Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten hemmetissä noin käsittämättömän halvalla sait?

Itellä on Marcyn Trap Bar (tai Hex Bar). Trap Bar on kyllä meikän suosikkitankoja, helvetin hyvä väline. Tuon hankkimisen jälkeen on tullut paljon enemmän tehtyä trap bar vetoa kuin normaalia maastavetoa.

OLYHEX%2084.jpg

Kaveri ei vain tarvinut ja möi pois. Sain samalla tosiaan ton 140kg eestä levypainoja, ihan niitä kunnon teräksisiä leveitä levypainoja. Nauroin koko matkan kotia että ei saatana mikä munkki kävi, onneksi tajusin ostaa pois enkä jääny miettimään!

Kyllä tuo träppiveto on mahtava liike, vaikkei varmasti yhtä kokonaisvaltanen kuin mave, mutta jumalauta että saa jalat kyytiä erillälailla kuin mavessa. Tuntuu että kun voi keskittyä vetoon eikä siihen hajoaako selkä, saa enemmän lihaksia aktivoitua. Elämäni toiseksi paras kuntoiluvälinehankinta ehdottomasti. Paras on tietenkin leuanvetotanko.

Kertokaas te, jotka olette noita kärkkäisen 140kg levypainosarjoja tilanneet, että onko siinä tangossa kuinka karhea grippi? Itse tykkäisin, että saisi olla ihan kunnon sahalaitaa jotta ote pitää varmasti. Onko tuon setin painot kumitettuja? Jos joku upea kanssaveli viitsisi oikein kunnon kuvan kyseisestä sarjasta laittaa, niin :worship: Ei tuo kärkkäisen sivuilta löytyvä kuva oikein anna kattavaa käsitystä. Alkaako tanko tuolla 140kg:lla jo pahasti taipumisen merkkejä näyttämään? Onko sarjassa jousilukot vai ihan kunnon mötikät?

Onkos kukaan muuten täältä tilannut:
http://www.smartia.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=DF-079

On vielä 4€ halvempi kuin kärkkäisellä ja 5€ halvemmat postikulut. :) Edellä esittämiini kysymyksiin olisivat vastaukset tervetulleita myös tätä sarjaa koskien.

Ja lisää kysymystä pukkaa:
Onko kukaan päässyt tätä penkkiä kokeilemaan yhtään suuremmilla kuormilla (100kg -->)?
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=558595&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=38659

Ajattelin ostaa kyseisen penkin tuollaiselle 140kg levytankosarjalle kaveriksi, kun juuri sain myytyä vanhan kapean mallisen penkkini pois. Älkää tuomitko heti sen perusteella että tuota myydään Anttilassa. :D
Budget Sportista kyseinen penkki irtoaa hintaan 179€ ja ensi vaikutelma oli ihan semi-myönteinen kun kävin katsomassa. Penkin saa pultattua lattiaan yhteensä 12 ruuvilla, mikä varmasti jämäköittää laitosta huomattavasti.
Riittääkö telineiden leveys (125cm) täysimittaiselle tangolle?

http://www.kuntokauppa.fi/tuotteet/Leuanvetotanko-pultattava

Kellään kokemuksia kyseisestä tangosta?
Kestääkö 80 kilosta miestä lisäpainoineen?

Itsellä on tuo tanko kotisalissa käytössä. Aika jykevää tekoa on, itse en ole 20kg isommilla lisäpainoilla (itsekin 80kg) kokeillut, mutta eiköhän tuo kestä reilustikin enemmän, kunhan vain on kunnolla seinään pultattu kiinni. itse kokosin tuon siten että laitoin tuon tangon runkoon kiinni yläpuolelle enkä alapuolelle niinkuin kuvassa, ei ainakaan voi hajota mistään pultin pettämisestä siten. Muutamia lieviä huonoja puolia tuossa on mielestäni se että tuo tanko on aavistuksen turhan paksu ja sileä, ei saa niin hyvää otetta kuin yleensä leuanvetotangoissa. Toki voi laittaa vaikka jotain teippiä tankoon tai vaihtaa tuon pelkän tangon ohuempaan jos tuntuu ettei ote pidä. Toisekseen tuo on hieman turhan lyhyt syvyyssuunnassa, jos vetää leukoja naama seinään päin niin polvet ottavat helposti seinään kiinni. kokonaisuudessaan kyllä suositeltava ostos, tuskin tuohon hintaan mistään parempaa saa.

Voihan myös kiinnittää kattoon koukun ja naru tueksi koukusta telineeseen.

Kertokaas te, jotka olette noita kärkkäisen 140kg levypainosarjoja tilanneet, että onko siinä tangossa kuinka karhea grippi? Itse tykkäisin, että saisi olla ihan kunnon sahalaitaa jotta ote pitää varmasti. Onko tuon setin painot kumitettuja? Jos joku upea kanssaveli viitsisi oikein kunnon kuvan kyseisestä sarjasta laittaa, niin :worship: Ei tuo kärkkäisen sivuilta löytyvä kuva oikein anna kattavaa käsitystä. Alkaako tanko tuolla 140kg:lla jo pahasti taipumisen merkkejä näyttämään? Onko sarjassa jousilukot vai ihan kunnon mötikät?

Onkos kukaan muuten täältä tilannut:

On vielä 4€ halvempi kuin kärkkäisellä ja 5€ halvemmat postikulut. :) Edellä esittämiini kysymyksiin olisivat vastaukset tervetulleita myös tätä sarjaa koskien.

Ja lisää kysymystä pukkaa:
Onko kukaan päässyt tätä penkkiä kokeilemaan yhtään suuremmilla kuormilla (100kg -->)?
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=558595&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=38659

Ajattelin ostaa kyseisen penkin tuollaiselle 140kg levytankosarjalle kaveriksi, kun juuri sain myytyä vanhan kapean mallisen penkkini pois. Älkää tuomitko heti sen perusteella että tuota myydään Anttilassa. :D
Budget Sportista kyseinen penkki irtoaa hintaan 179€ ja ensi vaikutelma oli ihan semi-myönteinen kun kävin katsomassa. Penkin saa pultattua lattiaan yhteensä 12 ruuvilla, mikä varmasti jämäköittää laitosta huomattavasti.
Riittääkö telineiden leveys (125cm) täysimittaiselle tangolle?

Tähän vielä jatkoa, että kuljetetaanko kärkkäiseltä tuo levytankosarja siis kotiovelle asti tuohon 35€ hintaan?

^ Itellä on tuo kärkkäisen setti ja ainakin minusta tanko on melkosen karhea. Painot ei ole kumitettu. Kuvan voin laittaa jossain vaiheessa kun jaksaa kuvata. Ei taivu kovinkaan paljoa 140 kg. Lukot on jousilukot. Kärkkäisen rahdilla tulee ihan kotiovelle asti.

Sen voin sanoa kärkkäisen setistä että ainakin itse olen ollut helvetin tyytyväinen tankoon ja painoihin. Ei ne kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa edusta. Painot omien punnitusten mukaan pitää hyvin paikkansa, tanko painaa jousilukkojen kanssa 17,5 kg. Varmaan oikeilla lukoilla paino olisi 20 kg.

^ Itellä on tuo kärkkäisen setti ja ainakin minusta tanko on melkosen karhea. Painot ei ole kumitettu. Kuvan voin laittaa jossain vaiheessa kun jaksaa kuvata. Ei taivu kovinkaan paljoa 140 kg. Lukot on jousilukot. Kärkkäisen rahdilla tulee ihan kotiovelle asti.

Sen voin sanoa kärkkäisen setistä että ainakin itse olen ollut helvetin tyytyväinen tankoon ja painoihin. Ei ne kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa edusta. Painot omien punnitusten mukaan pitää hyvin paikkansa, tanko painaa jousilukkojen kanssa 17,5 kg. Varmaan oikeilla lukoilla paino olisi 20 kg.

Kiitos kovasti näistä tiedoista! Kuvat olisivat kyllä tervetulleet, mikäli jaksat vaivautua. :worship: Tosin olen kyllä itsekin melko vakuuttunut, että tuohon hintaan varmasti melko hyvin tuo setti ajaa asiansa, mutta esim. noiden levypainojen muoto kiinnostais nähdä. Eli ovatko symmetriset molemmin puolin vai onko vaikkapa toinen puoli tasainen ja toinen jollain tapaa kaiverrettu yms. kuten tuossa Smartian setissä näkyisi olevan.
Kuinka leveä on tuo Kärkkäisen setin 20kg kiekko reiän kohdalla?
Eihän noille Smartian ja Kärkkäisen laitoksille jää kuin se 9€ hintaeroa toimitettuna, mutta olishan se kiva tietää, että kumpi lie laadukkaampi. Kun tuosta Kärkkäisen paketista kirjoiteltiin aiemmin, ettei kaikki painot mahdu kuin toiselle puolelle tankoa yms.
Harmi kun en itse asu lähellä kumpaakaan puljua niin en pääse itse settiä hakemaan ja katsomaan. Jos joku tietää Turusta jonkin putiikin, mistä saisi samaan hintaluokkaan vastaavan sarjan niin kertokaa ihmeessä. Tähän ketjuun kuluneen kesän aikana tulleiden postauksien perusteella kävin Tarjoustalossa kääntymässä, mutta ei siellä ollut kuin jotain 50kg sarjoja enää.

Voisitko Jami2003 (joku muu tuon kärkkäisen levytankosetin omaava) mitata, että paljonko sen tangon "sisämitta" on...? Eli sen tangon kapean osan pituus.

Force jo tuossa aiemmin sanoikin, että "Täysimittaisten 220cm pitkien 50mm päillä olevien levytankojen sisämitat on yleisesti 131-133cm." Aloinkin nyt miettiä, että onkohan tuo ostettavaksi suunnittelemani penkki sittenkin turhan leveä, kun teline on ulkosyrjästä ulkosyrjään 125cm? Tällöin ei jäisi tankoa telineeseen laskettaessa kuin pahimmillaan 3cm/puoli sihtivaraa. Siksi tuosta Kärkkäisen paketista vielä kysyn, ettei vaan satu olemaan tuo tangon sisämitta vieläkin pienempi, jos paketti kuitenkin on enemmän tai vähemmän kakkoslaatua.

n. 133cm olen itse merkinnyt piirrustuksiin kun tein kyykkytelinettä (siis kyseisen tangon sisäosan pituus).

Joo, 133 cm on vapaa sisämitta tangolla. Tuossa nyt parit kuvat.

puntti1.jpgpuntti2.JPG

Tuosta nyt käy toivottavasti jotain ilmi. Eli puntit on kyllä "ihan oikeat" ei mitkään tasaiset lätyt. Siistitkin on kun saapuu Kärkkäiseltä, mulla vain enomies meni valkoisella maalilla sotkemaan, prkl :jahas:

edit: pitäisköhän siivota salia :D

edit2: nelisen senttiä näyttäisi olevan 20 kg kiekolla paksuutta...

Kiitos molemmille vastauksesta!
Kuvat kertoivat sananlaskun mukaisesti enemmän kuin tuhat sanaa. :)

Paljonko trnaja laitoit kyykkytelineelle leveytttä telineosan ulkoreunasta ulkoreunaan?
Eli tällä penkillä http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=558595&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=38659 jäisi siis 4cm sihtivaraa tangon molempiin päihin. Liekkö tuo tarpeeksi, jotta uskaltaisi näihin sijoittaa? Budget Sportista penkille neuvoteltu hinta 174€.

Ihan ulkoreunoista mitattuna leveys on n. 121cm. Tangolle jää tilaa 6cm per puoli.

Muuten jami, olisiko mahdollista että pistäisit kuva tossa levypainosarjan takana olevasta telineestä, näyttää jotenkin "coolilta" :D?

Muuten jami, olisiko mahdollista että pistäisit kuva tossa levypainosarjan takana olevasta telineestä, näyttää jotenkin "coolilta" :D?

Täytyy kai laittaa kun noin nätisti pyydetään:D Joo eli kuvassa meitsin "häkki", todellinen HC -viritys ilman turhia brumeluureja kuten esimerkiksi maalausta. Katkaisin yhden vanhan varasto lavahyllyn ja hitsasin ylhäällä näkyvällä leuanveto tangolla ne yhteen (siis sinisellä tangolla, ei tuolla oikealle leuanvetotangolla joka on jäänyt roikkumaan tyhjän pantiksi kattoon...). Teline on pultattu lattiaan ja seinään kiinni, ei ole kaunis mutta tukeva ja ajaa asiansa. Tosiaan ylä aisa on sopiva kyykkäämiselle, alempi aisa on penkin tekoon ja alimpana turvaraudat jotka toimii sekä penkille että kyykkäämiselle. Hinta 0 eur, valmistusaika 2 tuntia ja ruma kuin perkele mutta toimii :D

teline2.jpg

Itte meinasin tehdä just tollasen, ei vaan ollu mahdollisuutta silloin pultata seinään tukevasti. Ja onko takana Davidin jalkaprässi? :D

Samperi ku on porukoilla laitteita :D Pitänee vetäytyä johonkin koppiin pikkuhiljaa.. :jahas:

No musta todellisuudessa tarttee vain häkin tai vastaavan, penkin ja tangon levyjen kanssa niin sillä pärjää. Kunhan penkkiä, kyykkyä, mavea, kulmasoutua, vatsoja ja leukoja voi tehdä niin muu on sitten ylimääräistä extraa jota voi tehdä vaihtelun vuoksi.

Ite esim ostin tuon prässin kun halvalla sain mutta aika harvoin vaihtelun vuoksi sillä teen. Kyykyt ja mavet on tärkeämpiä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom