Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on lähtenyt vähän hitaasti käyntiin tämä homma.. Kuntoilua on ollut salitreeni 1-2 krt/vko ja sama tai vähemmän aerobista. Tiedän, aivan liian vähän, mutta olen ollut niin "kiireinen". Kyseessähän on oikeasti vain organisointi- ja motivaatio-ongelmat.
Sain joululahjaksi kolmen kuukauden personal trainer-palvelut, ja perstreinerin kanssa ollaan nyt tavattu ensimmäisen kerran. Hän vähän tutki mun ruokapäiväkirjaa ja totesi, että mun päivittäinen kalorimäärä on liian pieni ja että ateriavälit venyvät liian pitkiksi. Lisäksi pitäisi syödä enemmän tuoreita hedelmiä ja vihanneksia, myös maitotuotteita ja muita protskuja pitäisi saada lisää. Nyt olen vähän tässä ruokailussa petrannut. :) Tästä se lähtee.
Huomenna on odotettavissa iso potku persuksille, kun perstreineri tekee mulle kuntotestejä (lihaskunto, liikkuvuus ja aerobinen). Huii!

Tulla pieneksi ja vahvaksi? Ensi kuussa menen leikkauspöydälle viidennen kerran tällä vuosituhannella :( ja alla on lisäksi pitkä punttitauko olkapääongelman ja "olosuhteiden pakosta".

Soittelin äsken lääkärille kun eilen olin vielä illalla kuudelta aika pihalla nukutuksen jälkeen, ehdotti että lähtisin hiihtämään, jos ei muita vaivoja ole kun tavallista rumempi ja reikäisempi maha. Eli helmikuun ajan yritetään ylläpitää kunnon rippeitä, maaliskuussa kun työtilanne kohtuullistuu niin alkaa oikea paraneminen - toivottavasti.

Puolukkapäivät ja eilen repsahdus herkkujen suuntaan mutta nyt taas täysillä eteenpäin. Treeniä on onneksi tullut joka päivälle, tänään ja huomenna vielä salit, lauantai vapaa ja sunnuntaina pumppi.

Itseasiassa musta tuntuu, että näytän piirun verran pienemmältä ja "kiinteämmältä", vatsasta etenkin! Toivottavasti se ei vain ole mielikuvituksen tuotetta :)

Vaa'alle mennään seuraavan kerran ensi viikon sunnuntaina.

I'm in! Liityn joukkoon iloiseen näin viimeinkin :D Tosin elättelen yhä toivetta, että voisi kesällä mennä uimarannalle niin, etteivät reidet löllyisi. Tavoitteena kiinteytyminen ja elämäntapojen parantaminen. Syön epäsäännöllisesti, aamupalaa en syö esim. ollenkaan ja sit syöpötän illalla. Asiaa on vielä mutkistanut se, että olen muuttanut vastikään ulkomaille. Tosin huomena mennään testaamaan läheinen sali ja jumpat kämppiksen kanssa.

Tavoitteena kiinteytyminen, en ole mikään pullukka muutenkaan (ainakaan omasta mielestäni). Mitat on 186/82, tavoitteena hyvä olo. Ehtiihän vielä...?

Täältä yksi osallistuja. Jos nyt julkisesti tämän ilmoitan niin ei kehtaa olla yrittämättä :) liityn siis jokakeväiseen tapaani kiristelijöiden joukkoon :D pituutta on 160 cm ja painoa tammikuun alkuun mennessä varmaan n. 65 kiloa. Painotavotteita ei sinällään ole, mutta vitosella alkava on ihan jees.

Aloitus siirtyi sittenkin tähän helmikuun alkuun, ja painoakin on siitä johtuen enemmän kuin tuo 65. 67,5 kilosta aloiteltiin maanantaina ja puoltoista kiloa hurahti nesteitä samantien pois. Vähän ottaa kupoliin kipuileva olkapää, jonka ansiosta muut kuin jalkareenit ei oo oikeen kuukauteen onnistunut. Kuntouttavaa keppijumppaa siis yläkropalle. Hyvä puoli tässä on se, että jalkoihin on pakko keskittyä kun ei muutakaan voi.:)

Hienoja tuloksia tyttäret! Itse aloitin syömällä kevyemmin tuossa tammikuun alussa, oon siis jättäny kaiken "paskan" pois ja ah, minulle niin tärkeä suklaa, ei ole enää kuvioissa:) Salilla ja jumpissa oon ravannu sen minkä töiltäni oon kerenny eli tarpeeksi. Kävin tuossa 6pv sitten puntarilla ja se näytti silloin 80,4 ja tänään samaan aikaan aamulla 78,5:D On siis kuusi pv sitten aloittamani tehoreeni tuottanut kyllä tuloksia!! Se on totta, että tuloksien näkyminen auttaa jaksamaan! Nesteethän mulla on vasta lähteny liikkumaan, mut on se sekin alku;) Jaksaa jatkaa!

Projekti sen kun etenee! Nestepöhön hävittyä on aamupainostakin hävinnyt 1,5kg lyhyen ajan sisällä ! Tänään sitten vietetäänki herkkupäivää. :hyvä:

Mä alan päästä olkapäästä huolimatta hyvään treeniputkeen! Fiilis liikkumiseen on taas reilusti positiivisen puolella ja omien fiilisten mukaan liikutaan. Ruokaa olen pyrkinyt siistimään ja lisännyt siihen tarvittavan määrän proteiinia. Jännä ettei mukamas laktoosivammainen mahani vastusta ihan kauheasti Ehrmannin rahkaa? No, en valita :)

Jännä ettei mukamas laktoosivammainen mahani vastusta ihan kauheasti Ehrmannin rahkaa? No, en valita :)

Joo sama homma, kaveri sanonu samaa ! Muistaakseni se on vähälaktoosista..?
Itte en oo varma oonko laktoosivammanen, maito ei kyl mulle sovi, sen tiedän ilman testejä. Mut Ehrmannista ei kyllä haittaa ole ollut :)

Mä oon kanssa kuullu tommosta , että se ei aiheuttais laktoosivammaisille kauheita vaivoja! Muistaakseni se on vähälaktoosista..?

Toisilta olen kuullut, että koska se on ulkomailla valmistettua, on siihen käytetty maito erilaista kuin suomalaisissa maitotuotteissa (nää A- ja B-lehmät). Mutta niin kauan kun toimii, en valita vaan syön riemulla. Maistuu sikahyvälle, kun ajattelin kokeilla Rainbown hedelmämehutiivistettä tavan vadelma-funlightin tilalle. Järkyttävän hyvää!! :kuola:

Mullakin on tänään herkkupäivä, irttareita ja jätskiä!

Muuten on syömiset pysyny ihan jotenkin suunnitelman mukaisina, ja vyötäröltä tuntuis lähteneen kivasti turvotusta ja muutakin. Liikkuminen ei ole ongelma, ainoastaan se, etten malttais pitää välipäiviä. Ja vaikka muka pitäisinkin, niin aina löydän itseni juoksulenkiltä tms... Alkaa olla vaikeuksia päästä aamulla ylös sängystä, ja väsyttääkin ihan koko ajan. Olis ehkä hyvä pitää vaikka parin viikon tauko kaikesta, paitsi koiran ulkoiluttamisesta.

Tämän viikon syömiset (syöpöttelyt) ovat ennemminkin noloja mutta treenit kulkee! Tälle viikolle 6x sali plus koiralenkit päälle. Ensi viikolla taas vähän tiukempaa kun on aamuvuoro mutta katotaan. Tänään loppui virallisesti myös mässäilyt, eipä tee kyllä mielikään :jahas: Saa nähdä mitä puntari sanoo ensi viikonloppuna! Toivottavasti jotain kivaa.

Nyt tulee 3 viikkoa treeniputkea täyteen! :D

Eli oon pitäny treenikerrat 5 kertaa/viikko. Ens viikol ois tavoitteena 6 kertaa. Kävelyä vois myös lisätä. Ja ens viikol jätän sokerin kokonaan! Tai siis suklaan, sillä siitä oon sitä sokerii saanu. Hiilarit ei todellakaan sovi mulle, pitäis yrittää pitää ne n. 30 g päiväs, mut toi suklaariippuvuus vähän hankaloittaa... Vaik kotoolta löytyy 85 % tummaa suklaata silti tulee välillä maitosuklaata ostettua. Mut pääasia et paino ei oo noussu ainakaan!

Tältä näyttää mun tavallinen treeniviikko:
3 x kahvakuulatreeni (josta yksi punttityyppinen isommalla painolla ja vähemmillä toistoilla)
1 x latinostanssi
1 x intervalli crosstrainerilla

1 x uinnin ajattelin vielä tohon lisätä...

Eka viikko ruokavalion siivousta takana - ja kylläpä tuntuu hyvältä! Mulle kyllä VHH passaa kuin nyrkki silmään - pitäisi kerta kaikkiaan lopettaa syrjähypyt. Vähän oli päänsärkyä viikon alussa, mutta nyt on virtaa kuin Duracell-pupussa.

Joo sama homma, kaveri sanonu samaa ! Muistaakseni se on vähälaktoosista..?
Itte en oo varma oonko laktoosivammanen, maito ei kyl mulle sovi, sen tiedän ilman testejä. Mut Ehrmannista ei kyllä haittaa ole ollut :)

Kiva kun näitä laktoosiavammaisia on muitakin. Itsekään en kyllä ole aivan onko laktoosista ongelmia, mutta normi maito ja jogurtti saa ainakin vatsan vääntämään ja kipeeks. Ehrmann sopii vähän päivästä riippuen, välillä kestää ja välillä ei. Juustot ja laktoosi ruokien seassa yleensä menee ilman ongelmia.

Kiva kun näitä laktoosiavammaisia on muitakin. Itsekään en kyllä ole aivan onko laktoosista ongelmia, mutta normi maito ja jogurtti saa ainakin vatsan vääntämään ja kipeeks. Ehrmann sopii vähän päivästä riippuen, välillä kestää ja välillä ei. Juustot ja laktoosi ruokien seassa yleensä menee ilman ongelmia.

Juup, laktoosivammainen minäkin. Ratkaisin asian tosin siten, etten syö enää mitään maitotuotteita. :)

Ollaan tossa kavereiden kanssa pohdittu, että aivan ihmeellisen paljon on nykään laktoosivammaisia. :O Tiedä sitten mistä se johtuu. Luomumaito ei monelle aiheuta samoja oireita, sitä kannattaa kokeilla jos maidosta tykkää. Ite oon nykyään juomatta maitoa, vaikka nuorempana tykkäsinki siitä ku hullu puurosta. Eipä ole ollut erityisen ikävä kyllä, vaikka sillon tuntu ihmeelliseltä se, että jotkut ei juo maitoa ollenkaan.

Kyllä laktoosinsieto voi heikentyä ruoansulatuksen ja suoliston kunnon huonontuessa ilman geneettistä alttiuttakin. Mun kohdallani esimerkiksi kyse on jostain tuollaisesta, ja nyt kun tilanne on parantunut, siedänkin laktoosia jo inan paremmin kuin pahimmassa vaiheessa. Voisiko siis liittyä nykyaikaisen ravinnon ja elämäntavan rasittamaan elimistöön myös laktoosinsiedon heikentyminen, tiedä häntä? Myös maidon prosessoinnilla, siinä missä ruoan prosessoinnilla muutenkin, lienee osansa sopassa.

Suuri osa suomalaisista kehittää itselleen jonkinasteisen laktoosivamman jossain vaiheessa elämäänsä, se ei siis ole välttämättä mikään stabiili tilanne, että joko on laktoosi-intolerantti tai sitten ei ole. Ennen kuin aloitin punttaamaan, mulla ei ollut koskaan mitään laktoosioireita, mutta kappas vaan mitä itselleni kehitin syömällä 2-4 purkkia rahkaa + raejuustoa ja maitoa joka päivä... Nykyään olen sitä mieltä, että maito ei ole aikuisen ihmisen juoma, ja ainoat käyttämäni maitotuotteet ovat täysirasvainen turkkilainen luomujogurtti (maitohappokulttuurien takia), hera (käytännöllinen proteiinilisä), voi (hyvä ja maukas paistorasva) sekä satunnaiset juustot herkkupäivänä.

Maitotuotteet on monesti erittäin prosessoituja, joten nekin kannattaa nauttia luomuna aina kun mahdollista. Euroopassa on tilanne varmasti parempi, mutta esim. jenkeissä maitotuotteista ihmiset saavat ruokavalioonsa suuren määrän antibiootteja, hormoneja ja kaikkia lääkejämiä, joita lehmille syötetään.

miullla on mennyt tavallaan putkeen, tavallaan ei..
otin tässä nyt itseäni niskasta kiinni juomisen suhteen (teekkarikulttuuri, tarviiko sanoa enempää) ja yritän pitää sen siinä kerran viikossa -tahdissa. miun mittapuulla se on kohtuullista ja siitä on karsittu turhat pois, kun joka viikonlopulle on joku ekstrajuttu tai alkoholipitoinen urheilutapahtuma.

salilla olen käynyt, ruokailu on ollut karppia (paitsi kännissä..), joten siinä mielessä ok. mielestäni olen muuttunut myös hieman jäntevämmän näköiseksi, lihakset tuntuvat palailevan.

niin ja ennen kesäkuntoa tähtään vuosijuhlakuntoon, siihen on vielä pari kuukautta ja veikkaan tällä tahdilla saavani itseni siihen kuntoon jossa olin viime syksyn alussa ennen massiiivista juopottelua.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom