Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pieni kommentti vaan tähän väliin mitä Marko Savolainen sanoi joskus, "ei täällä etelässä voi kehittyä kun pitää kävellä liikaa". Itse mittasin et ruohiksen metrosta menee 7min kävellessä meijerille.. Marginaalista mutta jos noita on kävelyitä yms. on liikaa.. Ei sana tarkka kommentti mutta Marko kai viittasi kiireeseen.
Ettei se ois sanonut tuota vain tsoukilla? Vitsaillen extremisminsä olevan nin extremeä, että 7 minsan kävelykin on liikaa aerobista silloin, kun bulkilla ollaan.

Ylätalja hauiksille 85 kg 4x8

Onko tää joku vitsi vai ootko vaan heikko :)

skuge sanoi:
Onko tää joku vitsi vai ootko vaan heikko
Mies varmaan teki tätä hypertrofia treeneissään, jossa tahti on tappavaa. Jos äijä jossain voimapainotteisessa treeneissään tekisi tuota liikettä, oisi rautaa varmaan kolmin kerroin enemmän. Ja tappavasta tahdista sen verran, että hyvä että noin vuosi sitten selvisin edes miehen "kevyestä" treenistä, saatekka sitten niistä kovemmista.

http://www.youtube.com/watch?v=4ggIERkSDik
Tuossaihan hupaisa video kuunnelma,tuo Hulkille mieleen vanhoja muistoja;)
ps:Ite Maken viteota en oo nähny joten ois kiva kuulla mitä teitte tossa yhteisessä jalkatreenissä,ja yleensä miten päädyit tuohon treeniin:kysykö marko vai mistä tuo juttu lähti käyntiin

Mitäpä on herra Hietalalla (vitun typerää IMO kutsua jotain irc/foorumi/whatever nickillä varsinkin kun oikeakin nimi on tiedossa) sanottavaa volyymitreeneistä?
Kuten olen esim. eri forumeilla, blogissani ja vastauspalstallani useaan kertaan kirjoittanut, pidän harjoittelun kuormitusvolyymia ehkä olennaisimpana kasvatettavana ja syklitettävänä muuttujana nimenomaan lihaskasvua tavoittelevalle treenaajalle.

PS. Vaikka olenkin jo roina.da.ru -ajoista saakka esiintynyt netissä nimimerkin lisäksi omalla naamallani ja nimelläni, vaihtaisin nimimerkkini Hulkista esim. Utti Hietalaksi jos oikean nimeni käyttö olisi mielestäni jotenkin fiksumpaa nettipalstoilla. Koska kuitenkin olemme netissä, toimivat nimimerkit kutsumaniminä vaikka myös oikea nimi olisi tiedossa. Itseäni oikeastaan lähinnä ärsyttää, jos joku tieten tahtoen käyttää oikeaa nimeäni, koska mielestäni on paljon sopivampaa käyttää netissä nimimerkkejä ja oikeita nimiä ehkä sitten IRL. Tulee suurin piirtein joku inttipaska mieleen jos joku sanoo esim. Hietalaksi, tms. :piis:
ps:Ite Maken viteota en oo nähny joten ois kiva kuulla mitä teitte tossa yhteisessä jalkatreenissä,ja yleensä miten päädyit tuohon treeniin:kysykö marko vai mistä tuo juttu lähti käyntiin
Ihan normi HD-tyylinen jalkatreeni tehtiin, pari kovaa sarjaa per liike. Smith-kyykkyä boksilta, hackia, prässiä, vipuvarsihackia ja reidenlähennystä. Ja kuten olen tuosta DVD:lle päätymisestäni moneen kertaan kirjoittanut, oli Marko halunnut DVD:n kuvausviikolla jonkun kaveriksi jalkatreeniin mutta kukaan ei ollut riittävän hullu lähteäkseen treenaamaan jalkoja Supermassan kanssa, joten joku oli sitten ehdottanut meikäläistä. Taisi olla perjantai-ilta ja olin juuri tehnyt viikon toisen Doggcrapp-jalkatreenini, kun Mike sitten kysyi salilla haluaisinko treenata huomenna jalkoja Maken kanssa DVD-kuvauksissa. Aluksi kieltäydyin hommasta, koska olin aika rikki jo maanantaina ja perjantaina tehdyistä täysitehoisista jalkasessioista, mutta soitin sitten myöhemmin Mikelle että olen mukana. Ja seuraavana iltana sitten väännettiin tuo jalkasetti Maken kanssa, hauskaa oli. Reidet kramppailivat aika lahjakkaasti treenin jälkeen, kumma juttu :D
Näin kyllä kysymyksesi jo ensimmäisellä kerralla, mutta en vastannut siihen koska en ole mikään juoksutreeniasiantuntija, enkä ymmärrä miksi luulet minun tietävän tuosta aiheesta yhtään enempää kuin esim. itse tiedät? :confused:

Aivan puhtaalla maalaisjärjellä (jollaista löytyy uskoakseni kutakuinkin kaikilta ihmisiltä) voin toki heittää tuohon vastaukseksi, että juoksu/spurttiharjoitukset varmastikin vaikuttavat jalkojen palautumiseen sitä enemmän mitä kovemmalla teholla / volyymilla / frekvenssillä ja mitä heikommalla lähtökunnolla niitä tehdään, ja että tämä vaikutus palautumiseen täytyy itse kunkin käytännössä kartoittaa. Koska juoksussa tapahtuu törmäyksiä ja lihaksisto/nivelet ottavat impaktia vastaan, voisi hyvin kuvitella juoksutreenien olevan potentiaalisesti riskialtista touhua pelkkään punttitreeniin tottuneille (punttitreenissä ei törmäyksiä/impaktia tule oikeastaan lainkaan).

Mitenpä Hulkki vatsat yleensä treenaa? Eli mitä liikkeitä, paljonko toistoja, paljonko sarjoja, kuinka monesti viikossa, minkä treenien yhteydessä jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juoko hulkki kaffea tai käytätkö koffeenitapletteja?
En juo kahvia, mutta kofutabuja käytän dieetillä.
Hulkki
Oliko sulla mielipidettä siihen suorien selkälihaksien treenaamiseen?
Eipä oikeastaan. Itse en ole oikeastaan koskaan pyöristyneellä selällä liikkeitä tehnyt, vaan kaikki alaselän treeni on aina suoralla selällä staattista työtä. Tosin ihan puhtaasti maalaisjärjellä ajateltuna on tuskin ainakaan pahasta myös sisällyttää ohjelmaan esim. kevyellä vastuksella tehtyjä selänojennuksia (esim. Kaz-veto tai pyöreän selän ojennus).

Jos reenaa selän 2kertaa viikkoon toisessa "leveys" ja toisessa "paksuus" liikkeet niin mites toistot...?
Eli paksuus päivänä tekis maven ja kulmasoudun tanko nurkassa.Kannattaako samalla kerralla tehä lyhyitä ja pitempiä sarjoja eli mavessa tekis lyhyttä ja soudussa pitempiä..
Vai kannattaako samassa reenissä tehä kaikki liikkeet noin saman pituisina??

Mihis perustat noiden lihaskalvojen venytykset?
Olisko netissä jonkinlaisia tutkimustuloksia, miten ja milloin kuuluisi venytellä, jotta saataisiin ne lihaskalvot venymään ja lihakselle lisää tilaa kasvaa?
Jossain toisella foorumilla olit tainnut lainata Massaa!Voimaa!-teoksesta jotain. Oletko kenties kirjoittanut pakkotoistolle pidemmän selityksen tuosta touhusta?

Mielenkiinto heräsi, kun olen hakenut selitystä niin ohkaselle selälleni :P

Kuinka paljon juoksu/spurttiharjotukset/lenkit haittaa jalkojen ja lonkankoukistajien palautumista? Jos nyt alotan ne, niin mitä pitää ottaa huomioon?
Kevyt pikajuoksunomainen treeni ei haittaa palautumista, mutta kovatehoinen pikajuoksu on erittäin hyvää ja samalla raskasta treeniä jaloille. Säännöllisellä harjoittelulla, esim. 2 x viikossa, ja tehoja hitaasti kasvattamalla ei juoksutreenit tule haittamaan palautumista kovin merkittävästi. Juoksutreenin yhteyteen voi hyvin liittää hyppelyitä tai vaikka painonnostoliikkeitä, jolloin saa monipuolisen harjoitusrasituksen nopeuden ja räjähtävyyden osalta.

Vilkaisin blogista EDT:stä.

Luulisi, että sarjat pitäisivät olla jotain kymppejä. Ajatuksena volyymi lyhyillä sarjapituuksilla kuulostaa hieman kummalliselta. Kaippa tota samaa ideaa voi soveltaa esim yhteen liikkeeseen ja 5- tai 10 min.

E: Luulisi, mutten että tuohon liittyen olisi määritelty paljonko toistoja pitäisi ekassa treenissä saada, esim 100.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom