätaljassa. Näihin kaikkiin toimii hyvin. Ainut missä olen joutunut virittelemään on se, että alatalja istuen maassa ei tunnu oikein luontevalta joten olen laittanut penkin taljan eteen ja nykinyt hieman yläviistoon alataljaa selälle. Taljan toiminta on todella sulavaa, kunhan muistaa aina sillointällöin heittää jotain öljyä (CRC 5-56, WD-40 jne.) noihin kiskoihin missä painokelkka liikkuu. Ite olen laittanut tätä PTFE-voiteluainetta.

Ei ole ainakaan omissa treeneissä ollut mitään tarvetta pultata kiinni. Alustana on kumimattoa. Hauiskäännössä alataljassa tulee itsestäänkin seisottua tuon jalkalevyn päällä, joten ei ole noussut ilmaan. Reidenkoukistuksia en ole kokeillut. Olen tehnyt tuossa selkää ylätaljassa ja alataljassa, hauiskääntöä alataljassa ja ojentajia ylätaljassa. Näihin kaikkiin toimii hyvin. Ainut missä olen joutunut virittelemään on se, että alatalja istuen maassa ei tunnu oikein luontevalta joten olen laittanut penkin taljan eteen ja nykinyt hieman yläviistoon alataljaa selälle. Taljan toiminta on todella sulavaa, kunhan muistaa aina sillointällöin heittää jotain öljyä (CRC 5-56, WD-40 jne.) noihin kiskoihin missä painokelkka liikkuu. Ite olen laittanut tätä PTFE-voiteluainetta.

Ok, kiitos tiedoista!
Mites muuten toimi tilaus tuolta Simpleproducts.de:stä? Tuliko mitään ongelmia vastaan? Ainakaan tulleista tai veroista ei ilmeisesti tarvitse välittää, kun tavara EU-alueelta tulee...?

Jos kaikki toimii, niin täytynee laittaa tuo talja tilaukseen, kunhan pääsen isompaan kämppään tod. näk. joulukuun alussa. Samalla ottaisin varmaan tällaisen http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/468/cPath/1_5_20/upper-body/body-track-hi-professional-bt531-preacher-curl-bench.html ja tällaisen http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/157

Tätä härveliä http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/57/cPath/1_5_22/upper-body/body-solid-glph1100-leg-press-/-hack-squat.html olen himoinnut jo ainakin 5 vuotta, mutta ei ole koskaan ollut tilaa aivan kaikkeen. Vuodenvaihteen paikkeilla ehkä olisikin, joten tekeeköhän tuolla viritelmällä mitään? Noi Body Solidin tuotteet "hiukan" halvempia tuolla, kuin W-kaupassa. :D
Jos tuon jalkaprässi/Hack-kyykky hässäkän tilaisin, niin sitten kaveriksi vielä tämä http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/471/cPath/1_5_22/upper-body/body-track-hi-professional-bt532-seated-calf-raise.html.

Tämä http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/355/cPath/1_5_22/upper-body/body-solid-gscl360-leverage-squat,-calf-raise.html olisi tietty hiukan edukkaampi vaihtoehto, mutta laitteen ergonomia hieman epäilyttää.

Uusin ostos on Fitness Exposta Voimaharjoittelu laarista Grip 4orce kumipalat tankoon, puristamistä lisää! :)
Nyt reeni on suuntautunut yksin kertaisesti voimistelu renkaisiin!

Ok, kiitos tiedoista!
Mites muuten toimi tilaus tuolta Simpleproducts.de:stä? Tuliko mitään ongelmia vastaan? Ainakaan tulleista tai veroista ei ilmeisesti tarvitse välittää, kun tavara EU-alueelta tulee...?

Tämä http://www.simpleproducts.de/produc...solid-gscl360-leverage-squat,-calf-raise.html olisi tietty hiukan edukkaampi vaihtoehto, mutta laitteen ergonomia hieman epäilyttää.

