Originally posted by Nat_Ural
1. Mitä vähemmän olet kuullut voiman ostoksi kutsutusta lajista, sitä parempi.
Pitäiskö tässä havaita jonkin sortin vittuilua?
:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Nat_Ural
1. Mitä vähemmän olet kuullut voiman ostoksi kutsutusta lajista, sitä parempi.
On kyllä mahdoton yhtälö. Tärkeää on että koko jalka on maassa ja painopiste on aika paljon kantapäällä. Ylävartalo menee eteenpäin, mutta ei niin että selkä on pyöreä.Originally posted by ressukka
Olen jossain nähnyt kyykystä puhuttaessa että kyykky pitäisi 'istua taakse' jotta sääriluut pysyisivät pystysuorassa... ilmeisesti säästäisi polvia tms. Mutta tästä taas seuraa se että hartioita on pakko painaa eteenpäin ettei kellahtaisi takamuksilleen, ja tuloksena on 'selkäkyykky'. Edelleen jostain olen lukenut että hyvä olisi pitää selkä pystysuorassa.
Onko tämä nyt mahdoton yhtälö kun pitäisi pyrkiä pitämään sekä sääriluut että selkä pystyssä, vai mikä olisi oikea tapa?
Originally posted by Ämmbee
On kyllä mahdoton yhtälö. Tärkeää on että koko jalka on maassa ja painopiste on aika paljon kantapäällä. Ylävartalo menee eteenpäin, mutta ei niin että selkä on pyöreä.
Originally posted by IronMind
Jep. Täytyy kyllä kyykätä sukset jalassa jos meinaa pysyä pystyssä sääret ja selkä pystysuorassa. Eihän tuollaisessa asennossa pysyisi pystyssä edes ilman painoja.
Originally posted by Pertti 123
Mielestäni asialla on se ero, että Hulkin mainitsema takareidet pohkeisiin on kyllä vimosen päälle syväkyykky. Siitä voidaan erottaa normaali kyykky, joka on se 90 astetta.
Originally posted by jpm
1. kilpailu nosto on tuo 90 astetta ja se (tietääkseni) mitataan takareiden ja lattian välisestä tasosta, ei polven kulmasta..(ei sillä,että et tiedä, mut mainitsin vain... ;) ) tämä kulma siis riittää, mutta itse ainakin teen hieman kevyimpinä päivinä syvemmälle kyykyn ja raskaina päivinä sit tohon 90! elikkä syväkyykky on ihan hyvä liike,jos polvet kestää sitä tehdä!
Paralelli, eli vaakatasokyykkyssä, jossa on lonkkanivel polven korkeudella ihan liikkeen pohjalla - on polven kulma nilkkaan nähden yleensä noin 135 astetta.Originally posted by Metri
.
Mutta tuo 90 astettahan ei joittenkin mukaan kelpaa, se ei ole tarpeeksi syvä, niinkö, vai olenko ymmärtänyt oikein? Siis kilpailunostona. Koska polvi liikkuu eteenpäin aina jonkin verran ei sääri enää ole 90 asteen kulmassa lattiaan nähden. Silloin polvikulman ollessa 90 astetta reisi ei olekaan lattian kanssa samansuuntainen.
Jos puhutaan treenistä, eikö ole yks hailee, miten syvään itsekukin kyykkää, ellei tähtää kisoihin? Monet yleisurheilijat tekevät puoli- tai jopa neljäsosakyykkyjä, koska ne ovat lajinomaisempia ja ne pystyy tekemään räjähtävämmin.
Originally posted by ressukka
Olen jossain nähnyt kyykystä puhuttaessa että kyykky pitäisi 'istua taakse' jotta sääriluut pysyisivät pystysuorassa... ilmeisesti säästäisi polvia tms. Mutta tästä taas seuraa se että hartioita on pakko painaa eteenpäin ettei kellahtaisi takamuksilleen, ja tuloksena on 'selkäkyykky'. Edelleen jostain olen lukenut että hyvä olisi pitää selkä pystysuorassa.
Onko tämä nyt mahdoton yhtälö kun pitäisi pyrkiä pitämään sekä sääriluut että selkä pystyssä, vai mikä olisi oikea tapa?
Originally posted by otsio
Ämmbeellä oli viestissä hyvää tietoutta jota meidän kaikkien tulisi tarkastella tietyllä hiljaisuudella ja kunnioutuksella.
Ja joskus näilläkin tapauksilla on hyvä syy pitää sitä tankoa niskassa, kuten esim. TÄÄLLÄ on huomattu.Originally posted by AsteriX
Olen vaan nähnyt sellaisiakin kyykkääjiä joilla tanko on suoraan niskaluiten päällä.
Originally posted by AsteriX
Mun mielipide on et jos laitaa tangon niskalle ja menee kyykkyyn , niin ylösnoustessa kun painopiste on paljon edempänä on juuri vaarana nousta ns. kissan selällä ylös ja naks...tai pam..
Originally posted by coke-
Itse olen ainakin huomannut, että nivusten huolellin ja hyvä venyttely ennen kyykkäämistä auttaa pääsemään syvälle.
En sitten tiedä auttaako kaikilla, mutta eikös juuri venyttely auta sitä liikkuvuutta ja joustavuutta hiukan?