Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt kyllä täytyy sanoa että
katso liitettä 100437
Joko puntaris on rikki tai 30kg levypainoja on selässä tuossa punnituksessa!
Ei sillä että mitään tarvis mulle todistella mutta vähä pitää vilunkia epäillä (johtuen osittain siitäkin että vastiksen ketjussa kehuit nostaneesi 200kg penkistä 95-kiloisena 18-vuotiaana).
Hurja leuanvetosarja mikäli on tosi ;)
Jotenkin mä arvasin tän kun tyydyin pelkästään ottamaan kuvan tästä punnituksesta enkä enään raaskinut vaivata kaveria tulla kuvaamaan. Millä tavoin nyt toi mun vanha penkkitulos mitenkään tähän liittyy?
Ylipainoisten tuloksia voi periaatteessa vertailla 1-maksimikaavoja vääntämällä. Brzyckin kaavasta 100-kiloisen tulisi tehdä r1 toistoa, jotta tulos vastaisi w2-painoisen r2-toistomäärää:
r1 = 37*(-(100/w2) + r2/37 + 1)
120-kiloisen 4 toistoa vastaisi siis 100-kiloisen 10,2 toistoa.
Ei sillä että haluaisin tästä mitään kilpailua tehdä, pelkästä leuanvetotekniikasta tappeleminen riittäköön.
Hieman skeptinen sonnenin painon suhteen jos kaveri sanoo aluksi painavansa 125 ja sitten vaakalla 134 :D Hupsista, painoa tullut kymppi lisää...
Pitääkö tässä nyt perhana tehdä vielä 30kg limpullakin tuo sama setti
Jep, jonkun jenkkitutkimuksen mukaan 1-10 toistovälille parhaimmat kaavat ovat Brzyckin ja Landerin. Välillä 11-20 taas Lombardin ja Wathanin kaavat ovat tarkimpia.Eikö tuo kaava toimi vähän paremmin pienemmillä verrokkiluvuilla kun lasketaan 1RM esim. 3-6 toiston maksimisarjoista?
Jep, jonkun jenkkitutkimuksen mukaan 1-10 toistovälille parhaimmat kaavat ovat Brzyckin ja Landerin. Välillä 11-20 taas Lombardin ja Wathanin kaavat ovat tarkimpia.
En tiedä mokasinko pyörittelyissä, mutta Lombardista r1 = (r2*w2^10)/(100^10) jolloin 120-kiloisen 10 toistoa vastaa 100-kiloisen 62 toistoa???
Toisaalta "when a combined sample is used", on Mayhew et al (joka on aika samanlainen kuin Wathan) tarkin, r1 = 37.9226-(100/w2)*(37.9226-r2). 120-kiloisen 10 toistoa = 100-kiloisen 14.6 toistoa. Mun mielestä pikkasen alakanttiin, toi Brzyck on ehkä pätevin näistä.
käsiin, joita ei tarvi nostaa
öö mitä?
No vaikka forkut tai nyrkit. Pointti oli vaan, että kaavat on paskoja.
Kylläpä se painovoima taitaa forkkuihinkin yhtälailla kohdistua. Sen hyväksyn, että sitä osaa kädestä mikä jää tangon yläpuolelle ei tarvitse laskea mukaan painoon...
Sitä varten punnitaan sähkö- ja vedensyrjäytysmenetelmillä jokaisen kehonosan oma massa ja lasketaan momenteilla käytännössä tehty työ (myös lihasten kiinnityskohdat huomioon!!), joka isketää johonkin Wilks-laskuriin iän ja sukupuolen tasapainottamiseksi.Mutta entä jos tyypillä A kertyy enemmän suhteessa rasvaa käsiin, joita ei tarvi nostaa, kuin tyypillä B, jolla kertyy pohkeisiin, jolloin tulee vielä liikaa vääntöäki?
Pojat tuolta kotikyliltä pisti viteon myös. En jaksa loukkaantua selostajan v*ttuilusta minulle, sillä siitä kaverista tulee vielä iso nimi Suomen kehonrakennusskeneen ;)