Hidastuuko pituuskasvu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja a.m
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Liian raskas = semmoinen, mihin ko. riisitautisella ei energiat riitä.
Eli kyllä.

Olkoonkin sitten hengitys- ja verenkiertoelimistön ylläpitö hänelle liian raskasta työtä.

no mutta jos 500 vuotta sitten olisi ollut yhtä hyvä terveydenhuolto ja ravinto samaa kuin nyt niin varmasti ois porukka kasvanu yhtä rankalla työlläkin.

Sarjojen määrä ei vaikuta paskan vertaa pituuskasvuun, mutta periaatteessa raskaat kuormitukset selkärangalle mm. kyykky lähinnä, voi pahimmassa tapauksessa hidastaa pituuskasvua, mutta tämäkin on yksilöllistä. Ite ku alotin pituutta n. 175.. pari vuotta on tullut nostettua, iha ilman pelkoa pituuden hidastumisesta; pituus nyt 187 eli ei ole vaikuttanut minulla.

Ite oon nyt 15v

eh.. mitähän sä selität :D profiilis sanoo että age 17v :DD noh, eipä asia minulle kuulu.. jos joku jo kysyny tätä niin sori sitte turhasta postauksesta, en oo lukenu kaikkia sivuja.

mutta asiaan liittyen enpä usko että pituuskasvus reenin takia tai sarjojen pituuden takia vähenee.. ja ite oon 18v mutta vieläki kasvan vaikka monta vuotta jo pumppaillu rautaa :) toiset vaan kasvaa eriaikaan pituuden, armeijassakinhan porukka vielä monesti kasvaa pituutta =) eli ei mitään paniikkia kasvusi suhteen :dance:

Jos viesti on postitettu 01.02.2006, 19:02 ja nyt on 2008, niin silloin 15 vuotias saattaisi olla nyt 17 v, vai?

mjaaaaa, en tullu yhtään ajatelleeksi päivämäärää :D sorry =)

Kumma homma kun on pituuskasvu tyssänny aivan täysin, pituusennuste oli vielä 14v 185cm ja 16v olin 170 pitkä ja nyt vasta kuukaus sit 18v 169,5cm ja lääkärin tarkastukses ihmeteltiin et miten on mahdollista ja sanoi et no se kasvu tulee sit myöhemmin.. ja se kummastuttaa kun en ole edes kyykkyä tai mavea tehnyt enkä nyt muutenkaan mitään kovin selälle rasittavaa työtä:(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kumma homma kun on pituuskasvu tyssänny aivan täysin, pituusennuste oli vielä 14v 185cm ja 16v olin 170 pitkä ja nyt vasta kuukaus sit 18v 169,5cm ja lääkärin tarkastukses ihmeteltiin et miten on mahdollista ja sanoi et no se kasvu tulee sit myöhemmin.. ja se kummastuttaa kun en ole edes kyykkyä tai mavea tehnyt enkä nyt muutenkaan mitään kovin selälle rasittavaa työtä:(
Kyllä meikällekin luvattiin ennusteeksi joskus aikoinaan 185 cm ja 10 senttiä jäi puuttumaan. Noihin ennusteisiin kannattaa luottaa yhtä paljon kuin 2 viikon sääennusteeseen. Eli älä liikaa murehdi oletko tuhonnut pituuskasvusi treenaamalla, koska ennuste oli todennäköisesti aivan metsässä. Ja toisaalta senttejä saattaa vielä tullakin.

moro.
ei noihin pituus ennusteisiin kannata tosiaankaan luottaa:anssi: sanoo meikä!!
joidenkin kohdalla varmasti osuu oikein mutta
itelle ennusteeksi annettiin aikoinaan 173:eek::eek::eek:
ja pituus tällä hetkellä 186 ja ikä 22 että siihen taitaa kyllä topatakkin.

sali treenillä en kyllä usko olevan suurta merkitystä pituus kasvuun sillä tunnen pari kaveria jotka ovat
treenanneet murros iästä asti ja ovat kyllä molemmat 180cm pintaan(tarkkaa en tiedä)
olisiko kasvaneet pidemmiksi jos eivät olisi treenanneet, sitä on mahdoton sanoa mutta kyllä tuollainen 180cm runko on jo tarpeeksi. siitä ylimenevä on jo monessa tilanteessa haitaksi!!

monet kyllä sanovat että mave ja kyykyt treeniin mukaan vasta murrosiän ja pituus kasvun jälkeen, mutta kai ne nyt voi mukaan ottaa heti alusta lähtien. hinkkaa vain hieman pienemmillä painoilla eikä vetele ykkösiä tai kakkosia eikä kovin lyhyttä sarjaa. tekee pienillä painoilla sellaista yli 10 toiston sarjaa niin siinä saa parin vuoden aikana tekniikankin kuntoon siihen mennessä kun ruvetaan kunnolla repimään:evil::evil::curs:

itelle ennusteeksi annettiin aikoinaan 173:eek::eek::eek:
ja pituus tällä hetkellä 186 ja ikä 22 että siihen taitaa kyllä topatakkin.

Kumpa mullakin olisi mennyt noin päin homma. Meikäläisestä ennustettiin 192 senttistä vuorenpeikkoa. Tässäpä sitä ollaan 175cm... Toisaalta ikää vielä sen verran vähän, että kasvua saattaa hyvällä tuurilla vielä vajaa kymmenen cm tulla lisää, mutta en noihin ennusteisiin kyllä itkemälläkään pääse.

Mihin ikään asti ihmisen pituuskasvu keskimäärin jatkuu?

Ja vieläkin luulen, että punttien kolistelusta on vaa hyötyä pituuskasvua ajatellen. Pysyy kasvuhormonin eritys korkealla, kun treenaa perusliikkeillä, syö niinkuin pitää ja huolehtii riittävästä levosta ja unen saannista. Ja jos treenaa tosissaan, niin todennäköisesti ei myöskään ryyppää tai polta röökiä niin kuin "normaalit" teini-ikäiset.

edit: Hyötyä siis jos tekee oikealla tekniikalla noi perusliikkeet ja pitää painot sopivina, eikä loukkaa itseään.

Siitä ylimenevä on jo monessa tilanteessa haitaksi!!

Mulla ainakaan ole ollut 188 sentin varresta mitään haittaaa. Mielelläni ottaisin 5cm lisää pituuteen. Ja missä tilanteissa >180cm varsi on haitaksi?

Mihin ikään asti ihmisen pituuskasvu keskimäärin jatkuu?
Mulla veli kasvoi armeijassa vielä 191->194(aloitti 19,5 kesäsenä,oli vuoden), monilla kavereilla loppunu jo 15 vuotiaana.

Mulla ainakaan ole ollut 188 sentin varresta mitään haittaaa. Mielelläni ottaisin 5cm lisää pituuteen. Ja missä tilanteissa >180cm varsi on haitaksi?
Yleisesti ottaen lyhyemmät ihmiset elävät pidempään ja kärsivät vähemmän selkä ja nivelongelmista.
Poikkeuksiakin löytyy, mutta näin yleisesti.
Ja tämä mailmahan on rakennettu enemmistölle(lyhyille ihmisille).

Minäkin ottaisin mielelläni sen 5cm pituutta lisää jos se olisi mahdollista.

Itse olen 172cm lyhyt, jonkun 10cm ottaisin mielelläni lisää, mutta kyllä sitä näinkin pärjää.:) 2kk sitten täytin 16, joten onhan tuota aikaakin vielä. Enkä muuten usko siihen ollenkaan, että treenaaminen pysäyttäisi pituuskasvun.

Auton takapenkillä tai lentokoneessa? ;)

juurikin noissa tapauksissa on hankalaa olla yli 180cm ja onhan noita muitakin tapauksia esim. kun menee kylään jonkun työ ja on tottunut omassa kämpässä ovi aukkojen korkeuksiin niin sitä lyö jumankauta otsansa niin lujaa oven ylä karmiin että paketti buranaa ei tilannetta lievitä:rolleyes:! en tiedä onko muilla käynyt samaa mutta itselläni aina silloin tällöin.
liika pituus on myös haitaksi salitreenissä koska pitkän ihmisen on vaikeampi saada kroppa näyttämään lihaksikkaalta kun on pitkät raajat ja hartiat näyttää kapeammilta vaikka leveys olisi sama kuin 165cm bodarilla niin kumpi näyttää kapeammalta lyhyt vai pitkä ihminen???
lisäksi pitkät ihmiset saavat enemmän kipuja niveliin ja etenkin selkään iän myötä!

mutta onhan toki pituudesta hyötyäkin en sitä mene väittämään joten ei nyt järjestetä tästä mitään torikokousta pituuden haitoista ja etuuksista
vaan pysytään kuitenkin aiheessa eli siinä että,
onko punttailusta haittaa pituuskasvuun!?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom