Giant settien eli jättiläissarjojen toimiminen käytännössä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En jaksanut lukea koko threadia kiireisen työaamuni ohessa, mut haluan tuoda esille kuitenkin, et kuka noita giantteja pystyy normisalilla edes treenaamaan?!

Just meinasin kirjottaa samasta. Mä haluun nähdä sen tyypin, joka varailee 5 paikkaa, kun sali on täpötäynnä. Mä veikkaan, että tulis omistaja suht nopeasti sanomaan, että et sä täällä voi näitä laitteita tällee varailla.

Just meinasin kirjottaa samasta. Mä haluun nähdä sen tyypin, joka varailee 5 paikkaa, kun sali on täpötäynnä. Mä veikkaan, että tulis omistaja suht nopeasti sanomaan, että et sä täällä voi näitä laitteita tällee varailla.
Joo ja joku VAHVAEGOINEN voi vaikka suuttua ja heittää jonku hupparipellen pukkarin puolelle :)

ja robozille:
Toivottavasti oot Roboz käsittäny että tohon giant touhuun sitte kuuluu toimiakseen kasvuhorkka ym, se on se tota suosivien pääpointti. Ei riitä ne 80-90 lukujen perusnapit ja testot. Natikat ja alle montavuotta kovaa treenanneet voi edelleenki unohtaa ton jos aikoo joskus saada muutaki ku normi fyysisii kotitöitä tehneen treenaamattoman maalaispojan lihakset joka tosin hyvä kuntotavote nykynuorisolle jotka ei muuten tee mitään muuta ku istuu näytön ääres..

No jos luet noi keskustelut sun edellisen kommentin (#266) jälkeen tuohon #276 asti niin näät mitä mieltä mä olen. Siis mun mielestä erittäin toimiva erikoistekniikka muiden joukossa ja on kokeilemisen arvoinen. Ja painotan sanaa erikoistekniikka eli ei treenimuoto. Itse juuri tykkään poistua siltä omalta mukavuusalueelta treeneissäni ja olen uskoakseni sillä juuri saanut todella nopeaa kehitystä "saliurani" aikana. Kuten sanoit ei giantit ole oikotie onneen eikä mikään muukaan erikoistekniikka. Järkevästi käytettynä toimiva erikoistekniikka.

Jep, pointti mennyt perille. Vähän vaan välillä "särähtää korvaan" tämä vanhan liiton treenaamisen mollaminen egoiluna. Fakta on se että liian moni treenaan liian yksipuolisesti, oli sitten treenimuoto mitä tahansa väliltä kestävyysharjoittelu ja voimanosto.

En jaksanut lukea koko threadia kiireisen työaamuni ohessa, mut haluan tuoda esille kuitenkin, et kuka noita giantteja pystyy normisalilla edes treenaamaan?!

Pystyy hyvin kun menee sellaiseen aikaan ettei ole ruuhkaa. Itse käyn paljon aamusin, pystys vetään vaikka mitä gianteja. Itsekin tykkään tehdä välillä triplasarjoja (ei vielä giantti mutta mulle riittävän lähellä) ja tällöin vaatii vähän tilaa ympärille. Suht pieni sali missä treenaan, joten ei noista mitään tulisi klo 15-20 välillä.

Jos menee viideltä aamulla, saa treenata yksin. ;) Kuuden jälkeen on jo muutama kaveri.

Joo ja joku VAHVAEGOINEN voi vaikka suuttua ja heittää jonku hupparipellen pukkarin puolelle

Onko nyt niin että lippalakit, hupparit, käytöstavat ja giant setit on kaikki kielletty raamatussa?

Onhan tuo hyvä ja toimiva tekniikka varsinkin sellaisille lihoille joissa on enimmäkseen hitaita lihassoluja. Eli vaikka nyt sitten olkapäille, ihan ilman kemikaalejakin. Toiminut mulla ainakin hyvin vaikka oon bodaillu vasta puolisen vuotta.

Onko nyt niin että lippalakit, hupparit, käytöstavat ja giant setit on kaikki kielletty raamatussa?

Onhan tuo hyvä ja toimiva tekniikka varsinkin sellaisille lihoille joissa on enimmäkseen hitaita lihassoluja. Eli vaikka nyt sitten olkapäille, ihan ilman kemikaalejakin. Toiminut mulla ainakin hyvin vaikka oon bodaillu vasta puolisen vuotta.

onko nyt niin että huumorintaju ja selkee kova treeni on sun raamatuis kielletty?

Uskallan kannustaa tos vaihees treeniuraa keskittymään muuhun ku giantteihin. Aluks toki lihaa saa kovan poltteen kera vaikkapa ojaa kaivamalla

Uskallan kannustaa tos vaihees treeniuraa keskittymään muuhun ku giantteihin. Aluks toki lihaa saa kovan poltteen kera vaikkapa ojaa kaivamalla

Mulla oli pohjilla n. 20 vuotta painonnostotreeniä. Nyt on puolessa vuodessa tehty lihaa melkein saman verran kun painonnostoaikoina. Ei toki pelkillä gianteilla, mutta erikoistekniikkahullutteluilla lähinnä. Eli jos haluaa lihaksia kasvattaa niin kannattaa ihan rohkeasti kokeilla mikä sopii itselle. Mulla nuo pidemmät setit on myös auttanu tekeen raskaat sarjat puhtaammin. Mutta kuten sanoin, aloittelen vasta body tyyppistä treeniä.

J
tohon giant touhuun sitte kuuluu toimiakseen kasvuhorkka ym, se on se tota suosivien pääpointti. Ei riitä ne 80-90 lukujen perusnapit ja testot. Natikat ja alle montavuotta kovaa treenanneet voi edelleenki unohtaa ton jos aikoo joskus saada muutaki ku normi fyysisii kotitöitä tehneen treenaamattoman maalaispojan lihakset joka tosin hyvä kuntotavote nykynuorisolle jotka ei muuten tee mitään muuta ku istuu näytön ääres..

toi on kyllä hyvin sanottu itse olen jonkusen ajan salilla pyöriny ja gianteja kokeillu ei ole järkeä omalla kohalla tupla ja tripla on enemmin parempia kyllä jos noita gianteja tekee niin kokemusta pitää olla muuten ei järkeä noissa ole mutta askell kerallaan

Jep, pointti mennyt perille. Vähän vaan välillä "särähtää korvaan" tämä vanhan liiton treenaamisen mollaminen egoiluna. Fakta on se että liian moni treenaan liian yksipuolisesti, oli sitten treenimuoto mitä tahansa väliltä kestävyysharjoittelu ja voimanosto.
Tarkoitus ei ole dissata vanhan liiton treenaamista vaan tarkoitan ettei se ole ainoa mahdollinen tapa treenata. Juuri kuten sanoit että moni vanhoista patuista treenaa liian yksipuolisesti. Kalju vahvistaa hyvin pointtini: Asioista ei ole mitään faktaa/kokemusta mutta mutu tietoa lauotaan täytenä faktana. Missään nimessä tuota kyseistä erikoistekniikkaa ei voi edes kokeilla koska saattaa olla väärässä. Kaikki kyseistä erikoistekniikkaa kokeilevat ovat hupparipellejä/treenamattomia maalaispoikia/horkkaajia (eikä mitä tahansa horkkajia vaan nimenomaan ultrahypersuper horkan käyttäjiä).

Tarkoitus ei ole dissata vanhan liiton treenaamista vaan tarkoitan ettei se ole ainoa mahdollinen tapa treenata. Juuri kuten sanoit että moni vanhoista patuista treenaa liian yksipuolisesti. Kalju vahvistaa hyvin pointtini: Asioista ei ole mitään faktaa/kokemusta mutta mutu tietoa lauotaan täytenä faktana. Missään nimessä tuota kyseistä erikoistekniikkaa ei voi edes kokeilla koska saattaa olla väärässä. Kaikki kyseistä erikoistekniikkaa kokeilevat ovat hupparipellejä/treenamattomia maalaispoikia/horkkaajia (eikä mitä tahansa horkkajia vaan nimenomaan ultrahypersuper horkan käyttäjiä).

Mitäpä säkään mun treeneistä tiedät.. taitaa löytyä sekä iteltä että mun "oppilailta" selkeitä näyttöjä että voimaa ja lihaa saadaan tarttumaan. Ja itsehhän oon alunperin maalaispoika ja huppariakin tykkään käyttää :) Ja oon pumppaillu ja kokeillu vaikka mitä erikoisuuksia treenitekniikoihin liittyen vuosien varrella, jo kauan ennenku rahanahneet PT t yhden lihapään johdolla lanseeras Giant-setit. Vaihteluhan tekee hyvää, mutta ite sanoisin että voi sen vaihtelun antaa kropalleen vaikkapa uimalla, painimalla, työtä tekemällä jne, ihan samalla lailla ku Giant seteilläkin.

Se että ylipäätään onnistut pitämään kroppaa sopivalla treenillä ja ittes kuuntelulla sellases tilas että se ottaa kunnolla treeniä ja kasvuimpulssii vastaan on iso haaste. Jos siihen sitte tarjotaan joksikin autuaaks tekeväks asiaks Giantteja ni metsään mennään. Varsinkin aloittelijoiden suhteen. On ihan sairasta ja vastenmielistä että jollekkiin alkutaipaleella olevalle tavikselle PT lykkää ohjelman missä on Giantteja mukana. Pimeetä touhua. Joku konkari voi saada hyötyjäkin, ja isoilla määrillä kasvuhorkkaa voi joku PRO tahkota lihaakin, mutta muistakaa ny että se PROO on ekana tehny lihaa ja voimaa ihan normi treenillä.

Voidaan SPIDERI vaikka treffata joskus ja jutella naamtustenkin treenimetodeista ja juoda kaffit. :) Ni ei tarvi netis huudella anonyyminä että meitsi treenaa yksipuolisesti.

Ja Lihapylly, sä ny oot vanha konkari voimailun saralla, ota hyötyy irti Gianteista jos koet saavas, ei se mua haittaa, mutta vanhana painonnostajana kantsii kyl miettii ja kokeilla vähä kaikkee, välttämättä kova volyymitreeni ei oo se paras tie kuitenkaan? Ku vanhojen treenitaustojes ansiosta sun kroppa kestää volyymiä hyvin ja voi ikäänkuin suojatakkin itseään kasvamasta volyymi tyyppisen treenin suhteen? Jotenkin sun pitäis koittaa antaa monenlaisii yllätyksii sun lihoille, päästä pamauttamaan isoillakin painoilla kovii paineita lihoihin jotenki puun takaa? Tsemppii treeneihin.

Jotenkin sun pitäis koittaa antaa monenlaisii yllätyksii sun lihoille, päästä pamauttamaan isoillakin painoilla kovii paineita lihoihin jotenki puun takaa? Tsemppii treeneihin.
Vois koittaa itekin ottaa sukset mukaan autoon kun lähtee salille niin lihakset luulee että ollaan menossa hiihtään. Sit hirveetä ravia salille ja farkut jalassa hauiskääntöä. Ullatuuus!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muuten hyvä, mutta varmasti alitajunta on jo siinä vaiheessa asennoitunu tekemään haiskääntöä vaikka kuinka olis monot ja sukset jalassa.:D

Joo ja joku VAHVAEGOINEN voi vaikka suuttua ja heittää jonku hupparipellen pukkarin puolelle :)

ja robozille:
Toivottavasti oot Roboz käsittäny että tohon giant touhuun sitte kuuluu toimiakseen kasvuhorkka ym, se on se tota suosivien pääpointti. Ei riitä ne 80-90 lukujen perusnapit ja testot. Natikat ja alle montavuotta kovaa treenanneet voi edelleenki unohtaa ton jos aikoo joskus saada muutaki ku normi fyysisii kotitöitä tehneen treenaamattoman maalaispojan lihakset joka tosin hyvä kuntotavote nykynuorisolle jotka ei muuten tee mitään muuta ku istuu näytön ääres..

Äläs. Miksi? Kerro ihan omin sanoin?? Itse asiassa ne sopii erityisesti natuille, jollaisena itsekin niitä käytän, hallitusti silloin tällöin. Miksi ei sopisi, sehän on vaan sellaista tyttöjen painoilla sätkimistä? Toki energiaa tulee olla riittävästi ja joku kevyt boosteri auttaa, mutta mitään sen väkevämpiä vellejä en ole koskaan tarvinnut. Katsos kun ongelma on edelleen se, että minä kokemuksesta tiedän, ja sinä ennakkoluulojesi perusteella luulet miten asia on. Kokemus voittaa ennakkoluulot 6-0, joten laske siitä. Eikös maan johtava natutreenaaja Uttikin ollut menetelmän kannattaja, joten alat olla aika yksin ylimielisen lässytyksesi kanssa. Sinä itse asiassa todistat erinomaisella tavalla, että edellinen viestini sisälsi 100% totuuden perustreenaajista. Menehän nyt vetämään maastavetoja selkä kuprulla tai vääntämään heijarikääntöjä että saat egosi taas tasapainoon :D

Äläs. Miksi? Kerro ihan omin sanoin?? Itse asiassa ne sopii erityisesti natuille, jollaisena itsekin niitä käytän, hallitusti silloin tällöin. Miksi ei sopisi, sehän on vaan sellaista tyttöjen painoilla sätkimistä? Toki energiaa tulee olla riittävästi ja joku kevyt boosteri auttaa, mutta mitään sen väkevämpiä vellejä en ole koskaan tarvinnut. Katsos kun ongelma on edelleen se, että minä kokemuksesta tiedän, ja sinä ennakkoluulojesi perusteella luulet miten asia on. Kokemus voittaa ennakkoluulot 6-0, joten laske siitä. Eikös maan johtava natutreenaaja Uttikin ollut menetelmän kannattaja, joten alat olla aika yksin ylimielisen lässytyksesi kanssa. Sinä itse asiassa todistat erinomaisella tavalla, että edellinen viestini sisälsi 100% totuuden perustreenaajista. Menehän nyt vetämään maastavetoja selkä kuprulla tai vääntämään heijarikääntöjä että saat egosi taas tasapainoon :D

Nyt sitten sitä sisälukutaitoa vähän. Eiköhän tässä ole nyt koko ajan puhuttu siitä että giantit tulisi olla yksi erikoistekniikka muiden joukossa, eikä mikään treenimetodi. Siis silloin kun puhutaan 99% pakkisväestä?

Tästä mielestäni koko ajan yritetty puhua, eikä siitä että noita ei koskaan tai milloinkaan tulisi tehdä kenenkään, tai ainakana naturaalin. Onhan sitä aikojen saatossa täälläkin väännetty jopa siitä kannattaako tavallisen natutreenaajan tehdä ikinä edes pakkotoistoja tai vaikka pudotussarjoja. Ei varmasti tänäpäivänä kovin moni kiistä noiden järkevyyttä JÄRKEVÄSTI käytettynä.

Syy miksi itse aloitin tämän ketjun aikoinaan, oli lähinnä se että vierestä seurasin, miten kaveri maksoi ison kasan eurovaluuttaa siitä että yksi tunnettu bodari teki sille ohjelman, jossa oli paljon tätä giantia, tuntumapumppailua ja muuta minun silmään täyttä hömppää. Minun silmään siksi että vaikka ruokavaliokin oli niin kunnossa, että mulla ei ole varmaan ikinä ollut edes puoliksi, niin silti ei tuntunut ainakaan sitä lihaskasvua tapahtuvan. Hirveetä ähellystä suorastaan säälittävien painojen kanssa. Ja minä osaan kyllä erottaa että kuka on täysi aloittelija ja mitkä on oikeasti säälittävät painot. Se että joku oikeasti voimatasoiltaan heikko aloittaa nostamaan pienillaä painoilla, ei ole säälittävää. Mutta jos mun kokonen ja vuosia treeannut äheltää jotain ylätaljaa tuntumalla 30 kilolla ja tekee pystypunnerrusta smithissä ilman painolevyjä, niin se on jumalauta säälittävää eikä mitään muuta.

Suositut

Back
Ylös Bottom