Ketoosidieetti

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko tästä jotain linkkiä? Koskaan itse en ole kuullut moisesta, mutta jos jotain todistetta on niin mielellään lukisin.

Mä väittäisin että se on ammonia, liian pirusti proteiinia ja vähän rasvaa niin saa nivelet kipeäksi eikä ole edes vaikeaa.

Mä väittäisin että se on ammonia, liian pirusti proteiinia ja vähän rasvaa niin saa nivelet kipeäksi eikä ole edes vaikeaa.

Jos paljon on proteiinia ja vähän rasvaa niin enää ei paljoa puhuta ketoosista, pikemminkin proteiineja muuttuu suoraan glukoosiksi glukoneogeneesissä... Kyllä se kunnon ketoosi on aina hyvin runsasrasvainen.

Jos paljon on proteiinia ja vähän rasvaa niin enää ei paljoa puhuta ketoosista, pikemminkin proteiineja muuttuu suoraan glukoosiksi glukoneogeneesissä... Kyllä se kunnon ketoosi on aina hyvin runsasrasvainen.

No ei mutta tässä siis syy miksi nivelet on mahdollisesti kipeät.

Jäi viesti nyt ihan totaalisen kesken äsken...

Jonkun aikaa olen nyt istunut tässä koneella ja yrittänyt etsiä ketoosin haukkuvia artikkeleita, mutta en löydä mitään kunnollista. Pitänee lähteä koululle selailemaan alan lehtiä, sieltä aikaisemmin bongasin aiheeseen liittyvät jutut. Voisin skannata ne sitten tänne jahka aikaiseksi joskus saan..

Itse syön nykyään vieläkin "hiilihydraatti tietoisesti", mutta ketoosia en enää tavoittele. Taannoin pidin hiilarit max. 20g/pvä mutta nykyään ne on semmoiset 100g/pvä, tuohon sataseen saa syödä kuitenkin tummaa pastaa/riisiä, täysjyvätuotteita ja hedelmiäkin kohtuudella. Treeni sujuu ku tanssi kun vertaa ketoosi aikaan ja tuloksiakin tulee ihan eritavalla..

Jäi viesti nyt ihan totaalisen kesken äsken...

Jonkun aikaa olen nyt istunut tässä koneella ja yrittänyt etsiä ketoosin haukkuvia artikkeleita, mutta en löydä mitään kunnollista. Pitänee lähteä koululle selailemaan alan lehtiä, sieltä aikaisemmin bongasin aiheeseen liittyvät jutut. Voisin skannata ne sitten tänne jahka aikaiseksi joskus saan..

Itse syön nykyään vieläkin "hiilihydraatti tietoisesti", mutta ketoosia en enää tavoittele. Taannoin pidin hiilarit max. 20g/pvä mutta nykyään ne on semmoiset 100g/pvä, tuohon sataseen saa syödä kuitenkin tummaa pastaa/riisiä, täysjyvätuotteita ja hedelmiäkin kohtuudella. Treeni sujuu ku tanssi kun vertaa ketoosi aikaan ja tuloksiakin tulee ihan eritavalla..

Kyllä niitä haukkuvia artikkeleita löytyy joka suuntaan. Se on paras tehdä omat päätökset ja katsoa mikä sopii itselleen ja mitä PYSTYY noudattamaan oikein. Ja paljonko haluaa tehdä aerobista ynnä muuta. Itse teen vaan pääsääntösesti kolmosia, vähän kutosia ja apuliikkeis maksimissaan 8 toistoa. Atkins on eka joka tappaa mulla nälän, muuten söisin 4000 kaloria päiväs. Nyt täytyy pakottaa syömään se vajaat 3 tonnia. Nyt mietin että tekisin 15 toistoa vähän aikaa kun rantakunto olis siistiä kk päästä, tosin eipä mun oikeasti tarttis kuin olla juomatta.

Joka dieettitavalla löytyy ihmisiä jotka on anorektisia, rankasti ylipainoisia ja/tai elämänsä kunnossa. Se on vaan valinta ja sen toteutus. Toteutus on asia mikä mättää eniten.

Kyllä niitä haukkuvia artikkeleita löytyy joka suuntaan. Se on paras tehdä omat päätökset ja katsoa mikä sopii itselleen ja mitä PYSTYY noudattamaan oikein. Ja paljonko haluaa tehdä aerobista ynnä muuta. Itse teen vaan pääsääntösesti kolmosia, vähän kutosia ja apuliikkeis maksimissaan 8 toistoa. Atkins on eka joka tappaa mulla nälän, muuten söisin 4000 kaloria päiväs. Nyt täytyy pakottaa syömään se vajaat 3 tonnia. Nyt mietin että tekisin 15 toistoa vähän aikaa kun rantakunto olis siistiä kk päästä, tosin eipä mun oikeasti tarttis kuin olla juomatta.

Joka dieettitavalla löytyy ihmisiä jotka on anorektisia, rankasti ylipainoisia ja/tai elämänsä kunnossa. Se on vaan valinta ja sen toteutus. Toteutus on asia mikä mättää eniten.

Niin. Se on ihan perusmeininki että kukin treenaa miten haluaa, yksilöllisesti ja sillä ikiomalla parhaaksi näkemällään/toteamallaan tavalla. :dance:

Mitäs porukka syö/tekee makeanhimoon?

En tiedä, kun en ole perehtynyt, mutta eikö steviaa vois vääntää vaikka täyskermavaahdon kans?

Vitsi, ketoosille vois alkaa jo sen verukkeella että sais mättää siankyljystä, kananmunia, täyskermaa ja pähkinöitä kokoajan. Pitääpä lukasta nuo ultimate diet ja ketogenic diet. :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitäs porukka syö/tekee makeanhimoon?

Ultimate: varaa 2dl kuohukermaa, purkki rahkaa ja 1dl(tai maun mukaan) hyvänmakuista proteiinijauhoa. Vispaa kuohukerma kermavaahdoksi, lappaa sekaan rahka ja prodejauho. Sekoota ja syä, jos on liian paksun tuntusta voi lisätä vähän 2-5rkl vettä tai hardkore mies lisää seesamiöljyä. Prodea pirusti, rasvaa pirusti, hiilarit about 7g ilman rahkaa ja rahkan kera 17g. Kaloreita on varmaa tonni. Hiilareita on pikkasen runsaasti mutta on sen verran makiaa kun prodejauho antaa myöten.

edit: Maku tulee prodejauhosta, löysyys vedestä/öljystä ja kermavaahdosta se luksuuri

Itsellä ei makeanhimoa ole ollut ketoosin aloittamisen jälkeen. Se, että joskus antaa periksi ja syö jotain turhaa, epäterveellistä leipää, tulee himo syödä pari enemmän. EN olekaan koskenut enää mihinkään samantapaisiin yli puoleen vuoteen eikä nyt edes tee mieli.

Olen aina ihmetellyt, miksei kukaan muu käytä ketoosia maintance-tyyppiseen syömiseen, lopun iän ketoiluun. Tuntuu että kaikki vaan haluavat sillä hyvin nopeaa painonlaskua. Oma paino on nyt pysynyt pitkään samana ketolla, että kyllä sillä voi ihan tasapainoitella :)

...Olen aina ihmetellyt, miksei kukaan muu käytä ketoosia maintance-tyyppiseen syömiseen, lopun iän ketoiluun. Tuntuu että kaikki vaan haluavat sillä hyvin nopeaa painonlaskua. Oma paino on nyt pysynyt pitkään samana ketolla, että kyllä sillä voi ihan tasapainoitella :)

Puutumatta ketoiluun sen enempää, niin suurin osa kirjoittelijoista tällä palstalla tuskin haluaa pitää painoaan samassa. Tämä kun on enimmäkseen kehoilu/voimailupainotteinen foorumi.

Tiedän kyllä tämän foorumin, enemmänkin päivittelin yleistä porukkaa.

Mun henkilökohtainen mielipide ainakin on että ketoosi ei ole tarpeeksi monipuolista. Ja nyt pois luetaan makeutusaineet. En pidä ajatuksesta että ruoka tehdään keinotekoisesti toisen makuiseksi. Ja itsellä ketoosista ei ole mitään ylivoimaista hyötyä ollut verrattaessa vhh-tyyliseen painonpudotukseen.

Tämän ketjun nimi nyt on ehkä vähän hämäävä. En mäkään useamman vuoden kokemuksella pidä ketoosia mitenkään välttämättömänä (paitsi supernopeissa pudotuksissa), sitä kautta on vain helpompi startata vähähiilariselle pudotuskaudelle. Mielialajutut ym. ovat tietysti hyödyllisiä alkuvaiheessa, mutta nekin feidaavat ajan kanssa.

Tämän foorumin aihepiirissä elämäänsä pyörittävä ihminen voi ignorata suuren osan kaikista perusteeseistä, joita monilla foorumeilla ja kirjallisuudessa näkee. Kehonrakennuksessa lähdetään imho ihan toisista lähtökohdista kuin hyvän olon, terveyden ja elämänhallinnan saavuttamisesta... siksi jutut esim. noilla karppausfoorumeilla ovat tyystin erilaisia. Ei siellä vedetä refuelia kiskomalla viikonloppuna kaks kiloa ranskiksia.

Riittikö ketoosilla neljä ateriaa päivässä? Yksi kaveri mainitsi aikaisemmassa postissa, että pitäisi välttää kovia rasvoja ja suosia tyydyttymättömiä. Mitenkäs tämän väitteen paikkaansapitävyys?

Mun henkilökohtainen mielipide ainakin on että ketoosi ei ole tarpeeksi monipuolista. Ja nyt pois luetaan makeutusaineet. En pidä ajatuksesta että ruoka tehdään keinotekoisesti toisen makuiseksi. Ja itsellä ketoosista ei ole mitään ylivoimaista hyötyä ollut verrattaessa vhh-tyyliseen painonpudotukseen.

Ei kaikki ota pois keinotekoisia makeutusaineita. Itse toki olen sitä mieltä, että ne kannattaa ottaa pois, että oppii hyvin olemaan ilman makeita ruokia. Ja mitenkä se ei ole tarpeeksi monipuolista? Ei ze nyt päivästä toiseen ole pelkkää munaa&pekonia ;)

Riittikö ketoosilla neljä ateriaa päivässä? Yksi kaveri mainitsi aikaisemmassa postissa, että pitäisi välttää kovia rasvoja ja suosia tyydyttymättömiä. Mitenkäs tämän väitteen paikkaansapitävyys?

Yleisesti suositellaan kolmea ateriaa päivässä, mutta ei niillä ruokailukerrolla paljoa merkitystä ole. Ja kaverisi on täysin väärässä. Koeta saada suurin osa energiasta tyydyttyneistä rasvoista ja painota eläinrasvoihin. Kasviöljyistä ainoastaan oliiviöljy pienissä määrin sekä kookosöljy ovat jotenkuten hyviä, mutta itse olen karsinut ne pois. Kannattaa syödä paljon kalaa, itsellä menee sitä joka päivä (kalaa tai kalan sisäelimiä).

Ei kaikki ota pois keinotekoisia makeutusaineita. Itse toki olen sitä mieltä, että ne kannattaa ottaa pois, että oppii hyvin olemaan ilman makeita ruokia. Ja mitenkä se ei ole tarpeeksi monipuolista? Ei ze nyt päivästä toiseen ole pelkkää munaa&pekonia ;)
Jos otat yhden makron pois niin kyllä siitä häviää aika paljon vaihtoehtoja pois. Tarkoitin noilla makeutusaineilla sitä että niillä saadaan manipuloitua hyvin ruuan makua eli en puhunut kirjailmellisesti makeudesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom