Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli luettua koko triidi läpi, eikä mennyt kuin vajaa viikko :D
Viidettä päivää tässä itse menossa, paino putoaa ja sentit katoaa. "Navettasaappaan rantu" on hävinnyt pohkeesta viemärilaitoksen putkistoon. Jospa se vararengaskin innostuisi..
Puolisentoista vuorokautta kesti ketoosiin pääsy - jos tikkuja on uskominen. Hyvin kivuttomasti tapahtui polttoaineenvaihdos, ei mitään päänsärkyjä, harmaita hiuksia tms.
Ja tämä ruokapesee kyllä kaurapuuron mennen tullen.
Mitä syöt aamuisin kaurapuuron tilalla ja mitä yleensä iltapalana/välipalana ?
Tää ei vaan mahdu mun laskelmaan tää, hiilarit pomppaa heti yli...!!!Kasviksia ei voi syödä liikaa, vatsa pelaa jo todella hyvin sellaisella puolella kilolla kasviksia päivässä.
Hemmetti kun meni pää kipeeks, luin koko ketjun (en nyt ihan joka postausta)![]()
Ketoiltu nyt viikko ja ketoosiin onnistuin pääsemään tikkujen mukaan jo toisena päivänä. Painoa tippunut 7kg ja vyön seuraava reikä piti ottaa käyttöön. Mahasta näkee selvästi, että turvotus on hävinnyt. Olo ihan jees, treeni kulkee ja hiki lentää ihan eri malliin. Jotenkin vaan naurattaa, että rasvaa syömällä laihtuu!
1) Maha ei toimi ollenkaan, ei siis ole mitään alkulöysäilyä ollut. Ei tarvitse paljoa käydä kakkimassa, kun mitään ei tule. Ennen kuitenkin kerran päivässä oli vakio, mutta nyt ei ole tarvinnut käydä taas kolmeen päivään...!!
2) En tunnu saavan ravinnosta tarpeeksi kuituja ja vihanneksia ei tunnu mahtuvat tarpeeksi tähän vhh-ruokavalioon. Pyrin nuo päivän hiilarit syömään reilu tunti ennen punttia että jaksaa puristaa.
Nää ongelmat on vähän sidoksissa toisiinsa, mutta silti...
Syön kolmesti päivässä +palkkari. Kalorilaskurilla suunnittelen aina seuraavan päivän syömiset ja ne ovatkin näyttäneet yleensä 1700-2000 kcal (40%p, 58%r, 2%hh). Laskuri ilmoittaa peruskulutukseksi ~2100 kcal (tähän siis urheilut lisää). Hiilarit siis olleet alle 15g per päivä, vettä vähintään 3 litraa. Joka ilta menee leikkiessä tuolla laskurilla. En ehkä vain ole vielä löytänyt optimia suunnitelmaa. Finelin sivuja myös yritän hyödyntää.
Kuituja saan siis noista vihanneksista ja marjoista sekä käytän yleensä ruuassa ruokalusikallisen pellavansiemenrouhetta per päivä. Kuitenkin vihannesten ja etenkin marjojen lisääminen heittää heti nuo hiilarit turhan korkealle. Vihanneksista käytän jääsalaattia, tuorekurkkua, parsakaalia ja sinimailasen ituja. En ymmärrä miten jotku oikeasti voivat syödä marjoja ja tomaattia. Nämä heittävät minun laskelman heti metsään.
Tää ei vaan mahdu mun laskelmaan tää, hiilarit pomppaa heti yli...!!!
Miten noita mausteita pystyy käyttämään ruuan teossa esim. suola? Vaikka kun paistaa jauhelihaa, niin tekisi mieli sitä jollakin maustaa. Ainakin kalorilaskurin mukaan ne nostavat heti hiilareita "liian" korkealle minun laskelmissa.
Mitä otatte makeanhimoon? Kermavaahtoa?
Makeutusaineilla voisi olla osuutta tuohon vatsan toimimattomuuteen, mutta ei kyllä jaksa uskoa että desi päivässä tekisi tuollaista...Niin ja mikä se on nyt tämä virallinen tuomio näille light juomille? Itse otan aamuisin desin verran PepsiMaxia ja ei ainakaain itselle ole mitään aiheuttanut. Jokuhan tuolla kirjoitti, että vetää litratolkulla.
Aivan, olinkin unohtanut tän pinaatin kokonaan. Aamun nyt taas leikkinyt tuolla laskurilla ja kyllä noita wok-vihanneksiakin tuonne näyttää mahtuvat. Jotenkin vaan säikähtänyt aina kun hiilarit nousseet yli 10g tai kokonaissuhde nousee yli 2%:n. Kauhea keksiminen mitä sitten syö, että saa laskelman tasattua.Kingtoni:
Voisit kokeilla myös pinaatin käyttöä, jotta elimistön pH-arvot pysyisivät balanssissa.
Kävin eilen apteekissa ja sieltä vaan annettiin pellavansiemenrohetta, jota minulla jo oli kotona. Kyselin etteikö ole mitään muuta, niin antoivat sitten kaikkia laksatiivisia aineita. En näitä kyllä halunnut. Pitänee kokeilla tuota Valmarinia. Tätähän sinä tarkoitit? http://www.valmarin.fi/Mikäli et käytä, suosittelisin myös Valmarinia (apteekista), joka auttaa mm. ruoansulatuksessa. Saattaa maistua aluksi hyvinkin epämiellyttävältä.
Toivotaan näin. Itse en voi käyttää kreatiinia tämän vaivan takia. Heti puskee näppyllää ja kaikki yleensä kaulaan :/Akne voi johtua kuona-aineiden poistumisesta, kun ruokavalio on muuttunut. Loppuu kyllä (useimmilla) alun jälkeen.
Jaa... Ihan mielenkiinnosta näitä laitoin laskuriin. Aikaisemmin käyttänyt paljon valkosipulirouhetta ja pippurisekoitusta, mutta ne näyttäisivät olevan pelkästään hiilareita. Vaikka niitä pieni määrä tuleekin, niin mielestäni turhia hiilareita.Ja pitääkö tosiaan ne mausteetkin laittaa kalorilaskuriin? Itse ainakin käytin mausteita surutta ja paljon. Ei ainakaan käyttöä kielletty.
Juuri sitä.Tätähän sinä tarkoitit? http://www.valmarin.fi/
Juuri sitä.
En olekaan itse koskaan aiemmin tarkemmin katsonut mausteiden sisältöä, kunhan eivät vaan sisällä sokeria niin muuten ollut ok. Vaikka vähillä hiilareilla/ketolla oltu, niin en nyt sentäs noin tarkka ole ollut (vaikka muuten olen pilkkua n**sinutkin).
Lisätää lisätään, avittanee tähän vatsan toimintaakin sitten paremmin. Wok-vihanneksia, tomaattia, kurkkua, sinimailasta, jääsalaattia. Sitä pinaattia en vaan tuoreena löytänyt omasta kaupasta, pakasteversio ei oikein maistu. Jotenkin vaan olettanut, että tuota 20g määrää hiilareita on noudatettava täsmälleen.Hetkonen! Siis ihan tosissaanko mietit, että voiko ruokaan laittaa mausteita kun mausteista tulee ylimääräisiä hiilareita? Eihän sillä nyt ole mitään merkitystä kun niitä mausteita tulee kuitenkin sen verran pieniä määriä. Vähän sama homma kun joku aikoinaan panikoi purukumin syömisen kanssa. :D Ja sama pätee kasviksiin. Voit surutta lisätä myös kasvisten määrää vaikka hiilarit vähän nousisikin (sun dieetti ei kaatuisi vaikka tuplaisit hiilarit), nekun ovat muutenkin tärkeässä roolissa ketoilussa. Onhan tää ketoilu tarkkaa puuhaa, mutta ei siitä mitään tähtitiedettä tarvitse tehdä saati stressata turhasta.
Tänään oli eka aamu, kun paino oli tippunut alle kilon.. vaan 200ge - Aika kova tahti jos viikossa on tippunut 7kg.![]()
Kyllä ainakin minä pystyn syömään sen 35-40 grammaa hiilaria päivässä ihan ilman ongelmaa. (mitat 188 cm ja 96 kg) Vatsan toimiminen on pirun tärkee juttu. Vihanneksia koneeseen!!!Jotenkin vaan olettanut, että tuota 20g määrää hiilareita on noudatettava täsmälleen.
Tänään oli eka aamu, kun paino oli tippunut alle kilon.. vaan 200gKyllä sitä on mistä lähteä!
Lisätää lisätään, avittanee tähän vatsan toimintaakin sitten paremmin. Wok-vihanneksia, tomaattia, kurkkua, sinimailasta, jääsalaattia. Sitä pinaattia en vaan tuoreena löytänyt omasta kaupasta, pakasteversio ei oikein maistu. Jotenkin vaan olettanut, että tuota 20g määrää hiilareita on noudatettava täsmälleen.
Tänään oli eka aamu, kun paino oli tippunut alle kilon.. vaan 200gKyllä sitä on mistä lähteä!
Olin syksyn dietillä, mutta en vaan jaksanut dietta sillä ruokavaliolla. Ei meinannut tulla tuloksia ja hemmetti sitä nälkää. Nyt alkupaino oli 126,5kg ja tänä aamuna 118,2kg. Kyllä vatsasta on huomannut selvästi ettei ole enää sellainen pöhö, nyt on ihan sellainen tiukahko tynnyri :D Tuntuu vaan, että tätä diettiä on helpompi nuodattaa kuin niitä mitä olen aikaisemmin yrittänyt. Nälkäkään ei ole ollut kertaakaan!Taitaa olla ihan hyvä määrä nestettä sinulla kehossa tuosta painonpudotusvauhdista päätellen. Tai siis on tainnut olla. Paljon olikaan lähtöpaino? Ei ainakaan sattunut missään silmään.