Hauiskääntö suoralla tangolla

nano sanoi:
Ei toki. En tarkoita sellaista selkää-seinää-vasten tehtyä toistoa vaan "normaalia" seisten tehtyä _siistiä_ hauiskääntöä. Kerro minulle miksi pitäisi hajottaa selkä?

Olenko väittänyt, että se pitää hajoittaa? Harva tuollaista romua ottaa puhtaalla/siistillä tekniikalla. Salilla näkee jatkuvasti jätkiä/äijiä, jotka ovat moninkerroin taitettuna.
No 100kg ei todellakaan ole kaikkien saatavilla, vaikka kuinka treenaisi.. Sen tiedän, että itse en tule ikinä sellaista saamaan..
Ja jos saa sarjan 70-80kilolla, niin 20-30kg on todella paljon kyseisessä liikkeessä.
Jos kerran jokainen saa, niin miksi sitten todella harva todellisuudessa saa tuon romun? Olen käynyt salilla ekoista kerroista katsottuna melkein 20 vuotta.. Ja yhden käden sormilla (kaikki 5 tallella) pystyn laskemaan ne ihmiset, jotka tuon määrän on saanut. Hauiksen treenaaminen on varmaan yleisempää kuin penkkaaminen, joten kyllä nyt tuon rajan saavuttaneita pitäis olla pilvin pimein.

Se on jotenkin kumma homma näillä foorumeilla, kun jengi reenaa saleilla, joilla suurin havaittu hauiskääntö on suoraan verrannollinen nälkää näkevään huippumalliin. Sitten taivastellaan jotain 100kilon hauiskääntöä, tästä puuttuisi vielä se, että joku tulisi kertomaan "vittu, täähän on natuna mahotonta".

Raven sanoi:
Jos kerran jokainen saa, niin miksi sitten todella harva todellisuudessa saa tuon romun?.

Kyllä, samaa mieltä. Itse olen useasti ihmetellyt tätä, että mikä siinä on, että jengi vääntää salilla vuosi toisensa jälkeen samoilla romuilla. Se on helppoo tehdä joka tiistai se vakio 10toistoa 30kilolla.Vaihtelu&volyymi&kuorma, pätee myös tähänkin taiteenlajiin.

nano sanoi:
Kyllä, samaa mieltä. Itse olen useasti ihmetellyt tätä, että mikä siinä on, että jengi vääntää salilla vuosi toisensa jälkeen samoilla romuilla. Se on helppoo tehdä joka tiistai se vakio 10toistoa 30kilolla.Vaihtelu&volyymi&kuorma, pätee myös tähänkin taiteenlajiin.

En halua vittuilla, mutta jos joku semmonen sanoo sulle jotain treenaamisesta joka on treenannut kauemmin kuin minkä ikäinen ite oot niin kannattas pikkusen kuunnella ja ottaa opiks.....

mäki rupesin miettiin et kuka saa 100kg hauiskäännössä nii ei tuu kyl ketään mieleen.... (tarkotan jonka oon nähny)

Rauta Reiska sanoi:
En halua vittuilla, mutta jos joku semmonen sanoo sulle jotain treenaamisesta joka on treenannut kauemmin kuin minkä ikäinen ite oot niin kannattas pikkusen kuunnella ja ottaa opiks.....

Sano ettet ole tosissasi?. Viimeksi kun tarkistin niin tämä oli keskusteluforum.

Tarkotin lähinnä sitä että kyllä esim. Raven on nähny ja kuullu huomattavasti enemmän kuin sinä... Ja eiköhän tämä edelleen ole keskustelufoorumi.... kuten sanoin EN halua vittuilla, mut et näköjään tajunnu ton viestin pointtia....

Se on jotenkin kumma homma näillä foorumeilla, kun jengi reenaa saleilla, joilla suurin havaittu hauiskääntö on suoraan verrannollinen nälkää näkevään huippumalliin.

Ai kuten saleilla, joilla kyykkyenkka on 480 kg, penkkienkka 335 ja vetolistalla lukee tasan 400 kiloa. Siis saleilla, joillaa 34 on kyykännyt yli 300 kiloa, 84 penkannut yli 200 ja 34 vetänyt maasta yli 300 kiloa. Väittäisin, että keskimääräisesti hiukan normitreenaajaa vahvempia ukkoja tuolla salilla treenaa. Tuollaisella salilla en ole törmännyt yhteenkään sadan kilon hauiskääntöön joten melkoinen on se sali jolla käyt. Tiedetään, että voimamiehet ja kehonrakentajat ovat vähän voimanostajia kiinnostuneempia tuosta hauiksen treenaamisesta, mutta luulisi, että salillani olisin törmännyt edes yhteen tuollaiseen, jos se kerran on niin helppoa.

N.O.Kummonen sanoi:
Ai kuten saleilla, joilla kyykkyenkka on 480 kg, penkkienkka 335 ja vetolistalla lukee tasan 400 kiloa. Siis saleilla, joillaa 34 on kyykännyt yli 300 kiloa, 84 penkannut yli 200 ja 34 vetänyt maasta yli 300 kiloa. Väittäisin, että keskimääräisesti hiukan normitreenaajaa vahvempia ukkoja tuolla salilla treenaa. Tuollaisella salilla en ole törmännyt yhteenkään sadan kilon hauiskääntöön joten melkoinen on se sali jolla käyt. Tiedetään, että voimamiehet ja kehonrakentajat ovat vähän voimanostajia kiinnostuneempia tuosta hauiksen treenaamisesta, mutta luulisi, että salillani olisin törmännyt edes yhteen tuollaiseen, jos se kerran on niin helppoa.

Westside barbell Gym jenkeissä? Tätäkö tarkoitat?

En ole puhunut yhtään mitään siitä millaisia hauiskääntöjä minun salillani tapahtuu. Totesin vain, että 100kilon hauiskääntö suoralla tangolla harjoittelulla ja panostuksella ei ole mitenkään ylivoimainen tehtävä. Edelleen olen tätä mieltä. Nothing further.

Jos en aivan väärin muista, niin se Jouko aholan varmistama rauta oli n.150kg otti ilmasta kopin väänti pari toistoa ja takaisin telineeseen:D

Muutamia vuosia sitten luin bodaus tms. lehdestä, että joku toimittaja oli kuullut Aholan hurjista hauistreeneistä ja päätti lähteä paikan päälle tekemään juttua, nähdäkseen oliko huhuissa perää.
Toimittaja oli kuullut että Jouko olisi tehnyt 6X130kg mutta huomasi huhun vääräksi, koska Jouko teki haastattelun aikana 6x150kg ja toimittajan sanojen mukaan suht puhtaalla tekniikalla. Eli ei mitään hirveitä heijareita/alaselkä vääntöjä :thumbs:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Kun pääsiskin sinne tai olisi edes varaa yrittää. Tarkoitin ihan vaan Metal Gymiä Suomen Helsingissä.

jarre55 sanoi:

Tarkotti Metal:n salia, mutta siinä listassa on myös kisailijoita mukana, jotka harvemmin hauista tekee kisojen aikaan.

Edit: No just, ja tietty hitain. :jahas:

nano sanoi:
En ole puhunut yhtään mitään siitä millaisia hauiskääntöjä minun salillani tapahtuu. Totesin vain, että 100kilon hauiskääntö suoralla tangolla harjoittelulla ja panostuksella ei ole mitenkään ylivoimainen tehtävä. Edelleen olen tätä mieltä. Nothing further.

Hauiskäännössä ei juuri kilpailla, joten sillä ei sinällään ole merkitystä. Siksi sen harjoitteluun ei taideta panostaa. Kyllä, hauiskääntö on ollut voimanostossa yksi osalaji. Kyllä, hauiskäännöstä voi olla iloa monelle esimerkiksi patsasteluun baaritiskillä.

Legendaarinen Rami Renko. Kovat hanskat.

nano sanoi:

Kerran olen nähnyt satkulla hauista väännettävän. Jonkunverran oli vauhtia nostossa, mutta samapa tuo, ei muut silti sitä olisi tehneet vaikka voltin olisivat kesken noston heittäneet. Niin pistätkö videoin missä kuka tahansa (niinkuin totesit) vinkuheinä tekee tuota haukkaria satkulla.

Tietysti kun noin varma olet tuosta että se on kenen tahansa saavutettavissa, niin olet varmaan itse jo melko lähellä tuota painoa, niin ota itsestäsi video, vaikka vääntäisitkin "vain" ysikympillä tuon samaisen suorituksen.

PS. Paljos ne aikoinaan voimanostokisoissa haukkarista otti?

Omalla salilla olen nähnyt hepun (joku voimanostaja), joka vääntää 70-80kg sarjapainoilla ja vähän heijaten... mies painaa varmaan 130kg, nostaa penkistä kevyen kakssataa ja silti ei saa lähellekään sadalla edes heijareita... eli helppoahan se on, vai mitä nano?

Sumppari sanoi:
Tietysti kun noin varma olet tuosta että se on kenen tahansa saavutettavissa, niin olet varmaan itse jo melko lähellä tuota painoa, niin ota itsestäsi video, vaikka vääntäisitkin "vain" ysikympillä tuon samaisen suorituksen.

Kyllä minä niin uskon, että panostamalla ja raalla työnteolla se on mahdollista(ei utopistista). Itse en ole vielä 100kiloa kääntänyt. 95kiloa olen kuitenkin kääntänyt.

Voisin tehdä sulle ihan oman reenivideon missä käydään kaikki lihasryhmät läpi. Saat sen 30e:llä eli hitusen halvemmalla kuin Vilposen vastaavan.

edit. Minun osalta tämä keskustelu on tässä. En jaksa kinata, varsinkaan internetissä.

pakko lyödä näpit tähän soppaan: 100x10, 110x8, teen yleensä joka toinen viikko
voimatreenin hauikselle suoritustekniikka on siedettävä, ei mitään pää-lattiaan
vetoja. ja edelleen uskallan väittää että kun tankoon laitetaan 100 kiloa ja yli
niin ei sitä ihan helpolla heivaa kuka tahansa, olkoot vaikka mikä fakiiri.........
sitten kuulee että helppoahan se on kun vähän selällä auttaa = joo ei kun menee
itse ja kokeilee :) suhteessa 200 kilon penkkaajiin yli 100 kilon hauiskääntö porukkaa on
aika helevetin vähän.

No mut onhan toi periaatteessa mahollista et joku "perus sali jamppa", joka on reenannu koko elämänsä tiettyä lihasta/liikettä, on siinä parempi kuin huippu voimannostaja, joka ei tee kyseistä liikettä tyyliin koskaan :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom