En edes tiedä merkkiä. Pituutta 185(oletan), hihat 35cm ja painoa 25kg. Kun vielä ihan oikealla salilla kävin tuli moista käytettyä. Kotiin ollu kyttäyksessä kokoajan, nyt sattu löytymään läheltä ja kulkeutu vielä kotiovelle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mitä lisäarvoa kyseinen värkki tuo treenaamiseen?
Tykkään että trap bar maastaveto on todella hyvä treeniliike. Variaatiota tuon eri kengillä ja tyyleillä (lantiokulma) eli enemmän kyykky tai enemmän mave tyylisesti. Suurin osa vedoista tulee tuolla tehtyä.
Kulmasoutuun todella hyvä. Ja kesällä farmarikävelyä tulee tehtyä.
Mie arvelin tehdä oman trap barin, niin onko jotain mikä kannattaisi ottaa huomioon? Esim. onko yläote tarpeellinen ja mikä olisi sille optimi korkeus tms.Trap bar osaset by Antti Laitinen, on Flickr
Vielä kahvat kiinni ja sit kovia vetoja.
Kantsii olla trap bar farmarissa tarkkana ettei lipsahda käsistä akillesjänteitten päälle kun kävelee. Huomattiin treeneissä että ihan varteenotettava mahdollisuus. Varsinkin jos kävelee pitkillä askelilla.Tykkään että trap bar maastaveto on todella hyvä treeniliike. Variaatiota tuon eri kengillä ja tyyleillä (lantiokulma) eli enemmän kyykky tai enemmän mave tyylisesti. Suurin osa vedoista tulee tuolla tehtyä.
Kulmasoutuun todella hyvä. Ja kesällä farmarikävelyä tulee tehtyä.
Tais olla 420mm tuo painolle oleva osuus, eli ihan hyvän mittaiset. Tankoaihio on joku prisman halppistanko, 79€ niin ei sillä oikein saa edes ainesputkia hihoiksi. Samalla saa alemmet kahvat karhennuksilla ja ylemmät oli ajatus tehdä 33,7 putkesta. Pitää TIG käydä takaisin kotia lainasta, niin on kivempi niitä putkia turata.Ainakin hihojen pituus näyttäisi riittävän. Paljon nuo on, 50 cm?
Kantsii olla trap bar farmarissa tarkkana ettei lipsahda käsistä akillesjänteitten päälle kun kävelee. Huomattiin treeneissä että ihan varteenotettava mahdollisuus. Varsinkin jos kävelee pitkillä askelilla.
Meikäläisellä on tuo: https://www.gofitness.fi/heavy_duty_vino-tasapenkki_multibank_t12
Sillä on @_MrSiima myös punnerrellut miesten painoilla ja eikö se aika hyvä ollut? Ite en ainakaa muista kokeilleeni toista yhtä tukevaa säädettävää penkkiä, ja tasapenkiksi laskettuna on tosiaan kisapenkin mitoissa.
Mulla toi Streght Shopin tanko; vahva suositus.^Suosittelen Strength Shopin Riot ssb tai täysin sama tuote ATX kyykkytanko.
Jos itse saat rakennettua räkin, niin kykenet varmasti rakentamaan myös lavan ja penkin. Ja eikös siinä ole kalustoa ensitarpeisiin jo ihan riittävästi?
Tanko ja painot on ostettava. Ja maksaahan ne, ei siitä mihinkään pääse. Tankoon saa laittaa rahaa ~300-500€ riippuen vähän minkälaista hakee ja paljon aikoo malmia lastata.
Painoja saa uutena halvimmillaan valurautaisia 2,5€/kg ja kumitettuja 3€/kg (korjatkaa jos olen ihan väärässä). Toria kannattaa kytätä, mutta äkkiä tuppaavat menemään kaupaksi, eikä hyväkuntoisia juuri alle 2€ kilohinnalla saa sieltäkään. Itse ostin 150kg tutulta salinpitäjältä järkevään hintaan ja loput tarjouksista netistä. Kannattaa siis kysellä myös saleilta varsinkin jos tuttavapiiriin kuuluu.
Mutta jos nyt ajatellaan, että sijoitat tankoon ja painoihin tonnin, ja rakennat räkin yms itse muutamalla satasella, niin minusta se on kohtalaisen hyvä ja edullinen sijoitus. Hyvillä välineillä reenaa kuitenkin useita vuosia, parhaassa tapauksessa jää jälkipolvillekkin käytettäväksi. Jo pelkkiin salikorttimaksuihin menee se 1500€ salista riippuen muutamassa vuodessa. Puhumattakaan säästetystä ajasta kulkemisessa ja jonottamisessa.
Kaikkea ei myöskään ole pakko ostaa kerralla. Jos hankit aluksi sen 200kg setin niin reenailet aerobista sillä ja hankit lisää sitä myöten kun talous antaa myöten ja käytettyjä/tarjouksia löytyy. Kahvakuulia tulee ja menee torissa jatkuvasti. Kuminauhoja myydään ihan marketeissa joista kannattaa katsella etenkin sesonkien vaihtumisten ja inventaarioiden aikoihin. Oranssilla -30% lapulla voi löytää hyvinkin. Ja sitten kun äiti kyselee joulun tienoilla että mitäs se Seppo haluaisi joululahjaksi niin ideoita löytyy varmasti ainaisen "enmitään" sijaan.
Itse olen jättänyt käsipainot kokonaan hankkimatta ja keräillyt kahvakuulia sen sijaan. Eihän ne ihan sama asia ole mutta likelle kuitenkin.
Ihan kestäviä ja hintansa väärtejä mun mielestä. Itse ostin tollasen 140 kilon sarjan ekaks ja sit pikkuhiljaa vaan lisää levypainoja aina kun tuli hyvä tarjous vastaan. 300 kg oon lastannu ja mukisematta on pitäny muotonsa, kuin myös kestänyt pään päältä lattiaan ja maahan paiskomisen.Onkos nuo valmiit painosetot kannattavia missä esim joku 140kg rautaa ja tanko vai kannattaako kasata tanko ja levyt erikseen?
300 kg oon lastannu ja mukisematta on pitäny muotonsa, kuin myös kestänyt pään päältä lattiaan ja maahan paiskomisen.