Olen periaatteessa kyllä samaa mieltä, että kalorit on todella niukat ja liikunnan määrä on kova. Mutta muutoin ei vain ole tullut tuloksia, ja nytkin painoa tippuu maltillisella 1-1,5kg/kk tahdilla. Meneeköhän tämä sitten sen surullisen kuuluisan set pointin piikkiin, en ole ikinä ollut näin vähissä rasvoissa. Ensisijainen tavoite olisi päästä omalla asteikolla kireään kuntoon, joka on todella kaukana kisakunnossa. Sellainen kondis, että vähän vatsapalikat alkaa erottumaan. Sellainen terve urheilijalookki. Mutta oma genetiikka on sellainen, että se saavuttaminen on erittäin vaikeaa. Erittäin leveä vyötärö, kapea lantio, rasva varastoituu jenkkakahvoihin ja alavatsaan.
Omalla asteikolla kireästä lähtötilanteesta olisi mukava lähteä kerryttämään lihasmassaa. Toiveena olisi että saisin mahdollisimman nopeasti nostettua kalorit päälle 3:n tonnin, dieetin päätyttyä ilman, että alkaa rasvaa kertymään suuremmin. Ainahan sitä saa toivoa. Syöminen on mulle niitä elämän suuria nautintoja, joten tarkoitus ei ole missään nimessä viettää tässä olotilassa yhtään ylimääräistä päivää. Halusin nyt lähinnä ottaa tälläisen isomman urakan kerralla alta pois hoidettavaksi, jottei näin radikaaleihin ratkaisuihin tarvitsisi enää ikinä ryhtyä ja osaltaan nähdä myös omat rajat kuinka rasvattomaan kuntoon minun genetiikalla on mahdollista päästä.
Minulla oli 6 vuoden taukotreenistä vakavien terveysongelmien vuoksi ja vuosi sitten tilanne alkoi olemaan sellainen että pystyin taas aloittamaan salitouhut. Kaikki lihakset surkastuivat täysin tuon kuuden vuoden aikana, ja rasvaakin kertyi, vaikka pidin ruokavalion erittäin siistinä. Penkissä nousi ensimmäisellä kerralla 3 toistoa pelkällä tangolla.