Hauiskääntö suoralla tangolla

nano sanoi:
Itse en ole vielä 100kiloa kääntänyt. 95kiloa olen kuitenkin kääntänyt.

Voisin tehdä sulle ihan oman reenivideon missä käydään kaikki lihasryhmät läpi. Saat sen 30e:llä eli hitusen halvemmalla kuin Vilposen vastaavan.

Tuon 95kg käännön haluaisin nähdä... pistäpä tuo treenivideo tulemaan, laita samantien sarjatuotantoon, jotta muutkin saisivat osansa... itse voin maksaa vaikka viisikymppiä...

Pitäisiköhän huvikseen rueta panostamaan tuohon suoralla tangolla kääntöön. Onhan siinä 100 kilon käännössäkin oma hienoutensa. :)

mä taas voin kirjottaa nostavani suuria painoja. ei näistä mun jutuista täällä mitään makseta, joten nyt ois aika alottaa sekin :D

liike on hyvin runsaasti tekniikkaharjoitteluun vastaava ja pienenkin heijauksen ajoitus (!!) tekee ihmeitä näyttämättä mitenkään kaameelta heilumiselta. jos taas siitä voimasta pelkästään jutellaan, sillon pitäs mittailla selkä seinää vasten, mutta koska ko. liike on suurimmalle osalle lajeista lähinnä tarpeeton, ei sille liene tarvetta :)

omalla salilla ~170kg:n penkkaaja (veto pikkusen päälle 200kg) vääntää yli satkulla sarjaa. voimamiesten eliittiin kuuluva pikkumieskamu (veto yli 350kg) ( :D ) tekee helposti yli satasella sarjaa jne...

tästäkin kirjoituksestani saa tilillepanot osoittaa mulle. numeron saa maililla :D

TomBombadil:Hauiskääntö tangolla = ?
Kirjoitan nostavani 180kg:lla kasin... OOOOHH!!! :D

Oikeassa elämässä en enää hauista tee juurikaan, koska se on liika ylikuormittavaa jo aikalailla turpaan saaville hanskoille (treenejä, joissa selkä & kädet rasittuu tulee 6-12/vko). Käsipainoilla vuorotellen oon joskus tehnyt hyvinkin nätisti kasin 40kg:lla.

jto sanoi:
jos taas siitä voimasta pelkästään jutellaan, sillon pitäs mittailla selkä seinää vasten, mutta koska ko. liike on suurimmalle osalle lajeista lähinnä tarpeeton, ei sille liene tarvetta :)
Hauiskääntö yli 100 kilolla ilman heijausta taitaa olla melko mahdoton juttu ihan fysiikan lakienkin vuoksi. Jos sitä pelkkää hauisvoimaa haluaisi mitata niin sitten pitäisi koko mies tai ainakin yläkroppa köyttää seinään kiinni.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Pecman: niinpä. ilman miehen seinään pulttausta pitäs vääntää sillai toinen jalka edessä ja sillon pitäs kyl tosi nätisti kieputella, että pysys tasapaino. :)

No jokainen voi itse kokeilla ton kaikkien aikojen tärkeimmän lihaksen kehittymismahdollisuuksia ja rajoja. Mutta kyllä se on aika vaikea vääntää tai siis vääntää yli 100kgllä hauista jos oma paino on alle satkun. Itse painaessani about 115kg sain väännettyä kutosia suoralla tangolla niin etti tarvinnut heilua heinämiehen lailla. Niin 52 cm tumpulla pystyi ihan mukaviin sarjoihin. Olihan tuolla stadin saleilla montakin vahvakätistä hemmoa aikoinaan, kovimmat taisivat olla kädenvääntäjiä ja painijoita jotka olivat alkaneet treenaamaan "tosissaan" punteilla. Mutta jokainen voi itse kokeilla jos kiinnostaa mitä pystyy vääntämään, niin ja ei näitä juttuja kovin vakavasti noista "legendoista" kannata ottaa elli itse ole nähnyt kaverin treenaavan... :D

nano sanoi:
Eipä tuossa 100kilon hauiskäännössä mitään niin ihmeellistä ole. Reenaamalla kyseistä liikettä huolella tuo on jokaisen saavutettavissa.
Joo yhtä yleistä kun 200kg natu raw penkki :jahas: eli tuosta jokainen voi päätellä kuinka yleistä.

Itsekin pystyn aivan varmasti 100kg z-tangolla hauista tekeen ainakin 1toiston mutta suoralla ei kyllä yhtään tuu.

Tästä threadista voimme siis päätellä että Nano on Neutraalin kokoinen :rolleyes:... ja että sadan kilon kääntäjiä on harvakseltaan, eli kuten Raven asian pisti ne ovat sormilla laskettavissa...

Pecman sanoi:
Oisko laittaa :kuvia: tuosta Lyytikäisestä?
Nyt rupes nimittäin kiinnostamaan! :eek:

Vanhasta suurennetusta lehtikuvasta otettu kuva joidenkin bodykisojen aikaan.

Liitteet

• arska.webp
    arska.webp
    51,3 KB · Katsottu: 1 072
Sustanooli sanoi:
Vanhasta suurennetusta lehtikuvasta otettu kuva joidenkin bodykisojen aikaan.
Kiitos! :kippis1:
Iso miäs, oon tainnu jossain ennenkin tuon nähdä. :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom