Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Meitherson, eihän se että haluaa keskustella asioista kyseenalaistaen meinaa että olisi mennyt ihon alle. Olet vain yksi seitsemästä miljardista, mutta täällä forumilla on kyse siitä mistä puhutaan eikä siitä kuka sanoo. Siitä, että sanot moneen asiaan, ettet halua mennä sen tarkempaan tietoon ja jätät rajaamatta kovin tarkasti sitä mihin itsekään uskot, saa asian vaikuttamaan siltä että menet aika fiilispohjalla moniin johtopäätöksiin. Oli miten oli, on luonnollista että muut kiinnostuvat siitä miksi noin ajattelet :) itse en kysy mitään tarkentavaa noihin juttuihisi, koska loogista keskustelua ei saa aikaiseksi sellaisista mielipiteistä joihin ei ole loogisesti ajatellen päädytty alunperinkään. Siitä en sinua parjaa, mutta toisaalta ymmärrän miksi varmaan joudut ajatustesi kanssa usein ristituleen keskusteluissa :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Meitherson, eihän se että haluaa keskustella asioista kyseenalaistaen meinaa että olisi mennyt ihon alle. Olet vain yksi seitsemästä miljardista, mutta täällä forumilla on kyse siitä mistä puhutaan eikä siitä kuka sanoo. Siitä, että sanot moneen asiaan, ettet halua mennä sen tarkempaan tietoon ja jätät rajaamatta kovin tarkasti sitä mihin itsekään uskot, saa asian vaikuttamaan siltä että menet aika fiilispohjalla moniin johtopäätöksiin. Oli miten oli, on luonnollista että muut kiinnostuvat siitä miksi noin ajattelet :) itse en kysy mitään tarkentavaa noihin juttuihisi, koska loogista keskustelua ei saa aikaiseksi sellaisista mielipiteistä joihin ei ole loogisesti ajatellen päädytty alunperinkään. Siitä en sinua parjaa, mutta toisaalta ymmärrän miksi varmaan joudut ajatustesi kanssa usein ristituleen keskusteluissa :D

No joo tottahan tuo on ja olen niin paljon kohdannut tollasta suurta hyökkäystä ajatuksiani kohtaan myös foorumin ulkopuolella että ehkä siitä on jonkilainen mörkö jäänyt mieleen ja siksi käytän tota ihon alle menemistä. Ja taas tohon tarkempaan tietoon menemiseen kun en ulkomuistista tietenkään kaikkea muista ja tutkimuksiakin on niin paljon puolesta ja vastaan asiaan kuin asiaan enkä mielellään väittelisi näistä vaan kerron vaan oman mielipiteeni jos joku resonoi sen kanssa niin hienoa ja jos joku resonoi sitä vastaan niin yhtä hienoa sekin. Ja yleensä nämä keskustelut sujuvat huomattavasti paremmin oikeassa maailmassa kasvotusten kun en ole kovin innostunut/hyvä kirjoittelija. Ja perustelin monesti sen että miksi ajattelen miten ajattelen. Placeboa perustelin omasta mielestäni tarpeeksi. Ja tärkeimpänä ja osuvimpana pointtinasi nimen omaan menen fiilispohjalla asioihin, eli jos luen jonku asian ja resonoin sen kanssa täysin eli voin sielussani tuntea siinä jotain omaa totuuden perää niin elän sen mukaan siihen asti kunnes sen taas itse kumoan. Eikä minua niin haittaa mitä minusta ja minun johtopäätöksistä ajatellaan, jokaisella kuitenkin on oikeus omaan mielipiteeseensä. Tykkään kuitenkin itse ajatella laatikkoa jokaselta kulmalta ja uskoa yleensä mitä kummallisimpiin asioihin, sillä se tekee elämästäni mielenkiintoista. Minne mieli menee nii kroppa seuraa. Tässä taas hyvä video tuomaan perspektiiviä tuohon mielen voimaan ja mahtiin mikäli se kiinnostaa ja samalla pitäisi etsiä sopivampi ketju tälle kaikelle kun tämä nyt alakaa olla jo aika kaukana pätkäpaastosta :D
E. Lisäys vielä tuohon että kun sanon etten tarkempaa tietoa ala jakamaan tarkotan vaikka placeboa miten se tieteellisesti toimii ja tapahtuu kun en osaa sitä selittää mikä siellä aivoissa sen saa aikaan. Mutta sen osaan sanoa että ajatuksella ja uskomisella se parantuminen tapahtuu.

Viimeksi muokattu:
Olen aloittanu 8/16 pätkäpaaston noin viikko sitten ja olo on ollut todella hyvä kokoajan. Syönyt sekalaisesti mutta koittanut pitää ruuat järkevinä. Luin tätä ketjua muutama kymmenen sivua mutten löytänyt vastauksia treenaamiseen paaston aikana. Teenkö itelleni hallaa jos syön 11-19 ja treenaan vasta illla 2000 jälkeen? Miten palautusjuomat sun muut käytännöt? 11 aikaan aloitan syönnin sen takia kun käymme työkavereiden kans lounaalla. Anteeksi jo valmiiksi tyhmät kysymykset, mutta kysyvä ei tieltä eksy. Vai tulisiko minun saada väkisin mahtumaan tuo treeni syönti "ikkunaan"?

Olen aloittanu 8/16 pätkäpaaston noin viikko sitten ja olo on ollut todella hyvä kokoajan. Syönyt sekalaisesti mutta koittanut pitää ruuat järkevinä. Luin tätä ketjua muutama kymmenen sivua mutten löytänyt vastauksia treenaamiseen paaston aikana. Teenkö itelleni hallaa jos syön 11-19 ja treenaan vasta illla 2000 jälkeen? Miten palautusjuomat sun muut käytännöt? 11 aikaan aloitan syönnin sen takia kun käymme työkavereiden kans lounaalla. Anteeksi jo valmiiksi tyhmät kysymykset, mutta kysyvä ei tieltä eksy. Vai tulisiko minun saada väkisin mahtumaan tuo treeni syönti "ikkunaan"?

Optimaalinen lienee treenata ihan paaston lopulla. Onko tuolla isoa merkitystä, tuskin. Tämä väite perustuu siihen, että sekä treeni ja paasto laskevat mTor:ia. Mitä alemmas tuo mTor painetaan niin sitä kovemmin se kimpoaa ylös paaston päätyttyä. mTor on oleellinen osa proteiinisynteesiä.

Zone-sarja -42%
Miksiköhän ei osata tai uskalleta tehdä tutkimuksia missä oikeasti syödään paastoikkunan aikana 0 kcal ja sitä tehdään viikkoja putkeen ilman välipäiviä paastosta.

Alkaskohan tossa liikaa jengillä sakkaan päässä pelkällä vedellä mennä, siis jos tavan tallaajista nuita tutkimuskohteita ottavat eikä niinkään kokeneista paastoojista. Toki tuo oisi todella paljon parempi lähestymis tapa noudattaa oikeata paastoa jolloin saataisin asialle niitä oikeita tuloksia.

E. Sillon mennee jo vähän hevonperseelle nää jos noi tutkijat ei itsessään tiedä mitä on oikea paasto ja mitä ei :D

Itse olen mennyt about 16/8 jaolla reilut vuoden päivät ja paino on tippunut kesästä 75,5 -> 63 kg. Pituutta on 175cm. Kehonkoostumusmasiinan mukaan rasvat on 9%, mutta silmä sanoo 15%. Joten pakko jatkaa rasvanpolttoa vielä muutama kilo.

Kalorit on vedetty n. 1600/pv ja neljä treenipäivää ja lepopäivä-rytmillä mennään. Lisäksi kävelen treenipäivinä kaksi tunnin reipasta kävelylenkkiä nilkkapainoilla ja lepopäivänä tunnin ja puolentoista tunnin lenkit.

Itselle olisi täysin mahdotonta syödä pieniä annoksia pitkin päivään koska nälkä olisi koko ajan aivan helvetillinen. Ja kun ruokaa tässä tilassa saa suuhunsa en sen syömistä pysty lopettamaan. Nyt kun syö kaksi voluumiltaan helvetin isoa annosta päivässä niin saa edes tunniksi syömisen jälkeen kylläisen olon. Jonka jälkeen ollaan takaisin lähtöruudussa mutta kun tietää että hetkellinen kylläisyys odottaa tulevaisuudessa niin jaksaa paremmin kärvistellä.

Miten tälläinen kaksi kertaa päivässä syöminen vaikuttaa protskusta saatavaan hyötyyn? Muistaisin jostain lukeneeni että 40g/annos olisi raja jonka jälkeen ylimenevästä proteiinista ei olisi hyötyä proteiinisynteesin kannalta? Eli onko mun turha syödä 60g protskuu per annos kun voisin yhtä hyvin syödä 40g protskua ja ottaa "ylimääräiset" 20g hiilaria?

Itse olen mennyt about 16/8 jaolla reilut vuoden päivät ja paino on tippunut kesästä 75,5 -> 63 kg. Pituutta on 175cm. Kehonkoostumusmasiinan mukaan rasvat on 9%, mutta silmä sanoo 15%. Joten pakko jatkaa rasvanpolttoa vielä muutama kilo.

Kalorit on vedetty n. 1600/pv ja neljä treenipäivää ja lepopäivä-rytmillä mennään. Lisäksi kävelen treenipäivinä kaksi tunnin reipasta kävelylenkkiä nilkkapainoilla ja lepopäivänä tunnin ja puolentoista tunnin lenkit.

Itselle olisi täysin mahdotonta syödä pieniä annoksia pitkin päivään koska nälkä olisi koko ajan aivan helvetillinen. Ja kun ruokaa tässä tilassa saa suuhunsa en sen syömistä pysty lopettamaan. Nyt kun syö kaksi voluumiltaan helvetin isoa annosta päivässä niin saa edes tunniksi syömisen jälkeen kylläisen olon. Jonka jälkeen ollaan takaisin lähtöruudussa mutta kun tietää että hetkellinen kylläisyys odottaa tulevaisuudessa niin jaksaa paremmin kärvistellä.

Miten tälläinen kaksi kertaa päivässä syöminen vaikuttaa protskusta saatavaan hyötyyn? Muistaisin jostain lukeneeni että 40g/annos olisi raja jonka jälkeen ylimenevästä proteiinista ei olisi hyötyä proteiinisynteesin kannalta? Eli onko mun turha syödä 60g protskuu per annos kun voisin yhtä hyvin syödä 40g protskua ja ottaa "ylimääräiset" 20g hiilaria?

Tässä schoefieldin paperissa suosituksessa ateriakohtainen minimitarve 0.4g/kg painokiloa kohden ja päivätarve 1.6g/kg. Sitten jos puhutaan leusiinipiikistä, minkä ateriasta saa, niin aterioiden välissä olisi hyvä olla ~3-4h.
How much protein can the body use in a single meal for muscle-building? Implications for daily protein distribution

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Miks nuin vähä kaloraita? Pätkäpaasto plus kitukuuri kuulostaa aika rajulta.

Muoks. Kokeileppa pari kk, pidä 16/8 mutta nosta kalorit vaikka 2500:n. Voi olla, että paino nousee mutta sun silmämääräinen rasvaprossa-arvo laskee. Tai sitte ei. Ois kiva kuulla, miten kävi.

Huom. Paastoikkunan aikana. Siis esim. 16/8 sen 16 tuntia. Esim. iltakasi-puolipäivä.

Monille se kahavi on jo nii pakollinen että ei voi ilima olla, mutta joo luulis ton kyllä kaikille menevä jotka ees vähä haluais yrittää :D

Muoks. Kokeileppa pari kk, pidä 16/8 mutta nosta kalorit vaikka 2500:n. Voi olla, että paino nousee mutta sun silmämääräinen rasvaprossa-arvo laskee. Tai sitte ei. Ois kiva kuulla, miten kävi.

Aloitin viime vuoden alussa 2300 kalorilla ja puolet pienemmällä kävelymäärällä ja paino nousi tasaisesti 71kg -> 75,5kg, josta silmämääräisesti sanoisin että vähintään 80% osa oli rasvaa+nestettä kreatiinin käytön aloittamisesta. Jolloin totesin, että tää dieetti menee nyt kyllä pikkusen väärään suuntaan. Vaikka maalaismatematiikka sanoi, että painon pitäisi tippua. Joten tiputin kalorit ensin 1800 kaloriin ja sitten jonkun ajan päästä 1600, jonka alle en kyllä pysty menemään, muuten loppuu toimintakyky kokonaan.

Kyllä tässä ihan viimeisiä viedään, jos rasva ei tosta enää pala, niin sitten se on paras mihin pystyn ja aloitan varovaisen reversen. Niinkin mukava kokeilu kuin se olisikin, niin pelko siitä että noin suuri kalorien nosto tähän seisahtuneeseen aineenvaihduntaan tuottaisi 20% lihasta ja 80% rasvaa-suhteen, kun tavoite olisi pikemminkin toisinpäin.

Olen lukenut tämän koko ketjun. Uusi täällä, aihe kiinnostaa. Muutamia asioita tuli mieleeni...

Paastoja minulla on takana pätkinä ja viikon pituisina sekä kaikkea siltä väliltä. Toki pidemmät eivät pelkällä vedellä. Eikä oikeastaan lyhyemmätkään, koska tee, light juomat, BCAAt, latarit ja 1/2 annos heraa ei paastoani katkaise tai lähinnä sen aiheuttamaa ketoosia. Olen mitannut. IF tyylinen ruokavalio sopii minulle samasta syystä kuin useimmille täällä eli se on helppo. Aikaa ja ajatuksia jää muullekin kuin ruoalle. Varmaan pienesti miinus kaloreilla mennään, koska en pysty koko vuorokauden ruokia muutamissa tunneissa syömään. Tällä hetkellä menen pääsääntöisesti tyyliin 20:4. Tällä hetkellä on kesäkunnon saavuttaminen, mutta sen saavutettua aika muuttunee muotoon 16:8. Toistaiseksi paino tippuu sopivaa tahtia. Jumeja ei VIELÄ ole ollut. Suurempaa ylipainoakaan ei ole - ihan muutamia kiloja kiristelen. Hyvä ketju!

Löysin hyvän metatutkimus ramadanista. Tämä on suurin paastotutkimus mitä olen ikinä löytänyt. :

Effect of Ramadan Fasting on Weight and Body Composition in Healthy Non-Athlete Adults: A Systematic Review and Meta-Analysis
Nutrients | Free Full-Text | Effect of Ramadan Fasting on Weight and Body Composition in Healthy Non-Athlete Adults: A Systematic Review and Meta-Analysis | HTML

Koska tuo on vähän vaikea lukuinen ihmisille ilman matemaattista taustaa, niin laitoin otantoja:

"The search strategy identified 1153 publications, 398 of which were duplicates, resulting in 755 unique publications. The titles and abstracts of these publications were then screened against the inclusion and exclusion criteria, resulting in the exclusion of 688 publications and the retention of 67. Full texts of these 67 publications were retrieved and screened."

"The studies were conducted between 1982 and 2018, and fasting durations varied from 10 to 17 hours."

"When assessing the change in weight from pre-R to post-R, it is apparent that weight decreased significantly (−1.34 (95% CI: −1.61 to −1.07) kg, p < 0.001). By follow-up, there was still a significant decrease in weight compared to pre-R (−0.59 (−0.99 to −0.20) kg, p = 0.003)"

"Sex did not Influence Weight Changes in Response to Ramadan Fasting."

Tässä on vielä video analyysi aiheesta:

Vaikka tätä et kysykkään, niin minunkin mielestäni voisi olla pieni kalorien nosto paikallaan ja vähentää tuota liikunnan määrää.. Kuulostaa jotenkin aika isolta määrältä ainakin itselle.. Haetko jotain kisakuntoa vai pysyvää muutosta kuntoon? Mielestäni ei kuulosta kovin ylläpidettävältä mallilta tämä. Joku 3-4 punttireeniä ja vaikka pari kävelylenkkiä ois varmaan jo ihan hyvä määrä viikossa. IF - syömismalli itsessään ihan kätevä tapa syömisiä hoitaa. (y)

Vaikka tätä et kysykkään, niin minunkin mielestäni voisi olla pieni kalorien nosto paikallaan ja vähentää tuota liikunnan määrää.. Kuulostaa jotenkin aika isolta määrältä ainakin itselle.. Haetko jotain kisakuntoa vai pysyvää muutosta kuntoon? Mielestäni ei kuulosta kovin ylläpidettävältä mallilta tämä. Joku 3-4 punttireeniä ja vaikka pari kävelylenkkiä ois varmaan jo ihan hyvä määrä viikossa. IF - syömismalli itsessään ihan kätevä tapa syömisiä hoitaa. (y)

Olen periaatteessa kyllä samaa mieltä, että kalorit on todella niukat ja liikunnan määrä on kova. Mutta muutoin ei vain ole tullut tuloksia, ja nytkin painoa tippuu maltillisella 1-1,5kg/kk tahdilla. Meneeköhän tämä sitten sen surullisen kuuluisan set pointin piikkiin, en ole ikinä ollut näin vähissä rasvoissa. Ensisijainen tavoite olisi päästä omalla asteikolla kireään kuntoon, joka on todella kaukana kisakunnossa. Sellainen kondis, että vähän vatsapalikat alkaa erottumaan. Sellainen terve urheilijalookki. Mutta oma genetiikka on sellainen, että se saavuttaminen on erittäin vaikeaa. Erittäin leveä vyötärö, kapea lantio, rasva varastoituu jenkkakahvoihin ja alavatsaan.

Omalla asteikolla kireästä lähtötilanteesta olisi mukava lähteä kerryttämään lihasmassaa. Toiveena olisi että saisin mahdollisimman nopeasti nostettua kalorit päälle 3:n tonnin, dieetin päätyttyä ilman, että alkaa rasvaa kertymään suuremmin. Ainahan sitä saa toivoa. Syöminen on mulle niitä elämän suuria nautintoja, joten tarkoitus ei ole missään nimessä viettää tässä olotilassa yhtään ylimääräistä päivää. Halusin nyt lähinnä ottaa tälläisen isomman urakan kerralla alta pois hoidettavaksi, jottei näin radikaaleihin ratkaisuihin tarvitsisi enää ikinä ryhtyä ja osaltaan nähdä myös omat rajat kuinka rasvattomaan kuntoon minun genetiikalla on mahdollista päästä.

Minulla oli 6 vuoden taukotreenistä vakavien terveysongelmien vuoksi ja vuosi sitten tilanne alkoi olemaan sellainen että pystyin taas aloittamaan salitouhut. Kaikki lihakset surkastuivat täysin tuon kuuden vuoden aikana, ja rasvaakin kertyi, vaikka pidin ruokavalion erittäin siistinä. Penkissä nousi ensimmäisellä kerralla 3 toistoa pelkällä tangolla.

Tämä. Ei mitään järkeä laihduttaa koska ei lihaksia ole nimeksikään. 175cm 63kg 9% rasvat kuulostaa anoreksia seteiltä. Itsellä aikoinaan 174cm 73kg 7% rasvat pihdeillä mitattuna, eikä lihaksien määrässä ollut kyllä mitään kehuttavaa.

Edit: Eiku perkele. Taidetaan ilmeisesti puhua naisesta. No siinä on jollekin muulle hyvä vertailu.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom