WTF? Siis missä yhteydessä? Ihan normaalia salitreeniä ajattelin jatkossakin tehdä.Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletko tehnyt/ajatellut tehdä HIIT tyyppistä treeniä juoksun sijasta erilaisia treeniliikkeitä hyväksi käyttäen ja minkälaisia mahdollisia kokemuksia/suosituksia? Siis tyyliin 30 sekunttia leukoja/kyykkä/mitä tahansa kovaa yleisliikettä ja perään 30 sekunttia lepoa. X määrä sarjoja per liike ja y määrä liikkeitä tietty. Toi 30 sekunttia on samaten oikeastaan vaan sovinnainen aika.
Jos taas puhut dieetillä iron cardiosta, olen tehnyt tuota kevyillä viikoilla jo varmaan vuoden ajan, ja netti-TV:ssä on tulossa meikäläiseltä yksi jaksokin kyseisestä aiheesta.
Miksei olisi? Nimenomaan suurissa liikkeissä tuollainen jaksotus on olennaista, pikkuliikkeissä voidaan mennä sitten pitkälti tuntuman mukaan paljon pienemmällä vaihtelulla.Onko mainitsemasi
Viikko 1: 85%
Viikko 2: 92.5%
Viikko 3: 87.5%
Viikko 4: 95%
Viikko 5: 100%
..voluumisyklitys (tai sinnepäin) ok myös isoimmilla liikkeillä ja koko blokissa?
En ryhdy katsomaan ohjelmaasi, koska jos vastaisin näihin kyssäreihin, olisi seuraavaksi taas muutama uusi tyyppi kyselemässä tuunausta omiin ohjelmiinsa. Tämä on nähty ties kuinka monta kertaa, ja ainoa keino välttää tuota ohjelmafiksauspyyntötulvaa on olla korjaamatta jengin ohjelmia. :piis:Yritän välttää ohjelmatuunausviestiä, mutta täytyy vielä kysyä, kannattaisiko minun tökätä ranskalainen punnerrus esimerkiksi toiseen voimapäivään vai mieluummin pumppailupäivään esimerkiksi face-pullin tilalle? millaisilla toistomäärillä paras kehitys?
En nyt ymmärrä mitä pahaa tuskallisessa treenissä on? Itse olen tehnyt lyhyehköjä sarjoja molemmissa treeneissä (nivelten keston mukaan) siksi, etten omaa hirveästi hitaita lihassoluja ja sopivat painointensiteetit edellyttävät meikäläisellä siis keskimääräistä pienempiä toistomääriä.Pumppipäivän (4-)7x 8-10 viimeiset liikkeet tuntuvat jotakuinkin tuskalta ja kestävät tolkuttoman kauan (jo palautumisen takia), joten suosittelisitko pumppailupäivään mahdollisesti mieluummin esim. lyhyitä toistomääriä ja paljon sarjoja (kuten itse olet tehnyt)?