Ketoosidieetti

Itellä ei ole tulokset juurikaan laskenu (noussu jopa jossain liikkeissä). Eikä kyllä oo mitään voimien loppumistakaan ollu huomattavissa.

Paino on tippunut aika tasasesti nyt 500g/viikko, tosin jonain viikkona ei ehkä yhtään, mut sit taas seuraavalla se -500~

Vielä semmonen -1.5kg jälellä ja oltais tavotteessa (eli yhteensä -6.5kg) ja takana nyt reilu 2kk

Mistä johtuu kun lopetin ketoosin pari päivää sitten ja aloin suoraan syömään paljon hiilareita, niin siitä seurasi aivan käsittämätön väsymys! Vieläkin veto pois ihan kokonaan.

Tämä nyt on ihan veikkailua, mutta voisiko insuliinitaso heitellä paljon ja keho ei ole tottunut siihen vielä? Muista kanssa, että syöt tarpeeksi, koska hiilareissa ei oo yhtä paljon energiaa kuin rasvassa. Oliks sulla se VLCD nii miten onnistui? Paljon paino tippui ja onko tullut yhtään takas?

Joo eli joku 11 päivää taisin VLCD:tä kokeilla. Paino tippui 7kg. 5.5kg kiloa lähti ensimmäisten kolmen päivän aikana. Eilen mittasin painon, jolloin olin syönyt jo 3 päivää hiilaria runsaasti ja paino ei ollut noussut takaisin kuin 0.5-1kg.

Tarkkaa, tieteellistä syytä en osaa sanoa, mutta toi on hyvin yleistä. Jos keho on tottunut vähiin hiilareihin, lisäyksestä tulee usein ihan tajuton väsy. Mun päivittäiset hiilarit keikkuvat siinä 20-40g paikkeilla ja jos erehdyn syömään esim. pastaa tai leipää, olen taju kankaalla vähän ajan päästä. Lisää vaan syitä vältellä moista paskaa :)

Miten kannattas lopetella ketoa? Kuulemma pamahtaa fläsä nopeesti takas. Jos vaikka viikon ajan vähittäin lisäis hiilareita (+20g/pv) ni välttyskö siltä läskiryöpyltä?

Miten se rasva voi tulla takaisin? Ainoa, mitä tulee takaisin, on nestettä. Rasvaa tulee vain, jos energiaa on ylimäärin ja sitä pitää varastoida vararenkaaksi, koska ei kuluta kaikkia syötyjä kaloreita.. Voi olla oman hyvinvoinnin kannalta parempi lisätä toki hiilareita vähitellen takaisin, tai voi tulla huono olo aluksi kunnon hiilarimätön jälkeen (jos on herkkä insuliinitasojen vaihtelulle yms)

Todennäkösesti on just nesteitä mitkä tulee takas. Jos oikein laskin nii esim kilo läskiä sisältää: yks gramma sisältää 9kcal joten kilo sisältää vaatimattomat 9000 kcal energiaa. Eli saa kyllä sitten syödä ihan kunnolla, että saa vaikka kolmekin kiloa läskiä tulla. Eroja on toki ihmisillä miten läski tulee takaisin, mutta vois melkein vannoa että ei se painonnousu läskiä ole!

Miten se rasva voi tulla takaisin? Ainoa, mitä tulee takaisin, on nestettä. Rasvaa tulee vain, jos energiaa on ylimäärin ja sitä pitää varastoida vararenkaaksi, koska ei kuluta kaikkia syötyjä kaloreita.. Voi olla oman hyvinvoinnin kannalta parempi lisätä toki hiilareita vähitellen takaisin, tai voi tulla huono olo aluksi kunnon hiilarimätön jälkeen (jos on herkkä insuliinitasojen vaihtelulle yms)

Todennäkösesti on just nesteitä mitkä tulee takas. Jos oikein laskin nii esim kilo läskiä sisältää: yks gramma sisältää 9kcal joten kilo sisältää vaatimattomat 9000 kcal energiaa. Eli saa kyllä sitten syödä ihan kunnolla, että saa vaikka kolmekin kiloa läskiä tulla. Eroja on toki ihmisillä miten läski tulee takaisin, mutta vois melkein vannoa että ei se painonnousu läskiä ole!

Jep, oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että ei se minään läskinä se paino takaisin tule, kun aletaan taas syömään hiilaria. Itse aikanaan tiedustelin, miten keto sopisi ns. syklittelyyn tyyliin 4-6vko plussalla ja hiilareita ja tämän jälkeen 2-3vko ketoa. Vastauksena sain lähes kaikilta, että ei kannata, että tulee heti rasvana takaisin, kun aletaan syömään hiilaria.

No, sen verran jästi olin kuitenkin, että päätin kokeilla. Ja onneksi kokeilin. Itsellä toimii mainiosti! Pari ekaa päivää menee vatsan kiertäessä, kun siirrytään ketolta hiilareille, mutta siinä se sitten onkin :) Hiukanhan tuossa 4-6vko aikana pääsee toki möyös rasvaa kertymään, mutta hyvin on aina lähtenyt sitten ketojaksolla. Ja tämän 2-3vko ketojakson vedän joskus jopa -1000kcal.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Hyvät iltapäivät kaikille!
Nyt kun inttikin alkaa olemaan jo pikkuhiljaa ohi ja läskiä on palanut mukavasti niin ajattelin jatkaa tätä valtion tarjoamaa diettiä vielä intin jälkeenkin. Eli tarkoituksena olis vetästä vielä ketoosidiettiä muutama viikko tosta tammikuun alusta. Muutama asia on vaan alkanut vähän mietityttämään:

- Rasvan määrä? Syötävän rasvan määrä tuntuu tietämättömästä aika hurjalta mitä porukka mussuttaa päivittäin. Eli rasvaahan pitäs siis vissiin aika paljon syödä että koko ketoosidietti onnistuu, mutta onko siihen joku tietty määrä mitä pitää syödä? Kultainen keskitie?

- Suolan määrä? Suolaahan tulee syötyä kans aika paljon varsinkin jos jotain metwurstia/salamia tykkää syödä päivittäin. Tarkentavana kysymyksenä - onko suurista määristä haittaa suolaa haittaa (esim. jos päivittäin tykkää syödä vaikka salamia)?

- Kasvikset? Kasviksia tykkään syödä paljon päivittäin, mutta niissähän on tietysti sitä hiilihydraattia. Saa vissiin aika paljon vihreetä puputtaa, että tulee se 20-30g/päivä hiilihydraattia täyteen?

- Vatsan toiminta? Herkkävatsainen kun olen niin tuo mahan toiminta vähän mietityttää. Millä tavalla jengi on pitänyt mahan toiminnasta huolta ketoosissa? Pieni määrä pellavansiemeniä esim.?

Tässä oli nyt muutaman kysymys mitä tuli mieleen, että jos joku viitsisi ottaa kantaa?

Ruokahan taitaa olla aika yksitoikkoista, mutta kait niitä reseptejä jostain löytyy? Onko ketään kuka on ottanut ketoosiruokavalion ihan elämäntavaksi?

- HemmoX

Hyvät iltapäivät kaikille!
Nyt kun inttikin alkaa olemaan jo pikkuhiljaa ohi ja läskiä on palanut mukavasti niin ajattelin jatkaa tätä valtion tarjoamaa diettiä vielä intin jälkeenkin. Eli tarkoituksena olis vetästä vielä ketoosidiettiä muutama viikko tosta tammikuun alusta. Muutama asia on vaan alkanut vähän mietityttämään:

- Rasvan määrä? Syötävän rasvan määrä tuntuu tietämättömästä aika hurjalta mitä porukka mussuttaa päivittäin. Eli rasvaahan pitäs siis vissiin aika paljon syödä että koko ketoosidietti onnistuu, mutta onko siihen joku tietty määrä mitä pitää syödä? Kultainen keskitie?

- Suolan määrä? Suolaahan tulee syötyä kans aika paljon varsinkin jos jotain metwurstia/salamia tykkää syödä päivittäin. Tarkentavana kysymyksenä - onko suurista määristä haittaa suolaa haittaa (esim. jos päivittäin tykkää syödä vaikka salamia)?

- Kasvikset? Kasviksia tykkään syödä paljon päivittäin, mutta niissähän on tietysti sitä hiilihydraattia. Saa vissiin aika paljon vihreetä puputtaa, että tulee se 20-30g/päivä hiilihydraattia täyteen?

- Vatsan toiminta? Herkkävatsainen kun olen niin tuo mahan toiminta vähän mietityttää. Millä tavalla jengi on pitänyt mahan toiminnasta huolta ketoosissa? Pieni määrä pellavansiemeniä esim.?

Tässä oli nyt muutaman kysymys mitä tuli mieleen, että jos joku viitsisi ottaa kantaa?

Ruokahan taitaa olla aika yksitoikkoista, mutta kait niitä reseptejä jostain löytyy? Onko ketään kuka on ottanut ketoosiruokavalion ihan elämäntavaksi?

- HemmoX

Mulla tulee piakkoin verikokeet muutenkin eli tässä 3kk kuluessa niin voin kertoa paljonko liika suola vaikuttaa ja liika rasvan määrä (vuoden syömisellä). Mutta aika helppo vastata kysymykseesi, hiilarit n. 20 grammaan, sitten määrittelet proteiinin tarpeesi n. 1,5 - 2g per painokilo riippuen paljoko nostelet ja loput tarvittavat energiat rasvasta. Jos hirvittää niin voit nostaa proden määrää, mutta älä nosta liikaa. Liika prode ei myöskään edesauta ketoosia eikä suinkaan laihduta sen kummemmin vaan se kulutetaan mitä kroppa tarttee. 75kg kaverilla tämä meinaa 20g tai mahdollisimman vähän hiilaria, 150g proteiinia ja pattiarallaa 150g rasvaa. Jos hirvittää niin 20g/170g/135g tai alemmas. Pitää kuitenki muistaa että mitä enemmän tuota suhdetta muuttaa prodepainotteisemmaksi niin sen huonommin se todnäk toimii jos sitä prodea ei tarvita ylettömästi.

Kasviksia, vihreitä saa puputtaa aika pirusti. Itse syön kurkkua ja valko/keräkaalia, kukkakaalia myös joskus. Leffasyöminkinä kaali on kivaa puputtamista, niinku karkkia vetäis jossei ole karkkia nähny. ;)

Vatsa toimii pirun hyvin, jos ei toimi niin ihmettele sitä sitten vasta. Huoleesi on kuitenki ratkaisu: jos kuituja kaipaat niin pellavansiemenissä on pirusti eikä maksa paljoa. Hasselpähkinät myös ookoo mutta energiamäärät voi yllättää. Ja muutakin löytyy.

EDIT: ja jos haluat tämän helpoksi, niin vältä protskudrinkkejä. Ne ei vie nälkää niin hyvin vaan saattavat jopa lisätä sitä, jostain syystä. Sen 30g prodepaukun sijaan vaikka 150g kinkkua niin johan lähtee ja HUOM! toimii paljo paremmin.

Kiitoksia!

Siinähän tulikin yksinkertaiset ja selkeet vastaukset yksinkertaselle miehelle ;-)

Näillä jatketaan sitten tammikuussa...

- HemmoX

Ketoosiin pääsee vaikka ei söisi grammaakaan rasvaa.

Ja määrä riippuu myös vähän energiavajeesta, kokonaisenergiankulutuksesta jne.

Kerropa kuinka suurella vajella aiot olla ja paljon energiankulutus suurin piirtein.

Ei ole jos kaliumin määrä on kondiksessa.

Yleensä suolaa saa ketolla liian vähän.

Et saa. Syö huoletta.

Totta unohdin tuon kaliumin. Mulla menee 750mg pvä kaliumia. Suolasta ei puutetta kun vetää munakkaita suolan kera ja tonnikaloja öljyssä sekä vihreitä oliiveja. Ja kait ketoosiin pääsee joo vaikka söis pelkkää proteiinia mutta jos pidempään toimivaa systeemiä ja mahd vähän lihaksia kuluttavaa etsii niin kyl sitä rasvaa tarttee.

Totta unohdin tuon kaliumin. Mulla menee 750mg pvä kaliumia. Suolasta ei puutetta kun vetää munakkaita suolan kera ja tonnikaloja öljyssä sekä vihreitä oliiveja. Ja kait ketoosiin pääsee joo vaikka söis pelkkää proteiinia mutta jos pidempään toimivaa systeemiä ja mahd vähän lihaksia kuluttavaa etsii niin kyl sitä rasvaa tarttee.

Tottahan keto käyntiin lähtee ilman rasvojakin. Se ei vain ole järkevää. Kalium on ihan ehdotonta VHH:lla kun ei hedelmiä oikein kulu.

edit. nyt oon ollu kohta kolme viikkoo perushiilareilla T3 normalisoimiseksi ja joulun jälkeen uusi rutistus. Pakko olla tapahtunut jotain kehitystä VHH:llakin, koska paino taas melkein 100kg, mutta mittanauha osoittaa kiristymistä :hyper:

edit.2 olen myös juonut sahtia :sorry:

edit.2 olen myös juonut sahtia :sorry:

Paljo sahdissa on hiilareita? ;) Koff Lite on ainakin yksi kevyt saunajuoma ketoosilla, mutta ei se kyllä hääppöstä ole. Pari kertaa oon sortunut tommosen ostamaan. Vodka olis paree mutta pianhan sitä olis aivan rappiolla. :eek:

Kannattaa sitten myös muistaa ettei syö liikaa rasvaa! Mulla on toiminut sellainen, että vaje on n. 500-800 kcal (alussa kannattaa pitää maltillisempi) ja syön välillä prode-pitoisemmin ja joskus rasvaa enemmän. Proteiinia kuitenkin on tullut se 2g/painokilo salipäivinä ja muulloin 1,5g/painokilo. Eli jos joskus paino jumittaa niin kannattaa laittaa makrot esim puolet rasvaa puolet prodea ja loput sitten hiilareita. Ja ei niitä mässypäiviä aivan pakko ole pitää, voi ketollakin syödä joinain päivinä vähän reilummin ;)

Kannattaa sitten myös muistaa ettei syö liikaa rasvaa! Mulla on toiminut sellainen, että vaje on n. 500-800 kcal (alussa kannattaa pitää maltillisempi) ja syön välillä prode-pitoisemmin ja joskus rasvaa enemmän. Proteiinia kuitenkin on tullut se 2g/painokilo salipäivinä ja muulloin 1,5g/painokilo. Eli jos joskus paino jumittaa niin kannattaa laittaa makrot esim puolet rasvaa puolet prodea ja loput sitten hiilareita. Ja ei niitä mässypäiviä aivan pakko ole pitää, voi ketollakin syödä joinain päivinä vähän reilummin ;)

Höh näähän menee ihan eri tavalla jokaisella. Mulla kun lisään rasvaa niin paino rupiaa oikein kunnolla tippumaan. Mulla kait taipumusta vetää prodea liikaa. Syön muutenki aika hlvisti kaloreita, vajaat 3 tonnia menee päivässä. Istun vaan ja treenit 4krt viikossa. Aerobista en tee ollenkaa.

Yksilöllistä paljon näköjään. Ei se auta ku kuulostella ja se kuulosteluhan pätee aikalailla kaikkeen. :)

Höh näähän menee ihan eri tavalla jokaisella. Mulla kun lisään rasvaa niin paino rupiaa oikein kunnolla tippumaan. Mulla kait taipumusta vetää prodea liikaa. Syön muutenki aika hlvisti kaloreita, vajaat 3 tonnia menee päivässä. Istun vaan ja treenit 4krt viikossa. Aerobista en tee ollenkaa.

Yksilöllistä paljon näköjään. Ei se auta ku kuulostella ja se kuulosteluhan pätee aikalailla kaikkeen. :)

Joo niinhän se menee. Todellakin se, että jos paino jumittaa pitkään niin yleensä mun mielestä kannattaa kokeilla jotain. Eli just tää, että kuuntelee kehoaan ja sitten uskaltaa kokeilla jotain toistakin tapaa kenties.

Suositut

Back
Ylös Bottom