Ei mitään ongelmia. Kamat tuli lavalla kotipihalle asti.

Tässä tuosta keinukyykky laitteesta video. Kyllä tuo saattaa olla ihan hyvä. Ei osaa sanoa kun ei pääse testaamaan.

Ei mitään ongelmia. Kamat tuli lavalla kotipihalle asti.

Tässä tuosta keinukyykky laitteesta video. Kyllä tuo saattaa olla ihan hyvä. Ei osaa sanoa kun ei pääse testaamaan.

Mulle tuli viime viikolla lähetys tuolta Simpleproductista, mutta lähetyksestä puuttui yllättäen penkkiin tuleva hauiskääntölauta ja yksi tilaamani tanko. Laitoin asiasta sähköpostia myyjälle, mutta vielä ei ole kuulunut vastausta, jotta meinaavatko lähettää puuttuvat romppeet minulle myöhemmin. Toivottavasti ei tarvitse lähteä uhkailulinjalle tämän asian kanssa.

Mulle tuli viime viikolla lähetys tuolta Simpleproductista, mutta lähetyksestä puuttui yllättäen penkkiin tuleva hauiskääntölauta ja yksi tilaamani tanko. Laitoin asiasta sähköpostia myyjälle, mutta vielä ei ole kuulunut vastausta, jotta meinaavatko lähettää puuttuvat romppeet minulle myöhemmin. Toivottavasti ei tarvitse lähteä uhkailulinjalle tämän asian kanssa.

Ohoh. Aika huolimatonta toimintaa. Myöskin nykyaikana pidän perusoletuksena laadukkaalle toiminnalle, että sähköpostiin vastataan nopeasti.

Tuo titanin häkkyrä kiinnostaisi, mutta ei ole itsellä tilaa :(.

Oon ajatellu et nyt talvella ostais vuoripexiltä penkin ja sitten seuraavaks tälläsen:
http://www.megafitness-shop.info/Kr...-Latzug-Multibank-neues-Model-2010--1139.html
ja jalkalaitteen tohon penkkiin niin tuosta penkistä tulis jalkalaite (kestää 80kg jalkalaite) ja muuten joku peruspenkki kevyeeseen harjotteluun (penkin kesto muistaakseni 250kg) ja ehkä selänojennuspenkki. Kuinkahan paljon on postikulut tuolta tilattaessa?

^ Tilin luominen ottaa aikaa noin minuutin ja siitä napsuttelee vain kassalle asti niin näkee mitä tulee maksamaan. Kunhan ei mene luottokorttinumeroa syöttämään ja vahvistamaan tilauksia.

Kokemusta juuri ko jalkalaitteesta penkkiin ei ole mutta sen mitä on kokemusta muun merkkisestä niin ei voi kyllä suositella. Ei tee mitään minun kokemuksen mukaan. Mutta niinku sanottu niin tuosta merkistä en tiedä...

Mielestäni turhaa rahan haaskausta, jos kotisalille ostaa tuollasia laitteita. Vie tilaa ja tuollaiset vitkuttimet ei ole mitään välttämättömiä vehkeitä treenaamista ajatellen. Samalla rahalla ostaisin helvetisti rautaa ja käsipainoja olisi kiva hamstrailla kunnon sarja.

Itsekin harkitsin tuota halpaa pohjeprässiä aluksi, mutta katsopa, miten onnettomat tuossa on nuo reisien päälle tulevat toppaukset. Voi tuntua melko ikävältä vääntää tollasessa pohkeita ainakin silloin, jos on aluksi pusertanut etureidet aivan hapoille.
Tämän http://www.simpleproducts.de/product_info.php/products_id/471/cPath/1_5_22/upper-body/body-track-hi-professional-bt532-seated-calf-raise.html tilaisin, jos tilaisin. Todella hyvät toppaukset näkyis olevan ja on muutenkin laadukkaamman oloinen laitos. Tietty kalliimpi, mutta ennemmin vaikka sitten säästäisin hetken ja ostaisin kerralla hyvän.

Mielestäni turhaa rahan haaskausta, jos kotisalille ostaa tuollasia laitteita. Vie tilaa ja tuollaiset vitkuttimet ei ole mitään välttämättömiä vehkeitä treenaamista ajatellen. Samalla rahalla ostaisin helvetisti rautaa ja käsipainoja olisi kiva hamstrailla kunnon sarja.

Olen samaa mieltä, että reisien ojennus/koukistuslaitteilla ja pohjelaitteilla ei tee mitään. Alakropan saa treenattua tehokkaimmin erilaisilla vedoilla, kyykyillä, julleilla ja GHR:llä. Pohjenousuja voi tehdä vaikka tanko niskassa. Ite en tosin treenaa pohkeita erikseen ollenkaan. Noihin laitteisiin menevät rahat ite sijottaisin esimerkiksi johonkin erikoistankoon, parhaita ovat mielestäni Trap Bar ja Safety Squat Bar.

Rintatuellinen kulmasoutu on sellainen mitä itekkin joskus kaipailen kun haluaisi tehdä edestä/alhaalta tulevaa soutua ilman alaselän kovaa rasittumista, tai alaselkä on jumissa edellisestä alakroppatreenistä.

Noita on erilaisia, toisissa rintatuki pystysuorassa tai melkein, joissain taas lähempänä vaakatasoa ja siltä väliltä.

Elite FTS:n rintatuellinen kulmasoutu

Megafitness Shopin perus halpis

Voimaharjoittelun masiina

Body-Solidin vastaava

Testasin aikanaan siellä Helsingin Karvaamokujan salilla (ei saa nimeä nykyään kai täällä mainita, ankara voimailusali on kyseessä, helvetin hyvä varustus) molemmat voimaharjoittelun myymät rintatuelliset kulmasoutulaitteet. Hyviä ovat, toi Forcen linkittämä parempi. Toi trnjan viimeisimmäksi linkittämä näyttää aika pitkälti samanlaiselta. Jos selkäreenilaitteita haetaan, niin tuommoisestapa se ei enää paljon paremmaksi muutu ja saletisti voi itsekin näppärä kaveri hitsailla kasaan tai vaikka puusta nikkaroida, on niin simppeli.

Powerhouse Gymillä Tampereella on vielä tallella pari ikivanhaa jonkun metallimiehen aikoinaan kai jollekin toiselle salille tekemää reenilaitetta ja toinen niistä on juuri tuommoinen yksinkertainen, mutta hemmetin toimiva rtk-soutulaite. HHGymillä oli kanssa ennen saman tyylinen karun näköinen, mutta toimiva rtk-soutulaite, vaan ovat pöljät sen sieltä hävittäneet. Oisivat voineet vaikka mulle myydä. :D

Tosin riippusoudulla (supine row, tsekatkaa liike exrx.netistä, on erittäin pätevä alataljan korvike, voi tehdä kapealla kahvalla tai sitten myötä tai vastaotteella, leveällä tai kapealla, riippuen omista välityksistään ja haluistaan, välineiksi riittävät kyykkyhäkki ja tanko), kulmasouduilla (myös yhden käden), maastanostoilla (maveakin kun on pari kiljoonaa variaatiota olemassa), leuanvedolla ja rivellä paisuttaa kotigymillä mielestäni aika kivasti selkälihojaan ja järkkää myös woemoo.

Itse en menisi tuota laitetta täysin turhana tuomitsemaan. Ajatus johtuu ehkä siitä että vasta toivuin pahasta alaselkä jumista kyykkyjen jälkeen ja selän kanssa kipuillessa vannoin että jalkatreenit tulevat muuttumaan... Luulisin että tuolla voisi mukavasti monipuolistaa jalkatreenejä jalkaprässin kaverina. Niin ja tila ei ole minun kotisalissa ongelma.

113_0.jpg

Sitä en tiedä onko ko laite kuinka kunnollinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom