FAQ: Kyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja t301
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
tUosta takakyykystä vielä. Kun itteeni jotenkin hävettää kyykätä, kun salilla on samaan aikaan voimannostaja miehiä. Oon jotenkin tosi epävarma siitä tekniikastani. Oon kyllä kysyny apuakin niiltä ja saanu sitä mutta jotenkin tuntuu että kyykkään päin persettä silti :curs: Oon ehkä sellanen kuuluisa selkäkyykyn tekijä? Toisaalta kyykky kyllä tuntuu ja varsinkin 3 päivää eteenpäin tietää tehneensä. Sitä vaan mietin että kannattasko vähentää painoa=tunne reisissä ei ole yhtä voimakas. Vai pitää samat painot ja tinkiä hieman selän suoruudesta?

Sinällään voimanostotyylinen treenaus / kyykkytekniikka ei ainakaan mulla nyt hirveemmin reisissä tunnu, eikä sen ole tietääkseni tarkoituskaan. Se on hyvä, että olet tajunnut jeesiä kysellä ja siitä se hioutuu. Kyselet vaan aina tietyn väliajoin kokeneempaa kattomaan miten menee. Sieltä sitä feedbackia tulee...

Selkä tietysti kaatuu hiukan eteenpäin kyykyssä, mutta miten paljon onkin sitten se kysymys. Yleisesti ottaen tanko pois niskasta ja homma helpottuu paljon. Jos kaatuu liikaa, niin vatsoja taljassa/voimapyörää, jullea ja suorin jaloin mavea toimii yleensä lääkkeenä. Lisäksi paljon sitä kyykkyä...

Tapoja on monia, mutta mulle on toiminut tekniikan suhteen hyvin kova määrän lisääminen. Parhaillaan 3 kertaa viikossa tehty kyykkytreeni on tehnyt aika paljon mulle henkilökohtaisesti tähän heikoimpaan lenkkiini. Siitä voi lueskella lisää tuolta voimapuolelta...

mitä eroa voimanosto/body kyykkytekniikassa?
jalkojen asento?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
mitä eroa voimanosto/body kyykkytekniikassa?
jalkojen asento?

En mä tiedä mikä vois olla sellainen yleispätevä vastaus. Yleensä taitaa nuo voimanostokyykyt mennä vähän enempi taaksepäin, jolloin takareisiosasto tekee enempi duunia ja etureisillä lähinnä pysäytetään se alasmeno. Pidetään siis se paketti mahdollisimman hyvänä tähdäten siihen ykkösmaksimiin, ei etureisien rasitukseen.

en tiiä pitäiskö tääl kysyy. mut onko jollain tullu vastaan et polvi naksahtaa ja sen jälkeen siitä tulee kipeä ja jäykkä ja turpoaa aikas helvetisti?? yön nukuin ja meni ohi..:curs: :D

Siis meinasin, että poutut kyykkää tuohon 90 asteeseen. Ei sillä, kyllä monet varmasti menevätkin voimanostosyvyyteen.

Ton 90 asteenkin voi kattoo monella tapaa. Jos kyykkää ysikymppiin sillei et se kulma on reisissä ja säärissä, niin eihän siinä tarttekku pyllistää tanko selässä. Mut jos murjoo sillein et reiden yläpinta on ysikympissä lattiaan nähden, niin se on jo hyvä syvyys kyykkyyn. Ja ainakaan salilla missä itse reenaan, voimannostajat ei todellakaan vedä mitään syviä kyykkyjä niinkuin kehonrakentajat. Ja järjelläkin ajatellen jos kapealla tehdyn bodaus kyykyn ottaa pohjaan niin se liike rata on tuplasti pidempi, kuin leveässä voimannosto kyykyssä.

Täytyy tosin sanoa ettei minulla ole kokemusta yli 100 kilon kyykyistä, en tiedä onko isommilla raudoilla haittaa, en kylllä käsitä miksi olisi.

Suositut

Back
Ylös Bottom