Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Painoa pudonnut tähän päivään mennessä noin 1,5 kiloa. :) Jalkapöytä on todennäköisesti murtunut (kuvataan maanantaina) eikä liikunnasta tule sen vuoksi mitään tällä hetkellä. Yritän sen vuoksi keskittyä entistä enemmän oikeanlaiseen ravintoon, mikä ei nyt sinänsä ole kovin vaikeaa. "Liikuntakyvyttömänä" vaan tuntuu, että pudotetut kilot palaavat samantien takaisin. :D

Tsemmpiä kesäkunnon saavuttamiseksi teille kaikille!

Painoa pudonnut tähän päivään mennessä noin 1,5 kiloa. :) Jalkapöytä on todennäköisesti murtunut (kuvataan maanantaina) eikä liikunnasta tule sen vuoksi mitään tällä hetkellä. Yritän sen vuoksi keskittyä entistä enemmän oikeanlaiseen ravintoon, mikä ei nyt sinänsä ole kovin vaikeaa. "Liikuntakyvyttömänä" vaan tuntuu, että pudotetut kilot palaavat samantien takaisin. :D

Tsemmpiä kesäkunnon saavuttamiseksi teille kaikille!

Samassa veneessä ollaan, paitsi mulla on murtuma kädessä. Mä saan varmaan sanoa timmille kesäkunnolle hyvästit. Kauhulla tässä oottelen mitä 6 viikon treenitauko tekee kropalle :( Kun ei viitsisi kaloreita hirveesti alkaa tiputtelemaankaan ettei ihan kaikki lihakset lähtis kävelemään..... mulla hajoo pää jo nyt vaikka vasta pari päivää takana käsi paketissa hengailua!

Mulla myös kesäkuntoprojekti käynnissä! Strategiset mitat -ketjuun jo kirjoittelinkin, että viime kesän onnistuminen motivoi hurjasti. Silloin hoikistuin ("kiinteydyin") ihan huomaamattani ja yhtäkkiä mahduinkin pari kokoa pienempiin housuihin kuin aiemmin. Syksyllä flunssakierre toi kaikki karisseet kilot takaisin, ja nyt täytyis sitten päästä taas samoihin bikineihin kuin viime kesänä ;) Ongelmaksi koitunee hiilarit, en millään osaa vähentää niiden syömistä riittävästi, pullahiiri kun oon.

Ai en taidakaan olla ainoa liikuntakyvytön täällä. Aloitin vuoden alusta, ja ensimmäiset puoli viikkoa sujuikin hyvin, kunnes tuli keuhkoputkentulehdus. Väärän lääkityksen takia vieläkin poden samaa vaivaa, eikä yskän katoamisesta ole tietoakaan. Kohta 3 viikkoa ilman liikuntaa. Aika pettynyt olen omaan immuniteettiini, mutta minkäs tälle mahtaa. Paino kuitenkin pudonnut sen n.2kg, mutta tod.näköisesti lihaksista mennyt, kun vyötärönympärys sama kuin aloittaessa. Mutta pohjalta suunta vain ylöspäin ! :) Ainakin motivaatio huipussa ja voisin vaikka maksaa, jotta saisin tämän flunssan pois ja pääsisin lenkille.

Miten muilla etenee kesäkuntoon tulo? :whip:

Takana on kolme viikkoa ja jonkilaista muutosta on tapahtunut ainakin vatsan seudulla (ei varmasti vaa`assa näy). Olen ollut ilman karkkeja, leivonnaisia, kevyt limpparia ym 2 viikkoa putkeen, jonka jälkeen sallin itselleni yhden mussutuspäivän. Ei ole tuntunut edes pahalta! Kuntoilua on keskimäärin 5krt/vk plus hyötyliikunnat päälle. Olen tässä miettinyt, että pudotan päivittäisestä kalorimäärästä 200Kcl pois jotta paino alkais ehkäpä laskemaan.. En ole tarkkaan laskenut kaloreita, mutta olen kiinnittänyt huomoita hiilareihin, rasvoihin ja protskuihin.. syön noin 1600kcl päivässä.

Aamupala: puuro ja 100g raejuustoa
Lounas: yleensä keittoa ja ruisleipä.
välipala: maitorahkaa piltin kanssa. Hedelmiä.
Päivällinen: puolet salaattia ja puolet lämmintä ruokaa esim. tonnikalapastaa.
Välipala: jogurttia ja fitness-muroja. Hedelmiä. (tiedän, nuo fitnessmurot on täynnä sokeria ja suolaa, ne vain on niin hyviä!:rolleyes:)
Illalla: ruisleipää ja rahkasmoothieta ym.
Syön yleensä 6krt/pv.

Hiihto ja lenkkeilykelejä odotellessa! En suostu urheilemaan yli 15 asteen pakkasessa. :rolleyes:

Itselläkin liikuntaa vähentänyt pieni flunssa ja kovat pakkaset, mutta tänään suuntaan kyllä ulos vaikka olisi kuinka kylmä!

Ja kiitos tuosta kiloklubivinkistä, ihan niin paljoa siellä ei ole ruoka-aineita kuin kalorilaskurissa, mutta hyvin pärjää noillakin kun vähän soveltaa :)

Kävin puntarissa. Paino oli nyt 57,5kg. Ja veikkaisin, että noin kilo on lähtenyt kolmessa viikossa. Eihän se paljon ole mutta hitaasti tässä on tarkoitus edetä koska painoa ei ole saatava kuin noin kolme-neljä kiloa pois nykyisestä lukemasta niin olen täydellisen tyytyväinen :) Ja lihaksista en tahdo missään nimessä luopua, niitä on jo valmiiksi niin vähän.

Viikonloppu on mennyt herkutteluksi mutta kohtuus kaikessa. Huomenna taas paluu arkeen. Viikolla tuli käytyä 5krt kuntosalilla ja koiralenkit päivittäin - tänäänkin tehtiin heti aamusta tunnin reippailu kun pakkaslukemat oli niin pikkuruiset, vain 12 astetta :D

Liitynpä kans tähän kesäkuntoprojektiin, oon jo jonkin aikaa täällä foorumilla kurkkinut ja koettanut saada kuntosaliharrastusta alkuun. Tarkoituksena mulla ei oo pudottaa painoa (mitat nyt 161/54) vaan saada voimaa ja sellasta jäntevyyttä lisää. Harrastan aktiivisesti lenkkeilyä, sulkista, joogaa ja esteratsastusta, sekä nyt talvella matkaluistelua. Nuo lajit ei kauheesti rasita yläkroppaa ja mulla on jotenkin luonnostaankin vahvat jalat ja heikko ylävartalo, eli jonkinlaista tasapainotusta haen myös saliharjoittelusta. Nyt aluksi on tuntunut, etten oikein saa ylä- ja alataljalla sitä rasitusta kohdistumaan selkälihaksiin vaan enemmänkin tuntuu käsissä. Ehkä tämä vielä korjaantuu kun saan vähän voimaa lihaksiin ja hiottua liikkeet oikeaoppisiksi, mutta jos joillain on jotain vinkkiä heittää niin saa sanoa :) Tällä hetkellä on ainakin joka lihas kipeenä salitreenin jälkeen, eli kai se johonkin vaikuttaa :rolleyes:

Ravintopuolella mulla ei varmaan ole kauheasti korjattavaa, proteiinin määrää olen koittanut vähän lisätä syömällä maitorahkaa ja soijavalmisteita (en syö juurikaan punaista lihaa, mutta kalaa kyllä). Ostin itselleni joululahjaksi blenderin, jolla saa tehtyä ihania välipalasmoothieita! Tuntuu että se on ihan sama mitä siinä blendaa, kaikki maistuu hyvältä (pinaattia, parsakaalia, banaania, maitorahkaa, soijarouhetta+soijamaitoa, hedelmäpilttiä, viinimarjoja ja kauraleseitä = nam :D)

Vatsalihaksia en oo vielä tehny synnytyksen jälkeen mutta kai ne vois jo kohta aloittaa kun synnytyksestä on kohta 2 kk?

Mulla on nyt synnytyksestä 12 viikkoa. Aloitin vatsalihasten tekemisen jo pari viikkoa synnytyksestä. Alkuun tein vain syviä vatsalihaksia. Ennen kahta kuukautta aloin tekemään muutenkin. Ei ongelmia. Olisi kiva tietää, että miten toinen aika äskettäin synnyttänyt on päässyt projektissa käyntiin? Mä laitoin kuvia omasta kunnosta tonne punttimimmien kuviin. Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa oma kroppa läskin alta kuoriutumaan :)

EDIT: Painoin loppuraskaudesta 85kg!! Paljon oli tosin nestettä. Tänään painoa saatanallinen lukema 66.6. Pituutta 158cm. Ylimäärästä sellaset 10kg.

Mulla on nyt synnytyksestä 12 viikkoa. Aloitin vatsalihasten tekemisen jo pari viikkoa synnytyksestä. Alkuun tein vain syviä vatsalihaksia. Ennen kahta kuukautta aloin tekemään muutenkin. Ei ongelmia. Olisi kiva tietää, että miten toinen aika äskettäin synnyttänyt on päässyt projektissa käyntiin? Mä laitoin kuvia omasta kunnosta tonne punttimimmien kuviin. Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa oma kroppa läskin alta kuoriutumaan :)

EDIT: Painoin loppuraskaudesta 85kg!! Paljon oli tosin nestettä. Tänään painoa saatanallinen lukema 66.6. Pituutta 158cm. Ylimäärästä sellaset 10kg.

Joo, syviä vatsalihaksia olen tehnyt heti synnytyksen jälkeen, mutta varsinaisia rutistuksia en. Kahvakuulailu treenaa myös niitä syviä vatsalihaksia.

Ihan hyvin on lähteny käyntiin tämä projekti, viime viikolla tuli treenikertoja 5 + vaunukävelyt :) Painan jo n. 4 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta (BMI n. 22), mutta samalla lihakset on lähteny :( Sen huomasin jo kun kävin salilla je jaksoin penkissä nostaa pelkän tangon :eek: Eli en varsinaisesti laihduta vaan yritän kiintetytä ja saada lihaksia. Ois mahtavaa saada näkyvät vatsalihakset kesäks ;) Tsemppiä sullekin!

Maggie lihasta olisi minunkin tarkoitus kerätä ja päästä tiukkaan kuntoon. Tavoitteena on olla jo ens kesänä kohtuullisessa kunnossa. Aloitin blogin omasta projektista osoittessa http://tighterme.blogspot.com/. Otan mielelläni muilta kommenttia liittyen esim. ruokavalioon ja muuhunkin.

Maggie lihasta olisi minunkin tarkoitus kerätä ja päästä tiukkaan kuntoon. Tavoitteena on olla jo ens kesänä kohtuullisessa kunnossa. Aloitin blogin omasta projektista osoittessa http://tighterme.blogspot.com/. Otan mielelläni muilta kommenttia liittyen esim. ruokavalioon ja muuhunkin.

Ruokavaliosta sen verran että näyttää meillä olevan aika erilaiset ruokavaliot :D Mä syön vähähiilihydraattisesti ja yritän pitää hiilarit alle 50 g päivässä. Ja kun syön hiilareita syön ne ennen tai treenin jälkeen. Viljatuotteita en muutenkaan kestä, mutta jos hiilarit on korkeella lihoon (ja maha pömpöttää) ja en pysty hallita makeenhimoa.

Yleensä päivän ruoka on aika lailla tällänen:

Aaamupala: Kylkisiivuja + 2 kananmunaa
Lounas: Lohta kuohukermakastikkeessa ja paljon vihanneksia
Päivällinen: Lihaa + kermaa + kasviksia
(Iltapala): Teetä + kermaa + juustoa + pari palaa tummaa suklaata

Näillä eväillä ei liho ja jos jätän ton iltapalan laihdun ehkä vähän liikaakin... Jonkun mielestä ehkä epäterveellinen, mutta mulle kaikkein paras ja omasta mielestä terveellinen, koska millään muuulla ruokavaliolla ei oo näin hyvä olo :)

Nyt alkoi sitten täälläkin kesäkuntoon -projekti. Aloituspaino on 60,7 kg (pituus se 158 cm) ja tästähän on suunta vain alaspäin ;) Laskin kalorit normaalista noin 2200-2300 kalorista nyt 2000 kaloriin, ja otan kaveriksi myös 3 kertaa HIITtiä viikkoon. Salitreenejä tulee 4 ja 1 lepopäivä. Jospa se paino näillä eväin lähtisi tippumaan, mielellään en vähään aikaan kaloreita tiputtaisi enempää.

No niin täälläkin projekti etenee, hitaasti tosin (todella hitaasti). 3 viikkoa oltu dietillä kcal n. 1900 /pv ja punttia n.3 krt/vk ja ihan hölkkä lenkkiä 2-3 krt/vk. 1kg lähtenyt ja sekin ekalla viikolla. Vielä olis n. 3-4 kg jäljellä. Osa kropasta ottaa suht hyvin treeniä vastaa mm selkä, mutta osan kanssa taas ongelmaa, esim jalat palautuu hitaasti. Venyttelyä/lepoa lisää..?

Pikkukyssäri jos joku kokeneempi treenaajaa vois vastata: olen tehnyt nyt talven lyhyttä sarjaa ja koittanut kasvattaa lihasmassaa (niinkuin kaikki muutkin täällä..) ja nyt olis sitten tarkoitus alkaa pääsemään fläsästä eroon. Teettekö dietillä pelkästään pitempiä sarjoja (10-15?) ja tyssääkö tuo kehitys painojen suhteen sitten samalla myös siihen, itsellä kun olis tavotetta nostaa penkkitulosta ja muutenkin saada tulosta aikaiseksi eikä hinnalla millä hyvänsä päästä läskistä eroon. Rasvoja ei oo tarkotus todellakaan saada kisakuntoon vaan silleen, että omaa silmää miellyttää..

Tulipa eilen postin muodossa yksi syy lisää päästä kesäkuntoon; napsahti kutsu kertausharjoituksiin toukuun puolessavälissä. Onneksi tässä on vielä 4kk aikaa..:wtf:

Vyötärö 64cm
Rinnanympärys 90cm
Lantio 93cm
Hauis 27cm
Pohje 34cm
Reisi 53cm

Vyötärö on pienin minkä sai, muut suurimmat mahdolliset. Aika symmetriseltä vaikutti. Tästä lähdetään, katsotaan mihin suuntaan kehittyy!

Noniin!

Vyötärö 63cm (-1)
Rinnanymp. 89cm (-1)
Lantio 92cm (-1)
Hauis 27cm (0)
Pohje 35cm (+1)
Reisi 54cm (+1)

Olen oikeastaan aika tyytyväinen. Huomaa mihin on keskitytty; jalkoihin, niissä todella näkyy muutosta. Vatsalihakset erottuu selvemmin. Vielä kun sais vyötäröltä ihan pari senttiä pois... mutta ei välttämättä pakko. Vaaka valitettavasti sanoi sopimuksensa irti, joten painosta en osaa sanoa enää mitään. Eikä tarvitse, nyt on pakko katsoa tuota peilikuvaa.

Olen käynyt useamman kerran viikossa aamuaerobisella, punttia 2-3 kertaa viikossa, ravinnonsaannin pyrkinyt pitämään ihan siinä kulutuksen pinnassa, ja nauttinut reippaasti proteiinia purkista. Pari kertaa viikossa kävelen pidemmän matkan, 5-6km. Muuten aamuisin hölkkään parikymmentä minuuttia - tosin varmaan jaksaisi jo enemmän.

Messissä, 1.2 tarkoitus aloittaa.

Massaa tällähetkellä 113 kg ja pituutta 180 cm. Tarkoitus tiputtaa jonne 95 kg nurkille. Pitäis varmaan enemmänkin tiputtaa, mut sit ei pysty pelaan Rugbya pelipaikallani :D

Tsemppiä kaikille.

Suositut

Back
Ylös Bottom