Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, ja näissä kouluttautumisjutuissakin on ihmisiä niin eri planeetoilta. Kaveri opettaa ammattikoulussa IT:tä (ja nykyään kai muutakin yleisopetusta) ja sinne tulee ihmisiä, jotka ei osaa tyyliin puhua ja selviä yksinkertaisimmistakaan hommista. Näillä on vähän toisenlaisia murheita tulevaisuuden suhteen, kuin kauppakorkean pääsykokeet ja valmennuskurssit.

Totta kai oma panostus vaikuttaa ja minäkin olen aina ollut kiinnostunut kouluttautumaan, olen ollut kunnianhimoinen (tiettyyn pisteeseen saakka) ja mulla on ollut aina suht selkee fokus, mihin suuntaan esim. duunijuttuja haluan viedä, mutta kyllä minäkin olen saanut himasta ja varmaan myös geeneistä aika paljon sellaista, mitä ei kaikilla ole.

Tuohon henkilökohtaisten ominaisuuksien lammikkoon nyt ei viitsi edes varpaita tässä kohtaa kastaa. Se on toki pohja kaikelle ja ahkeruudella tai sinnikkyydellä voi vain osin paikata sitä, että joku osa porukasta aina saaa syntymässä vähän paremman geenisuoran kuin joku toinen. Ja suoraanhan siihenkin kaiketi vaikuttaa myös jossain määrin kasvatus ja se, että pääsee ajatteluaan tai päättelykykyään lapsesta asti harjoittamaan...

Ja suoraanhan siihenkin kaiketi vaikuttaa myös jossain määrin kasvatus ja se, että pääsee ajatteluaan tai päättelykykyään lapsesta asti harjoittamaan...
Jeps. Ja keksiihän näihin vaikka minkä verran juttuja, jotka vaikuttaa

* millainen koti, onko tukea opiskelulle vai ei, onko kotona turvallista vai kaikenlaista turbulenssia vanhempien välillä, päihteitä yms., asutko ylipäätään kotona vai jossain laitoksessa
* millainen asuinpaikka, kaverusto ja koulu, minkä tasoista opetusta, kiusataanko koulussa jne.

Mutta menee jo melkoiseksi toistamiseksi, että ihmisiä tulee hirveän eri lähtökohdista :D

Sanotaanko että mielenkiinto aivan nollissa lähteä duunireissuun, mutta minkäs teet..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom