Hauiskääntö suoralla tangolla

nano sanoi:
Kyllä minä niin uskon, että panostamalla ja raalla työnteolla se on mahdollista(ei utopistista). Itse en ole vielä 100kiloa kääntänyt. 95kiloa olen kuitenkin kääntänyt.

Voisin tehdä sulle ihan oman reenivideon missä käydään kaikki lihasryhmät läpi. Saat sen 30e:llä eli hitusen halvemmalla kuin Vilposen vastaavan.

edit. Minun osalta tämä keskustelu on tässä. En jaksa kinata, varsinkaan internetissä.

Pakko todeta kun lueskelen tätä thredii,että menppäs poikanen sinne jippiille höpöttämään !
Olet tainnut sekoittaa paunat ja kilot

Jamoz sanoi:
Pakko todeta kun lueskelen tätä thredii,että menppäs poikanen sinne jippiille höpöttämään !
Olet tainnut sekoittaa paunat ja kilot

Kyllä nano 95 on kääntänyt. Etkö muka itse saa noilla käsillä (kuvasta päätellen aika kovat) satasta käännettyä?

Mutta tosiaan hauiskääntö ei ole niitä parhaita liikkeitä verrata painoja. Oikeanaikainen heijari ja 20kg lisää painoa heti.

Force sanoi:
Kyllä nano 95 on kääntänyt. Etkö muka itse saa noilla käsillä (kuvasta päätellen aika kovat) satasta käännettyä?

Mutta tosiaan hauiskääntö ei ole niitä parhaita liikkeitä verrata painoja. Oikeanaikainen heijari ja 20kg lisää painoa heti.

Niin no jos kunnon heijarii käyttää, niin eihän se edes ole enää hauisliike.
Mutta tosiaan onhan niitä, jotka tekee liikkeet päin v..... että on paljon rautaa tangossa.
Itse en natulinjalla saa kuin 10x60,mutta ne on puhtaita joskus rojutteluaikoina olen tehnyt 10x70kg.
Anyway! kiinnostais tietää paljonko tällä nuorikolla menee scott penkistä hauista,siinä kun ei enää paljoo voi fuskata kunhan pitää perseen kiinni penkissä.

heh... meilläpäin tää menis näin: "väännetähän kättä ja vertaallahan tilinauhoja prkl! kyllä meillon suuremmat mettät ku teillä! meirän isällä on suuremmat kummisaappahat ku teirän äireellä!!!" :D

hauiskääntö on (oikeasti) niin höpöhöpöliike, ettei luulis tällaseen kinaamiseen riittävän energiaa. koko kropan yks pienimmistä (herne/papu) lihaksista saa ihmeesti huomioo. no... kai se sitten on mahtavuutta. nykyään itärajan tuntumassa asuvana hieman naurattaa noi naapurimaan hemmot, joita joskus salilla näkee... paita pois ja peilin eteen pumppaamaan hauista... voe poijjaat!

nojuu. kiusailut sikseen. seuraa iloinen treenivinkki: kokeilkaas hauishemmot vetää hartialeveydellä vastaotteella leukoja. niskan taakse(!). siinä muuten hanskat saa kyytii. ellei jaksa, kokeilkaa alkuun taljassa.

jto sanoi:
iloinen treenivinkki: kokeilkaas hauishemmot vetää hartialeveydellä vastaotteella leukoja. niskan taakse(!). siinä muuten hanskat saa kyytii. ellei jaksa, kokeilkaa alkuun taljassa.
Kyllä noita muutaman saa... mutta siihen jää :nolo:

jto sanoi:
nojuu. kiusailut sikseen. seuraa iloinen treenivinkki: kokeilkaas hauishemmot vetää hartialeveydellä vastaotteella leukoja. niskan taakse(!). siinä muuten hanskat saa kyytii. ellei jaksa, kokeilkaa alkuun taljassa.
Enemmän menee nuin entä normaali otteella :)

käsittiköhän pojat ton kuvailemani liikkeen nyt oikein? sillai siis, että tanko koskettaa niskaa, eikä päälakea ja nimenomaan vastaote, kämmenpohja nostajaa kohti. ei se mm. bodareiden käyttämä levee myötäote. moniko on kokeillut oikeesti? enpä oo montaa nähnyt. kyseessä siis hauisliike, eikä selkäliike.

jto sanoi:
käsittiköhän pojat ton kuvailemani liikkeen nyt oikein? sillai siis, että tanko koskettaa niskaa, eikä päälakea ja nimenomaan vastaote, kämmenpohja nostajaa kohti. ei se mm. bodareiden käyttämä levee myötäote. moniko on kokeillut oikeesti? enpä oo montaa nähnyt. kyseessä siis hauisliike, eikä selkäliike.
Kyllä kyllä käsitin... ja muutama menee, mutta tuo on todella kevyillä ihmisillä helpompaa...

Joo mää käsitin väärin, tuo on taas nuita keveiden miesten hommia :)
Kyllä niitä tälläkin painolla jokunen menee

Käväisin keittiössä ja oli sitten pakko kokeilla, että montakos noita menee... ja sieltä tuli 6, joka on mielestäni hyvin ottaen huomioon, että olen vetänyt jo yhteensä yli 50 leukaa tänään pitkin päivää... loppusentit ovat vaikeinta kun se niska pitäisi nostaa aivan tankoon kiinni, alku ja keskivaihe ovat helppoja...

EDIT: Toisaalta olen kevyt pelle kynäniskaspusse :rolleyes:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Taitaisi kuulua leuanvetothreadiin, mutta eikös leuanvedot kuulu tehdä niin, että leveällä myötäotteellakin tanko osuu rintaan tai ainakin leuan alle eikä päälakeen. :whip:
Tai sitten leuanvetotanko on asennettu liian lähelle kattoa. :D

Heh, no niinpä. kai se ero joillekin tulee enklannista vrt. chin up ja pull up. jälkimmäisessä ei leuasta puhuta mitään. paljon näkee porukoiden tekevän sellasta ihmenykimistä, jossa alhaalla kädet käy nippanappa 90-asteessa ja ylhäällä otsa saattaa hipasta tankoo... liikerataa siis sellanen 17-18,3cm :D

erinomainen leuanvetovariaatio on ns. sternum-pull eli vedetään tanko rintalastan alaosaan vasta-/myötäotteella. nostaessa nojataan kunnolla taakse. hieman käänteisen kulmasoudun näkönen liike siis. aivan kymppi selän yleisliike.

:offtopic:
erinomainen leuanvetovariaatio on ns. sternum-pull eli vedetään tanko rintalastan alaosaan vasta-/myötäotteella. nostaessa nojataan kunnolla taakse. hieman käänteisen kulmasoudun näkönen liike siis. aivan kymppi selän yleisliike.

Tuo on tosi hyvä! Charles Poliquin kirjoitti aikoinaan, että siirrytään niihin lisäpainoihin leuan vedossa, vasta sitten kun vedetään kympin sarjoja tuolla tavalla.

Toinen hyvä on ns. pusuleuat eli myötäotteella vedetään leukoja niin, että yletetään antamaan pusu vuorotellen vasemmalle ja oikealle kämmenselälle.

Kyllä leuat toimii hauisliikkeenä kapealta vedettynä ilman niskan taakse vetämistäkin. Mainio, koska moninivelliike. :thumbs:

edelleen :offtopic: tosta pusuleuoista kulkee kiipeilypiireissä myös variaatio nimellä typewriter elikkä kirjotuskone: nosto toiseen kämmeneen ja leuka tangon yläpuolella siirretään kroppa toiseen kämmeneen, sitten alas ja toisin päin. mitä kauempana kädet toisistaan, sitä hankalampaa. lukotusvoimaa!

Jamoz sanoi:
Niin no jos kunnon heijarii käyttää, niin eihän se edes ole enää hauisliike.
Mutta tosiaan onhan niitä, jotka tekee liikkeet päin v..... että on paljon rautaa tangossa.
Itse en natulinjalla saa kuin 10x60,mutta ne on puhtaita joskus rojutteluaikoina olen tehnyt 10x70kg.
Anyway! kiinnostais tietää paljonko tällä nuorikolla menee scott penkistä hauista,siinä kun ei enää paljoo voi fuskata kunhan pitää perseen kiinni penkissä.
Samaa mieltä. Noilla isommilla romuilla tehdyt "HAUISKÄÄNNÖT" näyttävät kyllä useimmiten myötäotteelliselta rinnallevedolta kuin puhtaalta käännöltä. Kyllä sen liikkeen pitää näyttää samalta tehdään se sitten 50kg:lla tai 100kg:lla. Alkuvippi hauiskäännössä on sama asia kuin vaikka penkkipunnerruksessa armoton alkupomppu rinnalta. Kyllä liikkeen peruspaketti pitää pysyä kasassa.

vähän :offtopic: mutta aikoinaan hauiskääntö oli voimannostossa maastavedon tilalla. tyylistä on tiedä mutta maastavetoon piti vissiin siirtyä sen vuoksi että painot alkoivat olla todella suuria ja loukkaantumiset olivat enemmän kuin yleisiä. taisi myös sääntötulkinnoissa olla hieman eripuraa...

onion tarkottaa varmaan "joidenkin hauiskäännöt=rinnallevetoja vastaotteella", eikä myötä... sellasilta ne kyl joillain näyttää. no... paikkansa voimatreeneissä niilläkin, ei sillä.

Olen myös samaa mieltä tuosta "rinnallevetoa vastaotteella"-jutusta... eilen kaveri sanoi tekevänsä hauissarjaa suoralla tangolla 50kg ladattuna... ei se mikään pikkujätkä ole, mutta en silti uskonut... ei se hauiskääntöjä sillä sitten tehnyt vaan pikemminkin nimenomaan noita "vastaotteisia rinnallevetoja"... :david:

petrooli sanoi:
pakko lyödä näpit tähän soppaan: 100x10, 110x8, teen yleensä joka toinen viikko
voimatreenin hauikselle suoritustekniikka on siedettävä, ei mitään pää-lattiaan
vetoja. ja edelleen uskallan väittää että kun tankoon laitetaan 100 kiloa ja yli
niin ei sitä ihan helpolla heivaa kuka tahansa, olkoot vaikka mikä fakiiri.........
sitten kuulee että helppoahan se on kun vähän selällä auttaa = joo ei kun menee
itse ja kokeilee :) suhteessa 200 kilon penkkaajiin yli 100 kilon hauiskääntö porukkaa on
aika helevetin vähän.

Sama juttu ! :) Itse olen väännellyt hauista 130kg/8 ,150kg en saanut enää,kun ei pysynyt näpeissä...Kyllä sen hauiksen saa äkkiä nousemaan kun alkaa vääntää vaan tosissaan vai mitä petrooli ;)

Commando sanoi:
Kyllä sen hauiksen saa äkkiä nousemaan kun alkaa vääntää vaan tosissaan
Ei saa eikä varsinkaan äkkiä, suurimmalla osalla ihmisiä ei des paikat kestä tehdä hauista +100kilolla, jänteet+lihasten kiinnitys kohdat alkaa paukkumaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom