No tämän viittasin siihen, että T-101 on kaiken tietoni mukaan entinen kisaaja? ja ilmeisesti ahkera ketoosiharrastaja
Annetaan miehen itse korjata..
Onhan tuo joo. Ja varmasti näitäkin löytyy, mutta harvassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tämän viittasin siihen, että T-101 on kaiken tietoni mukaan entinen kisaaja? ja ilmeisesti ahkera ketoosiharrastaja
Annetaan miehen itse korjata..
Aika mielenkiintosta, en oo koskaan tota sen tarkemmin miettiny, mutta viime kerralla kun syklittelin niin tankkasin alusta lähtien kerran viikkoon. Tosin mulla on treenimäärät ollu suhteellisen korkeet aina. Kyllä sitä rasvaa lähti alusta lähtien ihan samalla tavalla loppuun asti. Tosin oon aina pitäny sen tankkauspäivän suhteellisen puhtaana (yksi vapaa ateria) loput hiilarit hyvistä lähteistä. Ja tankkauksen yhden päivän pituisena.
..ja puoli-OT viitaten vilun aiempaan viestiin: en usko, että kovin moni kisaaja vetäisi kisadieettejään ketolla ylipäätään ja niistä, jotka näin ehkä tekisivätkin, tuskin moni ainakaan "straight" ketolla vaan mielumminkin ckd tahi tkd -periaatteella.
Korjatkoon se, joka tietää vääräksi, mutta perusteita on sen verran, ettei kovin suurta tolkkua moisessa olisi.
Tosta tankkauksesta puheenollen.. Onko hh tankkauspäivänä tarkotus vetää juurikin kulutuksen verran vai saako vetää huoletta sen yli? Esim. 900g hh, 150g p ja vajaa 30g rasvaa tekee noin 4500kcal ja menee jo kulutuksesta yli +1500kcal. Onko tälläisestä tankkauksesta enemmän haittaa, kuin hyötyä?
Okei, eli huoletta vaan hiilareita naamariin. Oon saanut jostain sellasen käsityksen, että niitä hiilareita voi ja kannattaa tänään jo ottaa. Eli otanko nyt tänään jo plussalle kalorit vai mitenkä olis järkevintä? Huomenna siis vedetään toi vajaa kilo hiilaria. Tarkotus siis suorittaa vaan mahdollisimman puhdas lataus, eikä mitään paskamättö cheattia. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kannattaisi joka tapauksessa tankkauksessa hyödyntää se treenin jälkeinen pesusieniefekti lihaksissa.
Tankkaa sitten 24h tai 30h tai 36h tai 48h tai mitä nyt tankkaakaan.
Mutta jos pe-iltana käy treenaamassa ajatuksella tankata lauantai, niin ei ole mitään järkeä olla aloittamatta sitä tankkausta perjantaina heti treenin jälkeen.
Lauantaina voi sitten tankata koko päivän tai jos pelottaa niin lopettaa vaikka alkuillasta, ja mennä sitten sunnuntaina heti salille ottamaan kaikki hyöty glykogeeniboostista.
Esimerkiksi 60000 kertaa toteuttamani perus-CKD 7 viikon syklillä toimii yhtä hyvin 1 tai 2 päivän tankkauksella, molemmilla puolensa puolesta ja vastaan ja on kiinni henkilökohtaisista mieltymyksistä sekä ominaisuuksista ja sen hetken prioriteeteista, kumpi siten soveltuu itselle paremmin ja paljonko jaksaa/haluaa säätää, laskea ja optimoida (ja MITÄ haluaa optimoida, glykogeenisuperkompensaatiota vai maksimaalisen nopeaa ketoosiin palaamista tankkauksen jälkeen (tässä myös lisäravinteet ja fruktoosin välttäminen tulevat kuvaan mukaan)).
Jos taas tankkaa vain satunnaisesti, eikä viikottain, ei tuolla viimeisellä lauseella ole varsinaisesti merkitystä.