Kotisali

Itse en menisi tuota laitetta täysin turhana tuomitsemaan. Ajatus johtuu ehkä siitä että vasta toivuin pahasta alaselkä jumista kyykkyjen jälkeen ja selän kanssa kipuillessa vannoin että jalkatreenit tulevat muuttumaan... Luulisin että tuolla voisi mukavasti monipuolistaa jalkatreenejä jalkaprässin kaverina. Niin ja tila ei ole minun kotisalissa ongelma.

113_0.jpg

Sitä en tiedä onko ko laite kuinka kunnollinen.

Serkkuni kotisalilla on toi laite, ostettu Wrangelta, oon siella muutaman kerran käyny tekeen jalkatreeniin ja toi laite on mun mielestä tosi jees. Siihen saa reilusti painoa, tuntuma on hyvä, ei mikään hempula paska, pehmuste jaloille on hyvä mun mielestä ( liian kova isoilla painoilla omassa nykysessä kotisalivehkeessä). Kavereiden kanssa varmasti ostetaan toi laite kotigymillemme nykysen tilalle jossain vaiheessa. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Serkkuni kotisalilla on toi laite, ostettu Wrangelta, oon siella muutaman kerran käyny tekeen jalkatreeniin ja toi laite on mun mielestä tosi jees. Siihen saa reilusti painoa, tuntuma on hyvä, ei mikään hempula paska, pehmuste jaloille on hyvä mun mielestä ( liian kova isoilla painoilla omassa nykysessä kotisalivehkeessä). Kavereiden kanssa varmasti ostetaan toi laite kotigymillemme nykysen tilalle jossain vaiheessa. :)

Kiitti kommenteista. Veikkaampa että tuo laite menee seuraavaksi hankintalistalle...

Ittellä on sitten listalla vuoripexin penkin jälkeen tuo jalkalaite, itse taidan nikkaroita tuon soutulaitteen jos jaksaa ja ehkä joskus kun rahaa saa niin powerrack taljalaitteella.
+ soutulaite listalta pois ja enemmän erilaisia taljakahvoja. + trap bar olis kiva joskus nikkaroida jos aikaa riittää.

Jotain taljakahvoja on tullu kans hitsailtua. Itte taidan hitsata uuden penkin seuraavaks ja paremmat säädettävät kyykkytelineet isäni aikaisten 40 vuotta vanhojen telineiden tilalle. Tarvii siis mennä taas paikalliselle hyvälle yleiselle salille vetään yhdet treenit kun siellä ei ole paljoa porukkaa niin kehtaa ottaa mitat + kuvia kyykkytelineestä ja penkistä :D Kesällä kävin siellä jo ottamassa kuvia + mitat pohjelaitteesta ja sit hitsasin samanlaisen pohjelaitteen paitti muokkasin pehmusteet isommiks.

Mulle Trap Bar on aika outo tuttavuus. Tarvii lukea siitä vähän tarkemmin juttuja. Helppohan se joo varmaan olis hitsata mitä ny kuvia kattelin siitä googlessa :nolo:

Kyllä ainakin tähän asti on kestäny dippi/leuanvetoteline + pohjelaite + kahvoja taljaan :D Vaikka oon itse opetellu hitsaan paitti hitsauskirjan olen joskus lukenu. Mulle ammattihitsari setäni sano että pitää vaan huolen että hitsatessa asetukset hitsikoneessa on silleen että sauma palaa "läpi" niin tulee kunnon saumat, joskus hitsanneet tietää mitä tarkotan :D

Helppohan se on tehdä jos vaan hitsaukset kestää :D.

Jos tuossa ei hitsaukset kestä niin ei osaa hitsata. Kunnon railot(=viisteet) rälläköi/hioo että hitsi sauma pääsee tunkeutumaan niin kyllä sauman pitäis kestää. Metalli hommia kuitenkin on tullut jonkun verran tehtyä.

Jos tuossa ei hitsaukset kestä niin ei osaa hitsata. Kunnon railot(=viisteet) rälläköi/hioo että hitsi sauma pääsee tunkeutumaan niin kyllä sauman pitäis kestää. Metalli hommia kuitenkin on tullut jonkun verran tehtyä.

Tuollaisissa voimailuvälineissä kun ei tarvitse mitään ohutta putkea käyttää vaan ihan täyttä tankoa niin voi vetää kunnon virroilla kuumakaarella tai kunnon puikoilla. Saa helposti tavan harrastelijahitsarikin kestämään vaikka Benni Magnussonin mavetreenit +400 kilolla.

^ juurikin näin. Enkä lähtis tekemään mistään paskaraudasta tankoja, noh ehkä tuollainen trap bar on rakeenteeltaan sellainen, että ei paljoa taipuile vaikka oliskin se +400kg. Mutta suoraan paskarauta tankoon kun lyyään parisataakiloo tankoon niin voi pidemmän päälle kanki jäädä kaarelle.

Vaikka olisin ammattilainen, en tekisi ite tankoa. Reenikamoja, telineitä ja lätkiä sen sijaan voisi tehdä mielin määrin. Jotenkin vaan tanko on niin kriittinen pala mitä tahansa salia, että sen on pakko olla spesialistien tekemä, esim. Leokon tanko.

Niinno joo, jonkun laakeroimattoman erikoistangon, kuten safety squat barin ja trap barin voisi kyllä itsekin tehdä.

Vaikka olisin ammattilainen, en tekisi ite tankoa. Reenikamoja, telineitä ja lätkiä sen sijaan voisi tehdä mielin määrin. Jotenkin vaan tanko on niin kriittinen pala mitä tahansa salia, että sen on pakko olla spesialistien tekemä, esim. Leokon tanko.

Niinno joo, jonkun laakeroimattoman erikoistangon, kuten safety squat barin ja trap barin voisi kyllä itsekin tehdä.

En nyt tiedä että olisiko se niin kriittinen ja ihmeellinen kapine että itse ei voisi tehdä. Tosin harvemalla on mahdollisuus sorvata, mutta voisin väittää että pystyisin tekemään ihan vastaavan laakeroidun tangon karhennuksia myöten... Tosin pintojen laatu ei välttämättä olisi hyvä, mutta ei se kauaksikaan jäisi.

Alkaa menemään jo melkein off topiciksi...

Tuumittiin, että laitetaan pokkana tilaukseen tuo Basic Line rintatuellinen soutu. Todella halpa hinta tuo 229€. Tuo vaikuttaa hintaansa nähden yllätävän hyvältä. Penkkiä ja rintatukea pystyy säätämään, luvataan kestävän 180kg saakka, eri otevaihtoehtoja. Painovipuvarren ergonomia mielestäni järkevämpi kuin Body-Solidin vastaavassa, koska tuo menee alkutilanteessa hieman alaspäin jolloin yläasennossa kuorma ei kevene liikaa kuten saattaa Body-Solidin laitteessa käydä kun painovipuvarsi on liian pystyssä asennossa. Voi kyllä olla myös niin, että tuon käyttöergonomia on ihan perseestä ja liikerata tuntuu todella epäluonnolliselta.

1416_0.jpg

Eikös tolla voi tehdä yhden käden soutua? Eli nuo tangot/varret ei oo yhdes. Jos toimii niin tilaan tuollasen kyllä heti vuoripexin penkin jälkeen sittenki.

Itse en menisi tuota laitetta täysin turhana tuomitsemaan. Ajatus johtuu ehkä siitä että vasta toivuin pahasta alaselkä jumista kyykkyjen jälkeen ja selän kanssa kipuillessa vannoin että jalkatreenit tulevat muuttumaan... Luulisin että tuolla voisi mukavasti monipuolistaa jalkatreenejä jalkaprässin kaverina. Niin ja tila ei ole minun kotisalissa ongelma.

113_0.jpg

Sitä en tiedä onko ko laite kuinka kunnollinen.

Onkohan tossa laitteessa minkälaiset muotoilut, ottaakohan polviin jos tekee pitkää sarjaa aina alkuun ja loppuun? Ei siis mitään maximiykkösiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom