Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En millään pysty allekirjoittamaan ensimmäistä väitettäsi. Se, että tekeekö istuen tai seisten ei vielä suoraan kerro sitä kumpaan kantalihakseen rahitus kohdistuu ja missä suhteessa.
Kyllä se polven kulma on ratkaiseva siinä, kumpaan se liike kohdistuu. Itse en tee ollenkaan polvi koukussa -liikkeitä, koska kyseisen lihaksen kasvupotentiaali lienee lähes mitätön ja muutenkin menisi kotisalilla vähän vaikeaksi tuo istuen tehty versio.

Pohkeet Yksi jalka kerrallaan ja toisella tukea ottaen räkistä. Vastuksena SSB mikä pysyy ilman käsiä ja vastusta ei tarvi paljoa yksi jalka kerrallaan. Tosin itse en treenaa pohkeita, mutta tullut kokeiltua kyseistä liikettä.
Pohjetreenin yleisimmät ongelmat on
1) liian alhainen volyymi ("mä treenaan pohkeet 3 kertaa viikos" - joo joo, mutta joku 3 sarjaa kertaa 3 on mitätön määrä) ja
2) pohkeiden treenaaminen ei useimpia juuri kiinnosta.

Tästä syystä en itse todellakaan jaksais lähteä veivaamaan pohkeita yksi jalka kerrallaan.

Aika heikosti siitä on vaan apua, jos on geneettisesti laihat pohkeet. Ehdottomasti eniten genetiikkaan peilautuva lihasryhmä. Minulla on reiden ympärys likellä 70cm ja pohkeet 38cm. Treenaamatta oli jotain 30-35cm. Kädetkin on kuitenki 50cm ja forkku pohkeen paksunen. Tulee niitä pumpattua edelleen toisinaan vaikkei missään ikinä näykään. Monilla urheilemattomilla ihmisillä on lihaksikkaammat pohkeet; myös monilla naisilla. Junnuna harrastin mm. hiihtoa, yleisurheilua ja jalkapalloa, joissa kaikissa pohkeet työskentelee ja päälle 13v punttia. Olen uskonut jo aika päiviä sitten, että pohkeita en sais muutakuin öljyinjektiolla.
Ootko ikinä treenannut pohkeita samanlaisella volyymillä kuin esim. hauiksia? Monella bodarilla tulee hauiksille helposti joku 20 (suoraa) sarjaa viikossa. Tähän päälle epäsuorat sarjat selkätreenistä. Sitten sama tyyppi treenaa pohkeita 9 sarjalla viikossa ja ihmettelee, kun eivät kasva.

Hommasin pari vahvistusta salille Barbarianilta ja Megateciltä ja täytyy sanoa, että hinta-laatu-suhde on kyllä kohdillaan näissä. Ilmeisesti nämä firmat ovat eräänlaisia sisaruksia ja tekevät tuotteensa samalla tehtaalla jossain Saksassa.

2uicjv8.jpg

Todella jykevä tasa-/vinopenkki ja hinta oli alle 400 euroa. Itse valitsin tämän penkin siitä syystä, että penkin säätäminen eri asentoihin on suorastaan nautinnollista, kun ei tarvitse mitään tikkua työnnellä johonkin reikään ja kiristellä perään.

t5fy92.jpg

Ylä-/alatalja-kombo. Itse en ylätaljaa tee, kun leuanvetotankoja löytyy räkistä parikin, mutta alatalja, ojentajat ja vatsat tällä saa vedettyä kivasti. Hinta oli alle tonnin.

Hommasin pari vahvistusta salille Barbarianilta ja Megateciltä ja täytyy sanoa, että hinta-laatu-suhde on kyllä kohdillaan näissä. Ilmeisesti nämä firmat ovat eräänlaisia sisaruksia ja tekevät tuotteensa samalla tehtaalla jossain Saksassa.
Hienot ja varmasti hyvät penkki ja talja, mutta arvelen, että ne on tehty Kiinassa?

Ainakin oma barbarian line tasapenkki on kiinassa tehty, ainakin mukana olevat paperit viittas vahvasti sinne. Mut sitä se nykyään kaikki kotisalihintaluokassa on. Uusinta RIOT vinopenkkiäkin piti korjata kun oli saranointi vinoon hitsattu. :ROFLMAO:No vähän alennusta sain, niin ihan sama.

Tuli tuosta Saksasta mieleen ATX:n tangot. Käytännössä yhtä laadukkaat Saksassa valmistetut tangot alle puoleen hintaan vs Leoko, Eleiko, Ivanko.

Juu, näinhän se varmasti on. Eli se yhteinen tehdas, josta olen jostain lukenut, on varmasti juuri Kiinassa. Mutta suunnittelu- ja kehitystyö tehdään Saksassa ja jälki sen mukaista.
Barbarian linen half rack on ainakin erittäin laadukaasti rakennettu ja tukeva.
Tiedä sit missä Again Faster penkki on tehty mutta siitä uupui 2 pultin reikää, sain kyllä puolet hinnasta takaisin.

Mie en uskaltanut tilata enää englannista kun ei tiedä tuosta brexitistä. Harmittais alkaa tulleja ja alveja maksaa brittien sekoilun takia. Tosin eipä nuo taida mitään saada aikases.

IMG_20190228_170644.jpg IMG_20190228_170635.jpg

Mulla on tällainen, vielä raakileena pysynyt tallisali. (Huom. Vauva penkillä ei ole oikea) kunnon kyykkyteline on vielä rakenteilla, siitä kuvaa sit valmiina.

Tervehdys kotitreenaajat!

Olisikohan kenelläkään täällä tarvetta uudenveroisessa kunnossa oleville bumper kiekoille? Multa löytyisi 2*10, 2*20 ja 2*25 lätyt ylimääräisinä nurkista. Ostettu strength shopista Saksasta aika tarkkaan 2v sitten ja käytetty vähänlaisesti. Hintapyyntö olisi 200€ ja sijainti Jyväskylä.

Kyllä se polven kulma on ratkaiseva siinä, kumpaan se liike kohdistuu. Itse en tee ollenkaan polvi koukussa -liikkeitä, koska kyseisen lihaksen kasvupotentiaali lienee lähes mitätön ja muutenkin menisi kotisalilla vähän vaikeaksi tuo istuen tehty versio.

No joo olet oikeassa. Lähestyin vähän hölmösti asiaa, mutta pointtini oli tosiaan se, että seisten käy molempiin kantalihaksiin ja painopisteellä voi vielä itse vaikuttaa kohdistamiseen. Tästä syystä kommentoinkin, että pohkeet istuen ei ole välttämätön liike. Istuen nimittäin on ilmeisesti lähes mahdotonta saada aktivoitua molempia kantalihaksia. Eli alkuperäiselle kysyjälle sama vastaus; turha haikailla istuen tehtävän pohjelaitteen perään (y)

Jaa vaihteeksi pohjespekulointia:ROFLMAO: Onnistuuhan se kotivehkeillä viritellä, mutta hieman tämä kehtuuttaa treenin lopuksi vs. paino tappiin ja pumppaa.

View: https://www.youtube.com/watch?v=vRcXtEjbpbI

Hahhah, tolla tyylillä itekin vedin silloin kun vielä noita pohjenostoja istuen jaksoin vääntää. Pussy pad tankoon ja tanko reisille. Vittumaiseltahan se tuntuu, jos ei sit vedä jotain maratonisarjoja kevyillä painoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom