Kotisali

Itselläni sama tanko, mutta ATX nimellä ja Gofitnessistä ostettuna. Olen hemmetin tyytyväinen. Kätevä käsitellä 17 kg painoisena ja silti todella jykevän tuntuinen 190 kg painoihin asti testattuna ja varmaan ylikin.
On hyvä tanko. Erittäin tyytyväinen olen. Oma painaa tosin 20kg, punnitsin varmuuden vuoksi kun myyjä ilmoittaa ”n.22kg”.
350kg antavat painorajaksi tuolle. Tuskin pääsen lähellekään puoliväliä tässä elämässä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos hommaa Gofitnekseltä kahvattomia perus valurauta painoja niin kannattaa punnita minkä verran heittoa. Itsellä oli 20kg painoissa hajonta 20,5-21,3kg, 25kg painoissa 25,2-28kg. Ainakin voimailijoilla saattaa äkkiä tulla heittoa kun enemmän limppuja tangossa :).
Juu, mulla kans heittää 20-kiloset n. 0,5-2 kg ylöspäin. 10 kappaletta tilasin ja kyllä noista näkee silmälläkin, että osa on paksumpia.

20181116_103213.jpg

Kotisalin viimeisin hankinta Concept2 MP5 monitorilla. Ei mikään heräteostos vaan oon jo ainakin pari vuotta pohtinut investointia tohon sisäsoutulaitteeseen. Kunnan liikuntahallille on lähinnä just tän takia raahautunut kun tykkään ihan sikana tosta soudusta. Uuteen tosin ei rahkeet riittäneet vaan toi on käytetty kisakone (huollettu).

Kovasti näyttää rakenne Leoko design, mutta toisessa hihassa pitäisi selkeä merkki olla. Oisko sitten joku kopio...

En oikein mitään merkkejä löytänyt ja kopio tuli itsellekin mieleen. Ainoastaan tuossa hihan stefassa lukee "Made in Sweden", mutta sehän tietenkin tarkoittaa pelkkää stefaa.

Omistan tuollaisen halpis häkin. Leukailuun ja penkkailuun huono. Penkkiin liian kapea max. otteella 81cm jää nahat telineen väliin ja kyynärpäät ottaa turvarautoihin. Leukatanko on ohut. Kyykkäily onnistuu ihan ok n.180 painoilla alkaa jo hirvittää.

Asensin palikat ja pidemmät pultit osien väliin, niin sain levennettyä reilut 10cm. Tuunattuna penkkailukin mahdollista.

Himpula se on edelleen. Itsellä ns. mökkikäytössä siihen käy just ja just.

Onko kokemuksia tästä kyykkyhäkistä?
https://gorillasports.fi/kyykkytelineet/10000773-kyykkyhakki.html
Kannattaako jättää väliin jos ei pulttaa lattiaan kiinni?
Tarkotus penkkailla, kyykkäillä ja lisäpaino leukailla. Sarjapainot alle 200kg.
Mietityttää tuon tukevuus. Hinta olis hyvä

Ihan hyvin oon pärjänny. Pulttasin yläpäästä putkilla seinään kiinni. Toki mittaa mulla 173cm, isomalle ukolle saattaa tosiaan olla penkatessa kapeahko.
Leukatanko vois olla paksumpikin, siihenkin auttaa halkaistut letkunpätkät otekohtiin.
Pystäriä häkin sisällä ei voi mua pidempi tehdä, kunnon venytyksellä saan tangon kolahtamaan yläputkiin.

Mutta jos tilaa ja rahaa on niin panostaisin kyllä parempaan/isompaan ja tukevampaan.

Viimeksi muokattu:
^Mihinkäs Smithiä tarttee? :whistle:
Mä epäilen vahvasti että alkuaikoina tehty Smith-penkki on osasyy toisen olkapään Ac-vammaan. Tieteellistä näyttöä ei ole. :P

Jos Smithiä halajaa, kannattais miettiä mallia missä liikerata on vino, ei suoraan ylöspäin. Esim penkatessa on harvassa yksilöt joilla luonnollinen liikerata tangolla on suoraan ylöspäin?
Suora Smith siis pakottaa liikeradan olkapäille huonoksi.

Kyykkääminen vapaalla tangolla taas vahvistaa keskikroppaakin hienosti. Smithissä menee vähän liikkeen hyödyt hukkaan?

tarkoituksena on tulevaisuudessa rakentaa omakotitalo johon suunnitteila tietysti oma punttiluola. sali voisi olla kokoluokkaa 20m2 - 30m2? saattaisin silti käydä treenaamassa välillä muillakin saleilla mutta suurin osa treeneistä keskittyisi omalle salille.

treenaan kausiluontoisesti bodaus tai voimanosto tyyppisesti. ajatuksena olisi ostaa kerralla kunnon vehkeet jotka kestää vuosia ja joilla tykkään reenata. hankintaan lähtisi ainakin kunnon räkki, käsipainosarja, maastavetoalusta (varmaan teen itse), säädettävä penkki, leoko voimanostotanko, levyjä 300kg, ristikkäistalja ja jos jotain vielä mahtuisi.

miten itse lähtisitte kokoamaan tuon tyyppistä salia?

Osaako joku sanoa, että miksikä kutsutaan kun smithissä tai taljoissa menee akselin läpi se putki, jossa on laakerointi? Ajattelin smithin rakennella itse, niin olisi hyvä tietää osien nimet ennenkuin alkaa mitään tekemään :D

EDIT
Pikaisella googletuksella löytyi vastaus... Kuulaholkkejahan nuo.

Lineaari laakerillakin löytyy.

tarkoituksena on tulevaisuudessa rakentaa omakotitalo johon suunnitteila tietysti oma punttiluola. sali voisi olla kokoluokkaa 20m2 - 30m2? saattaisin silti käydä treenaamassa välillä muillakin saleilla mutta suurin osa treeneistä keskittyisi omalle salille.

treenaan kausiluontoisesti bodaus tai voimanosto tyyppisesti. ajatuksena olisi ostaa kerralla kunnon vehkeet jotka kestää vuosia ja joilla tykkään reenata. hankintaan lähtisi ainakin kunnon räkki, käsipainosarja, maastavetoalusta (varmaan teen itse), säädettävä penkki, leoko voimanostotanko, levyjä 300kg, ristikkäistalja ja jos jotain vielä mahtuisi.

miten itse lähtisitte kokoamaan tuon tyyppistä salia?
Rakenna se talo ensin ja lue sitten tämä ketju läpi :LOL:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom