Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljon olisi sitten sopiva rasvamäärä mikä riittäisi, ettei keho alkaisi käyttää aminohappoja energianlähteenä jos saisin proteiinia 130g ja hiilaria 10g?
Ite alotan muutaman päivän päästä VLCD dieetin.
Aloin miettiä et kun jouluna syön ihan varmasti enemmän kuin tapreeksi hiilaria ja eikö ole niin että ketolta jos suoraan alkaa vetää vaikka 400g hiilaria niin paino tulee heti takas? Miten kauan ennen joulua pitäis aloittaa hidas hiilarien nostaminen, ettei näin käy? Mietin että jos vaikka 2-3 vkoa ennen joutuis alottaaa hiilarien nostamisen hitaasti niin lopetan kyllä nyt samantien, kun en kuitenkaan kerkeisi enää olla ketoosissa kuin viikon. Aloittais sitten joulun jälkeen.
Läskien takasin tuleminen pelottaa. Mässäily olisi tarkoitus aloittaa 24 päivä ja lopettaa joskus 1.5 vkon jälkeen, kuitenkin niin että olen miinus kaloreilla. Kun sanoit, että läskit ei käytännössä tuu noin lyhyessä ajassa takas, niin miten pitkää aikaa tarkotit tuolla?
No käytännön esimerkkinä, olin kesällä reilut 3 viikkoa indonesiassa (yli puolet reissusta all inclusivea), vedin joka päivä about kulutus +2000 kcal, en kattonut hiilarien määrää toki vedin pääsääntöisesti lihaa, kalaa, kanaa, munakasta sun muuta mutta pelkästään olutta meni joka päivä about 2-4 litraa ruoan ohella, liikuin rannalle, kauppoihin ja autoon (meil oli kuski en ollu ajokunnossa hetkeäkään koko lomalla edes aamuisin). Totuuden nimissä kävin 2 kertaa tekemässä löysän kuntopiirin hotellin salilla aurinkolasit päässä.
Pelkästä oluesta tulisi siis n. 150g hiilareita puhumattakaa lihottaako turhat kalorit ja enhän mä pelkällä oluella ollut join toki paikallisia erikoisuuksia, jotka koostui yleensä likööreistä mutta joskus sitä arakkiakin. No kotiin kun tultiin niin paino oli lähtöpaino+ pari kiloa, pari viikkoa normaalia ketoosia ja tarkempaa mättöä niin paino oli alempana ja tulokset kovemmat kuin mennessäni indonesiaan.
Jos siis huolestuttaa niin ei perhana 2 viikossa saa tuhottua mitenkään kuukausien tulosta vaikka eläis kuin meikäläinen all inclusive kohteessa. En tee mitään, kittaan kaljaa ja syön kuin sika. Ei kyllä päälle uskois ;) Mutta kun relataan niin relataan, tekee hyvää päälle. Ja kyllä näkyy 6 palaa plus alimmat laatat ja kyljet, paino 78kg, pituus 172cm ja ikä profiilis. Rasvat 5 kk sitten oli 13% pihdeillä ja nyt on kunto selvästi parempi samalla painolla.
p.s. en kyllä suosittele ainakaa mun juomista, tiedän itsekin että vähentää vois. Kaikki muu on varmasti hyvästä. Oikeastaan on hyvä että syöminen rupeaa etomaan ainakin pari kolme kertaa vuodessa niin siitä on hyvä sitten jatkaa, jos on aina taustalla kova hinku syömään niin se kostautuu jossain vaiheessa.
EDIT: lisään vielä, on todennäköistä kuitenkin että jos on jo timmissä kunnossa niin syöminen ei kostaudu kovinkaan helposti. Jos on rasvat 20+% esimerkiksi niin kannattaa hillitä tai vetää raja ainakin johonkin kohtaan.
Itselle jäänyt hämäräksi miten tarkoin itse kalorisaantia katsotaan ketoosidieetillä? Täytyy ilmeisesti silti olla miinuskaloreilla että painonpudotus onnistuu, eikö?
Itselle jäänyt hämäräksi miten tarkoin itse kalorisaantia katsotaan ketoosidieetillä? Täytyy ilmeisesti silti olla miinuskaloreilla että painonpudotus onnistuu, eikö?
Läskien takasin tuleminen pelottaa. Mässäily olisi tarkoitus aloittaa 24 päivä ja lopettaa joskus 1.5 vkon jälkeen, kuitenkin niin että olen miinus kaloreilla. Kun sanoit, että läskit ei käytännössä tuu noin lyhyessä ajassa takas, niin miten pitkää aikaa tarkotit tuolla?
^Nii-in. Oon kyl tota vähän tässä pelänny ja tänään olen vakavissani miettinyt koko lopettamista. En siis pelkästään tuon takia, vaan kun alkaa tuntua että voimat lähtee laskemaan oikein vauhdilla. Esim Penkkimaksimi tippunut 10kg alaspäin tän dieetin aikana, vaikka oon hiilareita ottanu ennen treeniä. Lisäksi jos ekassa sarjassa teen 6 toistoa, toisessa saan hikisesti 2 toistoa. Penkiltä noustessa tuntuu, että lähtee näkö ja pyörtyy:jahas: Miksi tulokset laskee näin? Johtuuko se tosta kalorien puuttesta vai? Keväällä tiputin VHH dieetillä muistaakseni 10kg ja voimat vaan nousi sinä aikana. Ei tässä nyt enää saa heikommaksi tulla!