Ketoosidieetti

Harvoinpa tuo hyponatremia ongelmaksi muodostuu. Vai oliko sulla joku erityinen ajatus tässä? :)

No ei tässä sen kummempaa ajatusta ollut. Tää oli ennemminkin sellainen ns. tyhmä kysymys, joka mulle tuli mieleen siitä, että joillekin lemmikeille (jyrsijät, lehmät, hevoset) pitää antaa suolaa, jos ne syö paljon tuoretta. Mietin vaan, että onko tähän joku erikoisempikin syy.

Eikös sulla Nightkin ollut tuossa nopeassa pudotuksessa proteiinit 2g per bruttokilo? Mites voimatasot säilyivät? Itse myös ajatellut kokeilla pientä 3vko pyrähdystä, jossa tavoitteena karistaa rasvaa mahd.paljon. Tämän jälkeen vois vielä ottaa 1kk plussilla ja sitten onkin taas kevätdieetin aika.:)

Ongelmaksi on tullut että ketoositikut näyttävät edelleen alhaisia tasoja asetoasetaatissa, ja tikkujenhan pitäisi näyttää käsittääkseni huippulukemia (violettia) ketoosin ollessa käynnissä? Kaiketi hiilihydraatteja on kuitenkin tullut syötyä hieman liikaa, parina alkupäivänä join kaksi herajuomaa päivässä, nyt vain yhden.

Kysymys kuuluukin eteneekö asetoasetaatin määrä pikkuhiljaa kohti korkeampia lukuja vai voiko ponnahtaa nopeasti ylös?
Ketostixeilla ym. virtsan asetaattipitoisuuksia määrittävillä tikuilla havainnoidaan ketonuriaa, ei ketonemiaa. Ketonemia (eli vähintään tietty pitoisuus ketoneja verenkierrossa) voi olla varsin hyvää luokkaa, ilman että ketoneja pääsee virtsan mukana ulos (ketonuria) lainkaan. Esim. itselläni ketonurialukemat ovat aina ketolla lähes olemattomia, vaikka ketoosin eli käytännössä ketonemian merkit ovatkin muuten varsin selvät (äärettömän tasainen verensokeri, makea hengitys, tavallista parempi vireystila, nälän katoaminen, jne). Ei siis kannata kauheasti stressata noista ketostixien lukemista.

Ja komppaan Forcea: aika turha näitä kyssäreitä on erikseen meikäläiselle osoittaa, varsinkaan jos samasta aiheesta löytyy erittäin kattavia threadeja muutenkin. Olen nimittäin itsekin tämän samaisen asian jo parikin kertaa Pakkiksen ketokeskusteluissa aikoinaan selittänyt.

Mites muuten ketoosidieetti vaikuttaa verenpaineeseen - onko kokemuksia? Itselläni reilu kuukausi sitten lähti taju ja piipaa-autolla vietiin sairaalaan. Verenpaine oli 75/50, eli aika pirun alhaalle meni ja oikeastaan ilman mitään syytä. Voiko ketolla olla tällainen vaikutus?

Eikös sulla Nightkin ollut tuossa nopeassa pudotuksessa proteiinit 2g per bruttokilo? Mites voimatasot säilyivät? Itse myös ajatellut kokeilla pientä 3vko pyrähdystä, jossa tavoitteena karistaa rasvaa mahd.paljon. Tämän jälkeen vois vielä ottaa 1kk plussilla ja sitten onkin taas kevätdieetin aika.:)

Jep. No ykköset ei oo paljoo pudonnu, mutta toistoja ei montaa tuu ennenku vaan "loppuu virta". En oo ottanu ollenkaa hiilaria ennen treeniä ja kyl sen huomaa. Veto ihan poissa. Muutenki ei sais kovin pitkiä sessioita ottaa,
mutta pääsen vähä harvakseltaan nyt salille, joten täytyy koittaa repiä sellasia yli tunnin rykäsyjä.

Lihat on kyllä pysyny, mutta voimat tosiaan ei. Elektrolyyttitasapainokin vaikuttaa paljon siihen, että ei vain ruutia ole samalla tavalla.

Mieliala on parantunut aivan järkyttävästi :)

Enää ei iltapäivästä keitä yli jatkuvasti ja aamutkin menee paljon säyseämmin.

Meenkö mä muuten ihan hirveän pitkälle metsään, kun mä vedän ennen treeniä ja sen aikana jo hera/bcaa settiä? Ainakin tuntuu auttavan salilla jaksamisessa.

Mieliala on parantunut aivan järkyttävästi :)

Enää ei iltapäivästä keitä yli jatkuvasti ja aamutkin menee paljon säyseämmin.

Meenkö mä muuten ihan hirveän pitkälle metsään, kun mä vedän ennen treeniä ja sen aikana jo hera/bcaa settiä? Ainakin tuntuu auttavan salilla jaksamisessa.

No noin se pitäisi mennäkin.

Päivitetääs nyt sitten viimeiset tiedot dieetistä. Lopetin pikadieetin tähän päivään, jotta su pystyisi oleen jo lentokoneessa ja vetään safkoja ilman että menee pakki sekaisin.

Lopputulos oli pari päivää vajaassa kolmessa viikossa 102,5-> 94,7 suhteellisen kivuttomasti. Nyt täytän lihat hiilareilla ja ma meen bostaileen rannalle jämäkaljamahani kanssa :hyvä: Eilen oli illalla kova nälkä, joka saattoi johtua siitä että kiskaisin pullon ed lemon lightia. Muuten meni oikeastaan ilman nälkää koko dieetti.

Onnistumisessa auttoi myös, että pystyin olemaan juomatta keskiketterää, jolle olen aika perso ja joka on oikeastaan ainoa viljatuote josta en pääse eroon :D Punkkua join vähäsen yhtenä päivänä viikossa.

Taidan ottaa toisen 3vk pätkän kun tuun reissusta niin menee melkein oppikirjojen mukaisestikin.

Mitäs mieltä ootte kaakaosta? Sais perkeleesti kuituja ja aktioksidantteja jne. Ois siistiä näin talvella juoda kaakaota ja sen jauhelihan ja salaatin kanssa ;)

Olipa hyvä tietää tuosta ennenku olisin menny salille ja maannu tajuttomana lattialla. Kävin eilen ruokaostoksilla marketissa ja olo oli kieltämättä hutera ja jossain kohti sai jo pelätä millon mustenee silmissä, liekö verenpaine matalalla. Viidennen päivän pidin pintani ja söin päivän loppuun vain proteiineja. No sali jäi eiliseltä välistä ja tänään on menty hedelmä -linjalla, huomenna armotonta syömistä kymmenen päivää eteenpäin ja raakaa harjottelua.

Mitäs mieltä ootte kaakaosta? Sais perkeleesti kuituja ja aktioksidantteja jne. Ois siistiä näin talvella juoda kaakaota ja sen jauhelihan ja salaatin kanssa ;)

No, jos ei ole aivan minimihiilareilla liikenteessä niin raakakaakaosta tehty raakasuklaa voi toimia. Minulle ainakin maistuu. Yleensähän kaupan kaakaot tuppaavat olevan sokerimoskaa, jotka eivät millään sovi ketolle.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt sitten alkaa ensimmäinen ketodieetti, kaupasta hain Vilhelmi -makkaraa, pekonia, kananmunaa, meetvurstia ja juustoa.

Pituus 183, paino 91, ikä 38, sukupuoli mies. Treenausta takana 9 kk, runsaalla proteiinilla. Muistin kuitenkin juuri, että harrastushan alkoi siksi, että kroppa kiinteytyisi, kävi kuitenkin niin, että houkutus lihasten kasvattamiseksi oli niin suuri, että söin runsaalla proteiinilla ja pluskaloreilla tuon 9 kk. Kropan muoto kyllä muuttui, mutta se vyötärörengas ei kyllä mihinkään hävinnyt.

Pudotin juuri viikossa n. 3 kg, tämä tapahtui nauttien päivässä vain palautumisjuoma/proteiinijuoma (50 - 60 g proteiinia, lusikallinen leusiinia ja 20 - 50 g maltoa veteen tai kevytmaitoon sekoitettuna) ja syöden sen lisäksi kulhollisen salaattia (n. 50 - 100 g salaatinlehtiä, n. 50 g paprikaa, 50 - 70 g kurkkua, vähärasvaista salaatinkastiketta 40 - 100 g ja 70 - 100 g fetajuustoa tai kinkkua tuomaan edes vähän lisää proteiinia).
Noiden lisäksi joskus iltapalaksi vähän pähkinöita (50 - 70 g) tai jugurtti. Oli rankkaa ja kova nälkä iltaisin.

Vähän arveluttaa tuo induktiovaiheen runsasrasvaisuus, mutta tehdäänpä ohjeiden mukaan.

Tavoitteena pudottaa vielä 6 kg.

Sitä rasvaa ei todellakaan pidä pelätä ja kaikki vähärasvanen on saatanasta :)

Jos jää induktiovaiheessa rasvat liian vähiin, niin olo on todennäköisesti kamala.

Paistoin juuri pari makkaraa ja kananmunan, jonka kyllästin homejuustolla, koko annos kuorrutettettiin
majoneesilla, rasvaa tuli varmasti syötyä, sen huomasi jo mausta.

Onko porukka bulkannu vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, miten käytännössä onnistuu toteuttaminen?

On kokeiltu ja ei toimi (ainakaan niin hyvin kuin hiilareilla). Rohkeasti vaan plussalla sitä hiilaria koneeseen ja sitten ketolla voi karistaa ne rasvat veke. Tämä siis pohjautuu omiin kokemuksiin.

Pari viikkoa sitten aloitin diettailun. Ensimmäinen viikko mentiin vhh:lla, joka toimi minulle 08 keväällä, kun karistelin rasvoja rantakuntoa varten. Hiilarit heiluivat 60-90g päivässä. Olo oli kuitenkin koko ajan varsin hirveä, joten siirryin ketoosiin heti toisella viikolla. Viikko meni niin, ettei puntti kulkenut, mutta nyt toisen ketoviikon alussa olo on äärimmäisen energinen ja hyvä. Lisäksi karppailun takia kasvisten määrä on vähintään viisinkertaistunut ruokavaliossani,, joka vaikuttaisi olevan pitkässä juoksussa asiallinen juttu;)

morjens kaikki pakkiksen käyttäjät. eka viesti foorumilla. tässä alkoi itellä painonpudotustalkoot viikonloppuna. pituutta 190 ja painoa komeat 125. oon tään koko ketjun, ja muitaki lueskellutässä viikon aikana, ja päättäny kokeilla tätä vähähiilarista dieettiä.. homma lähteny käyntiin ihan ok.. ketoosissa ollaan ja pekonia ja munia kuluu... äsken treeneistä tullessa kietasin kunnon palan grillilihaa kitusiin, voi elämä että oli hyvää...
tehtiin duunikavereiden kanssa veto että tän vuoden lopussa paino on alle 100 kg. saa nähä miten käy. panoksena on 4 pulloa ehtaa viinaa... heh. onpa tuo painonpudotus ennenkin onnistunu nii miks ei nytkin. tosin tällasta ketoilua en oo kokeillu ennen...

Oisko mahdollista et joku joka asiasta tietää vois tehdä jonkunlaisen "tiivistelmän" tohon etusivulle tästä aiheesta, itse selailin tätä threadia enkä millää meinannu oikee saaha selvää kunnolla tästä dietistä.

Onko mahdollista että TKD:lla paino nousee? Nimenomaan lihasten kasvua epäilen, mutta eihän sen pitäisi olla mahdollista? Paino nimittäin nousee tasaisesti 100-200g päivässä joka päivä. Hiilareita tulee se 50-60g päivässä. Eli noin 20g ihan normisafkoista ja 40g ennen treeniä. Ainankin ketostixien mukaan kehossani on ketoaineita eli olen ketoosissa. Toisaalta jos en olisi en jaksaisikaan mitään. Kaloreita on miinuksella peruskulutuksesta n. 200-700kcal.
TKD:lle siirrittyä samalla aloitin rankemman salitreenin, koska jaksoin paremmin. En kyllä usko että sillä olisi mitään vaikutusta asiaan. Mystistä kyllä.

Asia ei niinkään huoleta minua vaan ihmetyttää.

E: Niin ja tosiaan olen TKD:ta ennen karpannut n. vuoden 40g/vrk hiilareilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom