Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
No tämän viittasin siihen, että T-101 on kaiken tietoni mukaan entinen kisaaja? ja ilmeisesti ahkera ketoosiharrastaja :)

Annetaan miehen itse korjata..

Onhan tuo joo. Ja varmasti näitäkin löytyy, mutta harvassa.

Aika mielenkiintosta, en oo koskaan tota sen tarkemmin miettiny, mutta viime kerralla kun syklittelin niin tankkasin alusta lähtien kerran viikkoon. Tosin mulla on treenimäärät ollu suhteellisen korkeet aina. Kyllä sitä rasvaa lähti alusta lähtien ihan samalla tavalla loppuun asti. Tosin oon aina pitäny sen tankkauspäivän suhteellisen puhtaana (yksi vapaa ateria) loput hiilarit hyvistä lähteistä. Ja tankkauksen yhden päivän pituisena.

Kyllähän rasva palaa aina kun kulutus ylittää syömisen. Oli ketolla tai ei. Oli rasva-adaptoitunut tai ei. Se mihin rasva-adaptoituminen minun kokemukseni mukaan yleensä enemmän vaikuttaa on yleinen vireystila / jaksaminen... mikä taas tekee dietistä pitkällä tähtäimellä siedettävämmän.

Mutta jos sinulla toimi noin, niin eipä siinä kenelläkään mitään vastaansanomisen sijaa ole...

..ja puoli-OT viitaten vilun aiempaan viestiin: en usko, että kovin moni kisaaja vetäisi kisadieettejään ketolla ylipäätään ja niistä, jotka näin ehkä tekisivätkin, tuskin moni ainakaan "straight" ketolla vaan mielumminkin ckd tahi tkd -periaatteella.
Korjatkoon se, joka tietää vääräksi, mutta perusteita on sen verran, ettei kovin suurta tolkkua moisessa olisi.

Samaa mieltä... jos kisaaja ketolla diettaa niin ehdottomasti CKD tai TKD. Ja muillekin, jotka ahkerasti kovaa salitreeniä harrastaa.
SKD on hyvä lähinnä fyysisesti passiivisille ihmisille. (minun näkemys asiasta)

No tämän viittasin siihen, että T-101 on kaiken tietoni mukaan entinen kisaaja? ja ilmeisesti ahkera ketoosiharrastaja

Ketoosidieetti on se mitä omalla kohdalla suosin... mutta alkuvaiheen jälkeen tosiaan CKD ja/tai TKD.
Ja miten niin ENTINEN kisaaja :curs:
...pari välivuotta tässä vaan ;)

Olin ihan ehtiny unohtaa kuinka raskasta tää tankkaaminen on. En ole kunnon CKD:ta vetänyt yli kahteen vuoteen. Tällä hetkellä on takana päin 500g hiilareita ja vielä olis 300 edessä päin.

Tosta tankkauksesta puheenollen.. Onko hh tankkauspäivänä tarkotus vetää juurikin kulutuksen verran vai saako vetää huoletta sen yli? Esim. 900g hh, 150g p ja vajaa 30g rasvaa tekee noin 4500kcal ja menee jo kulutuksesta yli +1500kcal. Onko tälläisestä tankkauksesta enemmän haittaa, kuin hyötyä?

Tosta tankkauksesta puheenollen.. Onko hh tankkauspäivänä tarkotus vetää juurikin kulutuksen verran vai saako vetää huoletta sen yli? Esim. 900g hh, 150g p ja vajaa 30g rasvaa tekee noin 4500kcal ja menee jo kulutuksesta yli +1500kcal. Onko tälläisestä tankkauksesta enemmän haittaa, kuin hyötyä?

Ei siitä haittaa ole, kun juuri nuo plussakalorit laihtumisen kannalta, MUTTA positiivisia asioita löytyykin sitten varastollinen. Riittävästi hiilareita varmasti täyttämään glykogeenivarastot, aineenvaihdunta, kropan "shokkitilojen" jälkivaikutukset, henkinen hyöty jne.

Okei, eli huoletta vaan hiilareita naamariin. Oon saanut jostain sellasen käsityksen, että niitä hiilareita voi ja kannattaa tänään jo ottaa. Eli otanko nyt tänään jo plussalle kalorit vai mitenkä olis järkevintä? Huomenna siis vedetään toi vajaa kilo hiilaria. Tarkotus siis suorittaa vaan mahdollisimman puhdas lataus, eikä mitään paskamättö cheattia. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

Okei, eli huoletta vaan hiilareita naamariin. Oon saanut jostain sellasen käsityksen, että niitä hiilareita voi ja kannattaa tänään jo ottaa. Eli otanko nyt tänään jo plussalle kalorit vai mitenkä olis järkevintä? Huomenna siis vedetään toi vajaa kilo hiilaria. Tarkotus siis suorittaa vaan mahdollisimman puhdas lataus, eikä mitään paskamättö cheattia. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

Tankkaus kannattaisi aloittaa heti viimeisen punttitreenin jälkeen.

Kannattaisi joka tapauksessa tankkauksessa hyödyntää se treenin jälkeinen pesusieniefekti lihaksissa.
Tankkaa sitten 24h tai 30h tai 36h tai 48h tai mitä nyt tankkaakaan.

Mutta jos pe-iltana käy treenaamassa ajatuksella tankata lauantai, niin ei ole mitään järkeä olla aloittamatta sitä tankkausta perjantaina heti treenin jälkeen.
Lauantaina voi sitten tankata koko päivän tai jos pelottaa niin lopettaa vaikka alkuillasta, ja mennä sitten sunnuntaina heti salille ottamaan kaikki hyöty glykogeeniboostista.

Esimerkiksi 60000 kertaa toteuttamani perus-CKD 7 viikon syklillä toimii yhtä hyvin 1 tai 2 päivän tankkauksella, molemmilla puolensa puolesta ja vastaan ja on kiinni henkilökohtaisista mieltymyksistä sekä ominaisuuksista ja sen hetken prioriteeteista, kumpi siten soveltuu itselle paremmin ja paljonko jaksaa/haluaa säätää, laskea ja optimoida (ja MITÄ haluaa optimoida, glykogeenisuperkompensaatiota vai maksimaalisen nopeaa ketoosiin palaamista tankkauksen jälkeen (tässä myös lisäravinteet ja fruktoosin välttäminen tulevat kuvaan mukaan)).

Jos taas tankkaa vain satunnaisesti, eikä viikottain, ei tuolla viimeisellä lauseella ole varsinaisesti merkitystä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juurikin näin. Aamusta salille kovalla intensiteetillä, jonka jälkeen kaksin käsin sitten hiilaria napaan.

Paras vaihtoehto olis varmaan joku suhteellisen pitkä hiihto tmv glykogeenejä tuhoava liikunta, josko onnistuis edes jonkumoinen tyhjennys, mutta menee tämmösellä sunnuntaibodarilla turhan hifistelyksi.

2pv tankkauksella äkkiä vaan vetää jo viikossa kerätyt miinukset plussan puolelle, tämän takia itse ottanut maksimissaan sen päivän. Toki jos osaa pitää rajoissa sen syömisen, mutta tuskimpa tuolla kovin isoa hyötyä saadaan pelkällä kuntosaliharrastajilla. Toinen luku sitten kestävyysurheilijoilla noi tankkaukset, mutta niille nyt en ketoosia suosttelis muutenkaan.

Kannattaisi joka tapauksessa tankkauksessa hyödyntää se treenin jälkeinen pesusieniefekti lihaksissa.
Tankkaa sitten 24h tai 30h tai 36h tai 48h tai mitä nyt tankkaakaan.

Mutta jos pe-iltana käy treenaamassa ajatuksella tankata lauantai, niin ei ole mitään järkeä olla aloittamatta sitä tankkausta perjantaina heti treenin jälkeen.
Lauantaina voi sitten tankata koko päivän tai jos pelottaa niin lopettaa vaikka alkuillasta, ja mennä sitten sunnuntaina heti salille ottamaan kaikki hyöty glykogeeniboostista.

Esimerkiksi 60000 kertaa toteuttamani perus-CKD 7 viikon syklillä toimii yhtä hyvin 1 tai 2 päivän tankkauksella, molemmilla puolensa puolesta ja vastaan ja on kiinni henkilökohtaisista mieltymyksistä sekä ominaisuuksista ja sen hetken prioriteeteista, kumpi siten soveltuu itselle paremmin ja paljonko jaksaa/haluaa säätää, laskea ja optimoida (ja MITÄ haluaa optimoida, glykogeenisuperkompensaatiota vai maksimaalisen nopeaa ketoosiin palaamista tankkauksen jälkeen (tässä myös lisäravinteet ja fruktoosin välttäminen tulevat kuvaan mukaan)).

Jos taas tankkaa vain satunnaisesti, eikä viikottain, ei tuolla viimeisellä lauseella ole varsinaisesti merkitystä.

Jep, aloitin tosiaan ton tankkauksen jo eilen illalla treenin jälkeen. Nyt aamulla kävin vielä pumppaamassa koko kroppaa kevyesti. Eli tänään vedän ton hiilarifestivaalin ihan viimiselle aterialle asti ja huomenna palaan takasin ihan normaaleille hiilarittomille diettikaloreille? Nopeutuuko toi ketoosiin palaaminen huomattavasti, jos otan huomenna vaikka tunnin lenkin salin lisäksi? Tai jollain muulla konstilla?

Aloin eilen kunnolla lukemaan jokaikisen ruokapaketin tavaraselostetta kun tuntuu että kunnon ketoosiin ei meinaa päästä ja huomasin että kaikkiin makkara- ja kinkkutuotteisiin on lisätty glukoosia.
Mikäli olen ymmärtänyt oikein, se on rypälesokeria jota muutenkin saa vaikkapa vihreistä kasviksista, joita olen laittanut joka aterialla lautaselleni makkara- ja lihatuotteiden viereen.
Eli, kun ostan vaikkapa kabanossin, jota lihaisaksi makkaraksi mainostetaan ja syön sitä jäävuorisalaatin kanssa, saankin annoksestani enemmän sokeria kuin olisi tarkoitus!

Kävin sitten sakasalaiskaupassa etsimässä aitoja saksalaismakkaroita, joiden valmistuksessa ei saa käyttää esim. jauhoja, niin en löytänyt yhtäkään pakettia, kaikki olivat suomalaisia jauhomakkaroita, joissa oli glukoosia lisättynä.

Fiilikset on nyt aika paskat :(

BtW, tässä teillekin yksi resepti karpeilta, erittäin helpoista leivistä, jotka ovat kunnon protskuleipiä ja hiilarit nolla:

Juustoleipäset
4 annosta

2 kananmunaa
1,5 dl mantelijauhetta
2 dl juustoraastetta
1-2 tl leivinjauhetta

Sotke kaikki ainekset sekaisin, tee kasoja uunipellille leivinpaperin päälle. Paista 225 asteessa kunnes ovat kauniin ruskeita. Eikä muuten mene kuin hetki, että ovat.

Ja täältä kuvan kera:

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=196

No muistaakseni esim 1 UkkoPekka-makkara sisältää 1,5g hiilaria, joten eipä noista kunnon A-luokan makkaroista juurikaan hiilareita kerry, ellei niitä syö 15kpl päivässä. Kabanossissa taitaakin olla tosin 3g hh/kpl.

Äskön hain 400g paketin jotain "vanhan ajan täyslihanakkeja". ai perkele, että oli hyviä. laakista koko paketti alas ja 0.5g hh/100g¨

e. Alter-ego, ei kyllä noilla aineksilla voi olla hiilareita 0g. ei sitten millään.

Vilu: Jos glukoosi on rypälesokeria, niin sehän nostaa insuliinit korkeelle, eikö totta?
Ketoilussa pitäisi saada insuliinin erittyminen matalalle mikäli olen ymmärtänyt oikein? Pelkkien hiilareiden vähennyskö riittää ketoosiin? Eikös lisätty glukoosi siinäkin tapauksessa ole haitallista, etenkin jos haluaa välttyä kakkostyypin diapetekselta?
Jotenkin tulee sellanen tunne, että kaikki pitäs tehdä alun alkaenkin itse :(

Jep, sorry, katsoin väärin mantelijauheen selostuksen: 100g/ 6,6 hh (noloushymiö tähän)

Maksan glykogeenivarastot säätelevät ketoosia, ei pelkät insuliinipiikit. Jos asia olis näin, niin esim hera estäisi myös ketoosin. Kaikki hiilihydraatit muuttuvat glukoosiksi (pl. kuidut ja polyolit), joten siltä et voi välttyä ;)

e. jajoo, pelkkä hilarien rajoittaminen riittää ketoosin. Tosin ne tarvii pysyä sielläabout 0-40g välillä/päivä.

Varsovanmakkaraa löytyy vähän mistä kaupasta tahansa ja hiilarit on suht matalalla! Kaalin kanssa namia.

Hei onko teillä keksiä jotain leffanaposteltavaa? Miehen kanssa jos käy leffassa niin ei sitä mitään tartte napostella mutta kun tyttöfrendin kanssa menee niin... toisilla on kuitenkin karkkia niin mitäs mä syöpöttelisin? Ja kyllä on pakko syöpötellä jotain :P Älkää turhaan sanoko että pähkinöitä, ne tulee suoraan läpi. Syön niitä vaan vessan lähettyvillä.

popparit on kyl aika kevyitä. jos olis pakko ni ite ottasin niitä.

en kyllä äkkii keksi muuta. viime vuonna kävin kerran leffas. ei otettu isännän kans mitään naposteltavaa, ku muuten lähtis lapasesta. (käytiin kyl ravintelis syömäs, et ei ihan surkeeks menny :D )

Poppareissa on hiilarit niin katossa että ne ei tule ketoosissa kysymykseen. Joku juuston tai pähkinänsuuntainen joka ei pakota suoraan vessaan olisi hakusessa 8)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom