Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Päälle 30 sivua nyt lukenu alusta niin pakko heittää tähän väliin oma kysymys. Lähinnä siis tosta treeni jaosta. Ainut minkä löysin tästä oli toi kaksjakonen alku viikosta ja loppu viikosta kerralla kroppa läpi. Miten voisko toi luonnistua 4-jakosella treenatessa, jos koittaa pitää treenit lyhkäsenä vai eikö vaan paukut riitä?

Ketoosidieetille sopii ihan mikä tahansa treenijako... 1,2,3,4 -jakoinen... siinä missä mille tahansa dieetille.

Henk. koht. näkemys on että 4-jakoinen on pikkasen liian harva mille tahansa dietille, koska kukin lihasryhmä rasitetaan vain kerran viikossa (sopii massakaudelle paremmin). Toki sellainenkin vaihtelun kannalta dieetille sopii. Itsellä tapana suosia 2- tai 3-jakoisia dieetillä (tai niiden yhdistelmää) koska kutakin lihasryhmää tulee aktivoitua useammin ja silloin kulutus pysyy korkeammalla tasolla. 1-jakoisessa tupppaa tulemaan ongelmia palautumisen kanssa.

Kamala, miten nesteissä olen. Paino ei ole nyt oikeasti tippunut, olo on pöhöttynyt ja vatsa myös. Liikun paljon, juon paljon vettä ja olen nappaillut magnesium-tabletteja sekä kaliumia. Kivennäisvettäkin menee paljon. Rupesin miettimään, että suolaa mä saan ruuasta todella vähän. Käytän mineraali-ja ruususuolaa, mutta sekin on vähän unohtunut. Olen vain ajatellut, että kaipa ne magnesium-tabletit ja vissy pikkuannoksina riittää. Voisiko syynä olla suolan puute?

Itsekin kun joskus sekoilin näiden diettien kanssa, kärsin omituisesta turvottelusta. Nyttemmin olen oppinut, että turvotus mitä todennäköisimmin johtuu liian vähäisesta mineraalien määrästä elimistössä. Kun syön monipuolisesti (paljon erilaisia kasviksia) mitään turvotusongelmaa ei ole. Itse en tosin ole ketoosidietillä, syön ihan normaalia ruokaa, mm. paljon hedelmiä + muita hiilareita eikä mitään turvotusongelmaa ole. Voi olla, että tuolla runsaalla veden juonnilla olet huuhdellut elimistöstäsi pois tärkeitä mineraaleja (myös natriumia), jotka pitävät nestetasapainoa yllä.

Mites tosiaan noi lisäravinteet ja mineraalit? Magnesiumia, sinkki, kalium ja kalsium? Itellä on tällä hetkellä käytössä mivitotal flex, kreatiini, beeta-alaniini ja aspamax. Kasvikset ja vihannekset tuottaa tuskaa omassa ruokavaliossa joten jotain lisiä vois olla hyvä käydä kipasemassa?

Huh tänää pääs ekaa kertaa reenaa siten kahteen viikkoon tuon sairauden takia ja oli kyl aika jumalten reenit :) sen verra oli hyvä fiilis reenates ja sen jälkee. Kyl huomas iha selkeesti et mitää 10 toistoi per sarja oli aika turha lähtee tekee et ei vaa puhti riittäny, mut hiema nostin painoja ja pienensin toistojen määrää ni avot, mut painoo on nyt 1,5kg puonnu ja snadisti oon vähentäny kalorien saantia ni jos laihtumine pysyis siin 1kg/vko ni ois aika maukas.

Vähän omia fiiliksiä ensimmäisestä ketoosista.

Ensimmäisenä päivänä oli vähän pönttö jäässä ja erikoinen olo. Seuraava päivä oli jo ihan ok ja sitten kolmantena tosi hyvä olo.

On kyllä huippua huomata, kun dietillä ei tuu nälän tunnetta ollenkaan. Enemmän on ongelmana ollu, että muistaa syödä tarpeeks. Safkana menny pekoni, kananmunat, jauheliha, kana, meetvursti, juusto ja kerma. Hyvin on vielä maistunu! Ja toi oikee kerma <3

Treeneistä ei vielä oikein oo tuntumaa, kun oli kevyt viikko välissä. Huomenna pääsee vähän testaileen sitä jaksamista.

On kyllä huippua huomata, kun dietillä ei tuu nälän tunnetta ollenkaan. Enemmän on ongelmana ollu, että muistaa syödä tarpeeks. Safkana menny pekoni, kananmunat, jauheliha, kana, meetvursti, juusto ja kerma. Hyvin on vielä maistunu! Ja toi oikee kerma <3

Muistathan syoda rehuja kans! ;) Valitse vihreita niin eivat hiilarit mene yli.

Hoii,
Tässä ollaan nyt 2,5 viikkoa ketoiltu ja homma jatkuu, mutta reenit kulkee huonosti. Reeni painoja on pitäny puottaa hieman ja tuntuu et puhti loppuu väkisinkin kesken (kuuluu ilmeisesti taudin kuvaan). Tuota tankkaus päivää mietin, että onko mitään järkee vielä lähtee tankkaamaa hiilareita tässä vaiheessa? Lueskelin tuosta rasvan adaptoitumisesta eli et keho alkais käyttää rasvaa pääsääntösenä energian lähteenä, mutta siihen pitäis ketoilla hieman pidempään ilman tankkauksia? Eli oonko aivan kujalla asiasta vai saanko mä pitää yhen hiilari pitoisen päivän nyt ja tästä eteenpäin 2viikon välein?

Pidä pois vaan, ei homma siihen kaadu. Helpottaa vaan psykologisestikin. 2viikon välein niitä useimmat ja "yleensä" pidellään (vaikka T-101 onkin tästä eri mieltä ;) )

Kiitoksia :)
Tää on vähä niinku raamattua lukis :P
toki kaikkee ei kannata uskoo mut alkaa käsitys muodostuu kenen puheista kannattaa ottaa opiks :)

Pidä pois vaan, ei homma siihen kaadu. Helpottaa vaan psykologisestikin. 2viikon välein niitä useimmat ja "yleensä" pidellään (vaikka T-101 onkin tästä eri mieltä ;) )

Niin olen :)
Rasva-adaptoituminen kestää 3-4 viikkoa, joten Matsku_89:llä on kyllä niin vähän siihen jäljellä, että hölmöä tässä vaiheessa hiilareilla se sössiä. Ei muuta kun pään hakkaamista seinään vielä viikko ja sitten :wall: Paskat treenit keton alussa on vaan merkki siitä, että rasva-adatoitumista ei ole vielä tapahtunut. Ja mutuilen että useimmat pitää tankkauksen kyllä kerran viikossa :piis:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Rasva-adaptoituminen kestää 3-4 viikkoa, joten Matsku_89:llä on kyllä niin vähän siihen jäljellä, että hölmöä tässä vaiheessa hiilareilla se sössiä. Ei muuta kun pään hakkaamista seinään vielä viikko ja sitten :wall: Paskat treenit keton alussa on vaan merkki siitä, että rasva-adatoitumista ei ole vielä tapahtunut. Ja mutuilen että useimmat pitää tankkauksen kyllä kerran viikossa :piis:

Eli meinaat et heti kun mun reenit lähti toimimaan paremmin ni sitten vasta tankkaus? tarkoittais että se rasva adaptoituminen ois tapahtunut.

Rasva-adaptoituminen kestää 3-4 viikkoa, joten Matsku_89:llä on kyllä niin vähän siihen jäljellä, että hölmöä tässä vaiheessa hiilareilla se sössiä. Ei muuta kun pään hakkaamista seinään vielä viikko ja sitten. Paskat treenit on vaan merkki siitä, että rasva-adatoitumista ei ole vielä tapahtunut. Ja mutuilen että useimmat pitää tankkauksen kyllä kerran viikossa :piis:

"Perus"dieettaajan ja kisadiettaajan näkemysero :) TOKI olen sun kanssa samaa mieltä, että ainakin ensimmäisellä jaksolla kuukausi putkeen olisi helvetisti parempi ja "oikeampi" tapa. Oma selkäranka on tuohon hommaan ainakin liian paska ja sorrun 2viikon jaksoihin. Tosin itsellä ei ole mitään panoksia tässä kyseessä, niin koitan pitää homman jotenkin mielekkäänä.

Eli meinaat et heti kun mun reenit lähti toimimaan paremmin ni sitten vasta tankkaus? tarkoittais että se rasva adaptoituminen ois tapahtunut.

Kyllä rasva-adaptoituminen tapahtuu 3-4 viikossa joka tapauksessa, kunhan hiilarit on olleet sen ajan 30-40g/pvä tasolla. Jos treenit ei sittenkään kulje on se merkki lähinnä siitä, että sulla kroppa vaatii pienen hiilarilisän, jolloin syklinen ketodietti (eli se missä on tankkauspäivä aina välillä) tai kohdennettu ketodietti (joss pieni määrä hiilareita syödään treeniä ennen) on parempi kuin kokonaan ilman hiilareita ketoilu.

Rasva-adaptoitumisessa 3 viikkoa on se mitä yleensä neuvotaan ja 4 viikkoa on ikään kuin varatoimenpide, että sitten RA on tapahtunut ihan varmasti.

"Perus"dieettaajan ja kisadiettaajan näkemysero :) TOKI olen sun kanssa samaa mieltä, että ainakin ensimmäisellä jaksolla kuukausi putkeen olisi helvetisti parempi ja "oikeampi" tapa. Oma selkäranka on tuohon hommaan ainakin liian paska ja sorrun 2viikon jaksoihin. Tosin itsellä ei ole mitään panoksia tässä kyseessä, niin koitan pitää homman jotenkin mielekkäänä.

Sun täytyy alkaa treenaan myös selkärankaa ;)
Mutta tosiaan dietissä pysyminen ylipäätään on kyllä prioriteetti nro 1... pieni sortuminen 2 viikon kohdalla on parempi kuin täydellinen sortuminen 3 viikon jälkeen.

Joo kyl täs sen verra itsekurii löytyy et kuukaus menee keposee. Siirretää tuo tankkaus sitten parin viikon päähän. Iha normi tallaaja olen siinä missä muutkii mut kerran tähän on nyt ryhdytty ni tehää se sit viimesen päälle. Sen verra tuota masuu viel on et tekis mieli saaha pienennettyy. Alkomahoolin kanssa tullu läträttyy pari vuotta tuos aikasemmi aika huolella ni sieltä ne varmasti tullut. Kovaa reenii vaa ni kyl tää tästä viel kondikseks muuttuu :)

Kyllä rasva-adaptoituminen tapahtuu 3-4 viikossa joka tapauksessa, kunhan hiilarit on olleet sen ajan 30-40g/pvä tasolla. Jos treenit ei sittenkään kulje on se merkki lähinnä siitä, että sulla kroppa vaatii pienen hiilarilisän, jolloin syklinen ketodietti (eli se missä on tankkauspäivä aina välillä) tai kohdennettu ketodietti (joss pieni määrä hiilareita syödään treeniä ennen) on parempi kuin kokonaan ilman hiilareita ketoilu.
Aika mielenkiintosta, en oo koskaan tota sen tarkemmin miettiny, mutta viime kerralla kun syklittelin niin tankkasin alusta lähtien kerran viikkoon. Tosin mulla on treenimäärät ollu suhteellisen korkeet aina. Kyllä sitä rasvaa lähti alusta lähtien ihan samalla tavalla loppuun asti. Tosin oon aina pitäny sen tankkauspäivän suhteellisen puhtaana (yksi vapaa ateria) loput hiilarit hyvistä lähteistä. Ja tankkauksen yhden päivän pituisena.

Itsellä ainakin kyseinen systeemi toimi niin että tankkauksen jälkeiset 5 päivää oli hemmetin hyviä treenejä ja sitten juuri tankkausta edeltävä päivä alko olla voimat aika piipussa.

Tyhmä kysymys: Onko teillä muilla testiliuskojen väri välittömästi vaalentunut ihan vaaleimpaan sävyyn kun olette ottanut tiukalla hiilarimäärällä yhdenkin ylimääräisen hiilarilisukkeen?

Olen itse vetänyt nyt Atkinsin opeilla tiukkaa 15-25 g hiilarimäärää kohta neljättä viikkoa ja kun toissapäivänä tein yläkroppatreeniä ja tuntui paikat menevän ihan hapoille, päätin syödä yhden Real-ruisleipäviipaleen voilla ja emmental-juustosiivulla teeni kanssa.
Ja prkl, illalla kun mittasin niin nippanappa vaaleanpunaista näytti. Tosin en oo saanu tumminta punaisen sävyäkään lainkaan, koko ajan menee siinä "Kohtalainen" kohdalla.

Tyhmä kysymys: Onko teillä muilla testiliuskojen väri välittömästi vaalentunut ihan vaaleimpaan sävyyn kun olette ottanut tiukalla hiilarimäärällä yhdenkin ylimääräisen hiilarilisukkeen?

Olen itse vetänyt nyt Atkinsin opeilla tiukkaa 15-25 g hiilarimäärää kohta neljättä viikkoa ja kun toissapäivänä tein yläkroppatreeniä ja tuntui paikat menevän ihan hapoille, päätin syödä yhden Real-ruisleipäviipaleen voilla ja emmental-juustosiivulla teeni kanssa.
Ja prkl, illalla kun mittasin niin nippanappa vaaleanpunaista näytti. Tosin en oo saanu tumminta punaisen sävyäkään lainkaan, koko ajan menee siinä "Kohtalainen" kohdalla.

No tuossa voi olla enemmänkin kyse siitä, että niitä käyttämättömiä ketoneita ei vaan ole kierrossa i.e. käytät about kaiken mitä tuotat. Ei niitä silloin sinne qseen asti riitä purppuraan asti.
Kuten monta kertaa todettu, ne ketostixit on parhaimmillaankin vain suuntaa-antavia.

Myös yksilökohtaista, paljonko hiilaria vaatii heittämään kropan hetkellisesti ulos ketoosista. Ei sillä tuossa kokonaisuuden kannalta ole juuri mitään merkitystä sun tapauksessasi kun et millään CKD:lla ole kuitenkaan.

..ja puoli-OT viitaten vilun aiempaan viestiin: en usko, että kovin moni kisaaja vetäisi kisadieettejään ketolla ylipäätään ja niistä, jotka näin ehkä tekisivätkin, tuskin moni ainakaan "straight" ketolla vaan mielumminkin ckd tahi tkd -periaatteella.
Korjatkoon se, joka tietää vääräksi, mutta perusteita on sen verran, ettei kovin suurta tolkkua moisessa olisi.

..ja puoli-OT viitaten vilun aiempaan viestiin: en usko, että kovin moni kisaaja vetäisi kisadieettejään ketolla ylipäätään ja niistä, jotka näin ehkä tekisivätkin, tuskin moni ainakaan "straight" ketolla vaan mielumminkin ckd tahi tkd -periaatteella.
Korjatkoon se, joka tietää vääräksi, mutta perusteita on sen verran, ettei kovin suurta tolkkua moisessa olisi.

No tämän viittasin siihen, että T-101 on kaiken tietoni mukaan entinen kisaaja? ja ilmeisesti ahkera ketoosiharrastaja :)

Annetaan miehen itse korjata..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom