Eli olet täsmälleen samaa mieltä mitä tuossa kirjoitin. Jos kerran vaihtelu ei koskaan tapa kehitystä, miksi ihmeessä pitäisi sisäänajaa jotain ohjelmaa edes sitä viikkoa.
Muutenkin kannattaisi pikkasen vähentää noita yleistyksiä ja superlatiiveja noissa sun viesteissä jos kerran et halua joutua väärinymmärretyksi. Vai väitätkö vieläkin tosissasi että suorilla sarjoilla tekeminen tuottaa huonommin kehitystä kuin jatkuva liian nopea vaihtelu?
Ja ei, mulla ei ole mitään näitä giantteja vastaan kuten ei suoria sarjoja, pyramideja tai mitään muutakaan. Tässä keskustelussa vaan tuntuu jatkuvasti homma menevän faktojen sijaan mutuiluksi (tai tunteiluksi) - joka on kyllä mulle ainakin helvetin hyvä syy todeta ettei sitä faktaa saati kokemusta juuri taida olla.
Jou,
Selvennetään vähän.
Jos kerran vaihtelu ei koskaan tapa kehitystä, miksi ihmeessä pitäisi sisäänajaa jotain ohjelmaa edes sitä viikkoa.
Kehitystä ei mitata pottauksessa sarjapainoilla. Treenin sisäänajolla tarkoitan sitä, että yleensä ohjelmassa vaihtuu liikkeet sekä toistojen/sarjojen määrät joten ekalla viikolla ei yleensä olla suoraan ihan maksimi painoissa toistoihin nähden. Toisella viikolla sit tiedetäänkin, että mitä mihinkin tarvitaan. Treeni ei siis mene ihan täysillä painoilla ja höyryllä vielä läpi.
Vai väitätkö vieläkin tosissasi että suorilla sarjoilla tekeminen tuottaa huonommin kehitystä kuin jatkuva liian nopea vaihtelu?
Nyt pitäisi määritellä mitä tarkoitetaan jatkuvalla ja liian nopealla vaihtelulla, sekä vaihtelulla yleensä?
Toki jos viikottain tyyli vaihtuu niin homma menee ihan reisille ja silloin parempi tulos tulis suoralla sarjalla.
ja yleisesti:
Aikaisemmissa viesteissä olen kyllä sanonut kantani, että en väitä minkään treenin olevan parempaa toiseen verrattuna, mutta mielestäni pelkkä sarjapainojen nostattaminen suorilla sarjoilla ei riitä tietyn pisteen jälkeen. Treenissä tarvitaan muutakin kuin sarjapainon nostamista ja tähän puutuin ensimmäisen kerran. Tämä perustuu ihan omaan kokemukseen. Se voi olla volyymin lisääminen, mutta silti suoraa sarjaa tehden.
Itse pidän gianttia ihan tasavertaisena muiden erikoistekniikoiden kanssa, ei mitään parempaa eikä mitään huonompaa. Etureisille giantit toimii helvetin hyvin, se täytyy sanoa.
ps. Netissä kirjoittaminen on vaikeaa, koska aina ymmärretään väärin. Lakipiste, ei Archery nyt tarkoittanut, että pitää ruveta mitään superhyperejä tekemään, mutta jotain muutosta treeniin tarvitaan jotta rasitus saadaan tarpeeksi suureksi.
pss. itsellä on varmaan ajokoiraa sen verran geeneissä, että tarvin ihan hulluja rasituksia, että saan treeneistä jotain irti. Se on mun tyyli ja diggaan siitä!