HST - perusteet & FAQ threadi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miulla on aeroobinen joka toinen ja sali joka toinen päivä. Sunnuntaina pitkää aeroobistaa, eli uintia, hiihtoa tai 15km juoksu. Pitkiä juoksuja saattaa tulla iha pitkin viikkoakin fiiliksistä riippuen.

T-Invan kanssa samaa mieltä,pari ekaa 15 toiston treeniä on pahimmat.

samaa mieltä myös siinä että voi vetää joka toinen päivä jos vaan tuntuu että palautuu.
suosittelen kuitenkin vetämään ainakin ekan syklin kolmella treenillä viikossa

Kymppi ja vitos viikot tuntuu vain semmoiselta gay-pumppailulta. Silti rautaa liikkuu kokoajan enemmän..
Itsellä kohta takana kaksi sykliä.QUOTE]

...samaan mieltä, kymppiviikko loppumaisillaan, kauheen rankalta ei tunnu, mut rauta liikkuu yllättävän kevyesti ja muutenkin on kropassa hyvä fiilis:)

Täytynee taas ennen vitosten alkamista ruukata painoja isommiks ku tuntuu aikasemmat laskelmat liian kevyiltä;)

Tälläinen pulma tuli eteen:
-ohjelmassani on ojentajaliikkenä ohjentaja punnerrus taljalla(salilla ei ole scott-tankoa tms.), ja nyt tein jo viimeisen 10 sarjan laitteen maksimipainoilla.
Nyt tarvitsisi kehitellä joku uusi vastaava liike 5-sarjoille ja osata vielä arvioida 5rep maksimi? Ideoita/ehdotuksia?

Aloitinpa minäkin hst:n ja eilen eka treeni. Olipas komiaa, hiki pukkasi kunnolla ja ihan hakattu olo treenin jälkeen. Sai itsestään paljon enemmän irti kuin monijakoisella ohjelmalla.
-ohjelmassani on ojentajaliikkenä ohjentaja punnerrus taljalla(salilla ei ole scott-tankoa tms.), ja nyt tein jo viimeisen 10 sarjan laitteen maksimipainoilla.
Nyt tarvitsisi kehitellä joku uusi vastaava liike 5-sarjoille ja osata vielä arvioida 5rep maksimi? Ideoita/ehdotuksia?
Kapea penkki? Hyvä liike ainakin minulle, kun en tee penkkiä ollenkaan olkapäävaivan vuoksi.

eikö siihen taljaan saa lisäpainoja?pöllit jostain reidenlähentäjälaitteesta toisen tapin ja nakkaat sopivan levyn siihen killumaan...
tai käsipainoja siihen pakan päälle.molemmat riippuu tietenkin siitä minkälainen talja siellä teillä on

Eipä taida meikän salilla oikein onnistua tuo lisä "panostus".
Tarvii varmaan siirtyä tekemään viimiset 2 viikkoo ojentajille kapeeta penkkiä, tosin vittumaista arvailla minkä verran rautaa löis tankoo et sais hyvän reeniin, mutta silti sais progression säilytettyä.

:offtopic: Ihan mukava fiilis muuten kun tälläselläkin kynäniskalla alkaa jossain laitteissa painot loppumaan kesken:hyper:

Partahauki sanoi:

Tee se ojentajapunnerrus ylätaljassa.

Pääsin nyt kierrossa tohon 3 x 5 -vaiheeseen, ja rupesin vaan ihmettelemään, että miksi nyt yhtäkkiä väännetään viikko putkeen samoilla painoilla kun aikaisemmin on ollut progressio joka treenissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toinen juttu mitä olen nyt tässä HST:tä tehdessäni ihmetellyt: voimatasot eli toistomaksimithan testataan ennen kierron alkua ja painot valitaan niiden mukaan. Jos voimatasot kuitenkin nousevat tasaisesti koko kierron ajan, niin eikö silloin kierron lopussa painot ole laskettu alakanttiin, koska ne on laskettu alkuperäisten voimatasojen mukaan?

Itse esim. rupesin HST:tä tehdessäni pitkästä aikaa vääntämään kyykkyä, mavea ja penkkiä, joita en ole tehnyt pitkiin aikoihin. No voimaa ei tietysti näissä liikkeissä aluksi paljon ollut, joten painotkin on koko kierrolle melko pienet. Voimat ovat kuitenkin nousseet tässä kierron aikana ihan silmissä, joten nyt kierron loppupuolella tuntuu, että joutuu vääntämään hirveän pienillä painoilla.

Olisiko mitään järkeä sellaisessa, että testaisi toistomaksimit jokaiselle "mikrosyklille" (15, 10 ja 5) erikseen, siis syklin alussa?

Ja tietääkseni sekin onnistuu että jynssää vitosia yhen ekstraviikon, eli siihen maksimiin asti, mutta mavessa kannattaa olla silti varovainen.

Jos voimatasot kuitenkin nousevat tasaisesti koko kierron ajan, niin eikö silloin kierron lopussa painot ole laskettu alakanttiin, koska ne on laskettu alkuperäisten voimatasojen mukaan?

Eihän tuo systeemi vaadi, että missään treenissä tarvittaisiin niitä oikeita maksimeita, kunhan progressiota syntyy. Jotkut tosin kyllä jatkaa syklin jälkeen pari viikkoa vielä sinne oikeisiin maksimeihin saakka. Itse olen ajatellut, että syklin aikana tavallaan "kerätään progressiovaraa" sinne seuraavaa sykliä varten.

Tietysti jos käy noin, että esim. pidemmän treenitauon takia maksimit on laskettu ekalle syklille päin mäntyjä, niin voihan siinä matkalla säätää painoja. Ettei mene turhauttavaksi vemputteluksi treenit. Mutta tota ei tarvii tehdä kuin kerran, parin ensimmäisen syklin jälkeenhän ne maksimit pitäisi olla kunnossa/mitattavissa.

Porukka höpötteli, että ne 2x15 olisivat olleet raskaimmat ja kympit ja vitoset sitten kevyempiä, niin nyt kun ensimmäinen kymppiviikko itsellä takana, niin huomattavankin paljon raskaammalta nuo minusta tuntuivat. Mavessa sai tosiaan jo puhallella aina hetken verran :). Vai voisiko johtua siitä, että ruokaa menee liian vähän? Paino kun on tässä neljän viikon aikana itse asiassa päässyt hieman tippumaan?

Vai voisikohan johtua siitä, että monet testasin lähes kaikissa liikkeissä vain 15- ja 5-maksimit ja kympit otin puolivälistä? Joissain liikkeissä kyllä testasin ja niissä ne tulos sattui oikeastaan juuri siihen puoliväliin.

Perhana, tulin kipeäksi ja jouduin jättämään välistä 2 treeniä, pitäisikö aloittaa sykli uudestaan alusta vaiko, jatkaa sitä mihin jäin eli 4 viikon loppuun?

alota vaikka siitä kolmannesta viikosta uudestaan.
jos siis meet tolla perus kaks viikkoa 15R kaks viikkoa 10R jne.
en tiedä onko fiksuin tai edes ohjeistuksen mukainen ratkaisu mutta niin mä tekisin :)

alota vaikka siitä kolmannesta viikosta uudestaan.
jos siis meet tolla perus kaks viikkoa 15R kaks viikkoa 10R jne.
en tiedä onko fiksuin tai edes ohjeistuksen mukainen ratkaisu mutta niin mä tekisin :)

Näin vois olla tietysti fiksua, vitsi kun tauti on vielki päällä, harmi ku piti pilata hyvän syklin. Onko mulla paljon menny poikka HST taudin takia?

Minulla meni syklit persiilleen. Nyt oon joutunu NORO viruksen takia passaamaan 1 treenin ja toinen tulee huomenna.

Kyseessä viikon toinen ja kolmas treeni. Mistä jatkaa sitten?

suosittelisin Ochalle samaa kuin tossa edellä.jos jää useampi välistä,niin sitten sykli alusta

Back
Ylös Bottom