aikamies
kääpiöiden sukua
Palvon pohkeitani. Mitä muuta ne voisivat vielä vaatia?Enemmän ihmettelen niitä, jotka tekee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Palvon pohkeitani. Mitä muuta ne voisivat vielä vaatia?Enemmän ihmettelen niitä, jotka tekee.
Aika heikosti siitä on vaan apua, jos on geneettisesti laihat pohkeet. Ehdottomasti eniten genetiikkaan peilautuva lihasryhmä. Minulla on reiden ympärys likellä 70cm ja pohkeet 38cm. Treenaamatta oli jotain 30-35cm. Kädetkin on kuitenki 50cm ja forkku pohkeen paksunen. Tulee niitä pumpattua edelleen toisinaan vaikkei missään ikinä näykään. Monilla urheilemattomilla ihmisillä on lihaksikkaammat pohkeet; myös monilla naisilla. Junnuna harrastin mm. hiihtoa, yleisurheilua ja jalkapalloa, joissa kaikissa pohkeet työskentelee ja päälle 13v punttia. Olen uskonut jo aika päiviä sitten, että pohkeita en sais muutakuin öljyinjektiolla.
Pohkeita tekee ne joilla on luontaisesti pienet pohkeet. Tyhmän näköistä jos isot reidet ilman isoja pohkeita.
Niin saatko sä kuitenkin reenin meneen perille ja silti ei kasva? Siis niin että kunnon pumppi ja tuntuma tulee?
Mulla ongelmana tuo ettei reeniä meinaa saada meneen perille. Vissiin niin kireänä kalvot tai jotain muuta. Välillä tein omalla painolla noin 100 toistoa ja välissä venytystä niin sain hyvän pumpin ja sen jälkeen toisena päivänä sain jopa puntilla meneen reenin perille. Saikin aika nopeaa pari senttiä kasvua mutta se tökkää heti kun ei taas saa reeniä perille. Yleensä menee ihan muualle kuin lihakseen. Välillä jotenkin jumissa ettei edes voimaa tai räjähtävyyttä ole ollenkaan.
Joo saa ne kyllä hyvin väsytettyä/perille menee. Pohkeita nyt on muutenkin hankala väärin treenata, jos liikerata yltää huippusupistukseen asti ja venytyksessä eliminoidaan elastisen energian hyväksikäyttö.
Juuri tämän takia kysyin asiasta! Näistä saa ideoita! Esim. Tässä sinun taljassasi on selvästi käytetty hienosti "köyhän miehen laakerointia" eli pakotettu kelkka kulkemaan kahden palkin välissä lattaraudalla! Kiitos tästä vinkistä. Itse olen tuota kelkan kulkemista miettinyt ja sen laakerointia, mutta tuo on kyllä niin helppo toteuttaa, että taidan apinoida tämän idean! Vaseliinia palkin ja latan väliin, niin hyvin luistaa!Mul on tällänen todella simppeli ylä- ja alatalja kombo. Sen verran korkea, että ei mahtunut yhteen kuvaan.
Jouduin tilan puutteen takia vaihtamaan paikkaa ja siirsin terassille. Siksi ei ole pultattuna lattiaan + ruostui hieman talven aikana katso liitettä 154147 katso liitettä 154148
Tää nyt menee ihan offtopic:ksi ja varmaan jossain pitäis olla pohkeiden oma ketju, mutta kyllä ne minusta raudan edessä muuttuu siinä missä muutkin liikkeet muokkaa kehoa. Ihan sama onko liike kyykky vai pohjenousu tangolla, kyllä se ulkoisestikin näyttää lihoissa erilaiselta sen mukaan onko tangossa 60kg vs 200kg (oletuksena että suoritustekniikka on ok).
Kotisaliin takaisin heitettynä, tuollainen viking press härveli vois toimia myös pohkeiden treenaamiseen. Tuollaisen voisi puustakin rakentaa (=ei oo pylväsporakonetta käytössä).
Mihin vois tarvita hirveen voimakkaita pohkeita? Mä suhtaudun asiaan niin, et kun en treenaa ulkonäön takia niin pohkeet saa olla mitä on. Ottaa osumaa kyykyssä ja mavessa jos ottaa. Vahvat pohkeet ei kai kauheasti mua auta voimantuotossa yleensä? Vai...Täällä mietitään pohkeita näköjään vain sellaisina näyttölihaksina. Entä jos niihin saisi ladattua ihan hirveesti voimaa - ketään ei taitaisi kiinnostaa?
Kun jotain nostetaan tai siirretään, niin yleensä tarvitaan se maankamara vastavoimaksi. Pohkeet sattuvat olemaan luonnostaan siinä lähistöllä, mutta voihan se olla että ne hengailevat muuten vaan matkassa mukana.Mihin vois tarvita hirveen voimakkaita pohkeita?
Useasti raskaan kappaleen nostossa korkealle viimeiset sentit tulee nilkan ojennuksesta, ollut ihan käytännössä hyödyllistä voimaa oman kotisalin tallin rakentamisessakin.Mihin vois tarvita hirveen voimakkaita pohkeita?
Nätisti toit keskustelun pohjesivujuonteen taas tämän ketjun otsikon alleUseasti raskaan kappaleen nostossa korkealle viimeiset sentit tulee nilkan ojennuksesta, ollut ihan käytännössä hyödyllistä voimaa oman kotisalin tallin rakentamisessakin.
Niin, eli pohkeet saavat treeninsä nostoissa? Eli en edelleenkään näe etua hinkata niitä erikseen. Saavat hengailla mukana.Kun jotain nostetaan tai siirretään, niin yleensä tarvitaan se maankamara vastavoimaksi. Pohkeet sattuvat olemaan luonnostaan siinä lähistöllä, mutta voihan se olla että ne hengailevat muuten vaan matkassa mukana.
Juuri tämän takia kysyin asiasta! Näistä saa ideoita! Esim. Tässä sinun taljassasi on selvästi käytetty hienosti "köyhän miehen laakerointia" eli pakotettu kelkka kulkemaan kahden palkin välissä lattaraudalla! Kiitos tästä vinkistä. Itse olen tuota kelkan kulkemista miettinyt ja sen laakerointia, mutta tuo on kyllä niin helppo toteuttaa, että taidan apinoida tämän idean! Vaseliinia palkin ja latan väliin, niin hyvin luistaa!
Niin, eli pohkeet saavat treeninsä nostoissa? Eli en edelleenkään näe etua hinkata niitä erikseen. Saavat hengailla mukana.
Tuohan on miehen elämässä ihan perustilanteitaPahalainen, kohta 3.tosiaan unohtui kokonaan.