Pitää varmaan itsekin muuttaa aika radikaalisti tuota omaa ohjelmaa...
Alunperin ajattelin tehdä ns. kunnon ohjelman vasta dietin jälkeen. Nykyään tulee tuota kuntopyörää poljettua aika paljon, eli kuutena aamuna viikossa noin 135-140 sykkeellä 75 min/päivä , ei sentään ihan tyhjään mahaan, vaan otan noin 20g hiilaria ja 15g protskua ennen kuin lähden salille. Jalkoja en ole nyt dietin aikana treenannut ollenkaan johtuen tuosta kuntopyörän polkemisesta.
Punttia olen sitten tehnyt ma,ke ja pe 2-jakoisella niin, että samalla viikolla ma ja pe treenit ovat samat ja jalkoja ei siis nyt ole treenattu pitkään aikaan. Eipä tuo mun systeemi taida kovin kummoinen kyllä olla
Vähän pelottaa vaan nyt kesken diettiä vetää koko systeemi ihan uusiksi, varsinkin kun ajatuksissa oli joidenkin liikkeiden opettelu ja tekeminen vasta dietin jälkeen rauhassa hyvään tekniikkaan panostaen, sillä esim. maven opettelu nyt kesken diettiä hieman pelottaa. Lähinnä ajattelin tuon aerobisen vaihtamisen intervalliksi tai sitten niin, että muutaman minuutin eka lämmittelee ja sitten vetää joku 10 min. lähes äärirajoilla ilman tempon vaihtelua, mitä käytännön eroa näillä kahdella muuten on?
Sitä vaan myös mietin, että eihän tuo intervalli-harjoittelu varmaankaan pysty kuluttamaan yhtä paljon kuin mitä tuo aerobisen määrä mitä aikaisemmin olen tehnyt, joten varmaan kaloreita joutuu samalla tiputtamaan, vaikka samalla aioin punttia lisätäkin. Vähän on nyt polla sekaisin, että miten tässä kannattaisi edetä, alustavasti olin miettinyt, että punttia voisi ehkä vetää viitenä päivänä viikossa, mutta kuinkas paljon tuota anaerobista sitten kannattaisi tehdä? Kerroit täällä, että dietin loppuvaiheilla jätit intervallitkin pois ja vedit punttia pari kertaa päivässä, kannattaisiko myös minun harkita samansuuntaista strategiaa vai vedellä ainakin alkuun tuota anaerobista?
Haluaisin, että paino tippuisi vielä ainakin jonkin aikaa noin kilon viikossa (tällä hetkellä 107,5kg rasvat jotain 22-24) Onko liian kova tahti, vai voiko näillä rasvoilla vielä vetää rauhassa noin kovilla miinuksilla?
Diettailin viime maaliskuusta syyskuun alkuun, jonka jälkeen tuli totaalinen treenitauko yli kahdeksi kuukaudeksi(suht pahan ylikunnon takia), jolloin paino pääsi nousemaan, nyt olen taas diettaillut joulukuun alkupuolelta.
Harmaita hiuksia aiheuttaa myöskin jalkaliikkeiden ja anaerobisen yhdistämisen onnistuminen...
Olisin kiitollinen jos Hulkki tai joku auttaa miestä hädässä!