Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika heikosti siitä on vaan apua, jos on geneettisesti laihat pohkeet. Ehdottomasti eniten genetiikkaan peilautuva lihasryhmä. Minulla on reiden ympärys likellä 70cm ja pohkeet 38cm. Treenaamatta oli jotain 30-35cm. Kädetkin on kuitenki 50cm ja forkku pohkeen paksunen. Tulee niitä pumpattua edelleen toisinaan vaikkei missään ikinä näykään. Monilla urheilemattomilla ihmisillä on lihaksikkaammat pohkeet; myös monilla naisilla. Junnuna harrastin mm. hiihtoa, yleisurheilua ja jalkapalloa, joissa kaikissa pohkeet työskentelee ja päälle 13v punttia. Olen uskonut jo aika päiviä sitten, että pohkeita en sais muutakuin öljyinjektiolla.

Niin saatko sä kuitenkin reenin meneen perille ja silti ei kasva? Siis niin että kunnon pumppi ja tuntuma tulee?

Mulla ongelmana tuo ettei reeniä meinaa saada meneen perille. Vissiin niin kireänä kalvot tai jotain muuta. Välillä tein omalla painolla noin 100 toistoa ja välissä venytystä niin sain hyvän pumpin ja sen jälkeen toisena päivänä sain jopa puntilla meneen reenin perille. Saikin aika nopeaa pari senttiä kasvua mutta se tökkää heti kun ei taas saa reeniä perille. Yleensä menee ihan muualle kuin lihakseen. Välillä jotenkin jumissa ettei edes voimaa tai räjähtävyyttä ole ollenkaan.

Pohkeita tekee ne joilla on luontaisesti pienet pohkeet. Tyhmän näköistä jos isot reidet ilman isoja pohkeita.

Mitä väliä? Ei mulla ole fetissiä kurkkia omaa kehoani peilistä. Eikä mua kyttää kukaan mukaan. :whistle:
Toki mulla on kyllä sekä pienet pohkeet että reidet, joten synergiassa menee jokatapauksessa.:LOL:

Niin saatko sä kuitenkin reenin meneen perille ja silti ei kasva? Siis niin että kunnon pumppi ja tuntuma tulee?

Mulla ongelmana tuo ettei reeniä meinaa saada meneen perille. Vissiin niin kireänä kalvot tai jotain muuta. Välillä tein omalla painolla noin 100 toistoa ja välissä venytystä niin sain hyvän pumpin ja sen jälkeen toisena päivänä sain jopa puntilla meneen reenin perille. Saikin aika nopeaa pari senttiä kasvua mutta se tökkää heti kun ei taas saa reeniä perille. Yleensä menee ihan muualle kuin lihakseen. Välillä jotenkin jumissa ettei edes voimaa tai räjähtävyyttä ole ollenkaan.

Joo saa ne kyllä hyvin väsytettyä/perille menee. Pohkeita nyt on muutenkin hankala väärin treenata, jos liikerata yltää huippusupistukseen asti ja venytyksessä eliminoidaan elastisen energian hyväksikäyttö.

Joo saa ne kyllä hyvin väsytettyä/perille menee. Pohkeita nyt on muutenkin hankala väärin treenata, jos liikerata yltää huippusupistukseen asti ja venytyksessä eliminoidaan elastisen energian hyväksikäyttö.

Tuntuu olevan erittäin helppo reenata väärin, siis itellä. Kaikki muut lihakset on helppoja. Ongelma tuntuu olevan että monesti ei saa pumppia tai sitä tuntumaa kun reeni menee lihakseen kunnolla. Aina siellä jokin tuntuu vaan jotenkin ne pelaa vaan puolitehoilla monesti. Silloin niihin en kyllä saa kasvua. Samaa ollut muissakin lihaksissa mutta ne saanu pumppireeneillä pelaan. Esim kelkkailussa tulee paljon sarvissa roikkumista niin hauikset veti jotenkin tukkoon/kireäksi. Niistä oli voimat pois ja vaati muutamat kunnon hapottavan pumppireeni että ne sai taas toimiin. Veikkaan että pohkeissa jotain samaa mutta vaan hankalempi saada pelaan.

Jos rakentelis sellaisen tangon päähän laitetavan kahvan missä olkapäille tulevat pehmikkeet niin kuin hack laitteissa. Vois tehdä yhdellä tai kahdella jalalla. Ei siihen kyllä kovin paljon painoa saisi. Olisi tukevampi kuin vapaalla tangolla.

Tää nyt menee ihan offtopic:ksi ja varmaan jossain pitäis olla pohkeiden oma ketju, mutta kyllä ne minusta raudan edessä muuttuu siinä missä muutkin liikkeet muokkaa kehoa. Ihan sama onko liike kyykky vai pohjenousu tangolla, kyllä se ulkoisestikin näyttää lihoissa erilaiselta sen mukaan onko tangossa 60kg vs 200kg (oletuksena että suoritustekniikka on ok).

Kotisaliin takaisin heitettynä, tuollainen viking press härveli vois toimia myös pohkeiden treenaamiseen. Tuollaisen voisi puustakin rakentaa (=ei oo pylväsporakonetta käytössä).

Mul on tällänen todella simppeli ylä- ja alatalja kombo. Sen verran korkea, että ei mahtunut yhteen kuvaan.
Jouduin tilan puutteen takia vaihtamaan paikkaa ja siirsin terassille. Siksi ei ole pultattuna lattiaan + ruostui hieman talven aikana :LOL:katso liitettä 154147 katso liitettä 154148
Juuri tämän takia kysyin asiasta! Näistä saa ideoita! Esim. Tässä sinun taljassasi on selvästi käytetty hienosti "köyhän miehen laakerointia" eli pakotettu kelkka kulkemaan kahden palkin välissä lattaraudalla! Kiitos tästä vinkistä. Itse olen tuota kelkan kulkemista miettinyt ja sen laakerointia, mutta tuo on kyllä niin helppo toteuttaa, että taidan apinoida tämän idean! Vaseliinia palkin ja latan väliin, niin hyvin luistaa!

Tää nyt menee ihan offtopic:ksi ja varmaan jossain pitäis olla pohkeiden oma ketju, mutta kyllä ne minusta raudan edessä muuttuu siinä missä muutkin liikkeet muokkaa kehoa. Ihan sama onko liike kyykky vai pohjenousu tangolla, kyllä se ulkoisestikin näyttää lihoissa erilaiselta sen mukaan onko tangossa 60kg vs 200kg (oletuksena että suoritustekniikka on ok).

Kotisaliin takaisin heitettynä, tuollainen viking press härveli vois toimia myös pohkeiden treenaamiseen. Tuollaisen voisi puustakin rakentaa (=ei oo pylväsporakonetta käytössä).

Eipä nuo sen kummemmat ole olleet yli 200kg kuin 100kg kyykkytuloksellakaan. Onhan tuo bodypiireissäkin tiedetty juttu, joillain raskaan sarjan bodareilla on lähes pikkutytön pohkeet. Eikä varmasti treenistä kiinni. Kyllähän esim. Savolainen käytti niihin Syntholia eivätkä silti ihan balanssissa olleet. Se on vaan todella voimakkaasti genetiikkaan peilautuva lihasryhmä kuten kyynärvarretkin. Isot pohkeet voi olla luonnostaan, mutta paksuja rintalihaksia tai hauiksia tuskin juuri kellään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Täällä mietitään pohkeita näköjään vain sellaisina näyttölihaksina. Entä jos niihin saisi ladattua ihan hirveesti voimaa - ketään ei taitaisi kiinnostaa?

Mulla juokseminen kasvatti pohkeita alkuun aika kivasti, mutta nykyään ei tuu lenkillä käytyä. Kyynärvarsiin ei tuu puolestaan muuta kuin tenniskyynärpää.. :unsure: Tulisipa vaimo kotia, niin pääsisi penkkiä kasaamaan. #lastenvahti

Täällä mietitään pohkeita näköjään vain sellaisina näyttölihaksina. Entä jos niihin saisi ladattua ihan hirveesti voimaa - ketään ei taitaisi kiinnostaa?
Mihin vois tarvita hirveen voimakkaita pohkeita? Mä suhtaudun asiaan niin, et kun en treenaa ulkonäön takia niin pohkeet saa olla mitä on. Ottaa osumaa kyykyssä ja mavessa jos ottaa. Vahvat pohkeet ei kai kauheasti mua auta voimantuotossa yleensä? Vai... (n)

Oikeastaan ihan sama miltä mä muutenkin näytän noin yleensä. Ketä kiinnostaa:whistle:

Mihin vois tarvita hirveen voimakkaita pohkeita?
Kun jotain nostetaan tai siirretään, niin yleensä tarvitaan se maankamara vastavoimaksi. Pohkeet sattuvat olemaan luonnostaan siinä lähistöllä, mutta voihan se olla että ne hengailevat muuten vaan matkassa mukana.

Penkki kasattuna ja oli sitä mitä odotinkin. Eli nyt korkeus oikea ja jalat yltää lattiaan. Tukeva ja ihan kohtuu laadukas, no mitä nämä kiinan ihmeet voivat olla. Esim. Istuimien saranointi holkeilla, niin on joku mahdollisuus saada pienet välykset. Vähän oli paketti ottanut osumaa, niin yhdestä osasta maalit vähän irronneet. Pitää rekkuloida vaikka ei tuo minua haittaa.

View: https://flic.kr/p/2ftSukk

Useasti raskaan kappaleen nostossa korkealle viimeiset sentit tulee nilkan ojennuksesta, ollut ihan käytännössä hyödyllistä voimaa oman kotisalin tallin rakentamisessakin.
Nätisti toit keskustelun pohjesivujuonteen taas tämän ketjun otsikon alle (y)

Kun jotain nostetaan tai siirretään, niin yleensä tarvitaan se maankamara vastavoimaksi. Pohkeet sattuvat olemaan luonnostaan siinä lähistöllä, mutta voihan se olla että ne hengailevat muuten vaan matkassa mukana.
Niin, eli pohkeet saavat treeninsä nostoissa? Eli en edelleenkään näe etua hinkata niitä erikseen. Saavat hengailla mukana.

Juuri tämän takia kysyin asiasta! Näistä saa ideoita! Esim. Tässä sinun taljassasi on selvästi käytetty hienosti "köyhän miehen laakerointia" eli pakotettu kelkka kulkemaan kahden palkin välissä lattaraudalla! Kiitos tästä vinkistä. Itse olen tuota kelkan kulkemista miettinyt ja sen laakerointia, mutta tuo on kyllä niin helppo toteuttaa, että taidan apinoida tämän idean! Vaseliinia palkin ja latan väliin, niin hyvin luistaa!

Itse paransin markettitaljaa jossain vaiheessa laittamalla lineaarijohteen kylkeen.
Taljal..jpg

Niin, eli pohkeet saavat treeninsä nostoissa? Eli en edelleenkään näe etua hinkata niitä erikseen. Saavat hengailla mukana.

Jatketaan nyt vielä sitten, vaikka on vähän OT:

Kyllähän ne pohkeet osaltaan varmasti kuormittuvat kyykyn, maven yms. yhteydessä. Ihan arkisessa elämässä tulee kuitenkin tilanteita, jolloin pohkeilta vaaditaan enemmän. Tässä esimerkkejä:
1. Joudut työntämään jotain vähän painavampaa ajoneuvoa
2. Heität 25 kg rinkan selkään ja lähdet kiipeämään jyrkkää tunturin rinnettä
3. Joudut pystypainisille ja puskette toisianne vastustajan kanssa kuin taistelevat hirvaat

Näissä tilanteissa pohkeilta vaaditaan hyviä voimatasoja (supistumiskykyä kovan kuorman alla jopa nilkan täyteen ojennukseen asti ja staattista pitokykyä) siinäkin tilanteessa, kun polvi on jo täysin ojentunut. Pohjeprässi seisten ja muut päkiälle nousut lisäkuorman kanssa kehittävät tämän tyyppistä voimantuottoa. Sitä en tiedä mitä pohjeprässi istuen kehittää - paitsi sitä pohkeen kokoa ja näköä :unsure:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom