Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

tUosta takakyykystä vielä. Kun itteeni jotenkin hävettää kyykätä, kun salilla on samaan aikaan voimannostaja miehiä. Oon jotenkin tosi epävarma siitä tekniikastani. Oon kyllä kysyny apuakin niiltä ja saanu sitä mutta jotenkin tuntuu että kyykkään päin persettä silti :curs: Oon ehkä sellanen kuuluisa selkäkyykyn tekijä? Toisaalta kyykky kyllä tuntuu ja varsinkin 3 päivää eteenpäin tietää tehneensä. Sitä vaan mietin että kannattasko vähentää painoa=tunne reisissä ei ole yhtä voimakas. Vai pitää samat painot ja tinkiä hieman selän suoruudesta?

Sinällään voimanostotyylinen treenaus / kyykkytekniikka ei ainakaan mulla nyt hirveemmin reisissä tunnu, eikä sen ole tietääkseni tarkoituskaan. Se on hyvä, että olet tajunnut jeesiä kysellä ja siitä se hioutuu. Kyselet vaan aina tietyn väliajoin kokeneempaa kattomaan miten menee. Sieltä sitä feedbackia tulee...

Selkä tietysti kaatuu hiukan eteenpäin kyykyssä, mutta miten paljon onkin sitten se kysymys. Yleisesti ottaen tanko pois niskasta ja homma helpottuu paljon. Jos kaatuu liikaa, niin vatsoja taljassa/voimapyörää, jullea ja suorin jaloin mavea toimii yleensä lääkkeenä. Lisäksi paljon sitä kyykkyä...

Tapoja on monia, mutta mulle on toiminut tekniikan suhteen hyvin kova määrän lisääminen. Parhaillaan 3 kertaa viikossa tehty kyykkytreeni on tehnyt aika paljon mulle henkilökohtaisesti tähän heikoimpaan lenkkiini. Siitä voi lueskella lisää tuolta voimapuolelta...

mitä eroa voimanosto/body kyykkytekniikassa?
jalkojen asento?

mitä eroa voimanosto/body kyykkytekniikassa?
jalkojen asento?

En mä tiedä mikä vois olla sellainen yleispätevä vastaus. Yleensä taitaa nuo voimanostokyykyt mennä vähän enempi taaksepäin, jolloin takareisiosasto tekee enempi duunia ja etureisillä lähinnä pysäytetään se alasmeno. Pidetään siis se paketti mahdollisimman hyvänä tähdäten siihen ykkösmaksimiin, ei etureisien rasitukseen.

Nonniih, oli pakko tehrä thread tästä. Eli tuli tossa alkuillasta mieleen tapaus, kun ala-asteen lopulla jääkiekkoilijakaveri näytti polleana, kun meni yhdellä jalalla kyykkyyn ja siitä ylös. Itse kokeilin silloin ja eihän siitä tullut lasta eikä :kakka: :a. No, nyt oli pakko tietysti kokeilla tota, kun mieleen pälkähti, ja menihän se, eli punteilla jumppailu kannattaa!:D

Ei varmaan mikään paha rasti, jos on jonkinlainen urheilutausta, mutta kokeilkaa ihmeessä:

1.Seiso
2.Nosta toinen jalka ilmaan ja pidä se suorana koko suorituksen ajan.
3.Mene toisen jalan avulla kyykkyyn alas asti. Suoraksi jäänyt jalka osoittaa eteenpäin suorituksen ajan eikä tietystikään kosketa maata.
4.Ponnista ylös

Tukea ei saa ottaa! Monta toistoa menee?

edit.Yritin tuossa sarjaa, niin kahden toiston jälkeen alkoi suorana oleva jalka krampata.:lol2:

Juuh, meillä näytti yläasteen liikunnanopettaja ton liikkeen eikä siihen hirveen moni kyllä pystyny. Vähän aikaa kun harjoitteli niin meni taas yksi. Tasapaino vähän oli hakusessa.

Tunnetaan myös nimellä "pistoolikyykky", koska toinen jalka täyty työntää eteen tasapainon saamiseksi. Joskus aerobisella ja enemmän funktionaalisella treenikaudella meni sarjoja 10kg:n käsipaino sylissä.. nyt en edes uskalla vasemmalla jalalla kokeilla polvien takia.. oikealla menee pari pikku harjoittelun jälkeen.

Kotisalitreenailijana teen yhden jalan kyykkyjä, kun ei ole mahdollisuuksia tehdä oikeita kyykkyjä. Aloitin yhdestä ja nyt menee neljä. Olisi mukava kuulla normaalikyykyn ja yhden jalan kyykyn suhteista, eli miten paljon muilla menee painoja normaalikyykyssä vs. toistoja yhden jalan kyykyssä?

Huhhuh. Pitihän tota sitten kokeilla. :D Tasapainon kanssa oli hieman ongelmia. Tein yhden toiston niin syvälle, että perse osu kantapäähän ja rupes vaan sen suorana olevan jalan etureisi kramppaamaan niin perkeleesti. :D

Back
Ylös Bottom