Kahteen jaoteltu ohjelma - Selkä,Hauis,Jalat Olkapäät,Rinta,Olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cocos
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tämähän on suorastaan lemppariaiheeni. ;)

Mä en halua edes alkaa väittämään ettei 4-jakoisella kehity hyvin, mutta sen haluan sanoa että ei 2-jakoisella toiseksi jää kehityksen suhteen.

Olen tämän n. 100 kertaa jo kirjoittanut tänne, mutta menkööt tähänkin. Eli mulla on 2-jakoisessa neljässä treenissä (eli korppa kahdesti läpi) käytännössä sama määrä sarjoja mitä 4-jakoisessa neljässä treenissä (kroppa kerran läpi). Kummassako pystyy tekemään ne sarjat kovemmilla raudoilla? Ei varmaan tartte kauaa miettiä. Yleisesti puhutaan että isot raudat = isot lihakset? No kumpaa treenitapaa käyttäen tämä homma toimii paremmin?

Itsekin tykkään vetää silti välillä 4-jakoisella jonkun viikon. Saa hinkattua lihat ihan huolella loppuun. Tekee ainakin päälle hiton hyvää jos ei muuta hyötyä anna. Josku on kiva treenata vaikka vain yksi lihasryhmä yhtenä päivänä, mutta en mä näin jatkuvasti tekisi, tai sitten pitäisi olla aikaa vetää jotain double-split ohjelmaa.

Kehityin 5-jakoisellakin hyvin, mutta se vaatii käytännössä jatkuvasti 2 on ja 1 off tahdin jottein kierto veny liian pitkäksi ja tohon ei aina aika riitä. Ja väitän ihan tossani, että joku 10 päivän kierto on 95% treenaajista aivan liian pitkä. 2-jakoisella riittää jos kerkee kolmesti viikossa ja joka toinen päivä on hyvä tahti. Sillion kun tänäpäivänä teen 4-jakoisella, niin vedän silläkin 2 on ja 1 off jotta kierto on mahdollisimman järkevänmittainen.

Eli jos multa henk. koht. kysytään kumpi on parempi 2- vai 4-jakoinen, niin sanon että 2-jakoinen ja tämä perustuu VAIN JA AINOASTAAN mun omaan kokemukseeni.

deadbeef sanoi:
...Joo, mutta kyllä nuo useampijakoiset ohjelmat on määrällisesti näinki pienessä otoksessa näemmä voitolla...

niin, verrattuna 1-jakoiseen. mutta kun quottasit 2-jakoisista sanomaani kommenttia, niin huomautan vielä, että 1- ja 2-jakoisten ohjelmien yhteenlaskettu prosentti oli siis 53. eli yli puolet treenaa joko 1- tai 2-jakoisella.

pevelius sanoi:
niin, verrattuna 1-jakoiseen. mutta kun quottasit 2-jakoisista sanomaani kommenttia, niin huomautan vielä, että 1- ja 2-jakoisten ohjelmien yhteenlaskettu prosentti oli siis 53. eli yli puolet treenaa joko 1- tai 2-jakoisella.

Oho, pieni yhteenlaskuvirhe sattui :)

Soveltuuko joku 1-jakoinen tai kaksijakoinen dieettiohjelmaksi miten hyvin vai tulisiko dieetin ajan jatkaa vielä tällä kolmijakosella?

Mietin vaan että kyllä kait tuossa melkosen kevyesti saa yksjakosta tehdä jos meinataan palautua..

HST:n ajattelin aloittaa dieetin jälkeen..

anticube sanoi:
Soveltuuko joku 1-jakoinen tai kaksijakoinen dieettiohjelmaksi miten hyvin vai tulisiko dieetin ajan jatkaa vielä tällä kolmijakosella?

Mietin vaan että kyllä kait tuossa melkosen kevyesti saa yksjakosta tehdä jos meinataan palautua..

HST:n ajattelin aloittaa dieetin jälkeen..

Mä en vaihtaisi 1-2 jakoiseen dieetin alkaessa jos et ole niillä ennen tehnyt, voi tulla yllätys palautumisen suhteen. Muuten kyllä pelittää hyvin dieetilläkin kunhan muistaa lihashuollon ja ottaa tarvittaessa kevyemmin tai pitää ylimääräisen lepopäivän.

deadbeef sanoi:
vaan mielipiteeni ettei semmonen jako ole välttämättä optimaalinen. Varsinkaan pääasialliseksi/pitkäjaksoiseksi treeniohjelmaksi.

Mielipiteitä on hyvä esittää, mutta vielä parempi olisi perustella ne kunnolla. Miten siis perustelet tuo yo. väitteesi? Minun perusteluni löytyvät noista linkittämistäni posteista/ketjuista (oletko muuten vaivautunut lukemaan niistä ainuttakaan?). Ja myös oman, subjektiivisen kokemukseni pohjalta voin täydestä sydämestä suositella yksijakoista ohjelmaa nimenomaan pääasialliseksi ja myös pitkäkestoiseksi ohjelmaksi (kaksijakoista en muista koskaan järkevästi toteuttaneeni, mutta minulla ei ole mitään epäilystä siitä, etteikö se myös toimisi suorastaan loistavasti, sen osoittavat lukuisat tämän palstan kovaa treenaavat ja hyvin kehittyneet henkilöt).

Väitteesi siitä, että yksi- tai kaksijakoisella treenaaminen olisi psyykkisesti turruttavaa ja vähentäisi liikesuoritusten puhtautta vai miten se nyt meni, on taas kyllä ihan silkkaa :anssi:. Jos minulta kysytään, niin HUOMATTAVASTI turruttavampaa on hinkata yhtä ja samaa lihasryhmää baziljoonalla eri liikkeellä quadziljoona toistoa (puhumattakaan siitä, että tympiintymisen edetessä se liikepuhtauskin satavarmasti kärsii). :D

EDIT: Ja mitä tulee noihin voimavalmennusjuttuihin, joista vihjaisit yhtä ja toista tietäväsi, niin oletko tutustunut Pakkiksella vaikuttavat jto:n teksteihin? Siinä nimittäin on mies, joka todella tietää PALJON näitä jutskista, ja kas kummaa, valtaosa hänen ohjelmasuosituksistaan on jonkinlaisia kokokroppa- tai kaksijakoisia ohjelmia.

Gillyanne sanoi:
Mielipiteitä on hyvä esittää, mutta vielä parempi olisi perustella ne kunnolla. Miten siis perustelet tuo yo. väitteesi?

Mikä niistä?

Gillyanne sanoi:
Minun perusteluni löytyvät noista linkittämistäni posteista/ketjuista (oletko muuten vaivautunut lukemaan niistä ainuttakaan?).

Hmm, perustelut tyyliin 'lue täältä ja täältä', samalla viitateen vaikka suurehkoon ja sekavaan threadiin, ovat aika heppoisia. Kannattaisi kaivaa ne pääkohdat, ja perustelut joita pidät itse merkitysellisenä, esille. Voisinhan minäkin tästä googlettaa 'hyvät perustelut' asialleni ja laittaa linkin johonkin isoon tutkimukseen, mutta lienee melko turhaa koska tutkimuksia löytyy puolesta, vastaan ja kaikkea siitä välimaastosta.

Gillyanne sanoi:
Ja myös oman, subjektiivisen kokemukseni pohjalta voin täydestä sydämestä suositella yksijakoista ohjelmaa nimenomaan pääasialliseksi ja myös pitkäkestoiseksi ohjelmaksi (kaksijakoista en muista koskaan järkevästi toteuttaneeni, mutta minulla ei ole mitään epäilystä siitä, etteikö se myös toimisi suorastaan loistavasti, sen osoittavat lukuisat tämän palstan kovaa treenaavat ja hyvin kehittyneet henkilöt).

Miksi voisit suositella? Sillä;
Gillyanne sanoi:
Mielipiteitä on hyvä esittää, mutta vielä parempi olisi perustella ne kunnolla.
Oletko kenties kokeillut useampijakoistakin ja millä tuloksin?

Gillyanne sanoi:
Väitteesi siitä, että yksi- tai kaksijakoisella treenaaminen olisi psyykkisesti turruttavaa ja vähentäisi liikesuoritusten puhtautta vai miten se nyt meni, on taas kyllä ihan silkkaa :anssi:

Jos treeniohjelmassa ei ole laajan mittakaavan vaihtelua, vaan samat liikkeet toistuu jokapäivä, korkeintaan muutaman päivän vaihteluvälillä, niin turha puhua kovin erilaisista ärsykkeistä ja vaihtelusta lainkaan.

Gillyanne sanoi:
Jos minulta kysytään, niin HUOMATTAVASTI turruttavampaa on hinkata yhtä ja samaa lihasryhmää baziljoonalla eri liikkeellä quadziljoona toistoa (puhumattakaan siitä, että tympiintymisen edetessä se liikepuhtauskin satavarmasti kärsii). :D

Ehkä yksittäisen liikkeen kohdalla, mutta ajattelepas pitkällä aikavälillä.

Gillyanne sanoi:
EDIT: Ja mitä tulee noihin voimavalmennusjuttuihin, joista vihjaisit yhtä ja toista tietäväsi, niin oletko tutustunut Pakkiksella vaikuttavat jto:n teksteihin? Siinä nimittäin on mies, joka todella tietää PALJON näitä jutskista, ja kas kummaa, valtaosa hänen ohjelmasuosituksistaan on jonkinlaisia kokokroppa- tai kaksijakoisia ohjelmia.

Taas tyyliin; 'lueppas kuule parituhatta postia eri threadeilta', toki voin kyseisen henkilön posteihin tutustua mikäli ne vastaan tulevat ja kiinnostavat, mutta ilmeisesti sinulla on omakin mielipide ja perustelut? Aika huono ideologia, että luottaa täysin jonkun henkilön suunnittelemaan treeniohjelmaan, eikä yhtään itse mieti miten se toimii itsellä.

deadbeef sanoi:
Jos treeniohjelmassa ei ole laajan mittakaavan vaihtelua, vaan samat liikkeet toistuu jokapäivä, korkeintaan muutaman päivän vaihteluvälillä, niin turha puhua kovin erilaisista ärsykkeistä ja vaihtelusta lainkaan.

sanos toi seuraavalle painonnostajalle jonka näjet.

monipuolinen ja vaihteleva treenaaminen ei edellytä liikkeiden vaihtelua. jos olet siihen voimavalmennukseen tutustunut, niin tiedät tämän varsin hyvin.

deadbeef sanoi:
Taas tyyliin; 'lueppas kuule parituhatta postia eri threadeilta', toki voin kyseisen henkilön posteihin tutustua mikäli ne vastaan tulevat ja kiinnostavat, mutta ilmeisesti sinulla on omakin mielipide ja perustelut? Aika huono ideologia, että luottaa täysin jonkun henkilön suunnittelemaan treeniohjelmaan, eikä yhtään itse mieti miten se toimii itsellä.

Nyt oot kuule niin ulapalla ettei voi kun nauraa :hyper: .

Oikeesti, lopeta jo.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
deadbeef sanoi:
Aika huono ideologia, että luottaa täysin jonkun henkilön suunnittelemaan treeniohjelmaan, eikä yhtään itse mieti miten se toimii itsellä.

Hei, nyt puhutaan kuitenkin jto:sta, voimailun Uusiksesta.

Jos et jaksa tutustua hänen vakuuttavaan postaushistoriaansa, niin voin kertoa, että jto on aina ensimmäisenä korostamassa hommien yksilöllisyyttä. Suosittelen lämpimästi hänen kirjoituksiaan.

Ei taida deadbeef olla nyt yhtään kartalla kun JTO:sta puhutaan, se mies on voimahommissa guru isolla Geellä! Täällä ei montaa oikeasti yhtä pätevää tyyppiä ole koko palstalla, jos on ainuttakaan. Tämä nimenomaan voimailun puolelta.

Deadbeef, et ole näköjään kovin kauaa ollut rekkautuneena palstalle, mutta minkä aikaa olet lukenut palstaa? Kannattaisi ihan oikeasti nyt panostaa lukemiseen ja opiskeluun kaikin puolin, niin palstan, kuin reenikirjallisuudenkin osalta, eikä toistella kehoilulehtien "totuuksia".

Miksi palstaan kannattaa tutustua syvällisemmin ja pitemmänkin aikavälin ketjuihin ja postauksiin? Jotta oppii historiaa ja taustaa, ketkä tietävät, ketkä provoavat ja miten, kenen jutut kannattaa ottaa tosissaan, kenen ei. Jos jatkat tuolla "Minä tiedän paremmin, mun mielipide on Oikea tai ainakin oikeampi, kuin sinun, turha tulla väittämään muuta." -linjalla, niin huonosti menee. Oikotietä ei ole, vaan ne ziljoonat ketjut on kahlattava läpi, jotta saa itelleen kohtalaisen perustiedon historiasta ja henkilöistä. Jokaikistä postia ei tietenkään kannata eikä tarvitse hirveen tarkasti lukea, mutta pääpiirteissään.

Komppaan Timbaa ja totean, että suunnilleen 2-3-v palstatuttavuuden perusteella (ja eräälle toiselle saitille kirjoittamiensa reenijuttujen perusteella) nikki jto on mun silmissä siellä top5 asiantuntijoiden joukossa Suomessa voimaharjoittelun suhteen, niitä todella harvoja, joille voisin joskus harkita maksavani rahaa reeniohjelman ja ohjeita saadakseni. Ko henkilön tieto perustuu sekä kokemukseen, että tieteelliseen tutkimukseen, ei huuhaamutuiluun. Mä kunnioitan reenitiedon suhteen äärimmäisen harvoja, jto on yksi heistä.

deadbeef sanoi:
Hmm, perustelut tyyliin 'lue täältä ja täältä', samalla viitateen vaikka suurehkoon ja sekavaan threadiin, ovat aika heppoisia. Kannattaisi kaivaa ne pääkohdat, ja perustelut joita pidät itse merkitysellisenä, esille. Voisinhan minäkin tästä googlettaa 'hyvät perustelut' asialleni ja laittaa linkin johonkin isoon tutkimukseen, mutta lienee melko turhaa koska tutkimuksia löytyy puolesta, vastaan ja kaikkea siitä välimaastosta.

Lue nyt edes tuo sigustani löytyvä linkki, sillä sen takana on vain yksi posti, ei kokonaista ketjua.

deadbeef sanoi:
Oletko kenties kokeillut useampijakoistakin ja millä tuloksin?

Toki olen, ennen siirtymistäni yksijakoiseen ohjelmaan treenasin ~15 vuotta erilaisilla ohjelmilla, joista valtaosa oli kolmi- tai nelijakoisia. Toki kehityin, mutten lainkaan niin hyvin, kuin olisin voinut kehittyä (ja kehityinkin sillä yksijakoisella nyttemmin) - ja sain kaupan päälle olkapääkivut useamman vuoden ajaksi, ihan puhtaasti ylirasituksesta johtuvat. Nämä ovat nyttemmin, yksijakoisella treenatessani, hävinneet.

deadbeef sanoi:

Voi ystävä rakas, LUETKO sinä ollenkaan näitä vastauksia, joita tähän ketjuun tulee? Ei yksi- tai kaksijakoinen tarkoita sitä, että joka päivä tehtäisiin samat liikkeet. En minäkään tee, minulla on tällä hetkellä 3 erilaista treenipäivää - silti treenaan koko kropan läpi suurinpiirtein joka treenikerralla.

deadbeef sanoi:
Ehkä yksittäisen liikkeen kohdalla, mutta ajattelepas pitkällä aikavälillä.

Ajattelen minkä ehdin, muttei se silti mielipidettäni muuksi muuta...

deadbeef sanoi:

Tässä kohtaa en voi muuta kuin kompata edellisiä kirjoittajia: sinulla ei, deadbeef, taida tosiaankaan olla aavistustakaan, mikä tai kuka tämä jto on miehiään? Suosittelen nyt todella tutustumaan hänen juttuihinsa, ennenkuin puhut lisää läpiä päähäsi. Ja mikä loppujen lopuksi edes on "oma" treeni-ideologia? Eiköhän suurin osa ole meistä sen "ideologiansa" joltakulta toiselta ainakin osittain apinoinut - myös sinä, tokkopa olet tällä alalla mitään uutta, omaa ja mullistavaa kehittänyt... Oma treenitapani perustuu tällä hetkellä pitkälti siihen, mitä olen tämän palstan voimapuolelta lukenut ja oppinut, suurelta osin jto:n, mutta myös lukuisten muiden kirjoittajien teksteistä.

pevelius sanoi:
sanos toi seuraavalle painonnostajalle jonka näjet

Hmm, itse satun kyllä juuri treenaamaan painonnostoa, ja voin kyllä sanoa että painonnostajat ei treenaa pelkkää kahta liikettä... Jos en mitään muuta, niin ainakin sen asian voin sanoa varmasti.

iivili sanoi:
... Jos jatkat tuolla "Minä tiedän paremmin, mun mielipide on Oikea tai ainakin oikeampi, kuin sinun, turha tulla väittämään muuta." -linjalla ...

Nyt menee jo aika pahasti metsään, lueppas itse edes tämän threadin postit uudelleen ja mieti vähän mitä kirjoitat.

iivili sanoi:
Oikotietä ei ole, vaan ne ziljoonat ketjut on kahlattava läpi, jotta saa itelleen kohtalaisen perustiedon historiasta ja henkilöistä. Jokaikistä postia ei tietenkään kannata eikä tarvitse hirveen tarkasti lukea, mutta pääpiirteissään.

Aikomuksena ei ole tehdä mitään suurempaa kartoitusta palstan sosiaalisiin rakenteisiin lukemalla vanhoja threadeja (paitsi tietysti sellaisia, jotka kiinnostavat) vain sen takia. Aika nopeaa saa hyvän kuvan lukemalla uusia posteja, kuka kirjoittaa soopaa ja kuka ei. Jos ohimennen kolhin jonkun henkilön statusta foorumilla, niin se on tietenkin valitettavaa.

iivili sanoi:
Mä kunnioitan reenitiedon suhteen äärimmäisen harvoja, jto on yksi heistä.

En kyseistä henkilöä sen kummemmin tiedä, joten en tässä vaiheessa halua alkaa, enkä ole pyrkinyt, ottaamaan kantaa. Vaikuttaisi ainakin tähänastisien muiden postauksien perusteella että kyseessä ei kuitenkaan ole ihan turha tyyppi, joten eiköhän hänen posteihinsa törmää tässä aikoinaan...

ironisti sanoi:
Hei, nyt puhutaan kuitenkin jto:sta, voimailun Uusiksesta.

Jos et jaksa tutustua hänen vakuuttavaan postaushistoriaansa, niin voin kertoa, että jto on aina ensimmäisenä korostamassa hommien yksilöllisyyttä. Suosittelen lämpimästi hänen kirjoituksiaan.

Tuo kommentti ei kyllä missään määrin liittynyt jto:hon, eikä keneenkään muuhun täällä forumilla. Ideana oli vain se, että ei kannata ottaa kovin vahvasti kantaa tiettyihin asioihin, ellei itse pysty osoittamaan perusteluja niille. Tyyli 'koska isot pojat tekee niin' ei ole kovin hyvä tapa perustella asioita.

Gillyanne sanoi:
Toki olen, ennen siirtymistäni yksijakoiseen ohjelmaan treenasin ~15 vuotta erilaisilla ohjelmilla, joista valtaosa oli kolmi- tai nelijakoisia. Toki kehityin, mutten lainkaan niin hyvin, kuin olisin voinut kehittyä (ja kehityinkin sillä yksijakoisella nyttemmin) - ja sain kaupan päälle olkapääkivut useamman vuoden ajaksi, ihan puhtaasti ylirasituksesta johtuvat. Nämä ovat nyttemmin, yksijakoisella treenatessani, hävinneet.

Pelkkä treenijako tuskin on ainoa määräävä tekijä tässä tapauksessa, et kyllä voi mitään ylirasitusta/kipuja laittaa pelkästään treenijaosta johtuvaksi. Millä tahansa ohjelmalla ja jaolla voi treenata liikaa ja liian vähän.

Gillyanne sanoi:
Voi ystävä rakas, LUETKO sinä ollenkaan näitä vastauksia, joita tähän ketjuun tulee? Ei yksi- tai kaksijakoinen tarkoita sitä, että joka päivä tehtäisiin samat liikkeet. En minäkään tee, minulla on tällä hetkellä 3 erilaista treenipäivää - silti treenaan koko kropan läpi suurinpiirtein joka treenikerralla.

Taas puhut lähinnä mikrotason vaihtelusta, itse en pidä tätä vielä ihan riittävänä, mutta toki se voi toimia henkilöstä ja muusta treenistä riippuen.

Gillyanne sanoi:
Tässä kohtaa en voi muuta kuin kompata edellisiä kirjoittajia: sinulla ei, deadbeef, taida tosiaankaan olla aavistustakaan, mikä tai kuka tämä jto on miehiään? Suosittelen nyt todella tutustumaan hänen juttuihinsa, ennenkuin puhut lisää läpiä päähäsi. Ja mikä loppujen lopuksi edes on "oma" treeni-ideologia? Eiköhän suurin osa ole meistä sen "ideologiansa" joltakulta toiselta ainakin osittain apinoinut - myös sinä, tokkopa olet tällä alalla mitään uutta, omaa ja mullistavaa kehittänyt... Oma treenitapani perustuu tällä hetkellä pitkälti siihen, mitä olen tämän palstan voimapuolelta lukenut ja oppinut, suurelta osin jto:n, mutta myös lukuisten muiden kirjoittajien teksteistä.

Sanoisinpa jopa; mikä teitä riivaa? Millä ihmeen opilla nyt saitte päähän että olisin viitannut johonkin yksittäiseen henkilöön. Ja varsinkin sen että se nyt olis jto tai joku muu täältä. Ilmeisesti jto on teille jonkinsortin itsestäänselvyys täällä forumilla, mutta minulla ei ole kovinkaan hyvää tietoa kuka hän on, niin miten voitte vääntää nuo minun viestit sellaisiksi että ne olisivat jotenkin hyökkäyksiä hänen tekstejään vastaan?

Keneettisesti lahjaggaalle ja hyvin palautuvalle hemmolle tämä ei kai ole edes ongelma, mutta tällaiselle keneettiselle tavikselle on eli olen monijakoisissa reeniohjelmissa huomannu ongelmaksi sen että:

Päin vastoin kuin paperilla, oikeassa elämässä et kykene reemaan vaan yhtä lihasta, joka saa sitten relata kun vedät muun osan kroppaa läpi 3 muulla reenillä

Paras esimerkki on olkapäät, ne ottaa osumaa kaikessa yläkropan reenauksessa....ja tissi- ja selkäpäivän päälle kun heität vielä olkapäätreenin yhtenä päivänä, niin a'vot, jo saa olka treeniä. Liikaa.

Sikäli tykkään yksijakoisista ohjelmista, että niissä kaikki lihakset tekee kerralla töitä, ja sit ne kaikki kans oikeesti lepää.

Eikä niin että enste reenaat olkapäät kovaa, ja sit ne joutuu vielä lujasti töihin muun yläkropan reenissä.

Tosin, mulle toimii myös hyvin 2-jakoinen jaolla yläkroppa/alakroppa.

Mutta jos yläkropan vielä jaan niin sitten kusee.
Eilen tein vaihteeksi pelkästään selän, oikeen bodityylillä, kymppejä minuutin palautuksilla, ja kyllä mullon olkapäätkin siitä touhusta saakelin väsyneet.

SerialLoser sanoi:
Päin vastoin kuin paperilla, oikeassa elämässä et kykene reemaan vaan yhtä lihasta, joka saa sitten relata kun vedät muun osan kroppaa läpi 3 muulla reenillä

Paras esimerkki on olkapäät, ne ottaa osumaa kaikessa yläkropan reenauksessa....ja tissi- ja selkäpäivän päälle kun heität vielä olkapäätreenin yhtenä päivänä, niin a'vot, jo saa olka treeniä. Liikaa.

Tämän huomioonottaminen treeniä suunitellessa nyt on vähintäänkin perustavanlaatuinen seikka. Siksi kannattaa olla kunnolla tietoinen siitä mihin lihakskiin mikäkin liike vaikuttaa (ja täten myös oikeasta suoritustekniikasta), ja sitten pyrkiä tasapainottamaan treeni niin, ettei lihaspäälekkäisyyksistä aiheudu treenikokonaisuudessa haittaa. Siitä saa ennemminkin joskus jopa hyötyä irti, kun oikein suunnittelee..

SerialLoser sanoi:
Sikäli tykkään yksijakoisista ohjelmista, että niissä kaikki lihakset tekee kerralla töitä, ja sit ne kaikki kans oikeesti lepää.

Ongelma muodostuukin silloin jos treenejä otetaan paljon viikossa, silloin homma kääntyy 1-jakoisella helposti niinpäin että mikään lihasryhmä ei saa oikeen kunnolla sitä 48h lepoa. Mutta kuten useasti jo mainittu, ainut määräävä tekijä ei ole se lihasjako, vaan monet muut treeniin liittyvät tekijät, intensiteetin ja volyymin vaihtelut jne...

Suositut

Back
Ylös Bottom