FAQ: Kyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja t301
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Nilkan liikkuvuus

Voiko joillakin olla tuo nilkka yksinkertaisesti sellaisen rakenteen omaava, että syvään kyykkyyn pääseminen ilman kantapäiden ilmaannousua on mahdotonta. Mulla ainakin alas mentäessä kantapäät irtoo maasta, ja tuntuu kipua tossa säärenetuosan alaosassa (nilkan etuosa ilmeisti ? ) eikä akillesjänteen kireytenä.

Re: Nilkan liikkuvuus

Originally posted by nikke1
Voiko joillakin olla tuo nilkka yksinkertaisesti sellaisen rakenteen omaava, että syvään kyykkyyn pääseminen ilman kantapäiden ilmaannousua on mahdotonta. Mulla ainakin alas mentäessä kantapäät irtoo maasta, ja tuntuu kipua tossa säärenetuosan alaosassa (nilkan etuosa ilmeisti ? ) eikä akillesjänteen kireytenä.
Laita ohut lauta kantapäiden alle. Mulla on sama ongelma ja tuolla tempulla se ratkesi...

Ookke, tai sitten naulaan salikenkiin kakkosnelosen palat :D

Mul tuli eilen kyykätessä pallealihas iha saatanan kipeeks. Eka sarja meni suht normaalisti, mut heti sen sarjan jälkeen siihen alko sattua. Myöhemmis sarjois jo se ku laitoin sen tangon siihen "kuppiin" oli ihan perkuleen tuskallista. Mul oli koko loppupäivvän kyseinen lihas kipeenä:curs: Kellään samanlaisii kokemuksii?

Niin tai voit myös venytellä nilkkaasi. Monella näyttää olevan nilkan liikkuvuudessa ongelmia. Pohkeiden venytyksen jälkeen päästät polvesi hieman koukkuun, että jännitys pohkeesta häviää ja näin voit venyttää akillesjännettäsi ja liikkuvuus paranee. Mulla menee perse nilkkoihin asti, eikä nouse kantapäät lattiasta.

Originally posted by Jesuiitta
Mulla on kanssa toi kyykky ollut jonkin sortin ongelma, kun se ei vaan kulje! Massaa täälläkin haetaan ja on tullutkin ihan kivasti, mutta olishan se hyvin kulkeva kyykkykin ihan kiva. Nykyään en tee enää takakyykkyä ollenkaan, vaan olen panostanut etukyykkyyn. Jos se vaikka auttas siihen normaaliinkin.

Etukyykkyyn panostaminen on tuonut tulosta, kyykkyennätys parani pari viikkoa sitten 30kg.

Originally posted by Jesuiitta
Etukyykkyyn panostaminen on tuonut tulosta, kyykkyennätys parani pari viikkoa sitten 30kg.

Etukyykky for etureiskat toimii ainakin mulla, takareidet sj. mv. ,välillä koukistus eka

edit: olen ainut varmaan tällä hetkellä meidän salilla, joka vääntää etukyykkyä:D, kaverit tosin tekee kans mutta muuten en oo ikinä nähnyt suoritettavan moista liikettä. Kyykky pitää tehdä ilman peiliä, olen alkanut oleen samoilla linjoilla Hulkin kanssa, että lihas pitää tuntea, eikä siihen peilejä tarvita.
Olen aina :david:

tUosta takakyykystä vielä. Kun itteeni jotenkin hävettää kyykätä, kun salilla on samaan aikaan voimannostaja miehiä. Oon jotenkin tosi epävarma siitä tekniikastani. Oon kyllä kysyny apuakin niiltä ja saanu sitä mutta jotenkin tuntuu että kyykkään päin persettä silti :curs: Oon ehkä sellanen kuuluisa selkäkyykyn tekijä? Toisaalta kyykky kyllä tuntuu ja varsinkin 3 päivää eteenpäin tietää tehneensä. Sitä vaan mietin että kannattasko vähentää painoa=tunne reisissä ei ole yhtä voimakas. Vai pitää samat painot ja tinkiä hieman selän suoruudesta?

Selän suoruudesta ei kannata tinkiä, jos kaatuu eteenpäin voi auttaa jos kääntää jalkateriä enemmän ulospäin ja kyykkää jalkojen väliin tavallaan, mulla ei jalat suoraan eteenpäin kyykky onnistu. Kova vatsatreeni ja julle auttaa myös ryhdin pysymisen kyykyssä, ainakin itselläni tuntuu että nopea kehitys jullessa on auttanut selvästi kyykkyä, tuonut tavallaan jotain tukevuutta ja hallintaa siihen luulisin. Nykyään ei tarvitse mitään niiauksia tehdä! eli tuntuma menee suoraan pelkkään perseeseen... mutta reidetkin kasvaaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Jos tuntuu horjuvalta kyykyt niin ei muuta ku jätä ego kotiin ja opettele pikkupainoilla kyykky kunnolla. Tein juuri noin 7 viikkoa sitten ja vaikka itse sanonkin niin yksi parhaimmista kyykkääjistä meijän salilla oon (tekniikan perusteella, ei painojen).

Jos tuntuu horjuvalta kyykyt niin ei muuta ku jätä ego kotiin ja opettele pikkupainoilla kyykky kunnolla. Tein juuri noin 7 viikkoa sitten ja vaikka itse sanonkin niin yksi parhaimmista kyykkääjistä meijän salilla oon (tekniikan perusteella, ei painojen).

Kysymys ei ollu siitä egosta ja millään 40 kilon painoilla ei paljoa viellä egoilla :lol2: Selkälihasten ei ainekaan pitäs olla huonossa kunnossa kun jullessa menee 70 kilolla 10 toistoa. Ehkä vika on vatsoissa tai siinä että vaadin itseltäni liikaa tai en tiedä.. yritän keksiä jotain. Eipä nuo voimannostajatkaan kyykkää niin ettei selkä tulis yhtään mukaan. Mutta harjottelua vaan kehiin...

On kyllä edelleen meikäläisellä yks vaikeimpia liikkeitä toi takakyykky joten etukyykkyä tilalle ja eiköhän mavella ja muilla myös takareisiin voimaa saa?

On kyllä edelleen meikäläisellä yks vaikeimpia liikkeitä toi takakyykky joten etukyykkyä tilalle ja eiköhän mavella ja muilla myös takareisiin voimaa saa?

saa, varsinkin suorin jaloin vedolla.

ite olen siitä onnellisessa asemassa että kropan suhteet ovat kyykkyyn ihanteelliset. Kilpasyvyyseen kyykkyyn meno on yhtä helppo kun joillain puolikyykyn tekeminen.

mistäköhän löytyisi SIVULTApäin kuvattu video oikein tehdystä kyykystä?
syvyys ei minua arveluta, vaan "selän asento".
kuuluuko selkä olla kohtuu "suorana" telineeseen katsottuna? rautaa saa lyödä paljon enemmän kun yläruumis käänntyy enemmän eteenpäin..
toivottavasti joku edes ymmärsi mitä tarkoitin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom