Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Päivitystä: tänään kävin Inbodymittauksessa, ja sen mukaan rasvamassa on pysynyt samana (edellinen mittaus 16.9.2009) ja lihasta tullut 1,1kg. siltä on peilistäkin näyttänyt :) rasvaprosentti siis jo tipahtanut vähän, vaikka painoa vielä päälle 70. rasvatonta massaa näkyis olevan mittauksen mukaan 55kg ja rasvamassaa 15,2kg. Tästä eteenpäin!!!!!

Moikka kaikille! :)

Mä oon niiin mukana! Tänään alkoi tehodieetti, että saisi painon vähän laskuun ja tarkoituksena on tämän reilun painonpudotuksen jälkeen muuttaa kokonaan elämäntavat.
Olen tunnetusti ihminen, jolla ei todellakaan ole kovinkaan paljoa itsekuria, mutta nyt päätin, että tänään alkaa uusi elämä! Ja sitten tietää ainakin, että on jokseenkin tyytyväinen itseensä kesän tullen :)
Eli aion syödä nyt mahdollisimman vähän pastaa, riisiä, perunaa, vaaleaa leipää, ynnä muita sokereita. Niiden tilalla syön hedelmiä, kasviksia ja paljon protskua sisältäviä ruokia.

Katsotaan miten lähtee rullaamaan!

Tsemiä tytöt! :)

Nyt on sitten käsileikkaus takana ja käsi pipinä. Pariin viikkoon ei saa hikoilla yhtään! Tulee olemaan vaikeeta :)
Kahden viikon päästä saa sitten jo polkea kuntopyörää ja crosstraineria ja ehkäpä tehdä jaloille jotain (prässi yms.). Pakko on vissiin hiukan kaloreista karsia pois, ettei ihan Tuksu-lookkiin päädytä tässä muutaman viikon aikana ;) Helposti menee syömiseksi, kun kotona pitää istua kaikki illat :D

Aluksi kyllä masensi totaalisesti koko homma, mutta päätin etten kuitenkaan ihan pyyhettä kehään heitä sen kesäkunnonkaan suhteen, vaikka tällainen "pieni" rajoittava tekijä tässä kuntoilussa onkin :)
Panostetaan ruokapuoleen entistä enemmän! Jipjee!

Joku tuolla kyseli niitä valokuvia... http://rahkaajamarjoja.blogspot.com/ löytyy meikäläisen tammikuussa otetut valokuvat :eek: ja myös se tavoite/motivointikuva. Tuolla kerron myös tarkemmin miten menee. Tässä kuussa ei näy vielä läskien lähtö, koska tajusin, että syön aivan liikaa hiilareita. Iso oppimisprojekti tämä kesäkuntoon pääseminen on itselleni. Tieto lisää tuskaa, mutta auttaa myös kehittymään.

Kunto on parantunut ja treeni sujuu nykyisin tosi hyvin :whip: Helmikuussa on tavoitteena sitten tiputtaa sitä painoakin. Tsemppiä kaikille :)

Oon parin viikon verran tuskaillut sitä, ettei mun kesäkuntoprojektini tunnu edistyvän lainkaan. Tämän parin viikon aikana oon vain leventynyt entisestään, enkä mahdu kunnolla enää niihin suurimpiinkaan farkkuihini. Liikuntaa kertyy kyllä rutkasti, ja tänään sitten aloinkin miettiä, voisiko ruokailuissani olla jotain pahasti vialla.

Oon pyrkinyt syömään kesäkuntoprojektin aikana n. 1800 kcal/pv. Peruskulutukseni on jonkin laskurin mukaan n. 1700 kcal, ja oon ajatellut, että tuo 1800 olisi sopiva kalorimäärä liikunnat ja tavoitteeni huomioon ottaen. Liikuntaa kertyy viikossa kolmen salitreenin lisäksi päivittäiset koulumatkakävelyt (puoli tuntia suuntaansa) ja pari hölkkäilylenkkiä. Tavoitteenani olisi päästä kesään mennessä eroon lantiolla ja vyötäröllä majailevista vararavintokertymistä :) Painoa en halua enää pudottaa, koska olen jo alipainon rajoilla, mutta tahtoisin muuttaa nuo rasvat lihakseksi.

Miltä teistä kuulostaa, onko tuo kalorimäärä ihan yläkanttiin mitoitettu? Täytyy myöntää, että oon muutaman kerran tämän pariviikkoisen aikana korvannut proteiinipitoisemmat välipalat kahvilla ja pullalla, joten hiilareita ja huonoja rasvoja on kertynyt enemmän kuin laki sallii. Kalorit oon pitänyt kuitenkin sallituissa rajoissa.

La gata roja: Musta sä syöt aivan liian vähän ku tavoitteenasi ei ole painonpudotus vaan lihasten kasvatus. Eikö tolla jo laihdu kun liikutkin noin paljon, taitaa kroppa mennä säästöliekille.Kannattaisi ehkä myös kokeilla vähentää hiilareita, mulla ne ainakin tuo rasvaa vyötärölle.

Oma tilanne: Mä oon rajottanu hiilarit alle 50 g/päivä ja kaloreita tulee varmaan 2500-3000 päivässä, pääasiassa rasvasta. Paino pysyny samassa (en siis laihduta) ja treenit on sujunu hyvin. Alotin treenamalla 5 kertaa viikossa ja siirryn jossain vaiheessa 6 kertaan... Nyt projektia takana 2 viikkoa ja ennen- ja jälkeen mittoja voisin ilmoittaa aina kuukauden välein eli seuraavaksi 2 viikon päästä. Saa nähdä onko läski saanut kyytiä!

Minäkin liittyisin mukaan :) Pientä kiristeltävää löytyy, ja samanhenkisten kanssa olisi kiva vaihtaa välillä asiasta ajatuksia.

Mulla heti alkuun kysyttävää, rasvaan liittyen. Käytän leivälle margariinia ja ruoanlaitossa käytän öljyä, mutta ei vaan oikein näytä laskureiden mukaan riittävän...Jos lisäisin vielä enemmän rasvaa, se alkaisi vaikuttamaan makuun jo negatiivisesti...Pähkinöitä en voi syödä ja rasvaista kalaa syön pari kertaa viikossa, muulloin kalaöljykapselit. Olisko kellään vinkkejä lisätä (hyvien) rasvojen saantia? Ei viitsisi ihan kaikkea sillä öljyllä kuitenkaan valella ;)

Mulla heti alkuun kysyttävää, rasvaan liittyen. Käytän leivälle margariinia ja ruoanlaitossa käytän öljyä, mutta ei vaan oikein näytä laskureiden mukaan riittävän...Jos lisäisin vielä enemmän rasvaa, se alkaisi vaikuttamaan makuun jo negatiivisesti...Pähkinöitä en voi syödä ja rasvaista kalaa syön pari kertaa viikossa, muulloin kalaöljykapselit. Olisko kellään vinkkejä lisätä (hyvien) rasvojen saantia? Ei viitsisi ihan kaikkea sillä öljyllä kuitenkaan valella ;)

Oletko tottunut kovin vähärasvaiseen vai miten se alkaa vaikuttaa makuun sitä huonontavasti? Jos mulla näyttää rasvamäärä liian pieneltä, niin vedän ruokalusikalla suoraan suuhun öljyä. Juon myös vihreää teetä höystettynä ruokalusikallisella kookosöljyä. Rasvansaantini on yleensä 60-100g/päivä, riippuen siitä, onko treenipäivä vai lepopäivä. Maidot ja lihat syön vähärasvaisena. E: syön paljon erilaisia salaatteja ja niiden päälle uppoaa helposti 2 rkl öljyä. Kaikkiin muihin ruokalajeihin sitä uppoaa ihan yhtä helposti.

Kävin katsomassa kuvat ja veikkaan, että sulle tulee kyllä paljon upeempi vyötärö ku sun tavotekuvassas on kunhan saat ton ylimääräsen pois :) Aivan mieletön vyötärölantiosuhde. Tsemppiä vaan :thumbs:

:D Kiitoksia :D Tästä kommentista sai motivaatiota treeniin! :puntti: Tänään olisikin tiedossa aerobinen päivä HIIT tyylillä pyörällä. Jaksaa, jaksaa... Kesään on vielä 5 kuukautta ja rapiat aikaa!

Luojan kiitos kesään on vielä aikaa. Aloitin vähän yli viikko sitten kesäksi kuntoon -urakkani biosignature-mittauksella, mikä oli kyllä erittäin hyödyllinen reality-check. Töitä on tehtävä, ja PALJON. Nyt sitten on ensimmäinen viikko ruokavalioremonttia takana - kaikki syömiset on kiltisti merkitty ruokapäiväkirjaan ja treeniä viilattu ja järkeistetty. Harmikseni en omista vaakaa (pakko varmaan käydä hommaamassa), joten en tiedä painon muutoksista, mutta olo on ainakin ihan uskomattoman hyvä ja turvotus on laskenut kokonaan. Onneksi mulla on vielä pussillinen keinoja odottamassa kevään kuntoiluihin, jos tulosta ei ala syntymään... Vielä voisin lisätä HIIT-treenejä aamuihin ja muutenkin aerobista... Ainakaan motivaation puutteesta ei jää tämä projekti kiinni!

Joo tosiaankin luojan kiitos kesään on vielä aikaa :D

Yhdyn.

Viikonloppu meni mässäillen, se aika kuukaudesta kolkuttaa ovella ja sen taas näkee naamasta ja turvotuksen määrästä. Ihanaa!

Tämän viikon iltavuoron ainut positiivinen asia on se, että ehdin salille viikon jokaisena arkipäivänä.

Tänä aamuna mittasin menetettyjä senttejä ja viimeksi noin kuukausi sitten (jälkimmäisessä sulussa). Olen mittanauhan kanssa mittaillut itseäni viime vuoden heinäkuusta lähtien, joten (ensimmäisestä) sulusta näkee vähän lähtötilannetta. On se jännä juttu, kun painoa tippunnut tähän mennessä 5-6 kg (ja paino pysynyt melko samana nyt marras-tammikuun) ja silti senttejä lähtee. En valita :puntti: Kyllä se vaakakin tottelee mua vielä, kunhan saan tuon ruokavalioni parempaan kondikseen :whip:

170/75

Vyötärö 73,3 cm (aloittaessa 78,1) (tammikuussa 75 cm)
Lantio 94,3 cm (aloittaessa 98) (tammikuussa 95 cm)
Rinta 85 cm (aloittaessa 89) (tammikuussa 86 cm)
käsi 30 cm (aloittaessa 32,6) (tammikuussa 31 cm)
Reisi 63 cm (aloittaessa 64,5) (tammikuussa 63 cm)

Täällä myös yksi 2010 kesäkunnosta haaveileva :rolleyes:

Liikuntaa tulee 4krt./vko salia + 4krt./vko juoksulenkki + satunnaiset tunnit.
Ruokavalioon panostaen ja salilla rehkien pyrin saamaan kroppaa itseä miellyttävämpään kuntoon :puntti::whip:

Joulukuun alussa (jolloin olen tähän ketjuun mukaan hypännyt) paino pyöri ~69-70kg, tällä hetkellä se on 66-67kg :rock:

liikuntaa tällä hetkellä 5krt./vko sali + 3-4krt./vko 1,5km uinti + ulkoilut, työmatkävelyt.

InBody mittauksessa kävin viikonloppuna ja sekin antoi tähän hetkeen itseä miellyttäviä tuloksia. Tekemistä tässä kropassa riittää, mutta tästä sitä on hyvä jatkaa kohti kesää :puntti:

Joulukuun alussa (jolloin olen tähän ketjuun mukaan hypännyt) paino pyöri ~69-70kg, tällä hetkellä se on 66-67kg :rock:

liikuntaa tällä hetkellä 5krt./vko sali + 3-4krt./vko 1,5km uinti + ulkoilut, työmatkävelyt.

InBody mittauksessa kävin viikonloppuna ja sekin antoi tähän hetkeen itseä miellyttäviä tuloksia. Tekemistä tässä kropassa riittää, mutta tästä sitä on hyvä jatkaa kohti kesää :puntti:

Jee, lisää tuloksia näkyviin! Hyvä-hyvä :hyvä:

Mullakin kehitys on jatkunut suotuisana. Alkuasetelma oli reilu 61 kiloa ja nyt mennään alle 60:n, pitkästä aikaa! Tänä aamuna jouduin hieraisemaan silmiä kun olin näkevinäni lihasmuodostelmaa vatsarasvojen alta, olin ihan ällistynyt :wtf: Tulokset siis kannustavat jatkamaan! Tsemiä kaikille!

Kesäprojekti täälläkin meneillään. Tammikuussa keskityin aloittamaan treenin taas kunnolla pitkän tauon jälkeen. Tässä kuussa siivotaan sapuskat - ja toivon ensi kuun alussa jotain tuloksiakin olevan näkyvillä.

Vihdoin täällä ollaan parannuttu tappoflunssasta. :hyvä: Nyt oon taas syöny terveellisesti ja puhtaasti, ja tällä viikolla aloitin liikkumisen. Heti huomaa et pöhötys on laskenut. Nyt oon oikeastaan takas siinä pisteessä, missä olin ennen sairasteluja. Eli nopeesti sai kirittyä (onneks). Oon kyl pettynyt itteeni että annoin ittelleni luvan repsahtaa syömisten suhteen kipeenä ollessa. No mutta ollutta ja mennyttä, nyt ollaan taas ruodussa =) !

Suositut

Back
Ylös Bottom