Kotisali

Minkälainen on painonnostopenkki?
Kuntopyörän laittaisin pois tilaa viemästä.

Ylä/alataljan saat varsin edullisesti hyvän. Suosittelen ehdottomasti, on monikäyttöinen.

Maastavetoja varten suosittelen hommaamaan bumber levypainoja vähintään 4x10 kg. Bumberit laitetaan pohjalle ja muut levypainot pienemmällä kuin 45cm halkaisijalla niiden jälkeen. Ei välttämättä tarvitse nostolavaa. Itselläni 10mm kova kumimatto jonka päällä painojen kohdalla 20mm vaahtomuovipalat ja niiden päällä palat kumimattoa. Eli nuo vaahtomuovipalat ja kumipalat otan aina erikseen lattialle maven ajaksi. Tuo kerrosrakenne yhdistettynä Eleiko XF bumbereihin tuo pehmeän kontaktin.

Penkki on yli kaksikymmentä vuotta sitten, käsittääkseni Hobby Hallista tilattu perus "kuvastopenkki" https://gorillasports.fi/37-painonnostopenkit jotain noiden halvempihintaisten laatua kait. Mutta ajaa asiansa ihan hienosti vieläkin. Kuntopyörä, nojoo tokkopa tuolla tulisi usein edes alkulämpöjä otettua, eli saattanee jäädä kokonaan pois.

Saan kyllä esim. ojentajiin parhaan tuntuman nimenomaan taljalla, eli voineepi olla että sellainen tulee hankittua. Onko sulla kokemusta jostain hintalaatusuhteeltaan hyvästä pelistä?

Kiitos vinkeistä mavesetteihin. Tuon tyyliseen ratkaisuun varmaan päädyn, jos en sitten ajankuluksi ala nikkaroimaan jonkinnäköistä tasoa.

Pientä hyvää täpinää ja odotusta saa kyllä aikaan kun ideoi ja mallintaa tuota tilaa mielessään saati sitten kun hommat on valmiina ja pääsee pumppailemaan. Kunnon old school -bodarikuvaa seinälle ja äänentoistot kuntoon niin avot :worship: Ja eihän tuo nyt loppujen lopuksi niin älyttömän kauan vie, kun on jo rahat säästyneet takaisin kuntosalimaksuista luopumisen muodossa. Tosin pikkuhiljaa tulee varmaan hankittua lisärekvisiittaa, z-tankoa, scottipenkkiä yms.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulle kerran tulee kyykkyhäkki, niin osta siihen normi tasapenkki. Noi hobbyhallin penkit kestää painoa jonku 200kg mukaan lukien käyttäjän. Gorillasportin tasapenkki kestää sen 400kg ja voit tosiaan myös penkata sielä kyykkyhäkis. Itellä on kyseinen tasapenkki ollu jonku 4 vuotta eikä oo menny miksikää, eikä hinnalla pilattu

Jos sulle kerran tulee kyykkyhäkki, niin osta siihen normi tasapenkki. Noi hobbyhallin penkit kestää painoa jonku 200kg mukaan lukien käyttäjän. Gorillasportin tasapenkki kestää sen 400kg ja voit tosiaan myös penkata sielä kyykkyhäkis. Itellä on kyseinen tasapenkki ollu jonku 4 vuotta eikä oo menny miksikää, eikä hinnalla pilattu
Ei paskempi idea tuokaan, samallahan sitä säästyisi sitten tuo punnerruspenkin tila jollekin muulle. Kannatti kirjotella tänne, ajatukset jalostuu :puntti:

Peilisetteihin löysin jo itse ratkaisun, kotiinkuljetettuna semmonen 400 euron paukku vaan. Noo, pakkohan se peili on olla.

Kannattaa mieluummin hommata säädettävä penkki niin voi tehdä muitakin kulmia kuin tasaista. Ja käsittääkseni tämä oli GreasyBiscuitin ideakin.

Tuon pilipalipenkin heittäisin kaatopaikalle tilaa viemästä.

Miula oli tuo gorillasportsin heavy duty penkki ja oli kyllä todella surkea. En uskaltanut siinä penkata enempää kun 130-140kg, heilui niin helvetisti.

Miula oli tuo gorillasportsin heavy duty penkki ja oli kyllä todella surkea. En uskaltanut siinä penkata enempää kun 130-140kg, heilui niin helvetisti.

Hyvä tietää. Ei mene rahat hukkaan kun jossain välissä juuri tuota harkitsin halvan hinnan vuoksi.

No te ootte sitte niin paljo isompia miehiä ku minä, ei heilu mun 130 kilolla plus minä 90. ☹️

Nii, ja jos jommallakummalla on suositella hyvää säädettävää penkkiä niin antaa tulla, olis kans hankintalistalla!

No te ootte sitte niin paljo isompia miehiä ku minä, ei heilu mun 130 kilolla plus minä 90. ☹️

Nii, ja jos jommallakummalla on suositella hyvää säädettävää penkkiä niin antaa tulla, olis kans hankintalistalla!
Meikäläisellä on tuo: https://www.gofitness.fi/heavy_duty_vino-tasapenkki_multibank_t12

Sillä on @_MrSiima myös punnerrellut miesten painoilla ja eikö se aika hyvä ollut? Ite en ainakaa muista kokeilleeni toista yhtä tukevaa säädettävää penkkiä, ja tasapenkiksi laskettuna on tosiaan kisapenkin mitoissa.

Saan kyllä esim. ojentajiin parhaan tuntuman nimenomaan taljalla, eli voineepi olla että sellainen tulee hankittua. Onko sulla kokemusta jostain hintalaatusuhteeltaan hyvästä pelistä?

Itselläni Body-Track BT530 ylä/alatalja ja on helvetin hyvä. Tuota ei taida enää saada tosin.

Uskallan melko varauksetta suositella Barbarian ylä/alataljaa. 180 kg asti saa luvan kanssa ladata painoja.

Tosin pikkuhiljaa tulee varmaan hankittua lisärekvisiittaa, z-tankoa, scottipenkkiä yms.

Itselläni 10v kotisali ollut olemassa ja on tullut hommattua kyllä ihan kaikenlaista vermettä.

Sori, tarkoitin tota Hobby Hallin penkkiä mikä GreasyBiscuitilla on että sen laittaisin pois. Tuo sinun tasapenkki on varmasti hemmetin tukeva.

Itselläni voimaharjoittelun säädettävä penkki. Salin kallein varuste, mutta arvatkaa kaduttaako näin 10v jälkeen että on kaikki nämä vuodet treenannut helvetin hyvällä penkillä.. Silloin ei ollut näitä Barbarian ja Heavy Duty penkkejä. HD T12 minkä apulus mainitsi näyttää varsin hyvältä.

Kalustoa kyllä kertyy koko ajan lisää ja uutta suunnitteilla, mutta talja on kyllä vielä poissa ajatuksista (ellei sitten satu törmäämään hiton hyvään&halpaan tori löytöön...). Soudut tangolla + leuat niin taljaa ei hirveästi kaipaa. Kuminauhoilla teen ojentajia niin että nauhoja leuanvetotankoon sopiva määrä ja 50mm rautaputken pätkä roikkumaan kumeista.

Meikäläisellä on tuo: https://www.gofitness.fi/heavy_duty_vino-tasapenkki_multibank_t12

Sillä on @_MrSiima myös punnerrellut miesten painoilla ja eikö se aika hyvä ollut? Ite en ainakaa muista kokeilleeni toista yhtä tukevaa säädettävää penkkiä, ja tasapenkiksi laskettuna on tosiaan kisapenkin mitoissa.

No ne ei kyllä miesten painoja olleet :ROFLMAO: Kun kynis. Mut tuntuuhan se tukevalta, että varmasti hyvin voi miesten painojakin sillä nostella. Voin testata ensi talvena (y)

-Kyykkyhäkki jossa leuanvetotanko
-penkki jonka saa häkkiin.
-dippiteline
-käsipainot
-levytanko+levyt

Noilla pärjännee jos haluaa tehdä perustason perustreeniä vapailla painoilla?
Eristäviä liikkeitä paljon sisältävä (bodaus?)treeni ei oikein herätä intohimoja enää kun tein 3kk starting strenght-ohjelmaa.

Monitoimihärpäke on jo, sitä vois halutessaan käyttää ylätaljaan/ojentajiin tms?

Muuta huomioitavaa?

-Kyykkyhäkki jossa leuanvetotanko
-penkki jonka saa häkkiin.
-dippiteline
-käsipainot
-levytanko+levyt

Noilla pärjännee jos haluaa tehdä perustason perustreeniä vapailla painoilla?
Eristäviä liikkeitä paljon sisältävä (bodaus?)treeni ei oikein herätä intohimoja enää kun tein 3kk starting strenght-ohjelmaa.

Monitoimihärpäke on jo, sitä vois halutessaan käyttää ylätaljaan/ojentajiin tms?

Muuta huomioitavaa?

Dippiteline on monissa räkeissä nykyään vakio-optiona. Kannattanee ottaa sellainen missä se löytyy .Itse olen tehnyt turvapinnojen väliin laitettavat tangot dippiä varten. Ei tarvitse erillistä dippitelinettä.

Käsipainot on tottakai mukavat, mutta käytännössä jos ei käytettynä saa halvalla settiä niin on kallista hommata vaikka 50 kg asti. Se on yli 3 tonnia ihan vähintään ja yleensä paljon enemmän. Sen takia 50mm levyille olevat kässäritangot ~100 € on yleensä järkevämpi valinta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom