Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos nuo valmiit painosetot kannattavia missä esim joku 140kg rautaa ja tanko vai kannattaako kasata tanko ja levyt erikseen?

Varauksella noiden valmiiden settien tankojen suhteen, yksi tuollainen kiinantanko meni itsellä ihan solmuun kun piti kyykyssä dumpata pois eikä rautaa ollut ees kovin paljoa.

Itse ostaisin tangon erikseen, esim. joku power bar joiden hinnat lähtee 150 eurosta ylöspäin.

Ihan kestäviä ja hintansa väärtejä mun mielestä. Itse ostin tollasen 140 kilon sarjan ekaks ja sit pikkuhiljaa vaan lisää levypainoja aina kun tuli hyvä tarjous vastaan. 300 kg oon lastannu ja mukisematta on pitäny muotonsa, kuin myös kestänyt pään päältä lattiaan ja maahan paiskomisen.

Tällä kaavalla aloitin itsekkin ja nyt noita tankoja alkaa olemaan jo riittävästi. Toki "Anttilan halppis" tanko on edelleen penkkitankona käytössä.

Harmi kun ei äiti tässä iässä enää lahjatoiveita kysele. Omilta lapsilta kylläkin saa vaikka mitä lahjatoiveita..eli rahanreikiä piisaa.. no joo ..

Onkos nuo valmiit painosetot kannattavia missä esim joku 140kg rautaa ja tanko vai kannattaako kasata tanko ja levyt erikseen?

Ajattelin tosiaan että tuon räkin teen ite saa sitten kyykättyä yms. Penkkiäkin ajattelin että jos ite teen sais mieluisen, torissa ja kaupoissa halvimmat melko rimpuloita tai kapean mallisia. Ja maastaveto nyt ei muuta tarvi kun jonkun vanerin alle ja rautaa..

Tosiaan tuo tangon ja levyjen hankkiminen aiheuttaa harmaita hiuksia..700e oli halvin kun uusista sain kasattua n.200kg setin että tuon verran ilmeisesti tyydyttävä maksamaan. No ei pitäis elää toivossa että kaiken saa ilmasiks..

upload_2019-1-4_10-18-56.png

Tämmönen on vilahtanut aiemmin ketjussa, varmaan palvelis oikein hyvin :)

Tosiaan tuo tangon ja levyjen hankkiminen aiheuttaa harmaita hiuksia..700e oli halvin kun uusista sain kasattua n.200kg setin että tuon verran ilmeisesti tyydyttävä maksamaan. No ei pitäis elää toivossa että kaiken saa ilmasiks..

Hox! Nyt on kuntokauppa.fi:ssä musta hiiliterästanko 199€. Kapasiteetti 680kg ja kaikenmaailman laakeroinnit. En noista suuremmin ymmärrä mutta luulis ainakin penkkaamisen riittävän.. ;)

Mulle on hyvin piisannu 30mm 220cm pitkä tanko ilman laakerointeja. Levyt on rautasia ja 100 kiloo painaa 100 kiloo, ja räkin oon tehny vanhoista pöytien rungoista, eli 40x40 neliöputkesta. Mutta mä en ookkaa kisaaja enkä ees vahva. Penkki 140 kyykky ja mave ollu siinä 200 paikka sillon ku niitä harrastelin enemmissä määrin. Nykyään vaan pumppailen kevyesti.

Vääntyi, muttei ns. hajonnut 700kg painosta. Tästä huolimatta ei riitä edes keskiverto pakkislaiselle, saatikka palstan elitisteille.

Itse ostan tangon aika pitkälti muiden ominaisuuksien kuin kuormankeston mukaan. Laakerointi ja ennenkaikkea otepinta on itselläni tärkeitä. Halpistankojen tuntuma on usein pilattu kromaamalla karhennus umpeen ja tuntuma on ihan paska. Parempia olisivat puhtaana teräksenä vaikka menisivät ruosteeseenkin. Musta oksidi on todella hyvä käsittely.

Penkkiä tykkään tehdä kuitenkin ihan pelkällä 40mm otepaksuudella olevalla akselilla. En koe että penkissä laakeroinneilla olisi juuri merkitystä. On todella hyvä tuntuma tossa 40mm musta oksidi pintaisessa akselissa. Tykkään paljon enemmän kuin 28-29mm paksuisesta perustangosta.

Vääntyi, muttei ns. hajonnut 700kg painosta. Tästä huolimatta ei riitä edes keskiverto pakkislaiselle, saatikka palstan elitisteille.
Tuon takia varauksella nuo halpikset, ihan tuuripeliä mitä saa. Oma antautui huiman 160kg kuorman ja muutaman kymmenen sentin pudotusmatkan myötä pysyvään taipumaan missä tangon päät ~10cm eri tasolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom