Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en oikein tiedä mitä tämän kesäkuntoon -projektin kanssa tekisin. Alkuperäinen suunnitelma oli aloittaa dieettaaminen hiljalleen tuossa maaliskuussa, koska pudotettavaa on n. 5 kg. Ajattelin, että tässä tammi-helmikuun aikana saattaisin saada vielä vähän kerättyä lihaa alle, suht aloittelija kun olen (kunnollista treeniä takana reilu puoli vuotta.) Pituutta oli se 158 cm ja kuitenkin nyt painoa on kertynyt 60 kg ja mulla ei ole tainnut koskaan olla tuossa alamahassa samanlaista vararengasta kuin nyt.. Jopa mun treenihupparit ja alusvaatteet kiristää, ja tämä ahdistaa.
Toisaalta, treenipainot ovat nousseet ihan mahtavasti nyt pitkästä aikaa, kun olen syönyt enemmän (n. 2300 kcal tai vähän enemmän, niin ettei ole nälkä), mutta samalla on kertynyt tuota rasvaa. En osaa oikein päättää kumpi painaa vaakakupissa enemmän - kivempi olo ja ulkonäkö, vai treenipainojen kehitys :confused: En mä nyt onneksi vielä miltään valaalta näytä kun on lihaa alla, mutta on vähän siinä ja siinä jaksaako tässä vielä puolitoista kuukautta tätä.
Mitäs muut tekisivät tässä tilanteessa?

Allekirjoittanut liittyy myös mukaan!

Lähdöt 164cm ja 64kg, rasvat 20,7% (Pihdeillä + Omron:illa mitattu) Laitetaan tavoitetta tuonne 60kg pintaan ja kun sais ylimääräiset fläsät lähtemään, niin olishan se kiva.

Hei! Mäkin oon ihan uus, selailla foorumeita kyllä pitkään mut tänää päätin liittyä. :)

Joten voisin mäkin liittyä tähän kerhoon. :) Aijon kyllä enemmänkin luottaa tohon peilin voimaan, mulla ei vaan toi kiloihin katsominen auta mitään tuottaa vaan enemmän huolta ja epäonnistumisia.
Oon nyt jo kolmen kuukauden ajan käyny 2-3 krt salilla ja uimassa, vähän alkaa näkyä, mutta paljon on vielä tehtävää. Alkaa ehkä vähän puuduttaan toi punttis, mut sit eilen löysin loistavia uusia vaihotehtois treenejä ja nyt on taas uutta intoa hommaan! Mä oon kans aina ollu sellanen sohvaperuna - en jaksa välittää mistään liikunnasta- ihminen, tanssia harrastin nuorenmpana, mutta sekin jäi mutta nyt on tullut sellanen olo, että ei se enään oo vaan ulkonäöllistä että toi terveyskin jos alkaa laskea. Vaikka olenkin vasta 21-v niin on kyllä tohon etten kertyny sellanen vuori että NYT riitti!!!

Eli kesä 2010, here we come!! :hyvä:

Piti munkin rekisteröityä sitten vain tän takia tänne pakkotoistoon! Vaikka on täällä tullu aina välillä lueskeltua näitä keskusteluja. :)

Olis munkin tarkotus tosiaan pudottaa painoa ennen kesää. Tuntuu vaan, että olen niin hukassa tän tilanteen kanssa..

Lähtötilanne 164cm ja n.79kg. Maha on pyöristynyt vuoden kuluessa ja reisiinkin tullut lisää. Turvottaa ja on ahdistava olo. Enkä oikein tiedä mistä ja miten alottaa. Muutama vuosi sitten paino oli vain 60kg.. :(
Vaate koko ei ole kuitenkaan kasvanut siitä kuin yhdellä, tällä hetkellä siis M-L/38-40.

Aloitin salilla käynnin 2008 syksyllä, muuta viime syksynä jouduin lopettamaan, kun jäin työttömäksi ja raha tilanne ei antanut myöden.
Siitä se paino sitten alko nousemaan. Nyt olen saanut töitä, mutta aika ei vaan tunnu riittävän tai sitten teko syitä vaan riittää.

Ostin itselleni 11.1.10 crosstrainerin Gymstickin Zeus 90 ja tarkoitus olisi ehkä ostaa vielä gymstick. Olen sillä harjoitellut nyt n. 3-4krt/vko 25-40min. Toistaiseksi ei vielä mitään muutosta, mutta en olekaan vielä ehtinyt harjotella, kun n.10/krt tämän reilun vkon aikana. Tarkoitus olisi jatkossa harjoitella pelkästään crossarilla n.3krt/vko 25min-40min kerralla ja sitten n.3krt/vko aloittaen crossarilla 10min ja sitten lihaskuntoosuudet gymstickillä ja lopuksi n.25min vielä crossarilla.
Tarkoitus olisi siis kiinteytyä ja laihduttaa.
Voiko näillä keinoin laihtua yhdessä oikean ruokavalion kanssa? Vai mitä tarvitsen lisäksi?
Entä pitäisikö juoda jonkunlainen palautusjuoma tuon crossarin/gymstickin jälkeen?

Syön mielestäni suht normaalisti..

Aamulla yleensä kevyt viili, banaani kotona ja töihin mukaan ruisleipä kevyt kalkkunalla, kevyt juustolla, kurkkulla.

Tonnikala, raejuusto, kurkku, salaatti, tomaatti, paprika ja salaattia lounaaksi. Töissä muutama porkkana välipalaksi.

Kotona tulee syötyä tavallista kotiruokaa. Välillä vähän kevyemmin esim. kanasalaattia jne. , mutta joskus tulee käytyä pikaruokapaikoissakin.

Iltapalaksi yleensä ruisleipä, niin kuin aamulla. Vettä tulee juotua 1,5-3L/pvä.

Herkuista melkeinpä ainoa pahe sipsit ja niitä tulee syötyä ehkä n.7 krt/kk:ssa ja olen yrittäny vähentää runsaalla kädellä, mutta ei tunnu löytyvän millään itsekuria. Karkista ja suklaasta en välitä melkein ollenkaan eli niiden kohdalla ei ole ongelmaa. Ja tuntuu jos kiellän jonkun kokonaan itseltäni esim. sipsit, tulee siihen kahta kamalampi himo.. ja sitten kun niitä saa, niin tulee ahmittua ja tulee huono omatunto. :itku:

Annoskoko on myös ongelma, yritän nyt pienentää sitä.
En oikein tiedä mitä syömisistä pitäisi vähentää ja minkä verran, että laihtuisi.
Mutta tietenkin ainakin herkut ja pikaruokapaikat mahdollisimman vähälle ja annoskoko pienemmäksi..

Pitäisikö vähentää pastan, perunan ja riisin käyttöä? Millä sen voisi korvata muulla kun salaatilla ja kasviksilla?

Teen istumatyötä ja käyn päivittäin koirieni kanssa lenkillä n.1-1,5h, riippuen päivästä.

Ennen kaikkea tarvitsisin apua ruokapuolen kanssa ja oikeanlaisen liikunnan löytämisessä ..
ja anteeksi, jos viestini olisi kuulunut muuhun keskusteluun.

Toivottavasti kesä kuntoon 2010...!?

Piti munkin rekisteröityä sitten vain tän takia tänne pakkotoistoon! Vaikka on täällä tullu aina välillä lueskeltua näitä keskusteluja. :)

Olis munkin tarkotus tosiaan pudottaa painoa ennen kesää. Tuntuu vaan, että olen niin hukassa tän tilanteen kanssa..

Lähtötilanne 164cm ja n.79kg. Maha on pyöristynyt vuoden kuluessa ja reisiinkin tullut lisää. Turvottaa ja on ahdistava olo. Enkä oikein tiedä mistä ja miten alottaa. Muutama vuosi sitten paino oli vain 60kg.. :(
Vaate koko ei ole kuitenkaan kasvanut siitä kuin yhdellä, tällä hetkellä siis M-L/38-40.............

Nuo listaamasi ruokamäärät kuulostaa kyllä melko vähäisiltä etenkin siihen nähden kuinka paljon kerroit painon nousseen suhteellisen lyhyessä ajassa. Ja kuitenkin aerobista liikuntaakin tulee ihan kivasti koirien kanssa lenkkeillessä. Oletko koskaan mittauttanut kilpirauhasarvojasi? Kilpirauhasen vajaatoiminta ainakin voi turvottaa ja kerätä rasvaa lyhyessäkin ajassa.

Mielestäni ei kyllä ainakaan kalorimääriä kannata kovin alas tiputtaa, vaikka tuntuisikin siltä että että se olisi ainoa tapa saada paino laskuun. Paino tietysti laskisi silloin nopeammin, mutta pysyvä ratkaisu se ei ongelmaan ole.
Kannattaa varmaan pitää jonkin aikaa ruokapäiväkirjaa ja kartoittaa ihan laskemalla kuinka paljon energiaa saat keskimäärin per päivä ja edetä sitten sen mukaan.
Hiilihydraattien osuutta voit yrittää vähentää, jättämällä juuri leipien, pastan ja riisin osuutta pienemmäksi, ja korvata niitä kasviksilla ja proteiinipitoisilla ruuilla. Annoskokoakaan ei välttämättä tarvitse kamalasti pienentää vaan sen koostumusta ennemminkin muuttaa lisäämällä vaikkapa kasviksia ja karsimalla hiilareista. Eikä herkuista tarvitse kokonaan kieltäytyä, voi syödä välillä, kunhan pysyy kohtuuden rajoissa. Itse en ainakaan ole onnistunut totaalikieltäytymään kaikista lemppariherkuista, enkä kyllä haluaisikaan :D
Laihtumaan kyllä pystyt hyvin noillakin liikuntamäärillä, kuitenkin ruokavalion osuus painonpudotuksessa on huomattavan paljon suurempi kuin liikunnan! Tai tässäkin varmasti on yksilöllisiä eroja. Mutta omalla kohdalla asia ainakin on näin.

Tsemppiä keväälle! :)

Mäkin voisin liittyä tähän!

Synnytyksestä on kohta 2 kk ja mitat nyt 171 cm ja 65 kg. 10 kiloa on lähtenyt raskauden jälkeen vaikka en varsinaisesti ole edes laihduttanut, vaan syönyt esim. suklaata järjettömiä määriä. On se imetys tehokasta :D

Nyt siis ois tavoitteena saada noin 3 kiloa pois kesäks ja mahalöllöt pois ja muutenkin nostaa kuntoa ja lihasta. Treeni koostuu kuntosalista, kotona kahvakuulailusta ja jumppaamisesta ja tietty vaunukävelystä. Tanssin ajattelin ehkä myös aloittaa. Ruokavaliona mulla vähähiilihydraattinen ja olo on mahtava kun jätin joulun jälkeen viljat ja sokerin pois :) Kasviksia pitäis alkaa syömään enemmän. Maitosuklaan olen jo korvannut 85 % tummalla suklaalla.

Salille ehin varmaan vaan 1-2 kertaa viikossa kun on toi vauvakin hoidettavana. Saa nähdä miten edistyy, mutta positiivisin mielin ryhdyn tähän projektiin, olenhan jo nyt laihempi kuin moneen vuoteen... Mutta lihakset ovat kyllä kadonneet :(

NELLA: Kilpirauhasarvot kannattaa tosiaan tarkastuttaa. Itsellä on vajaatoiminta ja paino nous raskaana ollessa 35kg vaikka söin tosi vähän ja terveellisesti. Raskausajan jälkeen kesti 2v saada ne kilot pois ja ne istui tosi sitkeesti. Loppuajasta turhauduin hemmetisti ku vaikka mitä teki niin vaan turpos. Liikuntaa sillon tuli sellaset 10h viikossa korkeilla sykkeillä. Sit sain lääkityksen ja nyt pystyn syödä taas melkein mitä vaan ilman että tarttee hikoilla 2viikkoa viikonlopun karkkipussin takia :D

Hyvin sujuu täällä, 18pv lopuillaan. Tälle viikolle salikäyntejä tulee viisi joista 3 lihaskuntoa ja kaksi puhtaasti aerobista (lähinnä intervallia, vk:ta). Paino jänskättää, toivottavasti se on lähtenyt laskusuuntaan. Perjantaina on totuudenhetki :) Aloituspainoa en ihan tiedä, noin 57-58kg, pituutta siis 155cm. Tällä hetkellä tavoitteena saada joku nelisen kiloa pois eli ei paha olleskaa!

En osaa oikein päättää kumpi painaa vaakakupissa enemmän - kivempi olo ja ulkonäkö, vai treenipainojen kehitys :confused: En mä nyt onneksi vielä miltään valaalta näytä kun on lihaa alla, mutta on vähän siinä ja siinä jaksaako tässä vielä puolitoista kuukautta tätä.
Mitäs muut tekisivät tässä tilanteessa?
Silloin kun olin samassa tilanteessa, pudotin kaloreita, en jaksanut läskin kertymistä. Kun oli aloittelija, niin kehitystä tuli kyllä muutenkin. Varsinkin jos vaatteetkin kiristää, niin ajatukset on koko ajan omassa kropassa ja sekään ei kivaa oo :(

^Kiitos kommentista Heetu, pitää nyt tällä hetkellä meneillä olevan kevyen viikon aikana vähän miettiä asiaa.. Saatan kyllä kallistua siihen kalorien tiputtamiseen (tai pari kertaa viikossa lisää aerobista alkuun). Tuo jatkuva kropan tarkkailu on kyllä ihan totta, tuntuu aina vaatekaapistakin valitsevan sen löysän hupparin päälle ettei mahaa näy.

Mä rekisteröidyin sinne Kiloklubiin, kun joku sitä ehdotti, se on ihan mahtava! Aikasemmin siis Kalorilaskurilla oon laskenut satunnaisesti päivän kaloreita, mutta kun tonne jää näkyviin ne kaikki, niin voi oikeesti tarkkaan seurailla, sekä ruokia että liikuntoja. Suosittelen! (ellei kaikki jo ole siellä...) Ja toihan siis on ihan ilmanen.

Multa on nyt joulun jälkeen lähtenyt pari kiloo, mutta mutta.. toivon, ettei se johdu kuntosalin vähentämisestä. Ostin nimittäin kävelysauvat, ja muutenkin oon nyt aika paljon lenkkeillyt n. tunnin lenkkejä, eli toivottavasti jotain rasvaakin on lähtenyt, eikä vain mun onnettoman pienet lihakset ole surkastuneet! No, huomenna taas salille. Alkoi vaan tympiä koko salilla käynti, lenkkeily tuntui vähän kivemmalle, mutta nyt tuli taas kovemmat pakkaset niin takaisin vaan. No tuskin ne lihakset nyt parissa viikossa lähtee kuitenkaan?

Mä oon kyl nyt käyny aika tiuhaan salila ja tänää huomasin että taitaa olla noi treenit vähän liian rankkoi, ku löysin netistä kaikkii ihanii uusia liikkeitä ja tietty halusin niit heti kokeilla, mut sit se päättykin siihen että reidet oli niin hapoilla, että melkein konttasin pois salilt. :/
Ja nyt oon ihan addikt, enkä osaa jarruttaa. Ehkä huomenna vois vaan mennä tekee jotain aerobisia juttui vaik uimaan ja jättää punttaamisen pariks päiväks.
Vaalle en kyllä mee ees kirveen kanssa, mutta kyllä peili jo vähän näyttää positiivisia tuloksia vaikka matkaa on viel. Pitäis kyl varmaan vaa pätkii noit puntti ohjelmii ja tehä vähemmn kerralla, koska sehän nyt on parempi monin puolin, koska käyn kuitenki aika usein salil. Kääks.
Syömisiäkään en rupea tietyistä syistä kauheasti vahtimaan, mutta vähän kuitenkin ja turhat yritän jättää pois, mutta kaloreita en missään nimessä laske.

Mut toivotaan ,että ei into lopu punttaamiseen ku pistän itteni näin lujille. Toisaalta nyt on kyl aika hyvä olo kuitenkin. ;) On se liikunta kyl ihanaa.

Kohta mulla vaan on kauheet olkapää lihakset ja niska lihakset ku löydän niihin niin hyvii liikketä mutten juurikaan to triceps ja biceps. :) Yps. :puntti:

Mukana. Vielä muutama vuosi sitten olin innokas treenaamaan, mutta jotenkin kolme lasta ja kolmivuorotyö ovat vieneet kaiken innon pois. Nyt kitinät veks ja liikkumaan!

Mitat: Pituus 165cm ja paino 69kg. Senttimitat - liikaa. Vyötärö nyt 85cm, siihen erityisesti kertyy... Mulla todettiin vuosi sitten geenivirhe, joka altistaa veritulpille, joten projektini pääasiallinen tavoite on senttien karsiminen, erityisesti vyötäröltä. Pyrin siihen, että juhannuksena senttejä on kymmenen vähemmän. Mahdollista se on, kun viimeksi toisen ja kolmannen lapsen välillä treenasin, lähti vyötäröltä 14 senttiä reilusti alle vuodessa, vaikkei painoa lähtenyt kun noin 2kg. Veritulppa-riskigeeni todettiin suvussamme, kun äiti alle kuusikymppisenä sairastui vakavasti, isot vatsan alueen infarktit, suolistoa meni kuolioon, maksavaltimo tuhoutui ym. Tiedän riskini, joten yritän vähentää sitä!

Toinen tavoite on säännöllisen liikuntarytmin löytäminen. Nyt innostun välillä ja sitten menee viikkoja, että raahustan töihin - kotiin - töihin - kotiin ja siinä se olikin. Pelastukseni on sentään se, etten töissä istu alas kuin hetkeksi kirjaamaan asioita, muuten olemme jalkojen päällä koko vuoron. Tavoite on seuraava:
punttitreeni 3 x vko
aerobista (siis jumppaa, pyöräilyä, reipasta kävelyä) 5 x min. 30 minuuttia viikossa - näin talvella lähinnä jumppa-dvd:t ja kuntopyörä käytössä

Kolmas tavoite: kunnollinen syöminen. Nyt syön mitä sattuu milloin sattuu, liian vähän kasviksia ja liikaa höttöä. Saatan syödä aivan liian vähän, sitten mättää holtittomasti, ja jaksaminen on kehnoa. En käy säännöllisesti laskemaan kaloreita tai ramppaamaan vaa'alla, koska siitä huomaan olevan mulle lähinnä stressiä ja ongelmaa, korvien välissä sellainen virhesäätö...

Eli näillä tavoitteilla kohti kesää!

Mukana!

Pituus: 170 cm
Paino: 75 kg
Tavoite: -10kg 1.7.2010 mennessä :dance:

Otan painontiputuksen rauhallisesti ja tavoitteenani on tiputtaa 0,5-1kg viikossa. Olen jo viime vuonna tiputtanut 5 kg ja vuoden 2008-2009 opettelin syömään uudestaan. Nykyisin syönkin noin 3 tunnin välein. Tänä vuonna on tarkoitus opetella syömään oikea määrä proteiineja, hiilareita ja rasvoja ja herkuttelemaan hyvällä omalla tunnolla ilman turhaa stressiä painosta tai vaa'an lukemasta :) Mulla on myös sentteihin liittyviä tavotteita (paljonko pois vyötäröltä ym.) mutta niitä tulee varmasti tarkennettua, kun saan puolet tästä rasvasta pois.

Liikun kuudesti viikossa. Tällä hetkellä liikunta keskittyy aerobiseen (kuntopyörä) ja kettlebell -treeneihin. Kaipaan välillä vaihtelua salitreeniin ja kettlebell on todellakin ollut sitä! :rock:

Tarkoituksena on laihduttaa läski, mutta ei lihasta. Tavoitteena on myös, että en halua ottaa tästä mitään stressiä tai pakkomiellettä vaan saavuttaa tavoitteet hyvillä mielin ja sitkeydellä :puntti:

Voiko tänne palstalle laittaa myös niitä onnistumisen hehkutuksia ja välitavotteita (ja myös niitä vitutuksia) kun ne liittyy tähän 2010 kesäkuntoon tavoitteeseen?

Jees, tsemppistä kaikille!

ääh, mua ärsyttää ku kaikki muut valittaa makkaroistaan ja kikkuroistaan ja itelle tulee tässä sellainen fiilis et " miks sä pudotat painoa ku ei ole ylipainoa " - olo. Nyt mitat 180cm/66kg ja hirvee ahdistus et oon lihonu pari kiloa ku toissapäivänä söin mitä lystäsin ja eilen vedin sit vitutukseeni 1500kcal päivän ja tänään jo TOISTA KERTAA tällä dieetillä sorruin syömään varmaan 200g suklaakonvehteja, ahne kun olen.. nyt en tiedä taas millä kaloreilla sitä uskaltaa seuraavat päivät elää ettei liho tai syö liian vähän ja repsahda taas syömään sitä suklaata.. masentavaa.

Mä liityn tänne myös. Olen 180 cm pitkä, paino tällä hetkellä noin 74 kiloa. Joulukuussa 76.3 kiloa. Ihanne mulla taitaa olla 68-72, joskus oon painanut jopa 64, mutta näytin nälkäkurjelta! Paino nousi syksyllä, kun oli "pikkusen" hankala elämätilanne, enkä liikkunut, ja söin mitä eteen käveli. Nyt punttaan neljästi viikossa, ja juoksen kaksi lenkkiä. Tavoitteena juosta koko maraton tänä vuonna, pari puolikasta takana viime vuodelta.Punttaaminen on vain mun intohimo, ja sehän ei isommilla raudoilla oikein kulje käsi kädessä maraharjoittelun kanssa..
Mutta, katellaan mihin tie vie...

Ja joo, kiinnostaa todella kuulla, miten hommat muilla etenee, joten raporttia, raporttia!!

edit. joo, ja oon ollut vuodesta 2005 aika lailla vähillä hiilareilla, ja sillä tiellä aion jatkaa..

P.s ruusa9, onko sulla sh-taustaa? Anteeksi,kun utelen, mutta kuulosti ihan sille? Ja oon "uusi" täällä..

Kävin tänään terveystarkastuksessa ja rasvaprosentti oli huimat 32 :wtf: Kotivaa'alla tosi vaan 28... Tavoitteena ois joku 20-22. Ja lihaksia ehdottomasti lisää. Mietin että ehkä mun ei edes kannata pudottaa painoa, painoindeksi on joku 22 nyt (171 cm ja 65 kg)

Vyötärön mitta navan kohdalta on 87 ja sen haluaisin ehdottomasti alle 80. Huh, kuinka rankan kahvakuulatreenin tein tänään, näin ne rasvat lähtee :D

Vatsalihaksia en oo vielä tehny synnytyksen jälkeen mutta kai ne vois jo kohta aloittaa kun synnytyksestä on kohta 2 kk?

Tsemppiä muillekin, toivottavasti saavutetaan kesäkunto :rock:

Mä liityn tänne myös. Olen 180 cm pitkä, paino tällä hetkellä noin 74 kiloa. Joulukuussa 76.3 kiloa. Ihanne mulla taitaa olla 68-72, joskus oon painanut jopa 64, mutta näytin nälkäkurjelta! Paino nousi syksyllä, kun oli "pikkusen" hankala elämätilanne, enkä liikkunut, ja söin mitä eteen käveli. Nyt punttaan neljästi viikossa, ja juoksen kaksi lenkkiä. Tavoitteena juosta koko maraton tänä vuonna, pari puolikasta takana viime vuodelta.Punttaaminen on vain mun intohimo, ja sehän ei isommilla raudoilla oikein kulje käsi kädessä maraharjoittelun kanssa..
Mutta, katellaan mihin tie vie...

Ja joo, kiinnostaa todella kuulla, miten hommat muilla etenee, joten raporttia, raporttia!!

edit. joo, ja oon ollut vuodesta 2005 aika lailla vähillä hiilareilla, ja sillä tiellä aion jatkaa..

P.s ruusa9, onko sulla sh-taustaa? Anteeksi,kun utelen, mutta kuulosti ihan sille? Ja oon "uusi" täällä..

Joo kyllä on valitettavasti ja aika tuoreessa muistissa viime vuodelta.. ://

Heips!

Mä en oo vieläkään sinne vaa'alle asti uskaltautunu, mut yritän kyllä tässä lähiaikoina... :/ :D Ihan hyvin on silleen menny et huomaan itestäni syömisessä eroja et syön tasasin väliajoin vähän ja oon pienentäny annoskokoja, ja jos tarjolla on karkkia/sipsiä tai muita herkkuja pystyn kieltäytymään tai ottamaan vaan sen yhden ilman kauheeta kamppailua :) Tosin on aika hakusessa proteiinit, hiilarit sun muut ihan termeistä lähtien..

Liikunnasta mietin et miten paljon erilaista pitäis olla, kun eniten oon ehtiny nyt Bodypump-tunneille, sellaset 2krt/vko, mut sit koitan ehtiä myös viikossa kerran zumba tai bodyattack tunneille et sais sitä aerobista myös ja jos vaan ehdin/on intoa niin niiden sijasta tai lisäksi lenkille. Mikä mulla useimmiten kyllä tarkottaa reipasta kävelyä ja vaan semmonen 30min, mut parempi sekin kun ei mitään... Mutta sitä mietin, kun pitäis saada painoa putoomaan sekä kiinteytyä ja tietenkin lihaksetkin jees on, mutta enimmäkseen just painoa pois ja kiinteytystä niin miten paljon sitä aerobista pitäis olla ton pumpin lisäksi? eihän pelkkä pumppi pelkästään auta, kun on pelkkää lihaskuntoa...

Nyt tosissaan haluan niitä tuloksia aikaan, enkä vaan miettiä ja puhua! (:

Tsemppiä kaikille!

Back
Ylös Bottom