Kotisali

Kiitoksia sonofille ideasta. Tein itelle hieman samanlaisen mutta säädettävillä kahvoilla. Muutama tunti meni ja maalipurkin verran maksoi. Testasin äsken ja oli aika hyvä.
IMG_20190406_103555.jpg IMG_20190406_103542.jpg IMG_20190406_103614.jpg IMG_20190406_120717.jpg IMG_20190406_150502.jpg IMG_20190406_145030.jpg IMG_20190406_150519.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaista varustusta jengi pitää hyvän kotisalin merkkinä?

Kyykkyhäkillä ja leuanvetotangolla pääsee jo pitkälle, mutta mitkä kaikki laitteet ovat teidän mielestänne hyvä olla, että kotisalia voidaan pitää sellaisena, että se kilpailee jo salille lähtemisen kanssa tosissaan.

Kiitoksia sonofille ideasta. Tein itelle hieman samanlaisen mutta säädettävillä kahvoilla. Muutama tunti meni ja maalipurkin verran maksoi. Testasin äsken ja oli aika hyvä.
Hyvältä näyttää. Itse porasin pultin tuohon T-haaran risteyskohtaan niin ei tarvitse käyttää tangossa lukkoa vaan kahva on aina samassa kohdassa.

Kyykkyhäkillä ja leuanvetotangolla pääsee jo pitkälle, mutta mitkä kaikki laitteet ovat teidän mielestänne hyvä olla, että kotisalia voidaan pitää sellaisena, että se kilpailee jo salille lähtemisen kanssa tosissaan.

Monesti itsellä se muulle salille lähteminen vaan olisi mahdotonta/vaikeaa, eli kotisali on vienyt voiton rajallisellakin varustuksella.

Monta vuotta meni ihan levytanko, käsipainot, ylä-/alatalja varustuksella. Vuosien saatossa on tullut pikkuhiljaa hommattua lisää laitteita ja nyt on jo parempi kuin maksusali, jossa käyn. Esim. hack on kotona, mitä sieltä ei löydy.

Joo itellä tuo stoppaa aina samaan kohti. Laitan levyjen etupuolelle pienen lukon jos niitä on sen verran vähän että pääsevät heilumaan muuten.

Minkälaisia ylätaljoja teillä on? Ihan mukava rakennella näitä.

Joo itellä tuo stoppaa aina samaan kohti. Laitan levyjen etupuolelle pienen lukon jos niitä on sen verran vähän että pääsevät heilumaan muuten.

Minkälaisia ylätaljoja teillä on? Ihan mukava rakennella näitä.
Itseäni kiinnostaisi myös rakentelu. Ylä/alatalja nyt ensimmäisenä. Ja helpoin varmaan toteuttaa levypaino kuormitteisena. Jos joltain löytyy hyviä malleja niin nakatkaa tänne kopioitavaksi!

Itseäni kiinnostaisi myös rakentelu. Ylä/alatalja nyt ensimmäisenä. Ja helpoin varmaan toteuttaa levypaino kuormitteisena. Jos joltain löytyy hyviä malleja niin nakatkaa tänne kopioitavaksi!

Itse varmaan testaan ekana sellaista että kyykkyhäkin yli kaksi rautaa tai lankkua joiden välissä rullat. Vaijeri rullien kautta häkin yli ja toiseen päähän painopakaksi levy missä tappi keskellä ja tapin päästä lähtee vaijeri. Tappiin voi laittaa levypainoja. Olisi enempi sellainen ojentajatalja ellei sitten rakentele jotain millä saa pidettyä ittensä maassa jos isommilla painoilla tekee. En tiedä toimisiko.

Tää nyt varmaan riippuu siitä millai porukka on tottunut treenaamaan ja mikä on tavoite.
Mulla on kotona aika hyvä kotisali.
* penkki/vinopenkki
* pitkiä tankoja 3 kpl, mutkatanko ja käsipainoja ja levypainoja kattavasti
* reiden ojennus/koukistus
* ylä/alatalja
* ristikkäistalja
* hack
* leuanvetotankoja parikin kappaletta
* selkäpenkki
* t-tanko
* vatsalauta jossa voi tehdä myös glute ham raise
* nyrkkeilysäkki ja sopivankokoinen tatami juuri kahdelle treenata
* nyrkkeilyhanskoja, thai padit, iso potkutyyny, pistehanskoja, jalkasuojia

penkistä saa tangon myös niskaan, mutta se on vähän huono. Tarvisin vielä investoida:
* pohjekone
* kyykkyteline (power rack ei mahdu)
* dippikahvat
* lyhyt suora tanko
* sparrikypärä

seuraavaksi pitäisi suurentaa autotallia :LOL:

Itellä kattavan kotisalin vaatimus: räkki, levytanko, säädettävä penkki, leuanvetotanko ja kunnolla rautaa.

Aika tukevan sai tehtyä puustakin. Säädettävä penkki myös puuta.

katso liitettä 154128
katso liitettä 154130

Helvetin hieno!!

Puu on kyllä yllättävän vähän käytetty materiaali kotisalia varustellessa. Jos jossain vaiheessa on isompi asunto, rakennan kyllä räkin sinne puusta. Ei kolise ja kilise ja on varmasti tukeva.

Joo kyllä tuo riittävän tukeva on ja helpompi työstää kuin metallia niin siksi valittiin puu. Ainakin jos ei omista isoa pylväsporakonetta mikä jaksaa tehdä tuollaisia 27mm reikiä. Kaikkia muita metallijuttuja helppo tehdä kun tarvii vain hitsauskoneen, rälläkän ja pylväsporan millä saa max 12mm reikiä.

Tuo penkki on hieman räpöstyksen näköinen kun suunniteltiin tehdessä eikä etukäteen. Jos toisen tekisin niin tekisin hieman eri tavalla. Saisi vähän siistimmän. On kyllä ihan riittävän tukeva.

Laitelkaahan kuvia niin jos sais jotain ideoita mitä vois tehdä.

Millaisia virityksiä ootte tehneet pohkeiden osalta, lähinnä istualtaan tehden? Itse ole tehnyt power rackissä, mutta jotenkin rasittavaa on se virittelyn määrä. Ainakin itsellä ongelma, että treeni ei kovin helposti mene oikean paikkaan vs. oikea pohjekone.

Mul on tällänen todella simppeli ylä- ja alatalja kombo. Sen verran korkea, että ei mahtunut yhteen kuvaan.
Jouduin tilan puutteen takia vaihtamaan paikkaa ja siirsin terassille. Siksi ei ole pultattuna lattiaan + ruostui hieman talven aikana :LOL:56659958_287739258788027_6161145528303222784_n.jpg 56894408_1320217101485456_7411465127267926016_n.jpg

Millaisia virityksiä ootte tehneet pohkeiden osalta, lähinnä istualtaan tehden? Itse ole tehnyt power rackissä, mutta jotenkin rasittavaa on se virittelyn määrä. Ainakin itsellä ongelma, että treeni ei kovin helposti mene oikean paikkaan vs. oikea pohjekone.
En tee ollenkaan pohkeita. :whistle:

Mulla on vähän sama ongelma, ja pohkeet on ihan olemattomat. Hackissa saan tehtyä seisten, mutta istuen on vaikeaa. Oon yrittänyt tehdä niin että pidän tuesta kiinni (mulla on seinässä sopivassa korkeudessa tuki) ja oon kyykkyasennossa ikäänkuin istuisin ilman tuolia ja siinä nousen ylös pohkeille. Ei mikään paras liike ja pitäisi olla jo enemmän vastusta.

Jos pitäisi valita, niin tekisin mielummin seisten kuin istuen. Joku koroke, esim. lankku päkiöiden alle ja levytanko niskaan / kässärit käsiin. Kannattaa myös kokeilla yksi jalka kerrallaan niin ei välttämättä edes alkuun tarvitse lisäpainoja. Tasapainoa saa myös treenattua kun tekee jalan kerrallaan ilman tukea, esim. ihan tasaisellakin lattialla ja halutessaan vaikka käsipainot kouraan.

Jos pitäisi valita, niin tekisin mielummin seisten kuin istuen. Joku koroke, esim. lankku päkiöiden alle ja levytanko niskaan / kässärit käsiin. Kannattaa myös kokeilla yksi jalka kerrallaan niin ei välttämättä edes alkuun tarvitse lisäpainoja. Tasapainoa saa myös treenattua kun tekee jalan kerrallaan ilman tukea, esim. ihan tasaisellakin lattialla ja halutessaan vaikka käsipainot kouraan.
Pohje koostuu kahdesta eri lihaksesta, kaksoiskantalihas ja leveä kantalihas, ja toista harjoitellaan juurikin seisten ja toiseen saa osumaa istuen. Eli kannattaa sisällyttää molemmat tyylit.

Mulle vaikeuksia tuottaa pohkeiden treenaus seisten tanko niskassa jonkun lankun päällä kun tuntuu että tasapaino horjuu ja focus menee siihen että tasapaino pysyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom