Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Heips!

Kunnon päivitystä:

Vuoden alussa paino 70,8kg ---> nyt 68,5kg
vyötärö -3cm
persus -3cm
reisi -2cm

Eli tyytyväinen olen. Ensin tavotteet asetin hieman liian koviksi ja liian tiukan ruokavalion jota en pystynyt täysin noudattamaan. Nyt mennään perusrungolla ja yhdellä herkkupäivällä viikossa. Kyllä tämä tästä, ihan tyytyväinen olen kuitenkin. :)

Ollaan tossa kavereiden kanssa pohdittu, että aivan ihmeellisen paljon on nykään laktoosivammaisia. :O Tiedä sitten mistä se johtuu. Luomumaito ei monelle aiheuta samoja oireita, sitä kannattaa kokeilla jos maidosta tykkää. Ite oon nykyään juomatta maitoa, vaikka nuorempana tykkäsinki siitä ku hullu puurosta. Eipä ole ollut erityisen ikävä kyllä, vaikka sillon tuntu ihmeelliseltä se, että jotkut ei juo maitoa ollenkaan.

Mun mielestä n.80% maailman väestöstä on laktoosi-intolerantteja, joten mun mielestä ei mikään ihme jos menee pakki sekaisin. Sitä oon miettinyt, miten Suomessa (ja Pohjoismaissa?) siedetään näinkin hyvin maitotuotteita.

Hejp. :) Itsekin tässä hiljalleen pudottelen painoa, jota sain ylimääräiset kymmenisen kiloa aikanaan vahvan kortisonikuurin "ansiosta"; söin ihan hulluna, enkä tajunnut, että minä voisin lihoa, kun olen tottunut siihen, että keho polttaa kaiken mitä syön. Ja hupsista, äkkiä vaaka näytti +10kg. Olen aina ollut todella hoikka, ja yli 20 bmi tuntui vieraalta ja ahdistavalta.

Kesällä kokeilin vähän aikaa jotain alennuksessa olleita laihdutuspillereitä ilman mainittavaa menestystä. Typerää, tiedän - en moisiin enää koske. Nyt ennen joulua sain itseäni niskasta kiinni, ja pudotin turhankin nopeasti viitisen kiloa 60-63:sta (oli epätarkka vaaka alussa) 56-57:ään, joka nyt on vielä tippunut miltei omia aikojaan 55-56:een. Pari kertaa on aamupaino ollut jopa 54:n puolella (pituus 168cm). En kyllä koko kunniaa voine ottaa uudenuutukaisesta itsehillinnästäni - huomattavaksi avuksi on ollut päälääkityksen vaihtuminen ruokahalua lisäävästä Risperidonista makeanhimoa hillitsevään Abilifyyn.

Tällä hetkellä isoin haaste ei ole niinkään laihdutus, vaan rasvan polttaminen ja sen korvaaminen lihaksella - veikkaan, että rasvaprosenttini on aika iso siihen nähden mitä painan. Poikaystävän suosittelema One hundred push ups-ohjelma lähtee tänään käyntiin - tämän hetken maksimi huitoo jossain 15-25:ssä, laskenut jonkin verran kun olin kolme viikkoa kipeänä ja siksi harjoittelematta. Ajattelin ainakin jotain 50 maksimia tavoitella. Lisäksi käyn 2krt viikossa harrastamassa suht kevyttä taistelulajia (miekkailua ja jujutsua - kyllä siinä hiki tulee, mutta enemmän aerobista kuin lihaskuntoa kohottavaa se lienee), ja aloitan kerran-kaksi viikossa 1½h joogan koska se tekee hyvää niin ruumiille kuin mielelle minulla. Ei kovin paljoa, tiedän, mutta eiköhän sekin jo johonkin vaikuta, kun saan harjoitusrytmin säännölliseksi. Lisäksi käyn uimassa ain kun ehdin ja jaksan, ja keväämmällä aion vielä aloittaa säännöllisen lenkkeilyn. Ruokailun olen pyrkinyt koostamaan 300-800kcal vajeella ja suunnilleen p30-r30-h40-periaatteella, ja noin kerran viikossa syön laskematta kaloreita - en ahmien, mutta en ihan pipertäenkään.

Mun mielestä n.80% maailman väestöstä on laktoosi-intolerantteja, joten mun mielestä ei mikään ihme jos menee pakki sekaisin. Sitä oon miettinyt, miten Suomessa (ja Pohjoismaissa?) siedetään näinkin hyvin maitotuotteita.

OT, mutta eikös tuo nyt ole populaatiogenetiikan näkökulmasta aika selvää? Pohjoisella pallonpuoliskolla riistan ja kasvistuotteiden säilyttäminen ei ole aina ollut nykytavalla mahdollista, ja tällöin maito johdannaisineen on ollut yksi merkittävä tuote, jonka varassa on eletty. Tällöin populaatioiden on täytynyt sopeutua maidonkäyttöön eri tavalla kuin etelässä. Nykyisin tietysti sekoittuminen on sotkemassa kuviota, mutta silti ero skandinavian (ja myös Pohjois-Amerikan) ja muun maailman välillä on huomattava. Mun kantani vain on se, että nykyisistä laktoosi-intoleransseista länsimaissa vain osa on geneettistä alkuperää ja osa ihan sietokyvyn ajoittaista heikkenemistä elämänaikaisten syiden (kuten stressin ja huonon ravinnon) takia, samantyyppisesti kuin Halo tuossa selvensi.

Ruokailua on välillä hieman vaikea säädellä, sillä työpäivät venyvät enkä aina ole toimistolla. Joskus ruokailu menee siihen sämpylä jugurtti linjalle, mutta olen enemmänkin yrittänyt katsoa, että syön säännöllisesti kuin mitä laitan suuhuni. Yritän myös olla liikaa katsomatta vaakaa. Riittää, että tiedän kun olo on hyvä.

Tänään oli ensimmäinen päivä, kun väsytti eikä jaksanutkaan lähteä uimaan ja puntille... Lisäksi ruokahalu on tolkuton. Voisin syödä ihan mitä vain ja kuinka paljon vain. Taitaa alkaa ne päivät... Lisäksi alkaa toi lumi ja kylmyys riittää. ugh

Takapakkia täällä! Kuntoilu ja etenkin ruokailu on ollut nyt hyvällä mallilla, mutta sunnuntaista asti vaivannut "oonko nyt tulossa kipeäksi vai en"-olo huipentui tänä aamuna ihan uusiin ulottuvuuksiin: kaktus kurkussa, nenä tukossa, palelee, hikoiluttaa ja otsa tuntuu kuumalta. Pitääpä koittaa pysyä peiton alla tämä päivä ja toivoa, että olo paranee pian!

Itsekin olen ollut kipeänä tässä khta viikon, mutta en sen ole antanut kummoisesti häiritä... Kerran sairastanut maailman kamalimman jälkitaudin ja sen jälkeen päätin, et flunssat sairastetaan ja levätään kunnolla, niin sit voi treenata taas täysillä ;)

Heips!

Kunnon päivitystä:

Vuoden alussa paino 70,8kg ---> nyt 68,5kg
vyötärö -3cm
persus -3cm
reisi -2cm

Eli tyytyväinen olen. Ensin tavotteet asetin hieman liian koviksi ja liian tiukan ruokavalion jota en pystynyt täysin noudattamaan. Nyt mennään perusrungolla ja yhdellä herkkupäivällä viikossa. Kyllä tämä tästä, ihan tyytyväinen olen kuitenkin. :)

Hiljaa hyvää tulee, tsemppistä! Hyvältä noi senttimenetykset ainaski näyttää :D

Mie 4kk sitten vs. pari päivää sitten. Kyllä tuo viitisen kiloa jo naamassa näkyy. :) Toki tuo uudempi kuva oikein korostaa kapeutta kun valo tulee noin, mutta ero on silti selvä. Rohkaisevaa nähdä muutos peilissä ja kuvissa. Tätä mie vähän haikailisin takaisin - olin varsin hyvässä kunnossa ja pieni ja siro kuin mikä.

Ooh, mistä turkkilaista jogurttia saa luomuna?? :)

Ihan meidän paikallisessa k-marketissa on Lindahlsin turkkilaista jogurttia luomuversiona, ns. partajugua (se kilon ämpäri jossa on partamiehen kuva). Hyvää :kuola:

:curs: :curs: Oon ollu jopa viikon terve (aikasemmin olin semmoset reilu 3vko kipeenä) ja nyt mulla on taas nuha ja kurkkukipu. KYLLÄ vituttaa , voin kertoa. Hyvin alkaneet treenit voi taas jättää taka-alalle. V***U! :(

Heips :)

Täällä on nyt motivaatio-ongelmat liikkumisen suhteen, kun salikortti on nyt vanhana ja uuden hankin n.1,5 viikon päästä varmaankin kun taas saa rahaa ja tuolla lumisateessa lenkkeily ei tunnu ollenkaan hyvältä ajatukselta... Tai ajatuksena hyvä ja mieli tekis, mutta ikinä sinne asti ei pääse :/ Miten ihmeessä iten sais liikkeelle tarpomaan tonne että jotain tulis nyt tehtyä sen aikaa et jumppailemaan taas pääsee...

tuolla lumisateessa lenkkeily ei tunnu ollenkaan hyvältä ajatukselta... Tai ajatuksena hyvä ja mieli tekis, mutta ikinä sinne asti ei pääse :/ Miten ihmeessä iten sais liikkeelle tarpomaan tonne että jotain tulis nyt tehtyä sen aikaa et jumppailemaan taas pääsee...

Pidä ajatukset jossain muualla kuin lumisateessa siihen asti, kun oot päässyt ulos! Lähdin eilisiltana lenkille ja tajusin vasta ulkona, että siellähän pyryttää. Periaatteesta en kuitenkaan voinut palata sisälle, kun kerran oli tullut lähdettyä, ja juoksin tavallisen lenkkini. Vaatetus oli suht säänmukainen niin kylmä ja märkä ei haitannut. Voin kertoa, että lenkin jälkeen oli kyllä huomattavasti euforisempi olo kuin yleensä :hyper:

ilmoittaudun mukaan tsemppaileen(tai paremminkin tsempattavaksi;))
inhottava tilanne; n.6 vuotta, ei liikuntaa juur nimekskään( sitä ennen aktiivista punttitreeniä vuosikausia yms), 3 tenavaa ja karsee sokeriaddiktio. nyt pituutta 160 cm ja painoa 56 kg; muuten ok mutta kun kaikki entiset lihakset on muuttunut rasvaksi ja sitä rataa...tässä pikkuhiljaa koita vähän tota kehonkoostumusta saada terveempään suuntaan. kesällä rasva% oli jotain 37(*kops*), syksyllä tais sitten olla 33...suunta oikee, lukemat vaan aivan kaameita(ennen muksuja samalla vehkeellä mitattaessa oli 21, että hieman ketuttaa:curs:)

salilla oon motivoitunut käymään, mutta jos joku motivois mut herään kukonlaulun aikaan aamuaerobiselle niin oisin onnellinen:worship:. syömiset menee suht koht ok, kunhan muistan syödä 2- 3 h välein, niin ei iske sokerin himo.

Eka viikko ruokavalion siivousta takana - ja kylläpä tuntuu hyvältä! Mulle kyllä VHH passaa kuin nyrkki silmään - pitäisi kerta kaikkiaan lopettaa syrjähypyt. Vähän oli päänsärkyä viikon alussa, mutta nyt on virtaa kuin Duracell-pupussa.
- mä pudottelin pahimmat raskauskilot karppaamalla viime kesänä sellaset 3 kuukautta, 10 kg tipahti ihan silmissä. eikä ollu nälkä. sailla oli vähän hankaluuksia ens alkuun, meni heti maitohapoille, mutta se meni sitten nopeest kyllä ohi. suosittelen kyllä. jännä miten energiseks siinä oikeest tulee!nyt oon lisäilly tärkkelyspitosta safkaa( paitsi en perunaa, leipäkin on harvoin ruokalistalla)syksyn ja talven mittaan, eikä oo paino ainakaan noussu siksi.

Minttuliini ilmoittautuu mukaan! Painoa tulisi tiputtaa 6-7 kiloa ja lihasta tilalle ;) Ongelmana mulla on se, että paino ei lähde tippumaan! Syön niin, että kalorit ovat laskettu minulle sopiviksi 1700-1800 kaloria per päivä. Kerran viikossa minulla on herkkupäivä, jonka ansioista viikon tiputukset tuntuvat menevän kaivoon - seuraavana päivänä paino on pompannut takaisin edellisviikkoon. Olen junnaillut näin jo muutaman viikon. Senttejä on kuitenkin vyötäröltä lähtenyt varovasti, mutta muualla ei näy mitään. Ei painossa, ei lantiolla. Osaisko joku jelppiä? Voinko lihota vajaan kilon päivässä?!??

Minttuliini ilmoittautuu mukaan! Painoa tulisi tiputtaa 6-7 kiloa ja lihasta tilalle ;) Ongelmana mulla on se, että paino ei lähde tippumaan! Syön niin, että kalorit ovat laskettu minulle sopiviksi 1700-1800 kaloria per päivä. Kerran viikossa minulla on herkkupäivä, jonka ansioista viikon tiputukset tuntuvat menevän kaivoon - seuraavana päivänä paino on pompannut takaisin edellisviikkoon. Olen junnaillut näin jo muutaman viikon. Senttejä on kuitenkin vyötäröltä lähtenyt varovasti, mutta muualla ei näy mitään. Ei painossa, ei lantiolla. Osaisko joku jelppiä? Voinko lihota vajaan kilon päivässä?!??

Moi,

Mulla oli tammikuussa ihan sama ongelma! Paino vaihteli 1-2 kg välillä, mutta tajusin pian, että ne oli nesteitä. Ruokavaliota pyrin siistimään (ja teen sitä yhä). Nykyisin kiinnitän itse huomiota välipaloihin ja leivän sijaan syön proteiinia (raejuustoa/hedelmä tai rahka/marjoja) ja nyt ei turvota enää niin paljoa.

Olen jakanut liikuntani seuraavasti: teen body/kuula/hiit -treenit 20min + 20 min eli teen aamupäivästä ensimmäisen ja illasta toisen treenin. Tällöin treenini on todella intensiivistä ja hiki lentää...Ei oo aikaa pohtimiseen :rock: pitkäkestoisen 90 min teen illasta (tän voi myös jakaaa kahteen).

Mulla ainakin toimii, mutta hitaasti. Paino ei sinällään tipu kummoisia, mutta vaatteista, peilistä ja mittanauhaa käyttäen kuukauden välein kertoo mulle paljon enemmän, mitä se vaaka. Mul melko sama tavoite kun sulla 7-10 kg Tsemppistä!!! En tiiä onko apua, mut mulla toimii hitaasti, mut varmasti. Työtä, työtä, treeniä, treeniä :)

Moi,

Mulla oli tammikuussa ihan sama ongelma! Paino vaihteli 1-2 kg välillä, mutta tajusin pian, että ne oli nesteitä. Ruokavaliota pyrin siistimään (ja teen sitä yhä). Nykyisin kiinnitän itse huomiota välipaloihin ja leivän sijaan syön proteiinia (raejuustoa/hedelmä tai rahka/marjoja) ja nyt ei turvota enää niin paljoa.

Olen jakanut liikuntani seuraavasti: teen body/kuula/hiit -treenit 20min + 20 min eli teen aamupäivästä ensimmäisen ja illasta toisen treenin. Tällöin treenini on todella intensiivistä ja hiki lentää...Ei oo aikaa pohtimiseen :rock: pitkäkestoisen 90 min teen illasta (tän voi myös jakaaa kahteen).

Mulla ainakin toimii, mutta hitaasti. Paino ei sinällään tipu kummoisia, mutta vaatteista, peilistä ja mittanauhaa käyttäen kuukauden välein kertoo mulle paljon enemmän, mitä se vaaka. Mul melko sama tavoite kun sulla 7-10 kg Tsemppistä!!! En tiiä onko apua, mut mulla toimii hitaasti, mut varmasti. Työtä, työtä, treeniä, treeniä :)

Ajattelin ensi viikolla kokeilla, mitä tapahtuu, jos saisin laskettua hiilareiden määrää. Tuntuu vaan niin tautisen turhauttavalta, kun paino ei laske vaikka miltei grammoissa ruoat lasken :(

Vielähän ehtii liittyä kilojen karistamiseen!!?
Olen 174 cm/67 kg eli pikkaisen liikaa on ympärillä pehmeyttä. Liikun tosi paljon, 1h punttireeniä ja 1 h aerobista 5 kertaa viikossa+hyötyliikunnat päälle. Syöminen vaan on se ongelma, koska olen hillitön herkkupeppu.
Tavoitteena olisi n. 5kg pudotusta, toki saisi lähteä 10kgkin. Olen ollut vhh:lla pari päivää ja sillä mennään vielä jonkun aikaa. Pakko saada painoa pois, kun se vaivaa mua niin kovin. Kesähän on jo aivan kohta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom